Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Glemte å fortelle at Bollisen har reist seg opp! :hoppe: Han satt i en sprinkelseng og dro seg opp. Sååå stolt! :rodmer: Laget de kjekke "he! he!"-lydene han lager når han tøffer seg. Nesten som han hoster. :ler:

Og nå fant jeg han feil vei i senga si! :blink: How did that happend??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehehe, flink han er da! Vi har jo begynt med pose, som man fester til sengen, da kommer han ingen vei,,kanskje en ide?

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe stereo type, neida han kjenner jo ikke deg, men tror han tenkte litt da han er ganske bil interresert og han så hvor dere bor så var det første han gjettet :fnise:

Må si jeg gleder meg over å se hvordan den svamp lampen ser ut, er det greit å si at jeg er ikke helt forelsket i den enda :sjenert: men i hele sammenheng kan det være kult da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Mondeo er jo drømmebilen. Vi hadde en en gang, angrer fortsatt på at jeg solgte den. Hadde fått plass til fem vogner i bagasjerommet.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luremegpå; ja det er kanskje en ide. Vi får se om det blir et problem først. :jepp:

Neytiri; hadde det ikke vært for at vi var heldig med salg av min leilighet hadde vi kunnet kjøpe en skikkelig fin SYKKEL i stede for bilden :fnise: Siden vi bor hvor vi bor.. :sjenert:

Hva mente du nå forresten? Har du sett lampa eller vil du se den..? :)Her er den i alle fall, den er myyye finere med lyset på :jepp: Jeg skal ta bilde når vi har den i hus. Eller helst . Og så er så søøøte! :rodmer:

Marmot;

jeg synes Mondeo er en super bil :jepp: Min bror har den og han har to små barn. Den har helt overlegen plass i både bagasjerommet og baksetet (hvor det f eks på en Octavia blir skikkelig trangt framme med et barnesete større enn babysetet). Og så synes jeg den er fin. Egentlig finere enn A6n.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink Bolla er som reiser seg opp!! Det gjør ikke tulla enda, men jeg ser at hun har skikkelig lyst. Men her gjør vi ingenting før vi vet at vi behersker det, akkurat som sin mor :fnise:

De hehe-lydene har vi her også, det er så herlig :rodmer: Og tulla snr seg feil veg i senga hele tida nå, liggende på magen nederst i senga og er sååå blid. Også lager hun he-he-lyden når vi kommer inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja har sett lampa men er ikke sikker om jeg liker den eller ikke...... Men når du linka til den svampen som er mer flat må jeg si den var kul! Håper å få se når du er ferdig, bli litt inspirert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink Bolla er som reiser seg opp!! Det gjør ikke tulla enda, men jeg ser at hun har skikkelig lyst. Men her gjør vi ingenting før vi vet at vi behersker det, akkurat som sin mor :fnise:

De hehe-lydene har vi her også, det er så herlig :rodmer: Og tulla snr seg feil veg i senga hele tida nå, liggende på magen nederst i senga og er sååå blid. Også lager hun he-he-lyden når vi kommer inn ;)

:fnise: Greit å være på den sikre siden :rodmer: Kompisen til Bolla er en skikkelig spretten liten kar. Han er 6 uker yngre men står på alle fire og spretter liksom framover. Mens Bolla ligger og slapper av og ler av han :ler: Han er av den litt bedagelige sorten han og. Synes det er greit jeg, at de ikke har for mye hastverk ;) Når Tulla endelig reiser seg står hun nok støtt som fjell. :jepp:

Ja har sett lampa men er ikke sikker om jeg liker den eller ikke...... Men når du linka til den svampen som er mer flat må jeg si den var kul! Håper å få se når du er ferdig, bli litt inspirert :)

Den ser litt kjip ut på bildet så det synes jeg ikke er så rart. tenkte det skulle skape en litt sånn eventyrstemning på rommet. :) Bilder skal komme! Så det er bare å sitte klistra til skjermen om ca ett års tid.. :ler:

Vi har hente bilen og kjære er ute på biltur nr to i kveld :ler: Han må bare kose seg :) I morra skal JEG ha bilen! :nigo: For jeg har nemlig vogna å dra på og må ha den største bilen :lur: (har to inntill vi får solgt den andre).

Bolla skal til manuellterapeut i morra. Lurer på hva han kommer til å si... Håper alt er bra. Samtidig håper jeg nesten han skal finne en grunn til at Bolla sover så lett :sukk: Han henger ikke etter utviklingsmessig i alle fall, men jeg tenker at han burde vært litt sterkere i armene.. :klo: Han aker seg fram på underarmene (som jeg vet er helt nomalt), men er ikke så keen på å reise seg på strake armer. Og når han kryper bort til meg, strekker han liksom en og en arm opp mot meg men skjønner ikke (klarer ikke..?) å bruke armene til å klatre opp på beina mine. Mulig jeg forventer for mye..? :klo: Han er kjempesterk i beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så gøy med ny bil. Jeg husker at jeg var helt forelska da vi kjøpte vår, bortsett fra at jeg ikke klarer å parkere på trenge parkeringer med den.

Spiser Bolla nok da? I dag sov M som en stein når hun fikk litt fast føde, så tanken streifet meg da du sa han sovet lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått formaninger om å være forsiktig i parkeringshus osv osv :roll: Det med trange parkeringer må jeg bare lære meg :daane: Vi har ikke akkurat god plass i parkeringshuset her. Så det var faktisk grunnen til at jeg nektet å kjøpe V70 som var kjæres favoritt! Den er hele 35 cm bredere enn bilen vi har hatt! Kan ikke være sånn at jeg må parkere ute fordi jeg ikke får til :ler: Lukeparkering er jeg ganske god på og med ryggesensor bør jeg få det til.. Viktigste er å beholde roen og bare prøve på nytt om det blir feil. Jeg har liksom ikke fått føle på nybilfølelsen enda for jeg måtte dra rett hjem med Bolla og den andre bilen. Håper på godfølelsen i morra! :nigo:

Ja, dette med mat er litt vanskelig om dagen synes jeg.. :sukk: Nå virker det som han bare liker grøt, brød og frukt. Og at alt annet er greit å smake på men så vil han ikke ha mer. Jeg tror jeg må gå tilbake et steg og gjøre det mindre avansert i smaken.. Potet, gulrot, kylling og mm + litt mangopurè gikk rett ned tidligere. Må prøve det igjen..

Han får grøt til frokost ca 08.30, og grøt til kvelds i sekstia (i det siste har han ikke spist opp hver gang). Så får han brød og litt middagssmaking i elleve-tolvtia, og middagssmaking i tretia. Pluss mm hist og pist. Smaking skriver jeg fordi han ikke vil mer enn å smake.. :sukk: Håper det er en periode :vetikke: Brødbiter er ok, og spesielt om han får smake vafle eller bolle eller hva jeg måtte spise på. Jeg har prøvd å spise sammen med han, uten at jeg har merket veldig stor forskjell..

Bank i border, men de to siste kveldene har han vært sedvanlig litt vanskelig å legge, men så bare våknet en gang på kvelden, og nå i natt når jeg sov med han ble det pupp klokka halv to og så klokka seks. Det er ikke så ille det.. :)

Hvorfor han sover så lett på dagen vet jeg ikke :vetikke:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventyrsteming liker vi!

men hvordan har du gjort det med middag nå i forhold til før da??? her måtte vi ta steg tilbake en liten stund og kutte kjøtt og fisk, så da tok jeg grønsaker og evt linser/erter oppi for litt jerninntak. så spise hun bra en stund, og nå igjen sliter vi litt med middag, hun skal nemlig gjøre selv så tror jeg ikke kan mose noe lenger.......

men ta og gjør middagen litt mer simpel igjen og se om det hjelper, hva slag grønnsaker gir du han da?

vi har v50 og jeg føler den er bred og lang nok jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen eksempel: (husker ikke 100%)

- kylling, ananas, potet, gulrot, havrefløte, mm, kardemomme (fra en babymatbok)

- fullkornspasta, kokt skinke, basilikum og hvitløk, havrefløte, søtpotet.

- søtpotet, squasj, potet, havrefløte, basilikum, smør, laks

- søtpotet, squasj, havrefløte, basilikum, smør

Mulig det er basilikumen som gjør det, men han fikk smake litt pesto på brød (ja.. vet det er salt i) og digget det. Suttet det i seg! Så da trodde jeg basilikum var en hit..

Det han har likt har vært:

- laks, potet, gulrot, mm og smør

- kylling, potet, gulrot, mm og smør

- avokado og banan

- alle fruktmoser

- brødbiter med avokado og banan

- brødbiter med smør

- brødbiter med leverpostei er sånn passe..

Mulig jeg har "pushet" han for mye..? :sjenert:

Skal prøve å gå tilbake til de han likte. og så lage enklere ting en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enklere ting ville jeg gitt, ikke at det andre er flott men jeg merket Bumba spiste mer når det var 3-4 ting blandet..... Hun elsker enda hvis jeg gir henne hver ting i ren smak, en isbit av søt potet, en isbit avokado osv.... Så får hun en skje av hver om hverandre.

Dropp basilikum i noen dager så prøver du igjen og ser om det er forskjell. Her liker hun timian men ikke basilikum hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg får prøve det :) Håper det hjelper. Jeg har forresten gitt han et blad eller to med koriander og de har han fornøyd spist opp!

Babysteps.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Jeg tror også det er lurt å gi litt enklere mat. Jeg gir sjelden mer enn 2-3 forskjellige ting til samme måltid, og blander ikke alt sammen. Hvis den øverste listen er det han ikke liker og den nederste det han liker, ser man jo ganske klart et mønster på at for mange ingredienser blir for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere med lakenskrekk? :fnise:

Jo, marmot, det ser jo sånn ut :jepp: må bare skrive det opp først for å se mønsteret tydeligvis :lol:

Mammaen som fikk litt hastverk tror jeg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja i går hadde jeg skikkelig lakenskrekk altså, men sånn sett var jeg jo i seng men på iphone og kunne ikke sove!

Kan jeg spørre hvorfor du har brukt havrefløte i maten hans??? nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte havrefløte fordi jeg ville ha litt fylde imaten men ikke helt ville bruke vanlig fløte. Men det kan jeg sikkert nå.. (?) :) Og så litt av nysgjerrighet :fnise:

I dag har jeg stramt program! Så nå må vi bare sette fart :hopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Nei, du skal helst ikke bruke kumelk i maten hans før han er 10 mnd. Jeg bruker også havrefløte og havre- eller rismelk mye, men i mat der vi synes det smaker veldig mye bedre med kumelk, gjør vi det. Det er så lite han får i seg uansett. Men om jeg hadde laget egen mat til ham, hadde jeg brukt havre- eller rismelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...