Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk! :hoppe: Det var veldig gøy at det ble bra. Hadde blitt skikkelig lei meg om det hadde blitt en ny vrak-kake..

Savner å ha babyen min ved siden av meg.. :sjenert: Og innser at dette bare er første smak av mors separasjonsangst og barnets løsrivelse. :roll:

Men nå; sove :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin kaka ble!!!!!!!!! Imponert!!

Mulig jeg er hjerteråd og kald, men jeg syns bare det var deilig å få tilbake soverommet mitt jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble hjerterå og kald i løpet av natta jeg og i så fall :ler: Kjente hvor deilig det var å ha soverommet for seg selv igjen! :daane: Og jeg tror absolutt det er til det beste for alle mann :jepp:

Wow, wow, WOW så flink lille A er om natta forresten!! :daane: Håper hun kan ta seg en prat med Bolla :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke vi er så hjerterå og kalde noen av oss jeg ;) Jeg syns det er godt med soverommet i fred ja, men så har vi henne like nærme nå i antall meter som når hun lå i senga si på rommet vårt da. Nå som jeg jobber og er tidlig oppe, sover jeg i 2. etg og nyter det - så så kald er jeg :fnise:

Håper Bolla finner roen bedre og bedre på eget rom da, så dere snart kan sove hele natta :tommel:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg både gruer og gleder meg til å få soverommet tilbake.. Holder på med opprydding og sånn inne på Lilletassens soverom nå og kjenner det gir både spenning og "angst".. Skal bli godt å gjøre det skikkelig koselig der så jeg synes det er mer stas å få han inn dit også. Og ikke minst gleder jeg meg til jeg kan lese en bok på sengekanten eller se på tv i senga.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke vi er så hjerterå og kalde noen av oss jeg ;) Jeg syns det er godt med soverommet i fred ja, men så har vi henne like nærme nå i antall meter som når hun lå i senga si på rommet vårt da. Nå som jeg jobber og er tidlig oppe, sover jeg i 2. etg og nyter det - så så kald er jeg :fnise:

Håper Bolla finner roen bedre og bedre på eget rom da, så dere snart kan sove hele natta :tommel:

:klemmer:

Det er jo det beste for barna og tror jeg! Alle tjener på å sove bedre :jepp:

Gleeeder meg til å sove natta igjennom! :nigo: (dvs fortsatt ikke gjort det.. :roll: )

:klem:

Nå har jeg akkurat lagd og servert dine Nordlandske bondepiker - stor hit!!! Fikk masse skryt!!! :hoppe:

Så bra!! :nigo: Nå ble jeg glad :) Du husket kanel..? ;)

Jeg både gruer og gleder meg til å få soverommet tilbake.. Holder på med opprydding og sånn inne på Lilletassens soverom nå og kjenner det gir både spenning og "angst".. Skal bli godt å gjøre det skikkelig koselig der så jeg synes det er mer stas å få han inn dit også. Og ikke minst gleder jeg meg til jeg kan lese en bok på sengekanten eller se på tv i senga.. :sjenert:

Det er jo et stort steg! :jepp: Jeg tenkte litt sånn; er det lov til å angre senere..? :sjenert: Føler at når det er gjort, så er det gjort.. Men vi får heller nye de gangene de ligger i senga sammen med oss, eller må inn på samme rom (som vi må i helga når vi er hos svigers). Og huske hvordan vi har lengtet etter en god natts søvn! :daane: Men åh, så godt det er å holde en sovende liten skatt i armene etter amming.. :rodmer::grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla bakermester harepus :vinke:

Så fin kake som utrolig nok matcher soverommet :daane: HELDIGE Bolla :jepp: Og så snill Pupsilure var som hjalp deg :jepp: Frister det til gjentakelse?

Jeg har blitt inspirert av deg når det gjelder barnerommet. Prøver å skape et tema, men det er ikke så lett som jeg trodde det skulle li. Digger dette teppet , og vil ha den stilen på rommet, men er som sagt ikke så lett. Funnet noen puter i samme fargene om ikke annet. Planlegger og mye hvordan vi skal ha det i det nye huset. Er virkelig ikke lett å bestemme seg :daane:

Venter på svar fra Dine ang 2/9, hvis ikke kunne det til nøds gå for Cypress, selv om det ble litt stress :jepp: Da måtte vi bare starte litt tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Becky! :klem:

Nå la jeg ut et bilde av prøvekaka! Føler jeg forbedret meg en smule.. :lol: En svett, blå og bulkete monsterkake! :hoho:

Jeg får bare opp liste over butikkene og ikke noe teppe.. :klo: Hva heter teppet så kan jeg lete det opp selv? Det er lurt å tenke tema ja! :jepp: Så kan man begynne med noe og så bygge en ide rundt det. har du kikket litt på blogger og sånt? Jeg gjorde det for å få inspirasjon. Her f eks: http://www.dagbladet.no/2011/01/25/tema/klikk/bolig/15191473/

Så kan du klikke deg inn på blogger eller Nib. Det nederste fra Hviit inspirerte bl a meg. Så bygget jeg videre på det :)

Håper vi får til treff! :jepp: Tidlig ska vel også gå bra :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husket kanel ja! ;) Eneste jeg endret på var at jeg ikke fikk tak i pasjonsfrukt, så da ble det hermetisert fersken i stedet. Det funket også veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Så morsom kake :skratte: Hvorfor la du på de kulene på toppen? Bare slang de på da du skjønte at dette ble mislykket? :ler:

Teppet heter "Flowering teppe". Den hvite varianten, ikke den rosa. Ligger under barnerom. (Varenr: 8833309). Rart du ikke fikk den opp. Jeg gjorde det da jeg trykket på linken.

Jeg tenker å ha en liten sovesofa på rommet som vi kan lese eventyr i. Tenker at jeg kjøpe en sovesofa, så kan M bruke det til overnatting senere :jepp: Tenker og å kjøpe et par lamper fra Ikea som er formet som en blomst. Har og funnet puter i fargene på teppet. Tenkte gå for rosa, blått og grønt. Det som er litt dumt er at senga vår er av furu. Den er superpraktisk, men ikke så lekker, men det får bare være.

Tenker å lete etter wallstickers i same stil. Problemet er bare at vi skal ha panel på veggene, så stikersene kan ikke bli så store. Vi fikk tilbud om gipsvegger for 100kr per m^2. Hva synes du om det? Vi må bestemme oss innen søndag allerede. Vi fikk og tilbud om vannbåren varme i gulvet. Det vurderer vi å ha i hele hovedetasjen, selv om det blir ganske dyrt. Vi revurderer en dør i mellom vaskerom og bod, slik at vi kan gå rett inn i garasjen. De fraråder det siden det er plasskrevende. Veldig usikker der. Kunne du ha sett på tegningen og gitt meg råd ang det? Kan scanne og sende deg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cypress; det hørtes godt ut! Må testes! :jepp: Pasjonsfrukten skulle gi en liten syrlighet, mulig man kunne gjort det samme med apelsin eller noe sånt også. Det er det som er så kult, at man bare kan endre små ting på retter og så blir det noe helt nytt og spennende! :)

Becky;

:hoho: Kulene er en slags kamuflasje. Men en papirpose over det hele hadde nok gjort en bedre jobb :lol: Den var veldig god i det minste. Blåfargen var bare for å teste en farge, så lagde jeg lyseblå men kjære sa; kjør på med mer farge da! Så gjorde jeg det.. :fnise:

Nå fant jeg teppet. Kjempesøtt! Og det høres jo ut som du er godt i gang med planlegginga! Nesten som et hage/blomsterengtema.. ;) Kan du ikke male senga? Den kan jo males i en mørk kontrastfarge, hvitt, en pastell slik som bomstrene osv. evt hvit med pasteller på spilene? Er det sprinkelseng..? Kan du ha stickerser på skapdører f eks? Sovesofa er veldig lurt om man har plass tror jeg. Jeg kunne tenkt meg å hatt muligheten til å ligge der inne selv innimellom.. men vi har ikke plass til det. Og kjempekoselig med en koseplass på rommet :rodmer: Vi har en stol med et skinn i, det er kos det og men ikke så mykt og deilig ;)

Vet du, jeg kan ikke så mye om priser.. Men tenkte du gips i stede for panel? Jeg har et litt delt forhold til gips. Utseendemessig er det helt klart min favoritt. Jeg liker glatt rene vegger, men det er jo et herk å henge tunge ting i.. :roll: Helst ville jeg hatt gips med sponplate bak. Men det er så klart alt for dyrt :gjeiper: Jeg hadde nok valgt gips uansett jeg.. Men det blir fort en del m2. Kan du ha gips i enkelte rom og panel i andre? I små rom ville jeg hatt gips for å ikke "krympe" rommet visuelt.

Send meg tegninga du så ser jeg kjapt på den. Vannbåren varme i hele hovedetasjen hadde jeg helt klart gått for! Det gir en utrolig god varme i huset. Irriterer meg grenseløst over at jeg ikke har det her..

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kan du det Gourmis! :fnise: Jeg har laget et album for spesielt interresserte.. :sjenert: Ikke helt klar for å vise verden at jeg har blitt en kakenerd som kjære kaller meg :ler: Bare godt ment altså.. Han er fryktelig imponert og ikke minst overrasket over at jeg fikk til. Og det er jo ikke så rart etter forsøk nr 1 :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, er det bare vi som kan se det? Så lurt.

Tusen takk for masse tips :klemmer: Blomstereng var lurt :jepp: Skal prøve å finne noen kule wallstickers av dette.

Vi får nesten regne litt på det med gips vs panel. Synes det er vanskelig med sånne valg, spesielt siden vi fikk så dårlig tid. Synes det kan bli litt rart med gips i noen og panel i andre. Blir ingen helhet. Henger du opp så mye tunge ting du da? :klo:

Kan du sende meg mailadressa di så jeg får sendt tegningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, er det bare vi som kan se det? Så lurt.

Tusen takk for masse tips :klemmer: Blomstereng var lurt :jepp: Skal prøve å finne noen kule wallstickers av dette.

Vi får nesten regne litt på det med gips vs panel. Synes det er vanskelig med sånne valg, spesielt siden vi fikk så dårlig tid. Synes det kan bli litt rart med gips i noen og panel i andre. Blir ingen helhet. Henger du opp så mye tunge ting du da? :klo:

Kan du sende meg mailadressa di så jeg får sendt tegningene?

Jeg vil helst henge alt av hyller og sånt på veggen. :sjenert: Liker at ting ikke står sånn "tilfeldig" her og der men ser montert ut om dere skjønner. F eks skal vi nok få plassbygget en hylle i stua (siden en vegg har et sprang som holder på å gjøre meg gal). Og så har vi en del hyller/veggseksjon som skal henge på vegg. I tillegg har vi tvn montert på en sånn arm så den kan vinkles 90 grader på veggen. Og da er gips ikke det beste..

Nå lurer jeg fælt på hvordan du har det hjemme!! Hehehe:) Hiv ut noen bilder på FB da??

:fnise:

:fnise: Hemmelige KG-album? Jeg skal i alle fall legge ut bilder av rommet til Bolla når vi får wallstickersene! tror de kan komme i morra! :hoppe: Men jeg får nok ikke satt de opp for vi reiser bort i morra og kommer ikke hjem før mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte du de wallstickersene? Mener du la ut lenke til en sånn sjiraff med målebånd liksom, for en stund tilbake, men å finner jeg ikke det innlegget igjen. VI vil gjerne ha en sånn sak for å måle tulla framover, men har ikke funnet noe enda.

Måtte sjekke første kakeforsøket på facebook nå, den var morsom da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan du det Gourmis! :fnise: Jeg har laget et album for spesielt interresserte.. :sjenert: Ikke helt klar for å vise verden at jeg har blitt en kakenerd som kjære kaller meg :ler: Bare godt ment altså.. Han er fryktelig imponert og ikke minst overrasket over at jeg fikk til. Og det er jo ikke så rart etter forsøk nr 1 :hoho:

Bortsett fra kakeforsøk 1 (selv om den var fryktelig sjarmerende :fnise: ) så ser de jo helt proffe ut! :jepp: Kjempefine ble de :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...