Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Jeg syns det var skikkelig vondt første gang vi hadde sex etter fødselen jeg!! Som om jeg var blitt jomfru igjen, og enda litt verre! (merker at jeg later som jeg husker hvordan det var aller første gang her nå... Husker nok egentlig bare at jeg syns det var vondt.. Er jo blitt noen år siden..) Andre gangen var litt bedre. Flere ganger har det ikke blitt enda, men regner med det går seg til ganske raskt. Eller med museskritt. ;):skratte:

Hyggelig å høre at dere koste dere på tur!! Hvor i Italia tenker dere å dra til sommeren? Vi :hjerte: Italia, så håper vi får til en tur i løpet av sommeren vi og. Hadde egentlig lyst på en uke i mai, men mannen fikk ikke fri fra jobb. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Ja, vi begynner å dra på åra. Jeg husker bedre første gang jeg prøvde. Auuu, abort mission! :haar: Og så var det over.. Like greit vet jeg i ettertid :roll:

Vi har tenkt på området rundt Lucca (Toscana) Det er en liten halvtime i bil fra kysten og er en utrolig koselig og rolig by. Det er fantastisk fint der! :jepp: For ikke å snakke om all den deilige maten og vinen!! :daane:

Hvor er det dere har tenkt dere? Vi hadde opprinnelig planlagt ferie i juni. Så kom jobben til kjære i veien.. Så planla vi mai vi og, og så kommer den hersens jobben trolig i veien igjen her også! :kjefte: Etter å ha vært på tur i litt varmere vær nå innser jeg at mai blir mer enn varmt nok. Så jeg håper vi får skvist noe inn der alikevel.. Jeg kan ikke tenke meg en mer perfekt ferie! :jepp:

Line, kanskje du har noen gode tips? ;) Du som har gjort en del research :jepp:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolla tok faktisk kvelden før sju i går! :daane: Mat klokka 21.30 igjen, så ikke en lyd (annet enn snorking) før 03.45, pusse nese og gi litt pupp for å bøte på fornærmelsen i sekstia og så våknet vi 08.30. Så slumret vi en time til. Vet ikke om det betyr at han var veldig sliten eller at vi rett og slett må legge han enda tidligere enn vi har trodd :klo:

Han er litt forkjøla igjen stakkar. Akkurat blitt frisk og så ble han smittet av sin far. Utrolig irriterende for han med tett nese som renner.

Nå må jeg ta en dusj mens han sover. Vi har overtakelse i dag! :daane: Herlighet, jeg skal flytte! For en dag å overta på.. Blir spennende å se hvordan det er på balkongen i sola :hoppe: Vi kjøpte balkongvin på tur som vi skal nyte i vårsola :sol: Blir så kult å innrede balkongen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at alt gikk bra med turen :jepp: Og det høres ut som dere har hatt en kjempebra tur! Jeg blir så reiseyk av alle mammaer i permisjon som reiser så mye - vi prater om Beitostølen vi :fnise:

:hoppe: for overtakelse! Flytte ut av steder er pyton, men å flytte inn er jo bare så gøy da :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi endte opp med å legge Murmel klokka 18, egentlig tidligere enn jeg har lyst til, men det er det han har behov for, så da får det bli sånn. Han sover 12 timer hver natt, avbrutt av spisepauser.

Lykke til med flytting! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!!

Så deilig at alt har gått så bra! Vurderer å dra på tur jeg og, aldri vært i Frankrike eller Italia for den saks skyld.

Leste folk som annbefalte å få et bra hotell i nice, med tanke på heis og sånn..noe dere hadde i tankene? Kan ikke du gi meg hotellinken på facebook da:) Jaaaaaaaa:)

Begynner han å få tenner sier du? Er ikke bare bare å lese alle signalene fra de så, du gjør en bra innsats, foreldre skal være litt klumsette vet du!! Hørtes fantastisk ut med varme.. :jepp:

Har tenkt på deg vet du, selvom jeg ikke har skrevet her inne. Jeg er ikke så veldig flink til å verken lese eller skrive i dagbøker disse ukene,det skjer så mye hele tiden, så da blir det ikke så mye tid! Håper å få truffet dere når jeg skal til Oslo, blir ikke før i Mai da..Men da skulle du jo kanskje på ferie...hm..

Men ja, så flink han er på flyet da, hvor mange timer tok det? Jeg vil også reise, men ulempen med å bo her er at flytiden er så mye lengre da vi må innom gardermoen for mellomstopp :snurt:

Deilig med overtakelse, er så kjekt med nytt hus, interiør osv, me like!!

Hiver over en :yvonne: og håper M blir kvitt den forkjølelsen :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, ny leilighet, det blir deilig!! (etter at flyttingen er unnagjort i hvert fall).

Vi hadde en Toscana-ferie selv for et par år siden, det er fantastisk flott der. Vi leide bil og kjørte masse rundt, både på kysten rundt Lucca og ved Firenze og i vindistriktene lenger sør. Eeelsker maten, vinen, folka og landskapet! I sommer var vi i Piemonte, som også har noen knall vinprodusenter - som jeg ikke fikk særlig glede av som gravid.. Men men, vi smuglet da med noe hjem!! :nigo: Var også i traktene rundt Cinque Terre, som er superkoselig! Bodde i Levanto, for vi hadde med bil, og det er vel ikke mulig å komme til de små byene med bil. Men min absolutte Italia-favoritt er Amalfikysten. Det er SÅ vakkert!! Har dere vært der? Kanskje ikke spesielt barnevogn-vennlig når jeg tenker meg om, for det er jo så bratt der.. men men, da får man seg litt trening! :ler:

Edit: glemte å svare på det du spurte om - hvor vi har tenkt oss. Svaret er; vet ikke. Egentlig til et sted halvannen time syd for Napoli, for der skal noen venner av oss leie hus, men så fikk ikke mannen fri den perioden, så da får vi se.

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at alt gikk bra med turen. Og det høres ut som dere har hatt en kjempebra tur! Jeg blir så reiseyk av alle mammaer i permisjon som reiser så mye - vi prater om Beitostølen vi .

.for overtakelse! Flytte ut av steder er pyton, men å flytte inn er jo bare så gøy da

Beitooo! Det er ikke så ille det da! :fnise: Kjempeflott der oppe. Jeg håpte vi skulle komme oss dit vi og, men de vi kjenner med hytte der er kjempegravide.. ;)

Det er så mange avgjørelser å ta nå!! :daane: Vi har liksom ikke begynt enda, og burde nok gjort det.. ja ja, det får vi ta litt og litt. :)

Vi endte opp med å legge Murmel klokka 18, egentlig tidligere enn jeg har lyst til, men det er det han har behov for, så da får det bli sånn. Han sover 12 timer hver natt, avbrutt av spisepauser.

Lykke til med flytting!

Takk! :hoppe:

Ja, det er liksom det. Å finne tidspunktet som passer for dem. Jeg har lett og lett :fnise: Skikkelig deilig å ha Bolla tilbake i normal form der han bare våkner for å spise og knapt nok det, som Murmel. :jepp:

Lykke til med flytting :klemmer:

Takk! :klem:

Hei!!

Så deilig at alt har gått så bra! Vurderer å dra på tur jeg og, aldri vært i Frankrike eller Italia for den saks skyld.

Leste folk som annbefalte å få et bra hotell i nice, med tanke på heis og sånn..noe dere hadde i tankene? Kan ikke du gi meg hotellinken på facebook da Jaaaaaaaa

Begynner han å få tenner sier du? Er ikke bare bare å lese alle signalene fra de så, du gjør en bra innsats, foreldre skal være litt klumsette vet du!! Hørtes fantastisk ut med varme..

Har tenkt på deg vet du, selvom jeg ikke har skrevet her inne. Jeg er ikke så veldig flink til å verken lese eller skrive i dagbøker disse ukene,det skjer så mye hele tiden, så da blir det ikke så mye tid! Håper å få truffet dere når jeg skal til Oslo, blir ikke før i Mai da..Men da skulle du jo kanskje på ferie...hm..

Men ja, så flink han er på flyet da, hvor mange timer tok det? Jeg vil også reise, men ulempen med å bo her er at flytiden er så mye lengre da vi må innom gardermoen for mellomstopp

Deilig med overtakelse, er så kjekt med nytt hus, interiør osv, me like!!

Hiver over en :yvonne: og håper M blir kvitt den forkjølelsen :goodbye:

Hotellet vi bodde på var faktisk ganske så greit! Ikke av de aller mest sentrale, men det var bare en meget grei spasertur på 10 min til sentrum. I tillegg gikk trikken hele tiden rett utenfor og den var som en drøm i forhold til norske trikker.. :daane: Trillet vogna rett inn whhooooshhhh gled så fint og behagelig avgårde. Ultramoderne i norske forhold.. Det var flere heiser og god plass på rommet. Jeg skal sende link! :jepp:

Han klør i alle fall i gommene, det kan de forsåvidt gjøre i flere mnd i forveien. Han holdt jo på å klikke stakkar..

Vi skal nok bort i mai men ikke hele måneden! Så vi må jo få til et treff! Kom med datoene når du vet da så ser vi? :)Jeg følger med deg på FB jeg og vettu ;)

Flyturen tok 3 timer. Vet hvordan det er å ha mellomlanding på Gardermoen.. Jeg hadde det sånn før. Litt enklere nå ja! Men er det ikke utenlandsreiser fra din flyplass altså..?

Deilig med NY leilighet ja!! :nigo: Jeg pirker på ALT og ser til at det er spotless før vi skal flytte inn!

:klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, ny leilighet, det blir deilig!! (etter at flyttingen er unnagjort i hvert fall).

Vi hadde en Toscana-ferie selv for et par år siden, det er fantastisk flott der. Vi leide bil og kjørte masse rundt, både på kysten rundt Lucca og ved Firenze og i vindistriktene lenger sør. Eeelsker maten, vinen, folka og landskapet! I sommer var vi i Piemonte, som også har noen knall vinprodusenter - som jeg ikke fikk særlig glede av som gravid.. Men men, vi smuglet da med noe hjem!! :nigo: Var også i traktene rundt Cinque Terre, som er superkoselig! Bodde i Levanto, for vi hadde med bil, og det er vel ikke mulig å komme til de små byene med bil. Men min absolutte Italia-favoritt er Amalfikysten. Det er SÅ vakkert!! Har dere vært der? Kanskje ikke spesielt barnevogn-vennlig når jeg tenker meg om, for det er jo så bratt der.. men men, da får man seg litt trening!

Edit: glemte å svare på det du spurte om - hvor vi har tenkt oss. Svaret er; vet ikke. Egentlig til et sted halvannen time syd for Napoli, for der skal noen venner av oss leie hus, men så fikk ikke mannen fri den perioden, så da får vi se.

Jaa!! det blir utrolig bra! :nigo: Ble litt utålmodig nå da vi var der. Det bilir så bra!! :bolledeig: Vi har bare en GIGANTISK balkong! :daane: Bolla kan faktisk løpe rundt der når han kan sånt! Men herlighet så mye det er vi må ta tak i.. Det er rett og slett som et hvitt ark som skal fylles. Og jeg vet ikke hvilken ende jeg skal begynne i :fnise: Lys er kanskje lurt..? :roll:

WOW, masse bra Italiatips!! Takk! Nå ser det ut som det blir 14 dager på oss i mndskiftet mai-juni alikevel! :hoppe: Amalfikysten har jeg ikke sett nei. VI er jo glade i trening så kanskje det er en god kombinasjon :fnise: Vi tok med vogna til Nice nå og gjør nok det i sommer og. Det er sikkert lettere med en enklere trille, men jeg tror det er mye bedre for Bolla å ha en god vogn å sove og sitte i.. Og greit om vi skal drive med mountainclimbing også :ler:

Tenker at vi bør være så pass nært kysten at vi kan dra dit på dagsturer i det minste, om ikke på kysten. OG må ha svømmebasseng i nærheten. Har dere leid hus der eller bodd på hotell tidligere? Vi tenker hus eller leilighet.

Åh.. nå drømmer jeg om møre skinker, runde viner, oster, pasta, oliven, gelato, osv osv!!! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg fortalte nettopp mannen at jeg var så misunnelig på deg som får reist til frankrike og italia nå og da sa han hvorfor ikke?? Så med andre ord så ser vi nå på reisemål i europa for en langhelg, gjerne i april :nigo:

Har aldri vært i Italia og kjempe lyst å reise, så det må sjekkes... Barnevognvennlig og kort flyreise er en fordel, tips til flyselskap/pakkereiser e.l?? Hipp hurra, håper vi får reist!! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så deilig da!! :nigo: Glad jeg kan inspirere til litt reising! :jepp:

April er nok superdeilig der nede!! :jepp: Det tok 3 timer til Nice. Tipper det er noe av det samme til toppen av Italia. Firenze evt Roma kanskje? Jeg har erfart at pakkereiser ikke nødvendigvis er så mye enklere, man får ofte til det samme på egenhånd. Forøvrig i størst grad om det er kort vei fra flyplass til oppholdssted.

Jeg må si at det nye flyet til Norwegian var ganske så fint! God plass og fresht. Hyggelig personale. Vogn og bilstol er gratis med babyen :jepp: Lurer på om vi betalte 10% av billettpris for han? :klo: Var ikke jeg som bestilte :sjenert: Språket er jo greit å foholde seg til også :lol:

Mine tips til reisen er: bæretøy!, softbag til sovepauser her og der (fikk tips om at vi kunne ha den på fanget vårt så han kunne sove i den på flyet og av noen medreisende), stellebag med det nødvendigste i bl a vann til deg selv, et litt stort mørkt skjerf som jeg la over han når han sov så han fikk fred. Ellers minst mulig bagasje i flyet. Prampack til vogna er supert. Og god tid. Ellers er det ikkeno problem! I alle fall ikke om dere er to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, leide du prampack på gardermoen da eller?

Hyggelig å høre at dere har hatt det fint! :nigo: Vi var en tur innom Nice på bryllupsreisen vår for to år siden, og da måtte vi selvfølgelig titte på trikken, selv om vi ikke skulle noen steder med den, for mannen elsker trikker :fnise: Han har jobbet som trikkefører, og er veldig engasjert :rolleyes: Men den var veldig fin ja :jepp: :jepp: Vi var i Antibes på bryllupsreisen, og tok toget til Monaco og Nice en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har kjøpt oss en prampack siden vi kommer til å reise en del med fly mens vi har vogna. Fikk den på salg på Lilleprinsen så den kostet faktisk bare 1100,- Veldig fornøyd med det! :jepp:

Ja, det var en veldig flott trikk altså! Så kult at dere måtte sjekke den ut :fnise:

Antibes skal jo være så fint! Og vi vurderte Monaco men siden vi hadde så få dager tok vi det heller helt piano i Nice. Og det var veldig deilig :)

Nå vil ikke Bolla legge seg.. :roll: Snakker om surpomp.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer vi på om vi kanskje skal ta en tur på hotell til helgen.. Komme oss litt bort og nyte været :)

Noen forslag til koselige steder vi kan dra med bilen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, når jeg så bildene dine fra Nice på face gleder jeg meg bare enda mer til sommerferien!! :hoppe: Det så fantastisk deilig ut :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer vi på om vi kanskje skal ta en tur på hotell til helgen.. Komme oss litt bort og nyte været :)

Noen forslag til koselige steder vi kan dra med bilen? :)

Så gøy da! :hoppe: På sparken-turer er superkos! Blir liksom ekstra hyggelig :jepp:

Hva med Farris Bad? Det er jo ikke så langt å kjøre. Eller Strømstad. Det er det vist et fin hotell. Og man kan Harryhandle litt samtidig :nigo: Jeg har ikke gjort det selv, min kjære som foreslo, men nå kjente jeg at jeg kunne tenkt meg å prøve det en gang :) Å komme seg ut til sjøen er jo superdigg i vårværet!

Åh, når jeg så bildene dine fra Nice på face gleder jeg meg bare enda mer til sommerferien!! :hoppe: Det så fantastisk deilig ut :jepp:

Ja, det var det!! :hoppe: Bare gled deg alt du kan :nigo: Det ser litt kaldt ut på bildene siden de fleste er med jakke på. men det lå folk i bikini på stranda også altså. bare litt teit å ta bilde av dem liksom.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innom å titter, ser ut som en knalltur dere hadde, og Bolla lever opp til navnet sitt han, stor og kjekk Bolla :rodmer:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...