Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Hørtes kjempeflott ut! Du er så kreativ, skulle jo bare mangle da! Du vi skal fikse litt til rommet der Bumba skal når mannen kommer hjem, kanskje jeg kan få litt ideer fra deg... Nå kjøpte jeg stoff til gardiner, dritkult med hvite dyr og ellers er gardinen lysgrønn. Usikker siden rommet er lite og kan ikke lime wallsticker eller noe sånt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer også :hoppe: Hadde tenkt å foreslå en babycafe på Sagene jeg da, rett ved siden av en stor kakepyntbutikk :lur: Men skjønner at det har kommet nok forslag :ler:

Jeg begynner på jobb kl 16 den dagen. Så må dra 15 eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Pupsilure! :hoppe: Og jeg lurer på om jeg ikke skal ta meg en tur på den kakebutikken i morra.. :lur:

Neytiri; hvor stort er rommet? Er det lyst (godt med vindu)? Gardinene høres kjempekule ut! :hoppe: Minnet meg om denne lampa av en eller annen grunn.. :) Om det er litt lite kan du kanskje dekorere med bøker på smale hyller og f eks sy sånne vimpler. Du er jo sydame! Alfa og omega når man har et lite rom er å ikke overfylle det. Og jeg tenker (for Bollas rom er knappe 7 m2) at jeg ikke kan ha et stort skap der som ruver høyt, men må ha lave kommoder og lekeoppbevaring. Jeg kommer nok til å handle litt på IKEA. Sjekk ut inspirasjonssidene til IKEA, de er faktisk ganske morsomme! Jeg fikk i alle fall litt ideer der.

Særlig denne siden ga meg noen ideer: http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/childrens_ikea/tools/childrens_ikea_rooms_ideas#/20111_chrs02a_01

Spesielt i forhold til oppbevaring av både klær og leker. Den benken jenta sitter på har en stor skuff under til leker som kan tas bort og bli et skrivebord når han blir større. Men tenker nok å ha skapdørene/skuffene i tre. Jeg har lyst til å lage et rom han ikke vokser i fra så fort. Det er ikke så ulikt fargeskalaen jeg har tenkt på, bare at jeg bruker litt mer blått og grønt så det er litt mer guttete.. Sjekk sengetøyet også! Tipper det blir med meg hjem i helga :gjeiper:

Og denne stolen (om den er mulig å sitte i) med et grått saueskinn vi har i ammeperioden. Billig og ikke så ruvende! (og lett å flytte på når jeg skal rydde leker og støvsuge osv)

Jeg har jo malt to vegger, en helt lys blågrå, og en mørk grå. Jeg tenker at jeg skal ha kontraster på denne veggen i gult og rødt og håper at det da ikke skal bli for tungt for et så lite rom. Den mørke fargen er på den korteste veggen som også er motsatt av vindusveggen. Om man har farge på en vegg har den en tendens til å "trekke" rommet sammen der. Veggen kommer liksom nærmere.

Innredning er jo ikke helt min ekspertise (for å si det mildt), men det er gøy når man bare kommer litt i gang! :hoppe:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innredning er jo ikke helt min ekspertise (for å si det mildt), men det er gøy når man bare kommer litt i gang! :hoppe:

Hehe, jeg syns det høres ut som det akkurat er din greie :ler:;)

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ekspertise ligger jo litt i samme gata så jeg stiller jo litt høye krav.. :fnise:

Spent på om det blir som jeg (nesten) ser for meg, eller om det blir kaos :daane: Kløøøør etter å fortsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bolla er 9 mnd i dag!! :strix: :strix:

Min nydelige lille gutt :rodmer: Jeg må bare får si det; jeg er så forelska!!! :strix: Han er bare helt utrolig skjønn om jeg får si det selv :rodmer: Han prater som en foss og sjarmerer i hytt og pine. På butikken gliser han stadig til fremmede i køen for å få respons. Han smiler og smiler til de ser han og så smiler han enda mer :ler: For en flørt! :lol:

Han kravler som en liten helt og setter seg opp og leker med klossene sine. Sier Ma-Ma og Ba-Ba hele tiden. I morrest trodde vi han hadde lært engelsk for han sa stadig MAM (mum) MAM! :ler: Han reiser seg opp i senga og blir SÅ stolt. Vil bare holde i hendene og gå rundt omkring. Om jeg sitter på gulvet kravler han bort til meg og strever med å komme opp i fanget. Så snur han seg og vil sitte og leke der med oss bak seg. Han er kjempegod på å dra seg opp men ikke helt skjønt det der med å skyve seg opp/stå på hendene :klo: Og det er det som forhindrer han fra å krabbe nå. Han drar opp knærne men skjønner altså ikke den greia med å ikke stå på albuene :roll: Ikke så rart kanskje når det funker så greit.. I dag lå laptopen til kjære på gulvet og da øvde han seg på å klatre på den. Da stod han litt mer i krabbestilling. Så jeg får lage hinderløype til han. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm usikker hvor stort det er, men lengden er kanskje 3m og bredden litt over 2m :klo: bare noe jeg tenker sånn fra hvordan jeg ser det da......

Altså det er kjempekult tappet på veggen der, er lysbeige blomster på en måte, er så dusete at det er ikke i veien å decorere akkurat som man vil. Desverre siden det er tappet tør jeg ikke bruke wallstickers.......på ene kortveggen den som snur mot et stort vindu er et innebygd skap, DET er digg når rommet er så lite. Mulig man kunne satt wallstickers på den? eller vil det kunne ødelegge døra??

vi har jo mulighet å sette hyller på veggen, men veggene er jo sånne gips type så tror ikke det hlder all verdens heller, og jeg er ikke flink å velge hyller, noen ideer der??

Den lampa du linker til hadde vært dritstilig in på rommet! Må se om mannen synes det.....men den fikk jeg litt lyst på :)

Har veldig lyst på den her in på rommet meldal-dagseng__36794_PE128050_S4.jpg og dekorere den med teppet jeg lagde til henne og mulig noen puter i stil med gardinene(har mye stoff), og seff den søøøøte puten hun fikk av Pupsilure og Gofflus. Da har jeg mulighet å amme der inne hvis jeg trenger det, og om man har overnattingsbesøk så har man litt plass......at jeg sover der feks og overnattingsbesøket tar mitt rom.

Den har jo plass under for sånne skuffer, tenker det er god oppbevaring i lite rom. Ellers tror jeg kommoden blir satt in på rommet vårt, vi skal senere kjøpe en stor kommode der vi har nok plass til alles klær :)

Synes du man trenger å ha noe puff eller er det bare "for looks" og tar plass?

Synes du virker som du har masse peiling på inredning, jeg er kjempedårlig på det altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tapeten litt sånn retro? Jeg tror du kan sette wallstickers på skapdørene ja! Det er vel egentlig poenget med dem, at de skal kunne fjernes tror jeg.. Men jeg har jo ikke prøvd enda så jeg skal ikke si det sikkert.

Om målene stemmer er det omtrent samme størrelse som her. Er det omtrent like bredt som en seng? Det er jo kjempelurt å ha en gjesteseng som du kan ligge i også. :jepp: Det kan sikkert bli kjempekoselig med teppet og masse puter! Jeg satser på å legge madrass på gulvet om jeg må ligge sammen med han av og til. Får se om det går greit å sitte å amme om natta.. Egenlit ok for da husker jeg å legge meg i alle fall :ler:

Jeg må referere til IKEA igjen :fnise: Hva med disse hyllene for bøker og sånt? Eller noe sånt..? Er det mer din stil kanskje?

Puff? Sånn til å sitte på? Eller mener du stol? Om du har senga tenker jeg at du ikke trenger noe sånt. da blir det kanskje bare fullt..? Og Bumba trenger vel egentlig ikke det heller tenker jeg.. Dere kan jo ha eventyrstund og alt mulig i senga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke retro, mer elegant klassisk stil, ser nesten ikke at det er blomster uten å se ordnlig på tappeten.....den hvisker hvis du skjønner :fnise:

uff får ikke opp det du linker til, noe feil med data min og får ikke sett noe på ikea der det står inspirasjon.....kan du kopiere bildene rett in her??? ble så nyskjerrig hva du linket til.

ja rommet er sånn akkurat bred nok til seng....det som blir dumt da er at jeg tror det ikke blir fint med barnesenga så sengene må være på hver sin langvegg hvis du skjønner....men ja tror det holder og dropper sånn puff/krakk....blir jo sikkert aldri brukt uansett, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. du har kanskje ikke flashplayer? :klo: Jeg har mac jeg og så jeg vet at det går! :jepp:

Jeg vet ikke helt hvordan jeg får lagret bilder som er i flashplayer (Adobe) Men det er et gratisprogram, kan du prøve å laste det ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener med tapeten :jepp: En ide er å ha rammer i samme farge som gardinene med bilder i på den veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neytiri: Hvis du er usikker på hvordan klisteret på wallstickers er, kan du få pirke litt på mine på fredag. Jeg tror det går å klistre på tapet og jeg, for limet er ikke så sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har masse wallstickers, og det går helt fint å ta av, lager ikke merker. Men det vil nok ikke sitte på alle underlag. Vi har malt strie på badet og klistremerkene ramlet bare av igjen, så jeg måtte hasteflytte dem til kjøleskepet, for det var det eneste ledige stedet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger kake! :nigo: Det blir litt sånn delt tema men det får så være :fnise: Tema er jo rommet til Bolla, men det kommer ikke til å være ferdig til da. Men men, det gir meg inspirasjon. Og forhåpentligvis har jeg fått wallstickersene og sopplampa så da er jo hovedtingene på plass. Jeg har sjekket ut fluesopplysene og de er jo bare dritsøte! :daane: Håper vi får til å lage noen 3D mmfsopper også. På fredag skal jeg gjøre et lite prøveprosjekt her hjemme. Bare smaksprøve altså. Ikke pøntings. Det må jeg bare få til. Mulig jeg prøver å lage et mmftrekk på fredag for å ha prøvd en gang før vi skal kokkelere hjemme hos Pupsilure. Så jeg vet hva jeg ikke får til :ler: Og hvor høy jeg tror den skal bli..

Vi har vært hos osteopat i dag, både jeg og Bolla. Hun som Bolla var hos er så utrolig flink med barn! Det var så hyggelig og Bolla storkoste seg! :) jeg fikk lirket ryggen enda mer opp og nå begynner jeg å føle meg ganske så bra altså :nigo: Ikke helt 100, men såååå mye bedre! :hoppe:

I går kveld var jeg alene hjemme og var litt nervøs for at legginga skulle bli et mareritt med vond rygg og oppvåkninger og trøst.. Men neida! Han sovnet på 2 minutter og jammen sov han ikke kjempegodt! Pupp to ganger i natt men det var bare fordi vi ikke orket å roe han uten å ty til det enkleste trikset.. :roll: I kveld sovnet han igjen kjempelett og sov enda bedre (dvs uten å våkne for smokk eller noe). Mulig behandlingen i dag har gjort noe også :) Håper det holder seg sånn!! Da gjenstår det med en nattavvenning når kjære er klar :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir helt svimmel altså, når dere setter i gang med planlegging av barnerom og kaker og Gud vet hva :fnise: Når tulla blir et år, baker jeg vel en langpanne sjokoladekake og hiver noe sånn strø og et lys oppå :ler:

Jeg har tenkt noen dager om jeg kunne fått til å møte dere på fredagen, men jeg tror det blir litt mye stress. Men jeg har ikke gitt helt opp enda ;)

Jo, også for en liten stund sia lenke du her inne til noen sånne wallstickers hvor bl.a. en var en sjiraff som fungerer som sånn målebånd for høyden til barnet. Vi vil ha en sånn, men jeg tok jo ikke vare på den lenka, kan du enkelt finne den igjen tror du??

Når skal du flytte dagboka di fra gravidbøkene, forresten :fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusla, det er godt å høre at det ikke bare er jeg som får litt angst av alle prosjektene. Jeg skulle ønske jeg var like kreativ og tålmodig, men det skjer bare ikke i min verden. Syns jeg var dritflink som fikk opp wallstickers jeg... :sjenert: Og det er nesten bare såvidt jeg tør invitere dere til meg, etter all den fancy maten vi har fått tidligere. Tenker da særlig på Kate-kaken til Pupsilure og salaten til Siebaeo som alle elsket og ville ha oppskriften til.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på når dagboken skal flyttes :fnise: Brukte telefonen til å lese, uten å være innlogget og lette meg ihjel etter deg :fnise:

Å lage sopp må jo være noe av det enkleste som finnes :fnise: Jeg skal ha både ku, gris, sau, hest, høne og kyllinger i 3D :overrasket: Har jo faktisk laget noen sopper når jeg tenker meg om, til Mariokaken, med det var ikke 3D da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke kreativ. Eller, er kreativ, men ikke på den måten. Er det vel mer på den musikalse måten :) Blir langpanne her og, helst fra toro :fnise: Så da er vi flere i ikke-kreativ-klubben :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...