Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Gjør gjerne det Luremegpå :)

Hadde kveldene vært ok så hadde jeg ikke sagt så mye! Men i det siste har det vært helt kaos her.. :sukk:

Forresten så er Bolla ca 33 uker nå. og ville vært nesten 36 uker om han ble født til termin. Rundt uke 37 har ofte babyer et utviklingssprang tydeligvis.. Kanskje det er det som skjer? :klo: Håper han ikke har vondt noe sted i alle fall.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja hallo damer.. Her går det jo strålende :roll: Jeg begynte legginga klokka kvart over sju.. Da hadde han ammet, spist grøt, badet og lagt seg SÅ fint uten en lyd! :daane: Kan det være at vi er på G i gjen lurte jeg på.. Men neida. En time etter våkner han og gråter. Raser faktisk. Så klarer jeg å roe han ned igjen etter ca en halv time og han sovner. Så en liten time etter der igjen våkner han på nytt.. Prøver selv å sovne igjen, han er trøtt og viser tydelig at han VIL sove! Men så blir det bare tull.. han forsøker og forsøker men det er noe som plager han. Skikkelig ulykkelig :( Så til slutt beslutter jeg å gi 60mg paracet for jeg tenker at det kanskje er tenner. Han hikster og hyler og er skikkelig lei seg. Så da tok jeg han ut på stua for å se om det var noen endring. Da roet han seg på fanget mitt til jeg prøver senga på nytt. Samme runden.. Prøver å sove men får ikke til. Så da ammet jeg han igjen og nå sover han. enn så lenge.. Hva er dette for noe?? :klo:

Kom gjerne med deres beste tips Becky, Jesse, Neytiri og Luremegpå! Og ja, logg må skrives.. jeg skjønner ikke hvorfor jeg aldri får gjort det :klaske: Begynner NÅ!

Han får tre måltider nå. Vi har nettopp begynt med 3 måltidet. Frokostgrøt, middag og så kveldsgrøt. Ispedd fruktmos, sviskemos, grlnnsaker til å tygge på samt mm. Jeg vet ikke om det er nok.. Han takker titt og ofte nei til puppen så da tenker jeg at han er mett..

Vi har aldri fått til å legge han tidligere enn dette.

Fy f.. at det går an.. :sukk:

uff da, høres jo ut som han har en dårlig assosiasjon med senga si om han roer seg når du tar han opp eller? dette er noe vi også har erfart og fått det mye bedre med tekniker fra den boka jeg snakker om.

det kan jo også være ting som tenner eller ubehag som luft.....er det som er så vanskelig med de små!

Skriv logg NÅ, det du fører opp fra han legges in på soverommet og til dere står opp på morran er nattloggen, så logger du i morra dagsoving.

Når han er så urolig, uavhengig av når du ga han pupp sist...roer han seg ved puppen da? Du må nå huske at pupp er ikke alltid for næringsbehovet, er både smertestillende egenskaper og en trøst for enkelte barn. Ja jeg vet ikke alle ønsker å trøste med puppen, men når du er alene og har prøv andre ting som ikke funker........her er det nesten det første jeg prøver, og tar hun det ikke vet jeg at DA må noe være gærnt!

Å legge han tidligere er ikke noe man bør gjøre plutselig.....du bør trappe ned time 15min om gangen, sånn finner du ut av hva er beste leggetiden for akkurat ditt barn, her er det 18:30ca, mens for en bekjent av meg som jeg anbefalte boka til har funnet ut at 19:15 er best for hennes barn på akkurat samme alder.

Jeg tror du ville hatt godt nytte av å lese boka ihvertfall, er ikke sånn at du MÅ gjøre det etter du har lest, men den første kapitelen er så fin fordi den virkelig beskriver søvn, den starter ikke bare med masse "lure tips" hvis du skjønner.

Den siste uka har det vært pupp mellom midnatt og to en gang, så en gang til i 5-6tia for så å stå opp og litt pupp i åttetia. Jeg tror det er vane og ikke sult jeg..

Usikker på hva jeg skal gjøre, for nå er han mindre tent på pupp allerede. Og om jeg begynner med enda mer mat vilhan kanskje droppe amminga totalt..? Bortsett fra på natta da :roll:

Jeg synes det er greit med et måltid om natta. Han spiste i 20-21tia for ikke så lenge siden, for så å ta neste måltid i 3 tia og så sjutia. Det var ok egentlig.

Nå er vi alle forskjellige og forskjellige ønsker hvordan vi vil eller når vi vil avenne natta og slikt. Jeg har ingen hast å avenne natta, men jeg er heller ikke oppe hele natta. Nå som vi har faktisk bukt med litt av søvnproblemene, så har hun kuttet ut den midnatt puppen sin, så hun sover fra 18:30 til 4-5 tiden, spiser og da sover til 7-8 tiden.....dette for meg er veldig levbart.

Barn som er ikke så interresert på dagpuppen kan ofte ta igjen på natta, de skal jo gjerne ha melk opp til et års alder, og enkelte har ikke lyst på mer pupp og avenner seg selv, vil barnet ikke mer så respekterer man selvfølgelig det........MEN helsesøster sa til meg at man bør ikke avenne nattpupp før de tar in 4 måltider dagen, da bør 1-2 av måltidene være grøt........sikkert forskjellige anbefalinger som går rundt men det er nå hva jeg har hørt.

Ser du forskjelli amminga, koser han seg feks på morran mer en midt på dagen? Tuller han ved puppen så gir du han bitelek isteden, han vil nok si ifra når han vil ha.....Bumba kaver litt ved puppen min når hun vil ha, og nå som hun er litt eldre får hun ikke pupp før hun spør om det, hun får ikke alltid pupp ved alle måltider, det er hun som bestemmer og det har jeg i grunn alltid gjort.

barn har en våkenperiode hver time, er da det er lettere å vekke dem, våkner dem og ikke vet hvordan de skal roe seg igjen så vil du oppleve det du gjør nå at de er så slitne men finner ikke roen......da må man lære de det, det tar tid men sålangt ser jeg resultater....

vil du vite mer om teknikkene så si ifra, kan skrive deg noe om dette på en PM hvis du er interressert.....

det vil kanskje ikke hjelpe deg nå da, men nå som klokka er så sent så ville jeg rett og slett lagt meg med Bolla til han sovner igjen, legge han i senga og sove selv........man trenger all den søvnen man får når man er alene, i know :troest:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neytiri: På tapet ville jeg ha vært litt forsiktig, fordi enkelte wallstikkers sitter ordentlig godt, men hvis du har panelvegg uten tapet så skal det gå greit.

var akkurat det jeg tenkte på, nei da blir det ikke wallstickers desverre, vil ikke ødelegge tapeten i et hus vi ikke eier, da måtte jeg ha betalt for det og tar ikke risken :) takk snuppa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmhm, kanskje du kan lese litt om det? Eller har du noen bøker der det kan stå litt?

Her er Soveoppskriften:) :fnise:

Frokost 170 ml melk

Formiddagsmat 100 ml melk og 0.6 grøt (eple)

( 3-5 skjeer sviskemos)

Lunsj 100 ml melk og middagsglass ( gir hele glasset)

Kvelds 100 melk og 0.7 dl Eplegrøt

(3-5 skjeer sviskemos)

+ at jeg har gitt lit sånn mellommåltid, litt frukt osv

Tror vel kanksje de veier rundt det samme?

T veier ca 9.5 kanskje..

Hvis T våkner om natten gir vi kun vann nå, han våkner fordi han er vanntørst, og ikke sulten, slik vi har trodd tidligere!

Alt er helt sikkert bra med M, han er kanskje bare litt på utviklinsfronten :jepp:

Ha en fin natt, så opdaterer jeg meg i morgen!

Endret av Luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk gutta spiser omtrent det samme.. men jeg ammer jo, og ser ikke hvor mye det er. Men jeg har ganske mye melk enda. Han veier trolig rett under 9 kg :jepp:

Neytiri; jeg starter loggen nå! Takk! JEg vil gjerne ha alle tips som er mulig. Jeg skal legge meg nå så jeg oppdaterer mer i morra. Men kort om pupp; Bolla nekter om han ikke vil ha mat.. Han koseammer aldri (av eget valg). Så om han sier nei er det fordi han er mett. Jeg tilbyr alltid puppen men han enser den ikke om han ikke vil ha. Men i kveld tror jeg det er noe som plager han.. :sukk: Han koser seg definitivt mest på kvelden eller natta, og ikke om dagen lenger. Må rydde tanker og svar i morra! Nå må jeg sove :daane:

:klem: Takk igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men da trenger du heller ikke ta stilling til "koseamming" da ;)

skal sette meg ned i morra og sende deg litt skriv ang dette, så får du se om det er noe for dere å prøve :)

Håper han roer seg ved paraceten, den funker best et par timer etter de får den sa sykepleier til oss. Utviklingsprang, tenner, sykdom kan også være tingen her, trenger ikke være mer en det....men kjipt er det både for store og små.

sov godt snuppa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neytiri: Kan du ikke skrive om teknikkene dine her, istedenfor på PM. Jeg er veldig interessert i å lese :jepp: Hvis du ikke vil skrive det her, hadde det vært fint om du sendte det du skriver til siebaeo til meg og :)

Siebaeo: Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. M kan våkne mange ganger før hun sovner. Du vet jo hvordan hun har lært å sovne selv, men det er vel ikke det som er løsningen for dere nå. Når hun våkner såpass ofte våkner hun som regel pga magevondt, enten at hun må rape eller prompe. Da pleier jeg å legge henne oppå brystet mitt og legge hånden min under magen hennes (jeg presser ofte hånden litt oppover). Da får hun ofte ut luft begge veier. Noen ganger tror hun at hun skal trene på å løfte hodet og krappe når hun blir lagt sånn, så da trener hun som bare det :klaske: Andre ganger må hun i oppreist stilling for å klare å rape. Pleier å amme henne litt etter det, slik at hun sovner igjen. Ikke alltid det er nødvendig. Det er viktig å være musestille i denne perioden. Hvis ikke våkner hun igjen. Jeg pleier å ligge litt ved siden av henne før jeg lister meg ut. (Dette er når vi samsover. Noe vi gjør nå pga ryggen min).

Er i grunn ikke så vanskelig å loggføre. Jeg har en blokk som ligger lett tilgjengelig. Ved siden av ligger mobilen (klokke)og en blyant. Blir rutine å skrive opp ting etterhvert + at du får koder på ting. Når jeg prøver å legge henne skriver jeg f.eks "sov?". Når som sovner skriver jeg "sovna". Da ser jeg hvor lang tid hun har brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg Becky, var bare meg som ikke ville kuppe boka med ting kanskje ikke alle var interresert i å lese :)

Har ikke tid nå men kommer innom senere..... Loggen er uansett første steg etter man leser om sikkerhet og hva søvn er, så bare gjør det nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta har vært ganske grei faktisk.. Og godt er det så trøtt som jeg er.

Jeg blir utrolig takknemlig for alle råd! :klem: Og nå har jeg begynt å loggføre! Jeg har notert i telefonen da.. Så langt ser det sånn her ut (ca klokkeslett fram til i dag):

18.30 Grøt, svisker, bad.

19.15 Sov

20.10 Våkner, trøste og prøve å roe

20.40 Sovnet

21.30 Våkner, trøste, bysse, ta opp og roe ned, paracet ca 22.00 Mm og legge til å sove igjen, sovner i min seng ca 22.10

Og så er det litt uklart.. Men jeg tror faktisk ikke han spiste før utpå natta! Muligens i 5-6 tia..? :klo: Eller har jeg glemt noe der i mellom? Jeg var så sinnsykt trøtt at jeg ikke husker helt klart. Og klarte ikke skrive opp noe heller.

07.30 Våken og mm, ligge og leke i senga, fornøyd.

08.40 Sovner etter en del sutring og litt mer mm. Tydelig trøtt.

09.40 Våkner. Blid og fornøyd. Mor er bittelitt mer utvhilt.. Står opp, leker. (sovet i 1 time)

10.10 Grøt

11.55 Mm på gjesterommet og så søvn. Sutrer før søvn, men roer seg etter mm (andre forsøk på å tilby)

12.30 våkner (sovet i 35 min)

13.15 pupp

13.30 sove? nei...

13.45 sovner

14.30 våkner (sovet i 45 min)

17.30 middag (laks, potet, gulrot, mm og banan/mangopurè-hjemmelaget) i parken

19.30 pupp, grøt og stell

20.00 mm og legger seg

21.30 våkner men trøstes og synges i søvn

23.15 våkner, trøster, synger lavt og snur han

23.00 sovner

Hvor får jeg tak i den boka? Planlegger å være mindre på soverommet.. Nå er det BARE nattsoving der inne tenker jeg! Og egentlig skal vi ikke være i senga om morraen når jeg helst vil sove.. Men jeg var så utrolig trøtt, og han var så fornøyd.. Må ta det litt forsiktig. Tror det er noe i at han har fått litt vegring!

Becky; ja, jeg tror det er en litt annen tilnærming vi må ta nå.. Det må bli hyggelig å legge seg igjen.. Når mamma er så trøtt og lei at hun vil spy, blir det kanskej ikke så hyggelig. Og i alle fall når hun ikke klarer å lese signaler lenger :roll:

Nå skal jeg benytte sjansen og dusje og gjøre meg klar til å gå ut. Er så mange tingjeg skulle gjort denne uka som bare blir oversett.. Men i dag skal jeg klippe meg! Og det både trenger og fortjener jeg ;) På salongen sa de at jeg bare måtte ta med meg Bolla for der var det nok av folk som ville passe på! :rodmer: Utrolig hyggelig sagt.. Får se om det funker da :ler: Litt spent.. Og i dag får jeg kanskje vogna.. Håper håper, lurer på om Bolla er sint fordi han er "alene" på tur også.. :klo:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, sålangt av den loggen du har ser jeg allerede et sammenheng, ser du? han våkner ca en time etter han sovner og får ikke til å sovne/roe seg på egenhånd.......dette er da han har hatt en våkenperiode(min teori hvis han ikke er syk) og da trenger HJELP for å finne roen igjen.

Boka kjøpte jeg på amazon.com, tror nok du også kan finne den på bokhandelen i oslo sentrum, hva heter den igjen med masse engelske bøker :klo: google så finner du den helt sikkert ;)

Jeg har skrevd et laaaaaaaaaaaaaaangt innlegg på word dokument her, så for å ikke kuppe boka di helt så kommer jeg til å legge det in i boka mi, legger også en link i signaturen min så det blir lett og finne igjen.........men tror nok du blir overrasket av et par ting, spesielt da du sier dere skal være mindre in på soverommet når dere er våken, er ikke så gærnt det i grunn.....men iallefall les det jeg har skrevd så kanskje forstår du hva jeg mener.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Neytiri! jeg må kjøpe den boka altså. For jeg ser jo mønsteret jeg også. Det jeg lurer på da er hva jeg gjør de gangene jeg ikke får til å roe han til søvn igjen.. Ammer man eller? :klo: Iler man til så snart han våkner? Og så lurer jeg på hvordan man finner dette magiske leggetidspunktet.. I dag ble han lagt i åttetia og så langt har det gått bedre.. Dvs våknet etter litt over en time men jeg fikk roet han kanskje kjapt til søvn. Nå lagde han en lyd, men gråter ikke så da sjekker jeg ikke.. Vil ikke vekke han om det bare var en lyd liksom. Jeg oppdaterer dagen i det andre innlegget jeg.

Dagen ble litt på mammas premisser i dag.. :roll: Jeg skulle til frisøren og han var våken så han satt på fanget hele tiden. Så han kunne sikkert egentlig sovet da for han var trøtt. Og så hentet vi den nye vogna! Og den fvar så fiiin! :daane: Helt utrolig fint brukt! Den ser rett og slett ny ut! :hoppe: Utrolig glad altså. Så nå er jeg spent på om Bolla trives bedre i den :) Og jeg angrer sånn på at jeg ikke har gjort noe før.. :klaske: jeg har liksom av stolthet prøvd å holde ut, men det er jo ikke bare meg somhar vært misfornøyd sikkert.. :sukk: Kanskje han har følt seg litt alene i det siste pga den dumme fravendte sportsdelen.. Kjennes ut som den fjærer mye bedre også så da blir det mindre harde humper! Den er nok litt mindre stabil enn den jeg har (men som da er veldig stiv igjen) men jeg får bare være litt obs. I morra fårjeg prøvd den ordentlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg ikke får til å roe J til søvn igjen (noe som har vært endel i det siste), ammer jeg.. Jeg vet at mange mener at man ikke bør legge seg til en dårlig vane med det, men her er det også veldig lite koseamming, så jeg prøver for å se om hun er sulten.. Og er hun ikke sulten tar hun ikke puppen.. :)

Men hvis jeg har utelukket sult, og jeg hører at det bare er trass lar jeg henne ligge. Sitter ved siden av senga og synger og prøver med smokken.. Men det er en tålmodighetsprøve.. ;) Men hvis jeg tydelig merker at hun har vondt tar jeg henne opp for å trøste selvfølgelig.

Det er jammen ikke lett altså.. Men jeg tenker at, ihvertfall for vår del, har alt gått seg til etterhvert, så da gjør forhåpentligvis dette det og :)

Ble du fornøyd med håret idag? :) Jeg trenger sårt en frisørtime jeg også..Er bare så vanvittig sær på det etter å ha jobbet som frisør selv.. :roll:

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er jo ikke "plaget" av koseamming her, så om det er helt krise prøver jeg det jeg og. Han kan jo være tørst selvfølgelig. Men han vil jo nesten ikke ha vann.. Skal tilby han det neste gang. Kanskje.. Han blir så sint om han ikke vil ha det.. :sjenert: Nei, lett er det ikke! :roll:

Vet du, jeg har nesten ikke fått sett meg i speilet i dag! :ler: Og nå er det i hestehale. Men den ser fin ut! :ler: Og lang. Jeg ber på mine knær om å beholde lengden hver gang, men det er tydeligvis veldig vanskelig. Det gikk litt fort pga Bolla på fanget så hun sa jeg måtte vaske håret og style det selv en gang, og så kommer tilbake om jeg ikke var helt fornøyd :) Jeg har gått hos henne i maaaange år men av en eller annen grunn byttet de siste årene.. tror det var fordi vi fikk en annen bra en i nabolaget osv osv. Så var det tilfeldigvis hos henne jeg fikk Groupontilbudet! Jeg kan anbefale henne altså! Hun er kjempeflink! Og har lang fartstid og holdt masse kurs i Adam og Eva-kjeden :jepp: Det var faktisk sånn jeg fikk henne som frisør. Hun hentet meg inn fra gata da jeg gikk forbi en gang og ba meg være hårmodell på et kurs :ler: Har ALDRI vært så fornøyd med håret som jeg var den gangen! Hun satt en farge som er utrolig kul på min type hår :daane: Kan sende deg en PM om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, her har det vært slitsomme dager alene med Bolla skjønner jeg :klemmer: Det er så slitsomt når alt bare blir kaos og man ikke helt skjønner hvorfor. Man blir jo så lei av å gjette seg til hva det er og hva man kan gjøre! Ser du har fått mange gode råd her :)

Det med avvenning av mat på natta starta jeg å tenke på når tulla var rundt 7 mnd. Da var 4 måltider om dagen godt innarbeida og jeg var sikker på at hun ikke var sulten. Skal man kjøre litt sånn hardt mot hardt, så må man iallefall være sikker på at de ikke har vondt noe sted eller er sultne, liksom.

Så fint at du har fått vogna og at du er fornøyd!! Det er nok fint for Bolla å se mammaen sin en stund til når dere er ute og triller :)

Håper dere får en god natt :klem:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, send meg gjerne en PM med navnet hennes og hvor hun jobber! :jepp: Når feriepengene kommer skal jeg unne meg å bli stæsja opp litt tror jeg :lur:

Forresten, jeg også hater de som klipper mer av lengden enn man vil..Da jeg jobbet selv tok jeg alltid litt mindre enn det folk bad om, fordi det virker alltid litt kortere enn man tror..Så kunne jeg heller ta litt til etterpå hvis de ville.. Det var maaaange ganger JEG gjerne ville at de skulle ha tatt litt til, fordi det var slitt, men jeg følte at min oppgave var å informere om det og anbefale det som var best, og ville de ikke; nei, da ville de ikke da.. Jeg fikk jo ikke noe ut av å gjøre kundene misfornøyde ;)

Det finnes desverre noen overkreative og overivrige frisører der ute, som på død og liv skal gjøre som DE syns best, uansett hva kunden vil..

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Neytiri! jeg må kjøpe den boka altså. For jeg ser jo mønsteret jeg også. Det jeg lurer på da er hva jeg gjør de gangene jeg ikke får til å roe han til søvn igjen.. Ammer man eller? :klo: Iler man til så snart han våkner? Og så lurer jeg på hvordan man finner dette magiske leggetidspunktet.. I dag ble han lagt i åttetia og så langt har det gått bedre.. Dvs våknet etter litt over en time men jeg fikk roet han kanskje kjapt til søvn. Nå lagde han en lyd, men gråter ikke så da sjekker jeg ikke.. Vil ikke vekke han om det bare var en lyd liksom. Jeg oppdaterer dagen i det andre innlegget jeg.

Dagen ble litt på mammas premisser i dag.. :roll: Jeg skulle til frisøren og han var våken så han satt på fanget hele tiden. Så han kunne sikkert egentlig sovet da for han var trøtt. Og så hentet vi den nye vogna! Og den fvar så fiiin! :daane: Helt utrolig fint brukt! Den ser rett og slett ny ut! :hoppe: Utrolig glad altså. Så nå er jeg spent på om Bolla trives bedre i den :) Og jeg angrer sånn på at jeg ikke har gjort noe før.. :klaske: jeg har liksom av stolthet prøvd å holde ut, men det er jo ikke bare meg somhar vært misfornøyd sikkert.. :sukk: Kanskje han har følt seg litt alene i det siste pga den dumme fravendte sportsdelen.. Kjennes ut som den fjærer mye bedre også så da blir det mindre harde humper! Den er nok litt mindre stabil enn den jeg har (men som da er veldig stiv igjen) men jeg får bare være litt obs. I morra fårjeg prøvd den ordentlig! :)

Altså det her for MEG ville vært det jeg nesten forsøker først, grunnen er at det har vært hennes største søvnassosiasjon, men nå går jeg og fjerner henne fortere fra brystet, lar henne ikke sovne helt på det igjen. Men grunnen her er at min tar ikke smokk, gjør din det??? vi jobber jo med det å lære henne å roe seg uten sugebehovet, det er blitt bedre men ja er der enda litt.

hvordan du finner magiske tidspunktet er akkurat hva du har gjort, så trapper du ned hverandre dag med 15min....du vil fort se hva er beste tiden for din baby, da er det bra å ha en logg.

Det står også i boka når man logger faktisk(noe jeg glemte) at man bør skrive ned hvordna barnet våknet(bevegelse, lyd, gråting, hyling).....for ofte er det foreldrene om vekker barnet mer med å gå in for fort....noe jeg har gjort FLERE ganger!

synes du skal være glad han roet seg igjen når du gikk in, da har du hjulpet han å sovne igjen ;)

hehe det er en mamma det, nettopp vært hos frisøren og håret allerede i strikk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du Jesse, må bare si det.........drit i hva folk mener om en "dårlig vane"......man gjør ting for sin baby der og da fordi det funker, og når det ikke funker lenger finner man en ny og bedre måte å gjøre det på.

hadde jeg gått rundt og tenkt hele tiden på hva vil evt bli en dårlig vane, tror jeg hadde gått gærn jeg! :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for ofte er det foreldrene om vekker barnet mer med å gå in for fort....noe jeg har gjort FLERE ganger!

Det har jeg også gjort flere ganger :jepp: Nå har jeg lært å ha is i magen og høre etter om det gir seg eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gleder meg til å se sveisen!!

Du, legger ved denne jeg:

http://www.klikk.no/...ticle447224.ece

Er litt i tate humøret, men ja, synes du er veldig flink. Jeg hørte et genialt intervju om småbarnsforeldre og intervju på radioen i dag, men prøver å finne ut hvilken kanal det var. Var hos mamma og de ser du!

(skrev i feil bok, jisses)

Men så må jeg få lov til å legge ved denne linken, du skal se at snart er dette M:

http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article427988.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...