Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Åee.. hvorfor er kjære ikke hjemme :sukk: Jeg er helt ør i hodet og prøver å finne ut om det er et sted vi har lyst til å reise til. Det var jo utrolig billig.. Men har ikke undersøkt så mye enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vært der Pupsilure?? Jeg leser at det er litt langt utenfor byen.. Uten at det egentlig gjør noe! :) Og så tenkte jeg.. Hva om det er utsolgt når man ønsker å reise og sitter igjen med ubrukt kupong.. Jeg må sjekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal jo til Thailand til høsten vi :Nikke: Men Koh Samui da, gleder oss! Er helt på reisern for tiden vi også, etter inspirasjon fra dere :fnise:

Hadde tenkt oss litt bort i påsken også, uten pass, for vi har ikke rukket å skaffe pass til tassen enda, så må bli et sted vi kan dra uten pass. Merker at jeg har lyst å benytte meg av mulighetene nå under permisjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult at vi kunne inspirere dere sånn da! :fnise: Det er bare en bøyg man må igjennom tror jeg med første turen, og så er man så mye tøffere. :)

Det ble ikke til at vi bestilte.. Jeg fikk først tak i kjære halv tolv og så måtte han se på det. Og så tenkte vi at vi hadde jo snakket med et vennepar om å muligens reise sammen og da slo vi det fra oss. Så kom jeg etter på at de har sagt at de muligens skal reise et annet sted.. :klaske: Alt er så tungvint når kjære er borte..

Ekstra tungvindt når jeg er sørpe forkjøla :sukk: Fytte grisen, jeg hater det. Hoster og nyser og er tett i hele hodet. Burde kanskje ikke gå på babysvøm i dag, men jeg er jo alene så da blir det ikke svømming på Bolla i det hele tatt! Og det synes jeg er for dumt.. Vi går glipp av en runde etter påske også. Nei, jeg må bare møte opp.

Det er jo nydelig vær så jeg sitter her og lurer på hva jeg skal ta meg til før vi skal til helsesøster. Jeg kunne gått dit, det tar ca 45 min- 1 time tror jeg. Men så må jeg tilbake igjen innen babysvøm begynner.. Eller.. jeg kan jo ta banen! Meeen da blir det en laaaaang oppoverbakke hjem igjen med vått hår. Men jeg kan jo ikke sitte inne i dette været.. selv om jeg er forkjøla. Noen som snakker med seg selv her eller..? :roll::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg veide meg i dag og der stod det 55,9. Men jeg er jo slapp som en dau fisk i musklene! :kjefte: Og kommer meg ikke på trening pga alskens greier kjære må hele tiden! Han står ikke så høyt i kurs her om dagen.. :sjenert: Tror det er den tette pappen min som snakker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å si at jeg veide meg i dag og der stod det 55,9. Men jeg er jo slapp som en dau fisk i musklene! :kjefte: Og kommer meg ikke på trening pga alskens greier kjære må hele tiden! Han står ikke så høyt i kurs her om dagen.. :sjenert: Tror det er den tette pappen min som snakker..

55,9? Det har ikke jeg veid siden barneskolen, tror jeg... ;)

Håper du finner ut av det med kjæresten, Sibbe...:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på 5 månederskontrollen idag? :)

Håper du blir kvitt forkjølelsen snart, er skikkelig hat å være så tett altså! :klemmer:

Må si meg enig med Sequax, her har jeg heller ikke sett 50-tallet på badevekta siden barneskolen tror jeg :sjenert: (Men så er jeg 1.80 høy da, så jeg tror det er greit jeg veier litt mer enn det ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da veier jeg nesten 10 kg mer enn deg... Har forresten huden din trukket seg sammen? Her i gården er ting frykelig slapt )og jeg er fryktelig utålmodig :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55,9? Det har ikke jeg veid siden barneskolen, tror jeg...

Håper du finner ut av det med kjæresten, Sibbe...:

Jeg har aldri noensinne vært over 58 før jeg ble gravid.. Så det er naturlig for meg å ligge omtrent der jeg er nå. Da jeg var yngre hadde jeg store komplekser for at jeg var så tynn. Flisa i klassen :lol:

Takk :klem: Ja, jeg skal gjøre meg ferdig med irritasjonen før han kommer hjem i morra.. Han vet godt at han har gjort det litt slitsomt for meg og har nok ganske dårlig samvittighet. Så da skal ikke jeg gni et inn mer. Enn så lenge :fnise:

Hvordan gikk det på 5 månederskontrollen idag?

Håper du blir kvitt forkjølelsen snart, er skikkelig hat å være så tett altså!

Må si meg enig med Sequax, her har jeg heller ikke sett 50-tallet på badevekta siden barneskolen tror jeg (Men så er jeg 1.80 høy da, så jeg tror det er greit jeg veier litt mer enn det )

Det gikk bra! Han gråt litt da han fikk vaksinen men så gikk det helt fint og han hylte (les skravlet) som før :hjerte: Han er 6,6(ett eller annet)kg, 66 cm og 45 rundt hodet. Dvs litt under kurven på lengde, midt på snittet vekt, og litt over snittet hode :fnise: Topptung mao.

Men i kveld har han vært skikkelig uttafor og lei seg. Ville ikke ha pupp en gang. Har aldri sett han sånn før. Helt utrøstelig :( Så til slutt fikk han en paracet og nå har han sovet siden i åttetia. Vi var jo på babysvøm siden han var i så fin form. Men så ble han nok litt sliten etterpå. Og i tillegg kjempefornærma på meg som prøvde å vaske rester av øyemedisinen som klistret i vippene. :sukk: Han ble fornøyd til slutt da.. Og sover lengre enn han bruker å gjøre nå... Men det er vel ganske vanlig.

Jaaa! Vil bli kvitt forkjølelsen! Nesen er helt sår. Er nok bedre i morra. :jepp:

Man trenger litt fler kilo å fordele på 1,8 meter! Jeg slutter jo litt nærmere bakken :fnise::klem:

Da veier jeg nesten 10 kg mer enn deg... Har forresten huden din trukket seg sammen? Her i gården er ting frykelig slapt )og jeg er fryktelig utålmodig )

Fatt mot! Jeg veide 24 kilo mer enn nå for 5 mnd siden! :daane: Hm.. hva skal jeg si.. det er ekstra hud på magen enda. Men jeg ser det egentlig bare om jeg krøker meg sammen. Jeg kan strekke den en del om jeg vil :lol: Jeg synes forøvrig det gikk veldig fort å miste den ekstra vekta. Tiden flyr jo! Jeg begynte liksom å forberede meg på at jeg skulle være litt større enn før, og så plutselig var det ikke noe igjen. Etter 3 mnd var jeg 1 kg fra startvekt. Helt utrolig for noen endringer kroppen kan gå igjennom på så kort tid! Først opp 22kg og så ned 24. Nå lurer jeg mer på hva som kommer til å skje når jeg slutter å amme.. hm..

Nå skal jeg legge meg. Jeg lider av lakenskrekk om det var noen som ikke hadde fått det med seg :lol: Satser på å våkne frisk og uthvilt i morra tidlig med åpne neseganger og kløfri hals.

:blink:

:skratte:

Særlig.. Men det er meldt sol og vi skal bare slappe av og kose oss! Håper lillingen min føler seg bedre i morra.. Han skal få så mye kos at han blir leeeeiii av mammaen sin! :rodmer:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. Fortsatt like sylta. Føler meg som en oppvridd klut :sukk: Jeg burde nok tatt en paracet selv for jeg sov skikkelig dårlig og våknet av verk i nesa osv hele tiden. Lurer på om bihulene er litt tette.. Trykker og svir og suser i ørene. Og er litt sånn hektisk rød i kinnene.

Ok, det var dagens sytings! :sjenert: Ferdig.

Bolla sov til ca 02.00 og fikk mat. Kunne nok sovet videremen da han laget lyd tok jeg han opp. Så sov han til 06.30 for mer mat og så en time til. Etter det har han ligget og skravlet. Nå synger han forsiktig og teller fingre. Regner med han sovner snart. Da skal jeg og sove! :jepp: Og håpe på et mirakel.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riktig god bedring :klem: Hater å være forkjølt selv, usj!

Huff, forkjølelse er noe herk! Vi er akkurat ferdig med en runde her selv. God bedring :klem:

Takk dere! :klem: Ja det er godt man ikke er det for ofte! Jeg prøver å huske på å være takknemlig når jeg er helt frisk når jeg har sånne dager som det her ;) Viktig å sette pris på hvor bra man har det!

Bolla er ikke sååå opptatt av at mamma er syk :fnise: Han er heldigvis i fin form nå. Og nå sover han igjen. Gleder meg til kjære komme hjem og avlaster litt! Og så kan vi kose oss og se film :hoppe:

Jeg bruker viktig energi på å kjeftsmelle litt ien tråd hvor TS er så frobannet på mammaer fordi de er så irriterende av ymse grunner.. :roll: Totalt bortkastet, men jeg blir så lei av "mammahets"... H*n mener bl a vi burde handle med barna i bæretøy for å ikke ta plass. Da skulle han sett meg her om dagen da jeg handlet med Bolla i bæresele og varer i barnevogna :lol: Is this ok for you?? :ler: Det var egentlig ikke så dumt, for da fikk jeg varene med meg hjem på en ok måte. Jeg tenker daglig på hvor tøffe alenemammaer er som får det hele til å gå rundt :pls:

Nå skal jeg gå på paracettjakt.. :forkjola:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff ikke morro å være forskjøla, vi er akkurat ferdig med det her...........føler jeg blir forterer frisk når jeg tar pro-biotika og drikker varm citronvann med honning ;)

god bedring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne mamma-haters må man bare ignorere. Eller kjeftesmelle på.. 

Da A hylskrek på butikken i dag var jeg redd for å få noen kommentarer, men i stedet fikk jeg tilbud fra en eldre dame om at hun kunne avlaste meg og passe på babyen. Det var nok fleip, men litt hyggelig allikevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff ikke morro å være forskjøla, vi er akkurat ferdig med det her...........føler jeg blir forterer frisk når jeg tar pro-biotika og drikker varm citronvann med honning ;)

god bedring :klem:

Pro-biotika sier du? er det noe vi har i Norge tror du? Citronvann er godt! Tror jeg skal sende kjære ut etter sitron når han komme hjem..

Takk søta! :klem:

Sånne mamma-haters må man bare ignorere. Eller kjeftesmelle på.. 

Da A hylskrek på butikken i dag var jeg redd for å få noen kommentarer, men i stedet fikk jeg tilbud fra en eldre dame om at hun kunne avlaste meg og passe på babyen. Det var nok fleip, men litt hyggelig allikevel. :)

Ja, ignorere er vel egentlig det smarteste. Men innimellom er det noen som er så kørka at jeg bare MÅ si det :klaske:

Søt gammel dame :hjerte: Hun hadde sikkert egentlig veldig lyst men lot det framstå som en fleip :fnise: Jeg synes egentlig det er mye positiv tilbakemelding når jeg er rundt om kring. Spesielt damer i alle aldre snakker med Bolla og synes han er blid eller "i godt hold" eller hva de finner på å si. :) Det beste er jo i garderoben på babysvøm når splitter nakne voksne damer bøyer seg ned og snakker med Bolla :lol: I'm going blind! :ler: Neida, det er jo bare hyggelig. Bare litt mye fremmed nakenhet litt vel tett på :fnise:

Her om dagen var det en kjendis som snakket med Bolla på kafé! :briller2: Jeg ble litt starstruck og svarte bare kort (men hyggelig da). :fnise: Etterpå angret jeg på at jeg ikke var litt mer åpen for kontakten.. Det er jo bare hyggelig og håper han ikke trodde at jeg synes han var plagsom.. :sjenert:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjendis da????? ble ihvertfall ikke nysgjerrig på hvilken kjendis det var!!

På helsekosten får du Pro-Biotika(ligger som regel i kjøleskapet der), er også kalt acidophilus.......er gode bakteriaflora som finnes i biola og sånt men myyyyyyye flere bakterier, tror det er i tusen tallet eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg kan vel si det. Det er ikke sånn at han henger her inne tror jeg :ler: Det var Nils Vogt (tror jeg han heter). Han som spilte Karl i Karl & co.

Takk for tips Neytiri! :klem:

Da har vi kjøpt sofa! :nigo: En modulsofa med litt egne løsninger. Det ble litt dyrere enn vi hadde tenkt i utgangspunktet, men det ble den klart beste løsningen i forhold til hvordan stua er og hvor vi må ha tv'n. Og så blir det ny tv... :lol: Det ene tar det andre her! Den skal henge på veggen og passe inn med en hylleformasjon så den må være litt kul... og veldig flat synes vi siden man ser den fra siden når man kommer inn i stua. Så da ble det kassering av den vi har og enda tynnere tv i stede. Men jeg tror det blir veldig kult! :hoppe: Det er nesten så jeg skulle utsatt treffet litt så vi fikk den nye sofaen i hus.. :sjenert: Da hadde det blitt litt bedre plass til alle også. Men det er jo overhode ikke noe must. :)

Nå begynner ideene å ta form her! Det er så deilig å få tatt noen avgjørelser for da konkretiserer det andre seg også. Så snart skal jeg få kapasitet til å lage barnerom! :hoppe: Vi har sett på en skap og skufferekke fra Ikea som var litt søt. Men så er det å finne ut om det skal være farger på dørene eller ikke.. Avgjørelser, avgjørelser! :daane::fnise: Det er jo gøy da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt ;) Med både kjendis, sofa og tv :fnise:

Gleder oss uansett til å komme på besøk, ny sofa eller ei. Men kan godt vente for min del hvis det passer bedre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...