Pupsilure Skrevet 11. februar 2011 #1721 Del Skrevet 11. februar 2011 Orker ikke å skrive så mye, men liker å lese Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 11. februar 2011 #1722 Del Skrevet 11. februar 2011 Hei sequax! så vidt våken jeg og! Lider av et leit tilfelle av lakenskrekk.. Det er dessverre kronisk Men nå skal jeg ta kvelden her. Er faktisk i seng! Men er du våken da? Burde ikke du samle krefter til fødsel nå eller? Så spennende!! Håper det skjer noe snart. Jeg fødte 16 dager på overtid så jeg har svart belte i venting! 16 dager?! Prøver å innstille meg på det, jeg også...men det er så vaaaanskelig!!! Nå legger jeg på her forresten Om du skulle gå i fødsel i natt vil jeg ønske deg lykke til!! Masse gode fødevibber herfra! Hvis ikke håper jeg du får sove godt. Og nyt det mens du kan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 11. februar 2011 #1723 Del Skrevet 11. februar 2011 Flinke M! Vi har helt andre soverutiner enn dere, men det er ikke lett, jeg blir helt forvirra selv..Men her sovner han rundt elleve-tolv, så våkner han halv fire, får mat og er lysvåken halv åtte, merkelig! Hvordan sover han på dagen da? Du får melde han inn i sangkoret til T, hehehe :gjeiper: Ja, de er herlige disse guttene vår, og de bildene på Fb er nydelig, han er så søøøøøøøøøøøt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #1724 Del Skrevet 11. februar 2011 hehe, morsomme Bolla. Crowdpleasers er kjempe flott det, men kan fort bli slitsomt dersom han skal bruke deg som scene hele tiden.. Ja han har ikke helt balansen med seg enda så jeg må jo assistere en del. Orker ikke å skrive så mye, men liker å lese 16 dager?! Prøver å innstille meg på det, jeg også...men det er så vaaaanskelig!!! Mhm.. trodde jeg skulle bli pling i bollen til slutt Men ut kom han da til slutt! Med litt hjelp.. Vakuumgutten min. Flinke M! Vi har helt andre soverutiner enn dere, men det er ikke lett, jeg blir helt forvirra selv..Men her sovner han rundt elleve-tolv, så våkner han halv fire, får mat og er lysvåken halv åtte, merkelig! Hvordan sover han på dagen da? Du får melde han inn i sangkoret til T, hehehe :gjeiper: Ja, de er herlige disse guttene vår, og de bildene på Fb er nydelig, han er så søøøøøøøøøøøt!! Han sover ganske korte perioder på dagen egentlig. rundt 4-5 kortere blunder tror jeg.. Jeg må begynne å skrive opp for jeg får ikke med meg alt. Jeg bare legger han når han gjesper så sover han rundt 45 min - 1 time om gangen. Hvis vi triller kan det bli lengre perioder. trolig flere timer, men jeg ser han jo knapt nedi vogna så jeg har ikke helt oversikt Ja de hadde gjort et utrolig søtt lite kor! Jeg skulle kommet på ALLE konsertene! Han er søtingen min *** I dag har jeg vært skikkelig husmor! Takk til KG som var nede... Jeg har shinet kåken, vasket klær, oppvask, trent Zumba, handlet og bakt kake! Zumba var kjempegøy og kaka ser litt pussig ut. Jeg har laget Zebra bars etter at jeg ble inspirert her inne. Var det av Honning mon tro..? Jeg satte ikke av nok sjokoladegugge til lokket så det ble en marmorert variant. Så da strødde jeg liksågodt hakket sjokolade over også. Blir smaking i morra. Håper det blir bra.. Vi skal ha middagsgjester og servere kveite og risotto, og kake med varm bringebærcoulis Og ost som mellomdessert. jeg er så bortreist om dagen! Da jeg skulle bake kake hadde jeg for få egg så jeg sprintet ut og kjøpte. Så oppdaget jeg at jeg mangler sukker og ost også og måtte ut igjen.. Og her om dagen avtalte jeg at jeg skulle komme på etter jobben-pils med kollegaene mine. Dette avtalte vi på formiddagen. Så skulle jeg på bærekurset og etter det var jeg mest opptatt av hva jeg skulle handle. Utpå kvelden fikk jeg en sms: "Ammetåke eller ville du ikke ha pils alikevel?" Pinlig! Nå må jeg legge meg, for endelig er kaka ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #1725 Del Skrevet 12. februar 2011 Kaka ble litt rar.. Jeg hadde så små egg så jeg hadde et ekstra i ostekakedelen og det ble litt svampete. Æsj.. Ja ja, den smakte da i alle fall .. eh.. litt lite Ingen suksess der mao. I natt sov min lille Bolle fra rundt 21.30 til 05.30 før han skulle ha mat. Så ville han ha mer i halv åtte tia. Flink gutt Han våkner til og med av og til uten å be om mat, han bare snur seg og vil sove videre. Takker til og med nei til smokken når han er så trøtt. Nå ligger han i babygymen og smaker på alt han kommer over. Håper han skal bli trøtt snart så jeg får dusjet for i dag skal vi kjøpe bæretøy! Vekt i dag: 59,1. Går seint nå.. Men det er kanskje det beste..? Jeg må bli flinkere til å kutte sjokoladen. Det har vist seg å være veldig vanskelig :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 12. februar 2011 #1726 Del Skrevet 12. februar 2011 Så flink baby!! Og flink mamma også. Vekta mi viste 60,0 en dag, så du er fortsatt en kg lettere enn meg :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #1727 Del Skrevet 12. februar 2011 Jeg har klemt til litt med treninga i det siste. Mer eller mindre bevist. Denne uka har jeg trent to ganger spinn, en gang zumba og en gang yoga. Uten at jeg tenkte over det Skikkelig deilig å kjenne at jeg så smått begynner å få litt mer styrke i beina. Det hjelper sikkert litt på vekta.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. februar 2011 #1728 Del Skrevet 12. februar 2011 Høres ut som en deilig natt! Flinke Bolla! Og flinke mamman til Bolla som trener, baker og steller i stand middagsselskap! Det må jeg si... Lykke til med bæretøy i dag, håper du finner det du skal ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 12. februar 2011 #1729 Del Skrevet 12. februar 2011 Jeg tror nok det hjelper på vekta ja!! Hvor mye har jeg trent denne uka da Ehh, bittelitt hos manuellterapeuten på mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 12. februar 2011 #1730 Del Skrevet 12. februar 2011 Så gøy å treffe deg i dag! Jeg kom på etterpå at jeg bare takket for gratulasjonen fra deg, men glemte helt å selv gratulere!!! Jeg har jo ikke sett deg siden Bolla ble født heller!! Han var kjempesøt!! Forresten - at hun dama som driver den butikken fortsatt har kunder må utelukkende skyldes manglende konkurranse!! Makan til treig og surrete dame! Hun skulle jo hjelpe alle samtidig og bare vandret av gårde midt i en demonstrasjon, gjerne med babyen til den første hun hjalp halvveis bundet fast på seg selv. Det tok jo evigheter!! Endte med å kjøpe et sjal da, det var kjempebehagelig å ha på!! Håper jeg får til å surre det på selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #1731 Del Skrevet 14. februar 2011 Halloen! Ja, morsomt å treffes sånn (mer eller mindre) tilfeldig Cypress! Sist vi møttes var vel tre dager før min termin tror jeg.. Det er en stund siden ja. Jeg husker jeg i starten alltid ble litt overrasket når noen gratulerte meg. Så ble jeg vant til det. Og nå blir jeg overrasket når noen gratulerer meg fordi det er så lenge siden fødsel at jeg ikke helt kommer på at det er derfor Lille A var så fin! Og det nydelige tykke håret da! Bolla ble helt stum av misunnelse Hun dama er ganske ufokusert ja! Tror hele gjengen er det. Men tenk å i det hele tatt ha nyåpning med salg og greier, og så være én person på jobb?? De færreste som kommer inn der henter seg vel bare noe i hylla og kjøper. Det skal jo prøves og instrueres i nesten alle tilfeller. Hun virret rundt fra den ene til den andre. Med litt trening får du nok dreisen på sjalet! Jeg tror både sjal og Meitai er bedre enn selene for det fordeler vekta så godt over et større område på kroppen. Bolla var litt sånn halvfornøyd med prøving. Og kjære var forutbestemt med at "sånn knyting gidder jeg ikke altså!" Men Angelpacken var grei da.. Så da kjøpte vi den. Men dagen etterpå klarte han faktisk å fortelle noen venner vi var på besøk hos at Meitaien faktisk var best å ha på! Jeg måtte omtrent tvinge den på han på butikken Vi hadde en lengre diskusjon om Baby Bjørnen vi har fått av noen venner (kunne ikke si nei da de kom med den..) er bra nok eller ikke. Orker ikke ta hele krangelen med stikkord er: orker ikke prøve, "du leter jo etter argumenter mot den", "alt vi arver er liksom feil?", *Siebaeo føler seg litt dum om dagen som bare tenker baby hele tiden og takler ikke å føle seg sånn og blir lei seg* . Konklusjonen ble i alle fall at han ringte fra jobb dagen etter og spurte om vi ikke skulle dra og kjøpe "den der bæreselen". Det hjalp litt at vennene vi var på besøk hos i går fikk prøve selen og var helt over seg over hvor bra det funket og hvor fornøyd (gråte-)babyen deres var.. Litt skryt funker på de fleste Helga har vært veldig fin med middagsbesøk og kaffebesøk hos venner. Middagen ble supergod og Bolla sov så fint fra ca 20 avbrutt av en mating og en trøst! Så våknet han da vi bråkte litt før vi la oss og fikk mat. Merker at han våkner tidligere og tidligere nå. Så nå er vel de lange morgenene over snart Så har vi kjørt litt rundt i vårt nye nabolag og kikket på barnehager.. Det er så vanskelig synes jeg! håper veldig på to som ligger ganske nært. En familiebarnehage med barnet til noen vi kjenner, og en privat barnehage på veien opp til der vi skal bo. Men det er vel mye å håpe på.. Jeg skal ringe begge i morra og forhøre meg litt. Og i dag har jeg vært innom jobb og spist lunsj og på vei hjem gikk jeg innom LeneV (?) som hadde Valentinssalg! 50% på valgfri vare + 30% på valgfritt skjerf! Så da gikk jeg hjem med et stk ny skinnjakke og skjerf + en bukse nedsatt til 100,- Har ikke klær lenger føler jeg.. Gravidbuksene faller av meg, alle skjorter og topper passer ikke over puppene og de gamle jeansene passer ikke inn i mine nye komfortkrav. Siste vekt: 58,7! Nå våknet Bolla og jeg har ikke begynt på middage jeg har planlagt.. KG tar tiden min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 14. februar 2011 #1732 Del Skrevet 14. februar 2011 Å, så heldig du var på LeneV da Jeg har heller ikke klær lenger. Kjøpte tre jeans noen uker etter fødselen, fordi jeg ikke trodde jeg ville gå ned mer, men det gjorde jeg jo. Og de gamle buksene er ikke så gode lenger, selvom jeg vel kan skvise meg inn i dem. Fine netter bolla har hatt da Satser på at det varer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #1733 Del Skrevet 15. februar 2011 Da har vi vært på kino. Det gikk IKKE så bra.. Det startet fint med mating og kos og en blid Bolle. Men så ble han trøtt og fikk ikke til å sove.. Alt for mye lyd og da ble han så urolig. Tror vi har klart å skjemme han bort med lite lyd i heimen.. Akkurat det vi ikke hadde tenkt å gjøre Ja ja, han kan ikke være problemfri hele tiden. Og han er nok seriøst overtrøtt i dag stakar. Jeg har litt dårlig samvittighet for han.. Første stod vi opp alt for tidlig for å dra på ferdigbefaring i den nye leiligheten, så sovnet han så vidt i bilen på vei hjem, kjapp matings hjemme og sovnet på vei til kinoen. Og etter det har han sovet ca 15 min Hjemme ville han ikke sove mer enn 10 min, da skulle han snakke igjen. Så nå ligger han på siden av meg i sofaen og snakker ut i lufta. Lurer på å bade han... enten blir han da skikkelig trøtt og kan legges, eller så blir han enda mer overtrøtt What to do?? Men det var veldig hyggelig å treffe jentene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 15. februar 2011 #1734 Del Skrevet 15. februar 2011 Tusen takk for i dag Siebaeo og lille Bolla Veldig koselig, men stakkars Bolla var jo så trøtt.. Synes han var flink jeg og det så ut som han storkoste seg på mammas fang i starten Jeg hadde kanskje prøvd meg på et bad, kanskje det gjør at han sovner fortere og bedre? Håper han får sove godt i natt og får sove litt lenger enn i dag tidlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 15. februar 2011 #1735 Del Skrevet 15. februar 2011 Jaja, da har dere lært hva som ikke funker Funka det med bad? Jeg blir ihvertfall veldig trøtt av et varmt bad. Hmm.. skulle ønske noen kunne forbarme seg over meg og gi meg et varmt bad hver gang jeg er sliten . De har det ikke så vondt disse barna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 15. februar 2011 #1736 Del Skrevet 15. februar 2011 Da har vi vært på kino. Det gikk IKKE så bra.. Det startet fint med mating og kos og en blid Bolle. Men så ble han trøtt og fikk ikke til å sove.. Alt for mye lyd og da ble han så urolig. Tror vi har klart å skjemme han bort med lite lyd i heimen.. Akkurat det vi ikke hadde tenkt å gjøre Ja ja, han kan ikke være problemfri hele tiden. Og han er nok seriøst overtrøtt i dag stakar. Jeg har litt dårlig samvittighet for han.. Første stod vi opp alt for tidlig for å dra på ferdigbefaring i den nye leiligheten, så sovnet han så vidt i bilen på vei hjem, kjapp matings hjemme og sovnet på vei til kinoen. Og etter det har han sovet ca 15 min Hjemme ville han ikke sove mer enn 10 min, da skulle han snakke igjen. Så nå ligger han på siden av meg i sofaen og snakker ut i lufta. Lurer på å bade han... enten blir han da skikkelig trøtt og kan legges, eller så blir han enda mer overtrøtt What to do?? Men det var veldig hyggelig å treffe jentene! Så heldige oslojentene er *missunnelig* å få dra på babykino! Stakar Bolla da.........ja på dagen lønner det seg å ikke ha det for stille når de sover.......her soves det jo ute så hun får lyd fra de som går forbi, bygginga de driver med ned i gata og fuglene og slikt............men OM hun skulle sovet inne hadde jeg hatt på tv eller radio sånn at hun kunne sove i "støy" hvis du skjønner. uff overtrøtt baby er så kjipt! bading her funker ihvertfall når Bumba er sånn, da spiser hun litt pupp og sovvner me engang Håper dere får en alright kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 15. februar 2011 #1737 Del Skrevet 15. februar 2011 Heia! ah, overtrøtt ja,ordnet det seg eller? Nytter det ikke å dekke litt av ansiktet og legge han ned i sengen og sitte ved siden av litt? Jeg hadde aldri trodd det skulle fungere her, men det gjør det faktisk...han ligger og glaner på Uro'en ( den er faktisk ikke på) , så blir iallefall T døsig..men det er jo så forskjellig da, men jeg har nok levd i en boble der jeg tenker nei det funker ikke bla bla bla, så plutselig har de forandret seg de små, og liker helt andre metoder! Håper det ordnet seg da! STOR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #1738 Del Skrevet 15. februar 2011 Tusen takk for i dag Siebaeo og lille Bolla Veldig koselig, men stakkars Bolla var jo så trøtt.. Synes han var flink jeg og det så ut som han storkoste seg på mammas fang i starten Jeg hadde kanskje prøvd meg på et bad, kanskje det gjør at han sovner fortere og bedre? Håper han får sove godt i natt og får sove litt lenger enn i dag tidlig.. Takk det samme til dere! Ja, det gikk bra helt til han skulle sove. Da var idyllen over.. det var veldig mye folk der i dag! Da er det nesten bedre å gå på en litt kjedelig film Lite folk og roligere omgivelser. Litt uvant situasjon kjente jeg.. Ble faktisk litt svett.. Det ble et bad Ga han mat først og la han, men så våknet han og bæsja.. og da var det like greit å bade. Han plasket og koste seg så det tror jeg var lurt. Nå har han sovet en time, fått mat, sovet litt til og sutret litt - bleieskift. En vanlig kveld her faktisk. Så jeg håper han tar natta nå snart! *krysse fingrene* Og ja, vi skal sove leeeenge i morra! Håper dere også får en bra natt Jaja, da har dere lært hva som ikke funker. Funka det med bad? Jeg blir ihvertfall veldig trøtt av et varmt bad. Hmm.. skulle ønske noen kunne forbarme seg over meg og gi meg et varmt bad hver gang jeg er sliten. De har det ikke så vondt disse barna tror ikke badet ble feil i alle fall! Han synte det var veldig stas i alle fall. Nei, de har det ganske fint disse små. Nå koseprater far og sønn på badet hører jeg. Kunne også gjerne tenkt meg at noen ga meg et bad, sang og strøk på meg, ga meg mat i senga og stod på pinne for meg når jeg var litt utilpass Så heldige oslojentene er *missunnelig* å få dra på babykino! Stakar Bolla da.........ja på dagen lønner det seg å ikke ha det for stille når de sover.......her soves det jo ute så hun får lyd fra de som går forbi, bygginga de driver med ned i gata og fuglene og slikt............men OM hun skulle sovet inne hadde jeg hatt på tv eller radio sånn at hun kunne sove i "støy" hvis du skjønner. uff overtrøtt baby er så kjipt! bading her funker ihvertfall når Bumba er sånn, da spiser hun litt pupp og sovvner me engang Håper dere får en alright kveld Ja, jeg skal jammen meg prøve å utsette han for litt mer lyd! Skulle så gjerne hatt et sted å la han sove ute.. Men om litt over en mnd har vi jo det! Den nye balkongen vår var svær! Nesten like stor som stua vår nå. Kvelden har ikke blitt så ille egentlig.. Den er egentlig som vanlig, bare at jeg er litt bekymret når han ikke har sovet hele dagen.. Får håpe han får sove godt i natt Veldig synd at du bor så langt borte! Heia! ah, overtrøtt ja,ordnet det seg eller? Nytter det ikke å dekke litt av ansiktet og legge han ned i sengen og sitte ved siden av litt? Jeg hadde aldri trodd det skulle fungere her, men det gjør det faktisk...han ligger og glaner på Uro'en ( den er faktisk ikke på) , så blir iallefall T døsig..men det er jo så forskjellig da, men jeg har nok levd i en boble der jeg tenker nei det funker ikke bla bla bla, så plutselig har de forandret seg de små, og liker helt andre metoder! Håper det ordnet seg da! STOR Det gjenstår å se om det går bra.. Nå kom han og pappaen faktisk opp i sofaen her. Så får han kose litt før vi prøver igjen. Han har kneppet hendene og ligger i armkroken til pappa Det nytter å sitte sammen med han ja Han vil gjerne holde i hånden og titte på en leke som henger i vugga. Og han liker å ligge inntil kanten av vugga med nesen mot skinnet. Men nå på kvelden trenger han vist mat hver time fram til ca 21-22 så det blir noen avbrudd i søvnen. Håper og tror at dette gårbra Han er veldig fredlig nå *** Synes det var så gøy da Bolla prøvde å sjekke opp den skjønne frøkenen til Pusla Skravlet og nistirret på henne mens han siklet ivrig Agressiv sjekker allerede nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 15. februar 2011 #1739 Del Skrevet 15. februar 2011 Synes det var så gøy da Bolla prøvde å sjekke opp den skjønne frøkenen til Pusla Skravlet og nistirret på henne mens han siklet ivrig Agressiv sjekker allerede nå. Det var veldig søtt Nå prater jeg for tulla, men bolla er et skikkelig sjarmtroll - lente seg framover mot henne og greier Jeg forstår godt at du ble litt svett i dag, med overtrøtt gutt. Det er så kjedelig når det blir sånn; de trenger så sårt å sove men det skal jaggu ikke være enkelt! Koselig var det å møte dere iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #1740 Del Skrevet 16. februar 2011 Det var veldig søtt Nå prater jeg for tulla, men bolla er et skikkelig sjarmtroll - lente seg framover mot henne og greier Jeg forstår godt at du ble litt svett i dag, med overtrøtt gutt. Det er så kjedelig når det blir sånn; de trenger så sårt å sove men det skal jaggu ikke være enkelt! Koselig var det å møte dere iallefall Jeg er enig med tulla! Hada han vist hvordan hadde han nok omfavnet henne Du skal se han når han treffer han kjekke karen som bor på badet. Og i gangen. Og alle andre steder det er speil! Stor gjennsynsglede hver gang. Strekker seg så lang han er og flotter seg noe veldig. Nesten umuig å få han til å sette seg ned i vasken foran speilet. Overtrøtthet er noe herk ja. Det er liksom ikke så mye som hjelper da *** I dag skal vi til legen. Jeg har en eller annen betennelse i nesen Det er så ekkelt! Føles som nesen er full av grus.. Og så er det supersårt osv. Det er dessverre ikke første gang.. Tidligere har jeg hatt det i lang tid før jeg gikk til legen og han kikket og sa: outch! og ga meg antibiotika. Etter en god dose bihulebetennelser i oppveksten har nesen min blitt litt herpa. og nå vil jeg vite at det ikke smitter Bolla! For han er snørrete, hoster og nyser.. Har fått litt hetta for smitte etter at den babyen fikk hjernehinnebetennelse! Det går forøvrig bra med henne Natta gikk forøvrig greit, tett nese tatt i betraktning. Han sovnet ca 22 og sov til 02.15 for mat og nesepuss, gjentok seg klokka halv seks og halv ni. Lå og slappet av til halv ti. Gleder meg til nesen er klar igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå