Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Du når jeg er in på telefonen og surfer her finner jeg deg aldri fordi jg kommer ikke in på mine innlegg sia...Nå skjønte jeg hvorfor... Du er jo enda under graviditetsbøkene..... Planer om to tette :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:skratte: Det stemmer jo! Det er bare en av de tusen tingene jeg aldri får gjort.. :roll: Bytte forum altså, ikke lage to tette! :ler:

Nå er jeg bare lynkjapt innom! Kjære er bare en kort tur på jobb så skal vi ut og nyte finværet! :sol: Og før det håper jeg å få satt meg litt i sola ute.. Men Bolla sover så kort at det ikke egentlig går.. Hm.. skulle hatt lekegrinda nå så kunne jeg bare kledd han så han kunne ligge der og leke på balkongen..

Nå våknet han! :)

Etterpå skal jeg bestille nye tv! :hoppe: Den blir så kul :nigo: Og så kan man ha nett direkte på den, samt slippe dekoderen.

Og nå kom Groupon med ny Thailanddeal!! Må sjekke den ut! :hoppe: Til Hua Hin. Noen som vet om det er bra der..? Bare en uke så da kunne vi dratt et annet sted resten av turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært på Hua Hin, men du kan jo sjekke Tripadvisor, der er det alltid masse bra tips å få!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heehe går jo an å lage to tette og da :fnise:

Her har vi brukt vippestolen ute hvis vi skal kose oss litt eller gjøre noe ute mens Bumba kan leke opp i den.....går en liten stund bare men koeslig!

Hva er dette groupon dere byjenter snakker om da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekegrind ute er kjempefint, i dag har tulla liggi i den i skyggen på verandaen mens mammaen har kost seg i sola :kul:

Neytiri: bare å gå inn på www.groupon.no og se, det er en side som hver dag har gode tilbud på diverse varer og tjenester og sånt. Alt fra hudpleie og frisørpakke til billig sushi. Også kan man velge hvilken by man vil ha tilbud fra, i tillegg til at det finnes en online store.

Kos dere masse i sola, siebaeo :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du har kost deg i sola idag, det var jo virkelig bare helt nyyyydelig ute idag :sol:

Groupon er genialt :jepp: Hørtes veeeeeldig deilig ut med Thailand!!

Ha en fin kveld :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :klem:

Gleder meg til å få dere på besøk for jeg klarer jo ikke følge opp her inne om dagen.. :sjenert:

Vi bestilte Groupon til Hua Hin!! :bolledeig::nigo: Så sjekket jeg fly direkte i november og det kostet ikke så voldsomt mye. Vi tenker to uker og så tar vi den andre uke et annet sted. :) Nå så jeg at de har samme tilbudet i dag og.. hm..

Jeg har tantebesøk :kjefte: Har vært noe rart på gang i magen her og nå kom hun altså. Ja ja. Det er jo noen mnd siden sist. Men at hun skulle komme hånd i hånd med Enorm melkespreng hadde jeg ikke trodd. Jeg var helt knudrete i natt! Bolla sover så fint mellom 21 og 03.30 og jeg ammer jo bare på en pupp om gangen. Dermed blir det veldig spreng.

Nå skal jeg ut og gå i sola! :hoppe: Og i kveld er det pakking for i morra reiser vi til mine foreldre på påskeferie :sol:

FOrresten så ser det ut som vi reiser på sommerferie 21 mai til 4 juni.. Må se på på den trefflista i kveld.. Det kan være jeg utsetter til juni siden vi får en del besøk (overnatting) før vi reiser på ferie. Finner ut av det snart! Kan dere ikke skrive når dere ikke kan i juni også kanksje..? :sjenert: Da er jeg en del alene hjemme og da er det jo ekstra hyggelig med besøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort påskeoppdatering fra senga :)

Supre dager hos familien med nydelig vær og masse kos :sol: i morra skal Bolla prøve pulk for første gang! Bare rett fram et lite stykke og vi tenker å sette vognbagen i pulken da. Han er så god :hjerte: Nå snur han seg fra mage til rygg selv og det gjør leking alene på gulvet mye enklere. Han er så flink! Kontrollerte og fine bevegelser og manøvre. Og så leker han med og sutter på tærne :fnise: Sover fra 21 til 2-3 og så fire timer til. Gode dager :) Gommene klør veldig innimellom og vi venter på tenner. Nå har han smakt gulrot og potet og ser ut til å like det. Morsomt!

Flyturen gikk veldig greit. Jeg og kjære hakker en del på hverandre om dagen.. :sjenert: Vært litt mye tror jeg.. Pluss at jeg kjenner at jeg sliter litt med at han har lovet seg så mye bort og jeg føler at han nedprioriterer oss og trer ting litt ned over hodet på meg. Samt at jeg har null behov for kroppskontakt om dagen.. :sjenert: Vi må jobbe litt med oss selv framover merker jeg.. :sukk:

Nå må jeg sove! Sov godt og fortsatt god påske alle som er innom! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen spesielle planer i juni heller jeg.

Null behov for kroppskontakt ja, der kjenner jeg meg igjen!! Jeg må bare tvinge meg i gang. Men du, kanskje du kan svare på en ting i den forbindelse. Hvor mange ganger må man ha sex før det slutter å kjennes som om man er jomfru?? Syns fortsatt det er vondt jeg altså, etter kanskje 8-10 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å ikke ønske kroppskontakt og skli litt fra hveranre samt hakking, kjenner jeg en god del til. Vi har snakket så mye om å ta tilbake tiden før vi flyttet til svigermor osv.. Men vi faller alltid tilbake i den sammen tralten. Til dels for at nå har vi en ny liten sjef og til dels fordi han ikke klarer å forstå meg på forskjellige plan når det kommer til familie og hans prioriteringer..

Det hjelper ikke akkurat på at han sender meg sms når han er på spillejobber og forteller at her skulle jeg ha vært, når alle vennene våre er der, og den eneste som kan passe lillemor er hans mor, som ikke duger til noen ting :sukk: Da blir jeg rett å slett gretten, å det kan han umulig forstå :(

Jeg har bestemt meg for det at vi skal snakke om det meste, men av og til er det godt med noen dager fra hverandre, slik som i påsken nå.

Håper dere finner ut av det, og det kommer bedre dager. Som min mormor pleier å si, takler man ikke hverdagene takler man heller ikke helligdagene, da livet består av flest hverdager.

Det kommer bedre tider skal du se :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg også veldig igjen i det med null behov for kroppskontakt om dagen, samt liten tid til hverandre slik at det bare blir hakking.. Ikke noe morro :sukk:

Håper dere får det bedre snart :klemmer:

Flinke Bolla :jepp: Gleder meg veldig til J klarer å snu seg fra mage til rygg, for nå snur hun seg over fra rygg til mage ved hver anledning og hyyyler fordi hun vil jo ikke ligge på magen :roll:

Ha en fortsatt fin påske Siebaeo :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt noen dager med mye hakking nå vi også, og kroppskontakt har det vært lite av lenge nå... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir med i juni jeg ja :Nikke:

Er ikke så veldig interessert i nærhet for tiden jeg heller kjenner jeg... :sjenert: Her hakker vi ikke vi da, men jeg merker at det frister veeeldig med en jentetur med cafeturer og skravling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ledig i juni jeg og :)

Det er nok ikke uten grunn at det står endel om utfordringene i samlivet i det som er skrevet om tida etter fødsel. Det er ikke akkurat fest-stemning mellom oss hele tida heller, mye småkjegling her og. Og det verste er jo at det er så unødvendig, for vi krangler jo ikke om noe viktig. Må nok jobbes litt her og ja!

Bolla høres ut som en veldig flink gutt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen spesielle planer i juni heller jeg.

Null behov for kroppskontakt ja, der kjenner jeg meg igjen!! Jeg må bare tvinge meg i gang. Men du, kanskje du kan svare på en ting i den forbindelse. Hvor mange ganger må man ha sex før det slutter å kjennes som om man er jomfru?? Syns fortsatt det er vondt jeg altså, etter kanskje 8-10 ganger.

Jeg har tenkt på at jeg må tvinge meg selv litt i gang her og.. For jeg tror det er lett å glemme om man er avholds hele tiden. Samt at min kjære LIDER! :daane: Stakkars.. Jeg skjønner at det er hardt for mennene.. :sukk:

Du, det kan jeg ikke svare på for jeg har mindre erfaring enn deg enda :ler: Vi snakker veeeeldig lite interressert her.. :sjenert: Men en venninne av meg sa det tok et helt år før hun virkelig nøt igjen :daane:

Vi er forresten enige om at puppene er Bollas intil videre :fnise: Jeg fikser ikke annen kontakt i området der.. Er så følsom og jeg kjenner at jeg må passe meg så jeg ikke får helt avsmak av tilnærmelser siden jeg er så lite interressert. Fytti katta.. dette er mer komplisert enn jeg trodde det skulle bli altså!

Det med å ikke ønske kroppskontakt og skli litt fra hveranre samt hakking, kjenner jeg en god del til. Vi har snakket så mye om å ta tilbake tiden før vi flyttet til svigermor osv.. Men vi faller alltid tilbake i den sammen tralten. Til dels for at nå har vi en ny liten sjef og til dels fordi han ikke klarer å forstå meg på forskjellige plan når det kommer til familie og hans prioriteringer..

Det hjelper ikke akkurat på at han sender meg sms når han er på spillejobber og forteller at her skulle jeg ha vært, når alle vennene våre er der, og den eneste som kan passe lillemor er hans mor, som ikke duger til noen ting. Da blir jeg rett å slett gretten, å det kan han umulig forstå

Jeg har bestemt meg for det at vi skal snakke om det meste, men av og til er det godt med noen dager fra hverandre, slik som i påsken nå.

Håper dere finner ut av det, og det kommer bedre dager. Som min mormor pleier å si, takler man ikke hverdagene takler man heller ikke helligdagene, da livet består av flest hverdager.

Det kommer bedre tider skal du se

Huff, dere har jo virkelig fått deres utfordringer :sukk: Det er ikke bare enkelt dette med å ha fått en ny sjef nei! Men jeg tror det er sååå viktig som du sier å snakke sammen. For før man vet ordet av det har man kjørt seg inn i et mønster som er vanskelig å komme ut av. Vi har faktisk snakket om å snakke med en familieterapeut eller noe for å forebygge litt. Har dere tenkt på noe sånt?

Lur mormor du har ;):klem:

Kjenner meg også veldig igjen i det med null behov for kroppskontakt om dagen, samt liten tid til hverandre slik at det bare blir hakking.. Ikke noe morro

Håper dere får det bedre snart

Flinke Bolla . Gleder meg veldig til J klarer å snu seg fra mage til rygg, for nå snur hun seg over fra rygg til mage ved hver anledning og hyyyler fordi hun vil jo ikke ligge på magen

Ha en fortsatt fin påske Siebaeo

Ja, hakking er så utrolig lite kontruktivt!! Dette er vel ganske så vanlig, bare se på svarene her inne.. så det er i alle fall litt beroligende at andre har det sånn også. At det ikke bare er vi som ikke er bra nok om du skjønner ;)

:fnise: Takk, jeg kjenner til den perioden! Det blir så mye enklere når hun skjønner at hun kan legge ned hodet og slappe av. Og rulle tilbake ikke minst

Kos deg i solen der nede! :sol: Her øspøser det i øyeblikket!

Vi har hatt noen dager med mye hakking nå vi også, og kroppskontakt har det vært lite av lenge nå...

Huff.. gleder meg til vi alle er over denne kneika! :klem:

Blir med i juni jeg ja

Er ikke så veldig interessert i nærhet for tiden jeg heller kjenner jeg... Her hakker vi ikke vi da, men jeg merker at det frister veeeldig med en jentetur med cafeturer og skravling

Så bra :)

Åh, ja jentetur hadde vært medisin for min del også! Til høsten skal jeg cashe inn all kred´n jeg har opparbeidet med med å være alene med Bolla og dra på jentetur!! :nigo:

Er ledig i juni jeg og

Det er nok ikke uten grunn at det står endel om utfordringene i samlivet i det som er skrevet om tida etter fødsel. Det er ikke akkurat fest-stemning mellom oss hele tida heller, mye småkjegling her og. Og det verste er jo at det er så unødvendig, for vi krangler jo ikke om noe viktig. Må nok jobbes litt her og ja!

Bolla høres ut som en veldig flink gutt

Supert :)

Uviktige krangler ja! Som forsurer så innmari.. Prøver å jobbe med meg selv mye nå så jeg ikke skal eksplodere for småting.. Hjalp vel ikke akkurat med tantebesøk heller ;)

Han er kjempeflink :rodmer: Nå feis han så det braka her i fanget mitt her! :lol: Bare for å understreke. Han har SÅ lyst til å trykke på tastaturet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi har tenkt å det og håpte i det lengste at helsestasjonen ville tilby parterapi for de som nettopp hadde blitt foreldre, men det ble ikke noe slikt denne høsten/våren. Og skal vi gjøre det på privaten må vi inn til byen 2 timers kjøring og det er ikke så enkelt når mannen har jobb å slikt, så vi har bestemt oss for å være åpne og kommunisere med hverandre så godt vi kan for å unngå store konflikter og slikt..

For meg er det enklere å åpne meg når vi har lagt oss og lyset er slått av.. Så det har blitt noen samtaler på soverommet, også å av den fine sorten :lur:

Vi vet begge to at forhold/ekteskap er knallhard jobb og vi gir ikke opp - jeg vet at jeg ikke kunne ha tenkt meg å delt livet med noen andre :hjerte:

Et lite tips som vi startet med i høst når det virkelig var ille var at vi ordnet adventskalender til hverandre, som skulle vise at vi satte pris på hverandre og at vi brydde oss om hverandres interesser. For min del ble det en del interiørting til det nye huset, og til han ble det en god del gitarstrenger, plektre, gitarpuss, gitarblad osv.. du har vel gjettet interessen hans :ler:

Også prøver vi å gi hverandre litt ekstra oppmerksomhet i hverdagen, det hender seg at jeg får en bukett roser på en onsdag eller en mandag. I dag kom han hjem med to planter til meg, En orkideè og en Eføy :)

Samt at vi prøver å ta tilbake tida som kjærester med flørting osv ;)

Mormor er ei klok dame på 91 år :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her frister det og veldig lite med :sengekos: . Husker jordmor maste litt med at det var så viktig å komme igang etter 6-ukerskontrollen. Det hørtes logisk ut da, men nå er jeg ikke enig i det. Man skal ikke gjøre noe man ikke er klar for.

Har det blitt noe særlig action på dere? :lur: Husker du snakka om du ikke helt klarte å bryte den barrieren rundt den tiden jeg fødte.

Snakka med mannen istad etter å ha lest det dere skrev om parforhold her. Vi har jo og hatt vårt, som jeg har skrevet om i min bok. Vi fant ut at vi nesten må akseptere at ting er litt annerledes en periode, nå som M krever så mye. Hadde veldig lyst til å svare at han nettopp derfor burde akseptere at han ikke får tid til særlig annet enn familie om dagen, men gjorde det ikke.

Er viktig å se alt det bra manfolka våre gjør og. Min mann er en mester på husarbeid. Han anstrenger seg og veldig for å være hyggelig, slik at vi skal ha en hyggelig tone. Han er flink med M.

Jeg har funnet ut at jeg skulle ønske at han satte av ca et halvt år til meg og M. Et halvt år der han ikke brød seg om ting han kan gjøre når som helst resten av livet. Ville hatt de to siste månedene av graviditeten og fire mnd av M sitt liv. Da hadde jeg følt meg prioritert og sikkert sagt til han at godt kunne ta seg en tur på puben ikveld. Nå merker jeg at jeg er sur fordi han vil det. Så gjør han alt for å blidgjøre meg, slik at det skal bli greit for han å dra. Så blir han fornærma over at jeg blir sur, siden han gjør så mye og beskylder meg for å ikke legge merke til alt han gjør. Er det samme hver eneste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg er "utafor" her..........for her har vi hatt sex siden vi fikk "lov"........første gangene måtte det til med glidemiddel....men ja det hjelper å "vedlikeholde" treningen :lol:

Men hakking, det er der innimellom, er jo et nytt liv man skal lære seg å leve.......og jeg tror menna har lettere med å IKKE forandre på livet fordi de blir ikke bundet barnet på samme måte som oss kvinner. TIng bør diskuteres og man bør fortelle hva man forventer av parneren sin......ellers blir det bare sure og korte krasse kommentarer til hverandre og det gjør ikke noe av tingene bedre.

Her gjorde vi en deal en stund tilbake, 1-2 dager i uken var det kjærestetid, ingenting med data eller noe annet en fokus på hverandre etter barnet var i seng. Vi har nå diskutert det igjen og vi synes 1 dag i uken er flott. Så i går var jeg knapt innom når jeg ammet Bumba før hun var i seng.......dette er også dagen vi spiser middag sent, da kan vi ha en koselig stund med steringlys eller spise ute hvis det er varmt på terrassen.......eller ta en dusj sammen.........hva det måtte være for å kose seg...........og jeg synes også det er litt viktig at det er kosing, ikke bare det med sex........for kosing er nok viktig hvis ikke viktigere for å finne tilbake til hverandre etter barn er i hus ;)

Juni kommer mannen hjem rundt 9......ellers skal vi på noe ferie men er ikke bestemt enda, så foreløpig er jeg ledig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes lurt ut å planlegge litt kjærestetid, Neytiri, sånn for å finne litt tilbake til hverandre igjen. Her blir det altfor ofte hver vår pc hvis vi har litt tid til overs.. Når det gjelder det med :sengekos: , så merker jeg her at for min del går det mest på det at jeg ikke er vant til at ting er litt annerledes der nede. Lå senest i går og felte noen tårer fordi jeg syns det er ekkelt å kjenne at jeg har et arr der, og at alt virker litt slappere. Noen ganger er jeg litt misunnelig på de som har hatt keisersnitt, (misforstå meg rett, jeg mener ikke at det er en dans på roser selv om man har tatt keisersnitt altså) for disse forandringene takler jeg skikkelig dårlig.. :sjenert:

Håper og tror at det blir bedre for oss alle sammen etterhvert, det er ingen tvil om at parforholdet blir sterkere bare man kommer seg over kneika ihvertfall :)

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...