Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Ja, jeg får invitere dere hit en dag! :jepp: Nå har jeg jo plass til det.. :)

Jeg gikk glipp av et treff nå gjorde jeg ikke..? Det var synd :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kos dere har fått flyttet, nok å styre med skjønner jeg!

Kjipt du ikke fikk vært med, jeg var jo hos svigers og stoppet på et minitreff hos pupsilure med Dine og Cypress der.

herrigud jeg synes det er skummelt med sånne lommetyver, er ganske vanlig desverre!

Uff stakar mammaen som falt i garderoben, her har jeg ALLTID BADESKO, superviktig å ikke skli mens man holder de små :(

Håper dere koser dere i nye leiligheten :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, nå var det en liten stund siden ;)

Huff -det høres helt forferdelig ut med hun som falt med babyen! Det er min store skrekk og gru, og en av grunnene til at jeg ikke har tatt med tassen i svømmehall enda.. Hvor får man kjøpt badesko hen..? :sjenert:

Så deilig med utsikt!! Her ser jeg rett inn i trær på den ene siden og naboblokka i den andre.. Så ikke mye å skryte av her gitt. Du får ha KG treff på natten da vettu, så vi alle kan se de flotte lysene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det mye å henge fingrene i! Overtakelse på gammelkåken i dag! Skal bli deilig å fokusere på ett sted nå.. :) Stakkars kjære har slitt som en HELT!! :daane:

Jaa!! Det er jo 100-sidersjubileum her!!! :bolledeig::skya: takk for påminnelsen Dine! Og velkommen skal du være! Kan jeg by på en :perebrus: ? :skaal:

Har ikke funnet badesko enda men om noen vet så si fra! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at du er fornøyd med den nye leiligheten! :jepp:

Hørtes fantastisk ut med den utsikten!

Var på babysvømming selv igår, og tror aldri jeg har gått så forsiktig før, var livredd for å skli. Huff, stakars hun som sklei, må være en helt forferdelig følelse :tristbla:

Håper dere får en super helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siebaeo! Hyggelig at du er tilbake! :klemmer:

Huff, jeg fikk helt gåsehud av å lese om hun som falt! Stakkars både mor og barn! Jeg har faktisk badesko fra et år vi var på ferie et sted med veldig spisse stener i havbunnen. Tror jeg kjøpte dem på en helt vanlig skobutikk som har litt forskjellig. Ikke Bianco liksom, men en litt "traustere" butikk hvis du skjønner. De er ikke akkurat sexy - men det er heldigvis heller ikke poenget... :ler:

Treff hjemme hos hverandre er veldig smart! Særlig for dere som har barn som ikke syns det er helt ok å ligge i vognen og sove i timesvis, men heller vil ut og krabbe. Da er ikke cafe alltid like greit sikkert. Dere kan gjerne komme til meg en dag og!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Siebaeo :vinke::klemmer:

Lenge siden jeg har vært innom, så får ikke kommet meg igjennom alt det uleste. Håper alt går bra med deg. Så gøy med flytting. Kan tenke meg at det er slitsomt ja. Vi skal flytte rundt den tiden jeg skal tilbake i jobb (forhåpentligvis en ny jobb :lur: ). Det kan bli utfordrende.

Er Bolla fortsatt like enkel å ha med å gjøre? Vi har fått en liten Bolle selv. Ikke i oppførsel, men i utseende :fnise: .

Ble ikke støl etter fødsel, utrolig nok. Skulle jo si ifra om jeg ble det eller ei. Men gikk hen tur her om dagen og ble litt støl :fnise:

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke akkurat sexy - men det er heldigvis heller ikke poenget... :ler:

Hehe, jeg tror kanskje badesko som hadde vært sexy ikke hadde vært særlig funksjonelle...

Skal se om jeg finner badesko jeg, for jeg har virkelig ikke lyst å falle.. Uffameg. Er jo fint ift til fotsopp som smitter også - fysj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får invitere dere hit en dag! :jepp: Nå har jeg jo plass til det.. :)

Jeg gikk glipp av et treff nå gjorde jeg ikke..? Det var synd :(

Jeg kommer i mai, er jeg også invitert til lysshow:) hihi---)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får en super helg :klemmer:

Det hadde vi! Håper du også hadde det :klem:

I morra tror jeg du får servert mat som jeg har laget oppskriften på :fnise:

Hei Siebaeo! Hyggelig at du er tilbake!

Huff, jeg fikk helt gåsehud av å lese om hun som falt! Stakkars både mor og barn! Jeg har faktisk badesko fra et år vi var på ferie et sted med veldig spisse stener i havbunnen. Tror jeg kjøpte dem på en helt vanlig skobutikk som har litt forskjellig. Ikke Bianco liksom, men en litt "traustere" butikk hvis du skjønner. De er ikke akkurat sexy - men det er heldigvis heller ikke poenget...

Treff hjemme hos hverandre er veldig smart! Særlig for dere som har barn som ikke syns det er helt ok å ligge i vognen og sove i timesvis, men heller vil ut og krabbe. Da er ikke cafe alltid like greit sikkert. Dere kan gjerne komme til meg en dag og!!

Hei Cypress! :klem: TakK! og så ble jeg borte igjen.. vi har vært hos svigers i helga. Men nå er jeg nok tilbake igjen! Vi har heldigvis nett igjen nå.

Jeg skjønner! :jepp: Sexy får jeg være på fritida :lol: , på babysvøm er det sikkerheten først :jepp:

Vi kommer veldig gjerne til deg! :jepp: Nå snakket jeg for de andre her også men jeg føler meg ganske trygg på den uttalelsen :fnise: Det er litt gøy å få babyene opp i fra vognene så man får sett dem ordentlig også. Lurer på om du er i gangavstand herfra jeg.. Husker ikke helt men innbiller meg nesten det.

Heisann Siebaeo

Lenge siden jeg har vært innom, så får ikke kommet meg igjennom alt det uleste. Håper alt går bra med deg. Så gøy med flytting. Kan tenke meg at det er slitsomt ja. Vi skal flytte rundt den tiden jeg skal tilbake i jobb (forhåpentligvis en ny jobb). Det kan bli utfordrende.

Er Bolla fortsatt like enkel å ha med å gjøre? Vi har fått en liten Bolle selv. Ikke i oppførsel, men i utseende.

Ble ikke støl etter fødsel, utrolig nok. Skulle jo si ifra om jeg ble det eller ei. Men gikk hen tur her om dagen og ble litt støl

Ha en fin helg

Hei Becky! :klem:

Long time no see!

Jeg anbefaler i alle fall på det sterkeste å begynne å pakke i god tid.. Ellers blir det veldig hektisk. Klok av skade.. :roll: Men nå er vi på plass i alle fall! Dog litt i pappesker enda. Men det kommer seg.

Bolla er ganske enkel enda ja! Vi har hatt litt utfordringer med selve legginga for kvelden, men det ser ut som vi nærmer oss en rutine på det. Han sover ordentlig på natta i alle fall. De lange soveperiodene er nå helt borte dessverre og jeg mistenker at de ikke kommer tilbake før vi introduserer kraftigere kost.. Men, så lenge han spiser og sovner med en gang er det ikke så farlig at det blir hver tredje time.

Rart det der at man ikke blir støl! Nå er det leeenge siden jeg har blitt det for her har det blitt lite trening i det siste.. :sukk: Hatt det litt travelt. Men håper jeg skal komme i gang snart igjen. Savner det å være støl jeg!

Jeg må inn til deg å oppdatere meg imorra. Har fallt helt av lasser her jeg..

Hehe, jeg tror kanskje badesko som hadde vært sexy ikke hadde vært særlig funksjonelle...

Skal se om jeg finner badesko jeg, for jeg har virkelig ikke lyst å falle.. Uffameg. Er jo fint ift til fotsopp som smitter også - fysj!

:ler:

Blæ.. fotsopp! Godt poeng! :jepp:

Jeg kommer i mai, er jeg også invitert til lysshow:) hihi---)

Kanskje jeg skal prøve å få invitert til treff i mai da?? Når er det du skal hit? :klem:

**

Ja, ble litt lite besøk av meg her om dagen. :) Har vært hos svigers i helga og hatt det veldig fint. Spist som en mann! Men det gjør jeg med god samvittighet om dagen. Siste gang på vekta viste 56,5 kg. Så det går fortsatt nedover. Sakte da, men jeg spiser jo godteri som en tulling.. Og klærne har begynt å henge. Så jeg trenger sikkert egentlig litt mer mat og tyr til sukker pga sultfølelse. Amminga tærer nok en del på reservene. Fra i morra av har jeg og min kjære en avtale om at han skal droppe snus og jeg skal droppe godteri/sjokolade så lenge han gjør det. :daane: Det har jeg bare godt av. Jeg har blitt litt sukkeravhenging i det siste og det er bare teit.

Svigermor var bare SÅ klar for å begynne å gi Bolla grøt da! Men jeg bare lot som hintene ikke kom fram.. Jeg skjønner ikke at han skulle trenge det enda. Men vi lar han smake på masse nå. Lurer på om det er noe spesiell måte vi bør gå fram på forhold til smakinga...? Han fikk bittelitt av yoghurten min på tunga her om dagen og da lo han :ler:

Forresten skal jeg begynne med litt målrettet magetrening nå! JEg startet jo med friskt mot, og glemte det helt bort etter bare noen dager. Og nå er det snart 3 mnd siden.... SYKT hvor fort tiden går nå!! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i luken :)

Så bra du har kost deg hos svigers. Bare å la sånne ting prelle av, det gjør jeg i såfall, for det er jo helt opp til dere når dere ønsker å gi Bolla annet enn MM. Spennende å teste ut litt ting da, det gleder jeg meg til også :Nikke:

Treff i mai blir jeg med på :biggrin: Kjempe koselig! Deilig når dere får ut alt av pappesker. Skal kanskje begynne å se litt på bolig selv snart, men så må jeg finne ny jobb, begynne med kjøretimer og ikke minst kose meg med tassen, så tiden strekker ikke alltid til..

Håper du får en strålende dag, tross været. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er opptatt av at han skal få smake på rene ting, så jeg gir ikke yoghurt. Det er jo en del sukker i det også, det føler jeg ikke han nødvendigvis trenger å få. Men rene smaker tror jeg er cluet, mener å ha lest noe om det i hvert fall.

Murmel har fått bittelitt grøt om morgenen nå, men det er fordi han spiser med 1-2 timers mellomrom hele døgnet, og da mente helsesøster at han kanskje burde få litt annen mat som mettet lenger. Jeg har jo hatt supermelk, for han var liten da han var nyfødt, og er nå ganske stor for alderen. Så at han trenger noe ekstra nå, er kanskje ikke så rart. Men hadde det ikke vært for det, hadde jeg også ventet. Synes ikke det er noe å stresse med i det hele tatt så lenge han får nok mat av bare amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola! Grretings from Barcelona!

DU, kjöp Nestle gröt, vi tok den helt vanlige med Banan, og det funker veldig bra, men bland den saa tynn som du klarer, da er det lettere fordöyelig og mye kjekkere aa spise, men kjöp saannen myk skje (f.eks IKEA sine, og gi kun 3-4 skjeer til aa begynne med +litt vann etterpaa hvis du gir gröt.

Du kan og faktisk pröve grönnsakspure, det er og nestle sin, og det smaker saa mye bedre enn grót, T elsker den.

Ha en super dag, naa skal vi i Zoo! Kommer etter 17 mai tenker jeg, melder deg naar jeg kommer hjem.

Herlig tastatur her..

Snakkes !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, nå trenger jeg litt tips av deg her..

For det første: Hvordan signet du opp på førstehjelpskurset for barn/babyer? Har lyst å melde meg på et sånn kurs jeg også :Nikke:

Hvordan gjorde dere det med legging av Bolla da dere var i Nice? Vi drar til Gøteborg til helgen og skal bare ha ett hotellrom (ikke familierom hvor det ofte er et lite avlukke til stue), og lurer på hvordan vi skal gjøre det ift sovingen hans.. Nå har vi begynt å legge han for natten 19-20 (begynner dusjingen kl.19 ca), så vil ikke at han skal bli forstyrret av at vi ser tv feks.. Men vi skal jo kose oss litt vi også.. Hmm. Går jo helt sikkert bra, men tenkte å høre med deg ang litt tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips om mat! Jeg fant noen sider på nett også jeg skal skrive ut. Og vise til min kjære først og fremst.. :fnise: Han har lyst til å la Bolla smake på ALT virker det som. Men da bare dyppe tunga liksom. Ikke spise en t-skje eller noe. Jeg tror jeg skal la Bolla smake avocado når han våkner! :hoppe:

Jeg hadde nok supermelk en periode jeg og for han doblet jo vekta og vel så dt før han rakk å bli tre mnd.. :fnise: Men han var jo ganske liten til å starte med da. Jeg har egentlig ikke veid han noe særlig jeg.. Hvor ofte gjør dere det.? :klo: Han ser jo sunn og frisk ut og vokser jevnt og trutt og har bollekinn og strikkhåndledd så det holder. Så da har jeg ikke stresset med å veie egentlig.. Nå er det jo 5-mndkontroll snart uansett da. Vi har ikke 4 mndkontroll her.

Kult! Da blir det treff her i mai da!! :hoppe: Spread the word!

Dine: Førstehjelpskurset jeg var på var i regi av en kirke er i byen. Så det finnes nok bedre kurs enn det. Det ble mer som en slags informasjon. Men lærte masse! Undersøk med bydelen din, eller andre, så finner du kanskje et lignende kurs. Ellers så fant jeg dette: http://www.foreldrekompetanse.no/kurs/foerstehjelp.html

Lurer litt på om ikke vi skulle meldt oss på det.. Man kan jo ikke terpe nok på sånt.

Ang soving på tur. Vi hadde med vognbagen (som vi brukte hele tiden) på tur og han sov i den. Flere ganger var vi jo ikke på hotellet før det ble litt sent og da sov han i bagen. Det er ikke helt uproblematisk med ett rom.. Men jeg prøver å trene han på å sove med litt mer støy nå. Man må vel bare ha tvn på lavt kanskje? Evt sette han på badet en stund ;) Vi hadde en liten gang med dør i mellom og hadde det vært aktuelt hadde vi kanksje satt han der. Vi har et myggnett/solskjerm som hører til vogna og vi brukte det for å gi han litt ro og fred. Det tar jo ikke lyden, men tar lys og gjør det nok litt mer privat der inne i kalesjen. :) Mitt inntrykk er at når han har sovnet og tatt natta sover han ganske greit igjennom litt lyd. Så om man får til innsovninga er nok mye gjort. Vi hadde med babycall også i tilfelle vi kunne gått ut i restauranten på hotellet en tur (kort vei til rommet altså) Men ikke det heller ble aktuelt på turen.

Det går nok greit! Det er mulig dere ikke helt klarer å opprettholde rutinen helt, men dere skal nok få til å kose dere. Kan være det er like greit, å ikke fokusere på å ha det nøyaktig som hjemme, men tilpasse dere situasjonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips! Vi tar jo med vognen uansett selvfølgelig, så da kan vi forsøke oss på det. Han sover gjerne godt med litt lyd, for før pleide vi å la han sovne ved puppen i stuen og tven stod på, men ble dempet og det samme med lyset.

Tenker bare på det med overstimulering ++, for det var barnepleierne på sykehuset veldig opptatt av (at babyene ikke må få for mye lys og lyd når de skal sove om natten).

Blir godt å komme oss litt bort uansett tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke veid noe særlig, og ikke har vi 4-mndkontroll heller (med mindre man ber om det selv), men jeg stakk innom helsestasjonen og veide ham dagen før han ble 4 mnd. bare for min egen nysgjerrighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Pusla var her!

Vi startet også opp med grøt, det var vel den risgrøten med banan tror jeg. Men tulla tålte ikke den så godt når hun var rundt 4 mnd, så vi ga fruktmos en stund i stedet. Nå går det fint med grøt igjen, da. Banan og avokado er også veldig fint å start med :jepp: Og kjøp plastskjeer ja, de er kjekke! Isterningbrett også, så kan du fryse ned rester, for de spiser ikke mye i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...