Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Ja, så klart Becky! Du kan bare ligge på senga på soverommet eller gjesterommet. Så får du litt fred også. Du trenger ikke ta med noe, jeg har håndklær og gulpekluter så det holder. :jepp:

Jeg har slengt meg ned på senga til mange jeg :sjenert: Hos venner og sånn hvis vi er der etter leggetia til Bolla f eks for å få han til å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hører det er mange som sier det er vondt. Er det fordi det er tørt? Har hørt man blir utvida etter fødsel jeg... :sjenert:

Det er nok ofte fordi det er tørt ja. Slimhinnene spiller ikke helt på lag når man ammer alltid, de er vel ikke i reproduksjonsmodus eller noe sånt ;) Jeg tror det er individuelt om man blir utvidet etter fødsel jeg.. Jeg kan ikke si at det virker sånn her. Derimot følte jeg meg grunnere om du skjønner! Litt bedre nå, men det var (og er fortsatt litt som) at ting, livmora? , henger lenger ned enn før. Dette vil nok rette seg opp med tid, hormoner og knipeøvelser. Min i alle fall ble jeg nervøs av det fordi det var litt vondt når, ehm.. langemann kom på besøk i full fart og krasja i veggen :lol: Aller første gang var det ganske vondt og jeg følte meg som en jomfru. Vanskelig å beskrive.. men det tor jeg var mye fordi jeg spente meg. Arrvev er jo mindre fleksibelt enn vanlig vev også, men jeg håper og tror at det vil gå seg til etterhvert. Merker ikke så mye til det nå. Annet enn at det er noen bulker her og der fordi det ble sydd litt stramt en plass. :sjenert: Kjære bryr seg ikke og da er alt greit!

Jeg syns det er litt vondt i arret. Det svir og strammer litt.. Men det er jo veldig individuelt, gjør nok ikke vondt for alle! :)

Nei, jeg tror faktisk ikke jeg kjenner noe til det jeg. Jeg tenker mest på at det ser og kanskje føles anderledes ut for kjære.

Veldig sporty dere er som reiser så mye altså - det inspirerer ;)

Vet du hva, det blir bare enklere og enklere! Jeg innså i går at Bolla var på sin 10ende flytur! (vi tar to fly for å reise hjem) Øvelse gjør mester. Og så finner man jo ut hva som funker og ikke funker.

Mine tips for flyreiser er (spesielt når man reiser alene):

- enkelt bæretøy som du tar av og på i flysetet uten problem.

- Sekk,bag eller trillekoffert med håndbagasje/stelleting. I trillekoffert har du mindre å bære å skuldrene. Men da ville jeg hatt en leke, ekstra smokk, en liten pose med bleie og våtservietter + ekstra body og strømpebukse i en ytterlomme på trillekofferten så den lett kan tas ut i midtgangen og kan tas med i setet i tilfelle kriseskift på flyet. Vi har en sånn bitteliten gympose som fulgte med i stellebagen som er super til dette. Med bag eller sekk får du plass til den under setet foran deg og det er jo greit også. Reiser du alene får du ALLTID hjelp til å løfte ting opp i hylla! Enten av overivrige medpassasjerer eller av flypersonalet. Jeg hadde trillekoffert til håndbagasjen i går og det var deilig å ha mindre å bære på. Ytterjakka fikk fint plass oppi den osv. Færre kolli rett og slett.

- Pass og billetter lett tilgjengelig ytterlomme på koffert f eks. Bare pass godt på det ;)

- liten klut i lomma i tilfelle gulp osv.

- skjerf/sjal for å skjerme babyen når den sover/spiser osv.

- for mellomlandinger eller venting er en softbag supert! Den har jeg uten et knyst fått med meg på alle flyene i tillegg til håndbagasjen. Jeg kan ta av håndtakene så den blir helt flat om det skulle bli nødvendig. Jeg ventet i 3 timer alene på en flyplass i går, hentet bagasje av båndet, sjekket inn osv og lot Bolla ligge i bagen, vugget han når han skulle sove, osv. PERFEKT! Hent en tralle og du får med deg det utroligste.

- ha god tid!

- alt av flytende ferdig pakket i plastpse/gjennomsiktig mappe.

Minst mulig men husk det nødvendigste er mitt viktigste tips! :)

Man får til det meste.. Bolla bæsja i innsjekken i går så jeg måtte ut på et stellerom og igjennom sikkerhetskontroll på nytt (bitteliten flyplass uten do etter kontrollen..) :ler: Så bæsja han gjennom klærne da jeg stod og klagde på skade på vogna på Gardermoen og ble bytta på midt på flyplassen (i vogna). Naken og superhappy gutt i ankomsthallen :ler: Vi orket ikke dra ned på do langt nedi kjelleren..

Prampack er forresten et must! I alle fall om du har en vogn du ikke har råd til å miste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne fortsatt komme på treff. Ingen spesielle dager i juni jeg ikke kan, men muligens jobb-greier 16. og 17. juni.

Høres deilig ut å være så trygg på å reise med fly allerede, det virker jo som det går veldig greit. Vi har ingen reiseplaner som innebærer fly vi, så innen vi kommer så langt har vi nok ei tulle som løper rundt overalt og er kjemperampete :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttige tips ang reising :jepp: Dere virker jo å takle dette strålende :jepp:

Så fint at vi kan legge oss ned hos dere om det trengs. Tenker vi ikke skal prøve oss på den nye sofaen deres. M spruter og søler masse. Det hender hun spruter opp i ansiktet mitt :ler: . Derfor ligger jeg alltid på et håndkle. Legger det dobbelt når jeg er hos andre.

:sengekos: skal vi nok vente litt til med her i huset. Ingen hast, for min del ihvertfall. Kjenner arret innimellom, men synes ikke det er så ille. Blir vel annerledes når noe støter borti. Har forresten hørt at livmoren kan henge ut etter fødsel (!). Da skal visst knipeøvelser hjelpe. Tror jeg så det på "Dr. Oz" eller "The Doctors" eller liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å jobbe igjen i juni, så det er begrenset når jeg kan, med følgende dager har jeg fri:

8,10,16,20 og noen helger. + at jeg har endel kveldsvakter, men da begynner jeg på jobb kl 15, så blir kanskje vanskelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å jobbe igjen i juni, så det er begrenset når jeg kan, med følgende dager har jeg fri:

8,10,16,20 og noen helger. + at jeg har endel kveldsvakter, men da begynner jeg på jobb kl 15, så blir kanskje vanskelig. :)

Ånei, håper du får vært med. Dumt det ikke ble noe av treffet hos meg. Tenkte ikke på at du skulle begynne å jobbe. Da kunne vi jo egentlig hatt treff vi som kunne. Jaja.. det var dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mannen kommer hjem like før eller akkurat pinsehelg tror jeg, så jeg kan alle dager etter pinsen :) JEg vil bli med!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da kommer jeg med enda et nytt forslag! :hoppe:

Onsdag 16 juni? Selv om det er leeeenge til ;)

Neeei, Pusle skal noe da.. :klaske: Når vet du det forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttige tips ang reising :jepp: Dere virker jo å takle dette strålende :jepp:

Så fint at vi kan legge oss ned hos dere om det trengs. Tenker vi ikke skal prøve oss på den nye sofaen deres. M spruter og søler masse. Det hender hun spruter opp i ansiktet mitt :ler: . Derfor ligger jeg alltid på et håndkle. Legger det dobbelt når jeg er hos andre.

:sengekos: skal vi nok vente litt til med her i huset. Ingen hast, for min del ihvertfall. Kjenner arret innimellom, men synes ikke det er så ille. Blir vel annerledes når noe støter borti. Har forresten hørt at livmoren kan henge ut etter fødsel (!). Da skal visst knipeøvelser hjelpe. Tror jeg så det på "Dr. Oz" eller "The Doctors" eller liknende.

:ler: Vi andre kan ta på oss regntøy. Lurer på hvordan det skal gå når dere begynner med grøt :fnise:

Jeg var faktisk redd for livmorprolaps! :haar: Men gynekoligen sa det ikke var det. Og jeg kniper og kniper! For jeg kjenner at jeg ikke skal bli kilt for mye når jeg er veldig tissetrengt eller noe :sjenert:

Bare ta tiden til hjelp. Jeg gjorde det og er faktisk ganske glad for det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 16 juni? Selv om det er leeeenge til ;)

Neeei, Pusle skal noe da.. :klaske: Når vet du det forresten? :)

Jeg vet det antakelig allerede imorra. Skal si fra :) Og om alle andre kan den dagen, så skal du evt. få lov å ofre meg altså. Det er sikkert vanskelig å finne en dag som alle kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan alle dager frem til den 20, så vidt jeg vet nå. Men torsdager er en litt dårlig dag pga babysvømminga egentlig.. :) Blir koselig å treffe dere! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Vi andre kan ta på oss regntøy. Lurer på hvordan det skal gå når dere begynner med grøt :fnise:

Jeg var faktisk redd for livmorprolaps! :haar: Men gynekoligen sa det ikke var det. Og jeg kniper og kniper! For jeg kjenner at jeg ikke skal bli kilt for mye når jeg er veldig tissetrengt eller noe :sjenert:

Bare ta tiden til hjelp. Jeg gjorde det og er faktisk ganske glad for det! :jepp:

Hehehe :ler: . Ja, det kan blir spenende med grøt her. Men da kan jeg jo si at det nå er mannens turtil å mate, siden jeg har gjort det så lenge :ler:

Åja, er det livmorprolaps det heter ja. Lurt å knipe masse. Det gjør jeg og, og merker mye forbedring. Ei venninne av meg fortalte i dag at hun ikke klarte å holde igjen i det hele tatt etter fødsel, stakkar. Det bare rant. Hun hadde i tilegg mye væske i kroppen, så det rant MYE.

Godt du sier det om tiden. Jordmora mi maste faktisk litt med at det bare var å "gjøre det" etter 6 uker, for å komme over barrieren. Jeg jatta med da. Visste jo ikke hvordan det kom til å bli, men er glad jeg ikke fulgte rådet hennes. Jeg må jo først få litt overskudd, så må M klare å sove i lengre perioder + at jeg og mannen må få tilbake gnisten. Nå kommer den litt etter litt merker jeg, nå som M har blitt roligere, men vi er ikke der ennå.

Gleder meg til treff :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forresten begynt med grøt nå! Vi har gitt to.tre ganger og i dag var han SÅ fornøyd :fnise: Grøt overalt, men det kunne jo ikke komme fort nok. Midt i det hele ble han veldig urolig og jeg tenkte kanskje han var tørst, så jeg testa rett og slett flaska med vann og det ville han ha! Første gang han har fått vann faktisk.. :sjenert: SÅ fikk han pupp etter at pysjen kom på.

Men usikker på hvor mye grøt han skal ha jeg :klo: Jeg ga han til han virket uinteressert og det var bare halvveis i det jeg tror var meningen skulle være en porsjon.. Det jeg ga var Hipp grøt for 6 mnd alder med frukt. Hva gir dere andre..?

Han våknet etter en time og ville ha pupp da :ler: Det var i 21-tia når han vanligvis legger seg, så la han seg og sover enda. Lurer på når han vil ha mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe :ler: . Ja, det kan blir spenende med grøt her. Men da kan jeg jo si at det nå er mannens turtil å mate, siden jeg har gjort det så lenge :ler:

Åja, er det livmorprolaps det heter ja. Lurt å knipe masse. Det gjør jeg og, og merker mye forbedring. Ei venninne av meg fortalte i dag at hun ikke klarte å holde igjen i det hele tatt etter fødsel, stakkar. Det bare rant. Hun hadde i tilegg mye væske i kroppen, så det rant MYE.

Godt du sier det om tiden. Jordmora mi maste faktisk litt med at det bare var å "gjøre det" etter 6 uker, for å komme over barrieren. Jeg jatta med da. Visste jo ikke hvordan det kom til å bli, men er glad jeg ikke fulgte rådet hennes. Jeg må jo først få litt overskudd, så må M klare å sove i lengre perioder + at jeg og mannen må få tilbake gnisten. Nå kommer den litt etter litt merker jeg, nå som M har blitt roligere, men vi er ikke der ennå.

Gleder meg til treff :jepp:

Jeg kan fortsatt ikke stoppe strålen for jeg er så og si helt ferdig :sjenert: Men jeg har vært litt dårlig til å knipe.. Samme med mageøvelser så nå prøver jeg å skjerpe meg! :klaske: Jeg har faktisk kjøpt meg en rokkering som jeg kanskje skal ta i bruk snart :ler:

Enig i at man må komme seg selv først! Man kan jo ikke presse seg til ting man ikke er klar for.. det kan jo få veldig uheldige konsekvenser :klaske: Men det kan jo være lurt å ikke glemme å kose og klemme, bare ha litt nærhet med noen andre en babyen. Det glemte jeg en stund.. Fikk hodemasasje hos frisøren og holdt på å begynne å grine så godt var det å kjenne at det var MEG og min kropp/hud (hår i dette tilfelle) som var i fokus.. Alt hadler liksom om babyen i en lang periode. Da glemmer man seg selv nesten.. hvordan skal man da klare å yte noe overfor enda en person? For ikke å snakke om nyte! Men det kommer :)

Gleder meg til treff jeg også! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for ikke å snakke om å nyse uten å tvinne beina rundt for å unngå lekkasjer :sjenert: mageøvelser, må jeg også bli flinkere til... :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

endelig får jeg tid til å vise meg her inne også:)

Tusen takk for supre tips ang. flyreiser, det trenger jeg nå:) Håper jeg får tid til å gå å se på/prøve bæresjal før vi drar i slutten av måneden.

Ha en super helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for gode reisetips over her!

men har et lite spørsmål...

mener å huske du reiste med Bolla en gang han var ganske liten - hvordan gjorde du det da med ID på han?

vi skal reise med gutten vår når han er to mnd innenlands, og jeg begynte å lure på hvordan blir det med ID på gutten... Fødselsattesten får vi jo ikke før nanmeskjema er sendt inn, og det kan jo ta noen dager/uker for de å behandle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iril

Vi reiste med Murmel da han var under 4 uker gammel, og ingen spurte etter ID på ham. Vi var raske med å sende inn navneskjemaet, så vi hadde fått fødselsattesten tilbake da, men glemte den selvsagt hjemme. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med grøt da! Vi har tenkt å introdusere avokado i dag tenker jeg.. Han virker som interessert i maten vår, så da kjører vi på.. Når begynte dere med det egentlig..?

Kan nok den 16.juni jeg ja :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det antakelig allerede imorra. Skal si fra

Hva fant du ut?

Jeg kan alle dager frem til den 20, så vidt jeg vet nå. Men torsdager er en litt dårlig dag pga babysvømminga egentlig.. Blir koselig å treffe dere!

Håper du får til å komme til tross for babysvøm.. Er det langt unna? Bare send meg en PM ang det om du vil

for ikke å snakke om å nyse uten å tvinne beina rundt for å unngå lekkasjer. mageøvelser, må jeg også bli flinkere til... :

Hørtes kjent ut den tvinninga! :daane: Jeg har blitt flinkere her! Mageøvelsene henger fortsatt litt igjen..

Hei hei,

endelig får jeg tid til å vise meg her inne også

Tusen takk for supre tips ang. flyreiser, det trenger jeg nå. Håper jeg får tid til å gå å se på/prøve bæresjal før vi drar i slutten av måneden.

Ha en super helg

Hei og velkommen! :klem:

Du kommer nok ikke til å bli lei deg for at du har prøvd bæresjal! :) Håper dere finner noe som passer.

Takker for gode reisetips over her!

men har et lite spørsmål...

mener å huske du reiste med Bolla en gang han var ganske liten - hvordan gjorde du det da med ID på han?

vi skal reise med gutten vår når han er to mnd innenlands, og jeg begynte å lure på hvordan blir det med ID på gutten... Fødselsattesten får vi jo ikke før nanmeskjema er sendt inn, og det kan jo ta noen dager/uker for de å behandle det.

Hei og GRATULERER! :klem: Jeg fikk ikke helt med meg at du hadde født jeg.. :sjenert: Dårlig til KGing her om dagen..

Jeg måtte tenke litt nå.. Jeg tror ikke jeg har vist pass/ID på Bolla i Norge i det hele tatt. Og vi har som nevnt tatt en del fly og bare to av dem til utlandet. Mulig jeg viste det nå sist, men det var uoppfordret og jeg vet ikke om de så på det. Jeg tror egentlig bare det er til utland de er mest opptatte av det når de er så små.. Men jeg ville ring og spurt! Jeg hadde ikke noe ID eller attest første gang vi reiste og tenkte ikke på det en gang. Da var han 6 uker.

Spennende med grøt da! Vi har tenkt å introdusere avokado i dag tenker jeg.. Han virker som interessert i maten vår, så da kjører vi på.. Når begynte dere med det egentlig..?

Kan nok den 16.juni jeg ja

Så bra at du kan!

Bolla stirrer på alt jeg spiser om dagen! I dag fikk han avokado og banan (med litt mm) og senere grøt. Vi begynte med smaksprøver da han var ca 5 mnd og grøt for et par uker siden. Men det er først de fire siste dagene han har fått grøt til kvelds. Kan ikke si at han sover noe lengre av den grunn enda :ler:

:strix:

BOLLA ER 6 MND I DAG!!

:strix:

Lille gutten min er blitt et halvt år! :daane: Hvor har tiden blitt av :grine: I tillegg har han fått en tann! En liten skarp tann som stikker så vidt igjennom i underkjeven. Ikke rart han sutret litt i påsken.. Han er så stor og tøff altså :hjerte: Han ler og prater, og sitter og står av seg selv i fanget mitt. Ruller kontrollert overalt. Her om dagen hadde jeg besøk av to venninner med babyer. De lå sammen på gulvet og plutselig legger han seg over på siden og skratter lenge av den ene jentebabyen! Hun så bare rart på han :lol: Det var så komisk. Han lo og lo.

Han er bare verdens beste babygutt :hjerte: Han er så snill og tålmodig at jeg blir helt rørt og sprekkeferdig av stolthet :grine:

Ellers er det fred og fordragelighet her i heimen. Vi har fått til enda en runde med *SENSUUUUR* :fnise: Skal jammen fortsette med det for det er jo bare helt fæntæstik! :daane: Dette hadde jeg ikke sett for meg altså :ler:

Og så har vi fått oss balkongmøbler og planter. Så jeg skal få det hyggelig der ute til vi skal ha treff! Gleder meg!! :nigo:

Nei nå må jeg legge meg :natti: Sov godt alle fine damer der ute! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...