siebaeo Skrevet 21. september 2011 Forfatter #2641 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Becky; I know!! Hadde jeg bare vært litt ivrigere til å utnytte de nye godene.. Må rydde plass til alt sånt.. Og det leder til neste avsnitt.. (Forøvrig håper jeg du har fått riktig informasjon ang brystvevet til deg) *** Hallooo Jeg er ikke til stede om dagen.. Jeg har egentlig kommet fram til en avgjørelse.. og det er å begrense nettiden veldig. Nå har jeg jo nesten ikke tid uansett siden Bolla er helt turbo, og snart begynner jeg på jobb. Da må jeg rett og slett bare konse så jeg kan gå hjem når jeg skal.. Litt kjipt, og jeg kommer jo ikke til å bli HELT borte, men trolig blir det lite skriving i boka.. Vi får se. Jeg har bare ikke hatt helt ork til å snakke om personlige ting. Jeg er litt innom andre forum og svarer i tråder jeg har lyst til, men det krever liksom ikke så mye innlevelse Og jeg må fokuserer mer på mann, barn og jobb føler jeg. Men men, det kommer nok til å gå i bølger.. Kort oppdagering herfra; Bolla gjør stadig noen halsbrekkende stunt hvor han bla a har tatt fart og gått noen skritt før han stuper framover. Han er jo livsfarlig.. Og ser SÅ glad ut i det han kaster seg ut i det Han spiser stadig mer middag og brød og det er flotters. Han er blitt så flink til å kommuniserer og er skikkelig herlig Jeg er fortsatt like forelska Når han ikke går og reiser seg opp overalt hvor det er mulig, krabber han endelig på alle fire. Men når det blir glatt kaster han seg på magen og padler avgårde i en veldig fart. Vi har vært hos mine foreldre på en liten ferie og kost oss skikkelig i høstsola. Bæremeisen har vært i bruk og bestemor har fått mange hyggelige (tidlige) morgener På mandag begynner jeg på jobb og det både gruer og gleder jeg meg til.. FIkk akkurat en mail om at jeg skal være med på et potensielt veldig spennende møte så det er gøy. Nå skal jeg hive med en oppskrift jeg fant på her i min ensomhet! (Barnet sover og pappaen er ute med jobb). Kjøttpai av det jeg hadde i skapet! Kjøttdeig og løk stekes i panna. Krydre med spisskum, kayennepepper, sort pepper, chilli, hvitløk, paprikapulver og salt. Kutt opp fersk rød paprika og riv litt Jarlsberg og ha over. Paibunn av fibermix fra Semper stekes en stund før fyllet has i. Lag en eggestand av 2 egg og 2 dl melk og en slump (ca 100g?) philadelphiaost. Helles over kjøttfyllet. Stekes til det er eh.. ferdig Ble kjempegodt! til dere alle! Endret 21. september 2011 av siebaeo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 21. september 2011 #2642 Del Skrevet 21. september 2011 Ånei, jeg som elsker å lese innleggene dine Skulle egentlig klappe sammen pc'en da jeg så at du hadde skrevet et innlegg Men skjønner hva du mener. Regner ikke med å få mye tid når jeg begynner i jobb heller. Merker at jeg har mindre og mindre tid nå og. Tenker at jeg er innom og skriver innimellom. Gidder ikke å avskrive det helt selv om jeg får mindre tid. Håper ikke du gjør det heller, da kommer jeg til å savne deg veldig, men skjønner om du ikke orker. I løpet av uka skal jeg "publisere" fødselshistorien min og greier . Tenker å legge den i signaturen. Håper du får tid til å lese den en gang og selvsagt si at du er superrørt tenkte lete opp din historie nå snart Turte jo ikke det da jeg skulle like om hjørnet selv. Tenker sånn at ting går i bølgedaler. Er helt naturlig at ting går mot en ende når permsjonen tar slutt, så får man ta det derfra Vi har jo hverandre på face. Dessuten er det fint at livet tvinger oss til å gjøre annet enn å sitte på pc. Blir dumt hvis det føles som en plikt. Sånn har jeg følt det noen ganger. Samtidig så vil det bli rart når dere ikke lengre blir en like stor del av livet. Må innrømme at dere er i mine tanker titt og ofte og jeg nevner ofte "ei fra forumet" når jeg skal referere til deres erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 21. september 2011 #2643 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg skjønner veldig godt tanken din ang mindre pc og at man ikke har så mye tid lenger. Jeg har begynnt skolen og dette er nok ikke første prioritering når jeg i tillegg er gressenke fremover. Bare fort innom med en før jeg legger meg her, uff trøtt om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 22. september 2011 #2644 Del Skrevet 22. september 2011 Jeg har det på samme måten med tidsbruk. Har ikke oppdatert boka mi særlig mye siden jeg begynte å jobbe, og har vært innom tanken på å slette profilen min, siden jeg ikke har tid til å være her allikevel. Men det er jo synd det og! Jeg er veldig glad for å ha blitt kjent med deg og de andre jentene her inne, og det har vært koselig å følge med utviklingen til bollene deres! Men som Becky sier, vi er jo på face fortsatt. Jeg er mer der enn her om dagen i hvert fall, har sånn kjekk app til telefonen der. Håper det blir bra å begynne å jobbe!! Jeg syns i hvert fall det var helt topp, håper det blir sånn for deg og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 22. september 2011 #2645 Del Skrevet 22. september 2011 Hei Sibber'n Så synd å høre at du kommer til å være her mindre, selv om jeg absolutt skjønner priioriteringen når du begynner å jobbe igjen nå straks. Blir jo ikke mye tid igjen til pc-sløving da Jeg har hengt litt i boka de tidligere på dagen, når bolla var rundt 8-10 uker. Ser jo at mange av de utfordringene du hadde, har jeg også - godt å se at ikke noe er unormalt i alle fall Alt går seg vel til med tiden Som sagt, synd at det blir mindre tid på deg her - du skriver så bra og detaljert. Andre syns kanskje det er kjedelig å lese om mat-tidspunkter og antall timer søvn, men jeg syns det er super-interessant! Det er liksom interesse-områdene nå Tipper du er innom i blandt i alle fall Håper boka består i alle fall, kommer nok tilbake og oppdaterer meg på relevante alders-kapitler Masse lykke til med jobb-start! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 22. september 2011 #2646 Del Skrevet 22. september 2011 Har savnet deg Flinke Bolla som slipper seg litt da!! Er nok ikke lenge før han går Håper du ikke sletter deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 22. september 2011 #2647 Del Skrevet 22. september 2011 Samtidig så vil det bli rart når dere ikke lengre blir en like stor del av livet. Må innrømme at dere er i mine tanker titt og ofte og jeg nevner ofte "ei fra forumet" når jeg skal referere til deres erfaringer. Sånn er det for meg også. Vi har jo fulgt hverandre gjennom graviditet og alt. Og dere som har møttes oftere føler vel i hvert fall en sterkere tilknytning vil jeg tro. Håper ingen av dere forsvinner jeg da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 22. september 2011 #2648 Del Skrevet 22. september 2011 Innom med en på torsdagskvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 24. september 2011 Forfatter #2649 Del Skrevet 24. september 2011 ÅÅ, dere er så søte jenter! Jeg klarer nok ikke la vær å følge med dere og skrive litt innimellom. Jeg vil jo ikke miste dere selv om jeg ikke er så mye her lenger (på en stund?). Og som dere sier, vi har jo hverandre på fb! Jeg vil gjerne være med på treff når det passer også! Ånei, jeg som elsker å lese innleggene dine Takk Becky! Jeg skal ikke slette meg. Jeg vil nok ha perioder der jeg har større behov enn andre (les; f eks neste sommer med ny prøveperiode??). Og jeg ville savnet dere veldig og! Jeg må lese fødselshistoien din! Jeg blir nok rørt kan jeg love deg. Fødsel = every time etter at jeg klemte ut min egen lille gullklump! Jeg skjønner veldig godt tanken din ang mindre pc og at man ikke har så mye tid lenger. Jeg har begynnt skolen og dette er nok ikke første prioritering når jeg i tillegg er gressenke fremover. Jeg følger med på bloggen din også! Og jeg er innom her titt og ofte og oppdaterer meg, men skriving blir det dessverre lite av.. En til deg kjære! Håper formen stiger etterhvert. Håper det blir bra å begynne å jobbe!! Jeg syns i hvert fall det var helt topp, håper det blir sånn for deg og! Jeg bruker også appen mye! Litt for mye om du spør min kjære samboer Og ja, jeg vil jo ikke miste dere, det er utrolig hva vi har gått gjennom "sammen". Ja, jeg gleder meg litt nå altså! Håper det nye prosjektet blir skikkelig morsomt! HUn jeg skal jobbe sammen med er av den litt mindre kreative men fryktelig effektive og flinke sorten så jeg håper jeg skal være kreativ og hun produsere Godt å høre at du trives på jobben! Hei Sibber'n Så synd å høre at du kommer til å være her mindre, selv om jeg absolutt skjønner priioriteringen når du begynner å jobbe igjen nå straks. Blir jo ikke mye tid igjen til pc-sløving da Jeg har hengt litt i boka de tidligere på dagen, når bolla var rundt 8-10 uker. Ser jo at mange av de utfordringene du hadde, har jeg også - godt å se at ikke noe er unormalt i alle fall Alt går seg vel til med tiden. Som sagt, synd at det blir mindre tid på deg her - du skriver så bra og detaljert. Andre syns kanskje det er kjedelig å lese om mat-tidspunkter og antall timer søvn, men jeg syns det er super-interessant! Det er liksom interesse-områdene nå Tipper du er innom i blandt i alle fall . Håper boka består i alle fall, kommer nok tilbake og oppdaterer meg på relevante alders-kapitler Masse lykke til med jobb-start! Hei Gourmis! Så kult at jeg kan være oppslagsverk for deg Jeg må nok ta en runde i boka selv for å oppdatere babyboka til Bolla.. Husker jo ingenting! Bæsj og soving er jo utrolig interressant! Jeg blir nesten litt flau når barselvenninner møter mine vanlige venninner. For vi starter jo omtrent sånn her: "Hei! Hvordan går det? Hvordan var natta..?" " Jo, først, så fikk han pupp, så bæsja han! Han bruker jo ikke så bæsje på KVELDEN??" "HVa?? GORDE HAN?? osv Føler meg som en enspora bæsje- og pupptulling SKal bli godt med litt rotasjon i toppen nå til deg og Andreas! Har savnet deg Flinke Bolla som slipper seg litt da!! Er nok ikke lenge før han går Håper du ikke sletter deg Savnet deg og! Og du MÅ faktisk treffe meg snart for du må få kakeboksen din! Håper du ikke har savnet den veldig.. Var ikke meningen at jeg skulle holde på den så lenge.. Jeg sletter meg ikke! Sånn er det for meg også. Vi har jo fulgt hverandre gjennom graviditet og alt. Og dere som har møttes oftere føler vel i hvert fall en sterkere tilknytning vil jeg tro. Håper ingen av dere forsvinner jeg da! Helt enig! Vi har knyttet en del bånd her inne! Både irl og på kg Innom med en på torsdagskvelden til deg og Dine! *** Nå gikk hele voksentiden min til dette innlegget for Bolla våknet litt tidlig.. Og han hamrer med såpebobleboksen sin (sitter omtrent fast i hånda hans om dagen ) på senga som en fange bak sprinklene! Gotta go! Kanskje jeg kommer innom en tur i løpet av dagen/helga. til dere alle mine søte, snille, gode og kule damer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 24. september 2011 #2650 Del Skrevet 24. september 2011 Hehe, kaketinen ja Hadde helt glemt den jeg Så jeg har ikke savnet den Bare behold den inntil videre, vi sees vel etterhvert. Må jo bli pingu-baking etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 25. september 2011 Forfatter #2651 Del Skrevet 25. september 2011 Ja vi skal jo lage kakepynt! Herregud.. Jeg er i seng litt over halv elleve! Det har jeg ikke vært på maaange år Skal på jobb i morra Håper det blir ok! Litt spent og gleder meg. Men savner Bolla allerede.. Han gikk for første gang i dag!!!!! Store gutten min bare fire-fem skritt, men helt klart sine første vaklende skritt. Så har han prøvd litt et par ganger til. (men har sittet i bæremeis på sopptur mye av dagen stakkars Sovet der og til og med.) Mye for et mammahjerte på en gang dette.. Tror det blir vanskelig å sove.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 25. september 2011 #2652 Del Skrevet 25. september 2011 Her har jeg ikke skrevet på en stund ser jeg, men var gøy å lese oppdatering fra deg igjen! Godt du ikke forsvinner heeelt her inne selv om du begynner å jobbe.. (Men litt godt å se at det ikke bare er jeg som nedprioriterer KG litt for tiden.. ) Flinke Bolla som går!! Skjønner godt at du er stolt! Masse lykke til med første jobbdag imorgen Siebaeo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 26. september 2011 #2653 Del Skrevet 26. september 2011 LYKKE TIL I DAG!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 26. september 2011 #2654 Del Skrevet 26. september 2011 Håper det gikk fint på jobben Wow!! Går han allerede Så flink Bolle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 26. september 2011 #2655 Del Skrevet 26. september 2011 Håper det gikk bra i dag snuppa Går Bolla allerede wow min har ikke det enda engang....forskjell det er på barn altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 27. september 2011 #2656 Del Skrevet 27. september 2011 Så artig at han har tatt sine første skritt. Vi går og er spent på når Mathilde kommer til å si sitt første ord... håper liksom på at det skal bli mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 1. oktober 2011 #2657 Del Skrevet 1. oktober 2011 Har blitt litt mindre KG-tid på meg og etter jeg begynte å jobbe, nå blir det mest de kveldene sambo jobber og jeg kjeder meg. SÅ jeg forstår deg godt, men håper at vi kan få hatt noen treff innimellom likevel. Hvis det er lettere for de fleste å være på FB, så går det jo an å bruke der mer istedet også. Spennende å begynne på jobb igjen da Håper det har gått fint OG så flink Bolla er da, som går noen skritt allerede!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 2. oktober 2011 #2658 Del Skrevet 2. oktober 2011 Wow, han går Det er ganske tidlig ja!! Så flink han er .. Ikke rart om han blir litt utålmodig av å sitte i bæremeisen da, hihi. Men ut på tur aldri sur Håper du koser deg på jobb og at du fikser balansen mellom baby og jobb. Veldig imponerende med alle mødre som begynner å jobbe igjen synes jeg! Gleder meg litt jeg også, men først må jeg nok finne meg en ny jobb for å få den ordentlige gleden. Så foreløpig får jeg være glad for at jeg er hjemme fortsatt Ha en flott jobbuke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 4. oktober 2011 #2659 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hei Siebaeo!! Leeenge siden sist Nå som jeg endelig skal gjøre en innsats og prøve å bli flinkere på KG igjen, så må jo ikke du forsvinne Så herlig å lese de siste oppdateringene hos deg, og tenk at Bolla gikk for første gang dagen før du skulle begynne på jobb Så herlig at du fikk det med deg, og at det ikke skjedde dagen etterpå! Nå har jeg ikke lest så mye tilbake her hos deg, men når begynner Bolla i barnehagen? Har det gått greit for deg å begynne å jobbe igjen? Jeg begynte å jobbe igjen mandag for to uker siden, og syns at det har gått overraskende greit. Men jeg merker at lillegutt vil klenge mye på meg når jeg er hjemme, og syns ikke at jeg får nok tid hjemme før han skal legge seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #2660 Del Skrevet 4. oktober 2011 Flinke Bolla som går!! Skjønner godt at du er stolt! Masse lykke til med første jobbdag imorgen Siebaeo! Takk! Det gikk veldig fint og jeg gleder meg til å gå på jobb i morra! I dag var offisielt den siste permdagen min.. Litt vemodig Bolla har forøvrig tatt seg en pause i gåinga. Han syntes vist det ble litt skummelt og øver mest på å stå alene nå. Og spille på slurva. Det er SÅ utrolig søtt! Og klappe. Han forstår faktisk ordet så når jeg ber han klappe klapper han! Går det bra med dere i nytt hjem eller?? LYKKE TIL I DAG!!!! Takk! Har lest om deg i artikkelen du var med i! Fytti katta du er tøff. Og SÅ fine bilder av både mor og barn! T er NYDELIG! Håper det gikk fint på jobben Wow!! Går han allerede Så flink Bolle Ja, han har utrolig god kontroll og balanse! Han er tidlig ute motorisk, men jeg lurer på om han ikke er en liten tregost på snakkefronten.. Han har nesten sluttet å si mamma tom. Kanskje han fokukserer på alle de motoriske framskrittene? Det gikk kjempefint på jobb! Får flere kule prosjekter så det er GØY! Håper det gikk bra i dag snuppa Går Bolla allerede? wow min har ikke det enda engang....forskjell det er på barn altså! De utvikler seg i ugjevnt tempo og på ulike områder disse små.. Og om et par år er det så og si ingen forskjell. Men så utrolig gøy å følge utviklingen! Det er et privilegium å få se et individ formes foran øynene sine.. til deg! Så artig at han har tatt sine første skritt. Vi går og er spent på når Mathilde kommer til å si sitt første ord... håper liksom på at det skal bli mamma Jaa, det var så gøy! Han så så stolt ut selv. Det første ordet ja! Det er en av de store! Når er egentlig det lurer jeg på.. hehe Bolla har sagt mamma ganske lenge. Men jeg er usikker på om det bare betyr mamma eller om det betyr "kom hit", "pappa", "jeg er sulten" osv. Eller.. om jeg spør hvor er mamma eller hvor er pappa ler han og ser på oss eller på bildene av oss. Så noe skjønner han i alle fall. Har blitt litt mindre KG-tid på meg og etter jeg begynte å jobbe, nå blir det mest de kveldene sambo jobber og jeg kjeder meg. SÅ jeg forstår deg godt, men håper at vi kan få hatt noen treff innimellom likevel. Hvis det er lettere for de fleste å være på FB, så går det jo an å bruke der mer istedet også. Ja, FB er liksom litt fortere gjort.. Men jeg klarer nok ikke holde meg helt unna her.. Og jeg vil VELDIG gjerne være med på treff når jeg kan! Wow, han går Det er ganske tidlig ja!! Så flink han er .. Ikke rart om han blir litt utålmodig av å sitte i bæremeisen da, hihi. Men ut på tur aldri sur Håper du koser deg på jobb og at du fikser balansen mellom baby og jobb. Veldig imponerende med alle mødre som begynner å jobbe igjen synes jeg! Gleder meg litt jeg også, men først må jeg nok finne meg en ny jobb for å få den ordentlige gleden. Så foreløpig får jeg være glad for at jeg er hjemme fortsatt Ha en flott jobbuke Jeg gikk da jeg var 10 mnd selv så kanskje det ligger til slekta..? Vi er spesielt gode til å gå skjønner du Ja, håper du finner en jobb du gleder deg til å gå på også! Og ikke sånne tullinger som du har vært hos.. Du fortjener MYE bedre Hei Siebaeo!! Leeenge siden sist Nå som jeg endelig skal gjøre en innsats og prøve å bli flinkere på KG igjen, så må jo ikke du forsvinneSå herlig å lese de siste oppdateringene hos deg, og tenk at Bolla gikk for første gang dagen før du skulle begynne på jobb Så herlig at du fikk det med deg, og at det ikke skjedde dagen etterpå! Nå har jeg ikke lest så mye tilbake her hos deg, men når begynner Bolla i barnehagen? Har det gått greit for deg å begynne å jobbe igjen? Jeg begynte å jobbe igjen mandag for to uker siden, og syns at det har gått overraskende greit. Men jeg merker at lillegutt vil klenge mye på meg når jeg er hjemme, og syns ikke at jeg får nok tid hjemme før han skal legge seg Honning! DET var lenge siden! Så hyggelig at du er tilbake! Jeg skal nok ikke forsvinne helt. Det er jo det beste stedet å ventilere på føler jeg, i tillegg til alle de hyggelie folkene jeg har blitt kjent med her. Gleder meg til å høre mer om hvordan det går med deg og lillegutt! Og JA, jeg ble så glad for at han har gått før jeg er borte hele tiden. Jeg var ganske sikker på at jeg skulle gå glipp av det. Bolla begynner i bhg i desember tror jeg. Han har plass i fra da i alle fall. Jeg jobbet annenhver dag forrige uke (og har hatt perm i dag og i går) så jeg har ikke følt helt på savnet enda. Men jeg tenker det kommer snart... Huff, det gruer jeg meg til. I dag har jeg min første natt alene uten lille bollen min. Hjælp.. Jeg ser dem ikke før om to dager og det er litt rart! Men på tide.. Jeg skal jo få sove UFORSTYRRET i to netter!!! Han gråt litt da de dro og da var det vanskelig å ikke felle en tåre selv.. Men jeg vet jo at han har det helt topp med pappaen sin og besteforeldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå