Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Jeg dusjet han i dag, da ligger han på et håndkle og jeg dusjer og vasker han. Det synes han er kjempedeilig! Og blir litt sur når det er over.. Så sov han fra 10.45 til 11.30. Vi har sett Greys på opptak og kost oss :hjerte: og lekt og snakket. Og han hadde dagens gigabæsj. kooos :fnise: Han har sittet en stund i vippestolen sin og snakket med figurene + at han hadde en ny heklarangle på armen som lager sånn fin lyd. Han var kjempefornøy lenge og sjarmerte og smilte og snakket masse med meg og lekene.

Kjempekoselig å lese om Bolla's utvikling! :ler:

Begynner å glede meg selv allerede jeg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet. Jeg har en baby som sover hele natta, kun avbrutt av amminger. Han legger seg klokken 23, og da sover han helt til 9. Hver eneste natt. Kunne ikke falle meg inn å si at sånn er babyer. De er jo forskjellige, som du sier. :murvegg:

Men jeg kjenner det igjen, mannen min var veldig sånn han også. Hans kompiser som har barn var veldig på å fortelle oss at rutiner er det eneste som betyr noe fra veldig tidlig og om vi ikke fikk faste rutiner innen vi var hjemme fra barsel omtrent, var løpet kjørt. Heldigvis skjønte han fort at han ikke fikk gjennomslag for en sånn tankegang, og nå er han veldig enig i min måte å gjøre ting på.

Det eneste som betyr noe er egentlig at dere finner det som fungerer for dere, og at du stoler på deg selv. Som du sier; du kjenner ham best og sånn er det bare. :klemmer:

Forresten har jeg null tro på at det finnes noe "et tidspunkt" det er mulig å forme barnets sovemønster, vi mennesker er ganske lett påvirkelige hele livet. Men så mener jeg jo også at det er umulig å skjemme bort en baby da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig å lese om Bolla's utvikling! :ler:

Begynner å glede meg selv allerede jeg :hjerte:

Å ja!! Du må bare glede deg! :jepp: Det er så utrolig kos :rødme: Hele tiden nye ting å bli begeistret over.

Herlighet. Jeg har en baby som sover hele natta, kun avbrutt av amminger. Han legger seg klokken 23, og da sover han helt til 9.

Ja, og det har jo egentlig vi og! (med unntak av tett nese og juleferiekrøll) :dåne: Sover stort sett fra midnatt pluss minus en time og sover til halv ti. Om natta er han en drøm og vil bare sove videre i senga si uten å mukke etter at maten er inntatt. Så jeg skjønner ikke egentlig frustrasjonen..

Sto på mitt nå og tror det gikk inn.. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dere aner ikke hvor heldige dere er Iril og Siebaeo :dåne: Skulle gjerne hatt ei jente som bare ville sove videre etter mating om natta.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK OK her har jeg lest og tenkt, og lest litt igjen...........konklusjonen FØR jeg svarer på alt annet er MAN KAN IKKE SKJEMME BORT ET SPEDBARN!! :fnise: seriøst jeg har ikke tro på det bare så det er sagt!

Mannen din må våkne litt nå, bare fordi neste barn er sånn og sånn betyr ikke at deres er det, barn er jo så utrolig forskjellige. Jeg ser også skille på flaskebarn og ammendes barn.......flaskebarn får maten fortere uten å jobbe så mye for den, dermed spiser oftere mer på engang og færre ganger om dagen, ser også at de har en lengre sammenhengende søvn, men har oftere trøbbel med treg mage(bare noe jeg har latt merke til og gjelder ikke alle altså).

Selvfølgelig er det mamma som kjenner barnet sitt best, du kjente han allerede i magen din, og du er jo med han hele dagen jo.......så du har kanskje noe å si når det gjelder hva som passer han eller hehe :gjeiper:

Rutiner kan man faktisk ikke forvente før de er litt eldre. Du kan da også si til mannen din at så fort man tror man ser et mønster i soving/spising så endrer ungen det igjen :dåne:

Tidspunkt for ting kan varierer litt fra dag til dag nå for oss, avhengig av når vi står opp +-30min.....hva vi gjør(å dra ut tar ofte mer energi fra ungen), og om de har øking på gang eller ikke. Jeg mener så lenge han er tørr i bleia, fått mat, og viser tegn til at han er trøtt så kan han sove........vil han heller sove en å spise så gjør han det.....vil han spise så gjør han det.....husk morsmelk kan dem ikke overspise seg på, overskuddet kommer opp igjen.........pupp er ikke alltid bare for maten skyld, men også kosen sin skyld. Finner han ikke ro på kvelden ser jeg ingen grunn for å ikke gi han pupp.....sovner han ved puppen så tar du den "kampen" senere, og tro meg, er ikke så vanskelig som så mange vil ha deg til å tro!

Når du legger han for kvelden in på rommet, er det sånn at du tar han frem i stua og gir han mat hvis han våkner mens dere er fortsatt oppe???? jeg ville ikke gjort det iallefall....forstyrrer "natta" hans det.....bare amme i senga og så legge han tilbake.

Ellers at han får nok søvn, altså legg opp et skjema og se sånn ca hvor mye søvn han får per døgn......barn fra 1-3måneder skal vel få mellom 16-19 timer i døgnet, og i søvnboka mi står det at på dette tidspunktet er det ingen nattrythme, eller hvorav nattsøvn=**

Pass deg på melkesyra......prøv å gjør det sånn. Amme han rett før du trener så han er god og mett, trene, dusje, så gi mat så lenge som mulig etter trening. Kan godt håndmelke litt først, blir vel aldri tomt i brystene og da får han gode fete melka ;)

Må si du må vel ha fløte i puppa, her nærmer han seg Bumba, hun er fortsatt i 62 bodyer :sjenert:

Ang. Babycallen: Har aldri hørt noe om det med stråling, hvorfor ville det vært anarledes med den babycallen til en annen :klø: Vi har den som er den første på der du linka til, den med firkantet boks til å ha der babyen er. Vi har den i vogna når hun sover ute, før var det opp ved hodet hennes, men nå med vognbag så legger vi den på siden langt nok fra så hun kan ikke ta på den med hendene. Den er ubersensativ så du hører hun til og med puste! Eneste som er rådlagt er at den delen som skal være hos barnet når den er i kontakt(går også på batterier for vognbruk og sånt), så skal den IKKE være i senga/vugga da den ledningen er lang og barnet kunne evt fått tak i.

Det står ingeting i bruksanvisninga at den krever være minst 1m fra barnet.

Håper du ble fin på håret da og du er fornøyd :sminkedokke:

Forresten har jeg null tro på at det finnes noe "et tidspunkt" det er mulig å forme barnets sovemønster, vi mennesker er ganske lett påvirkelige hele livet. Men så mener jeg jo også at det er umulig å skjemme bort en baby da.

Haha jeg viste det var en grunn jeg likte deg Iril......kunne ikke sagt det bedre selv :klem:

Oi tidenes lengste innlegg fra meg, beklager :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Tusen takk for laaangt innlegg Neytiri! Du svarte meg på masse jeg lurte på så det er jeg kjempeglad for... :klem:

Da jeg var alene hjemme forrige uke lot jeg han sove på soverommet og matet han der. Da våknet han omtrent hver time fram til midnatt og så sov han lengre etapper. Men så kom kjære hjem og da er det tydeligvis vanskeligere for Bolla å ligge på rommet... :sukk: Usikker på hvorfor. Men lurer på om det er fordi han hører oss. Jeg var jo helt stille og snakket ikke med noen på kvelden. I dag ga vi beng og tok han i stua for mat, og da blir han ikke trøtt nok virker det som.. eller, han er våknere men fortsatt trøtt. Vil bare ikke sove alene.. Han lå en lang stund og snakket med uroen på soverommet, til han ropte på oss og var sulten. Jeg blir jammen ikke klok på dette.. Kjære har heldigvis skjønt hva jeg snakker om når jeg sier at rutiner er alt for tidlig. :dåne: Men det virker som Bolla har skjønt at det er natt når det er natt! For da sover han jo lenge og legger seg igjen med en gang han har spist.

Nå må jeg vist gå her.. Puppen forventes :) Jepp, tror det er ren fløte her sånn som han vokser :fnise:

Håret.. :sukk: NEI! Ble ikke fornøyd :grine: Kan de ALDRI skjønne hva jeg sier når jeg sier IKKE ta mye på lengden?? :klaske::(

Svarer mer i morra! Sov godt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: overivrig på å svare deg tideligvis :sjenert:

Det er faktisk flott å lære barna at de kan sove i litt støy, men på kvelden har vi det litt roligere altså.

første 3 mnd sov hun i vugga i stua til vi la oss runt 22-23.....litt og litt la vi henne før og så var det ikke vugga i stua lenger.

kjempeflott at han har skjønt det er natt, det er vel første steget tror jeg.

Oh nei, ikke morro å ikke bli fornøyd da......heldigvis vokser jo hår ut igjen da :fnise: er vel sånn jeg pleier å anbefale at finner man en frisør man er fornøyd med så stick with him.....for vi lærer oss også hva dere liker, på håret og blir mer komfortable med hverandre ;)

sov godt du og :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ikke sove alene..

Er det så rart? Vi mennesker er sosiale dyr, og spesielt babyer. Det første vi gjør når vi danner parforhold er å begynne å sove sammen; viser ikke det at vi mennesker foretrekker å sove med noen? Hvorfor skulle noe annet gjelde for babyer?

Babyer forstår ikke mer enn det de ser og hører, de definerer verden utifra seg selv. Da du var alene, hørte han deg ikke og dermed "fantes" du ikke. Men fordi han er en trygg unge, kunne han sove trygt likevel. Men nå hører han mannen din og deg, og han vil være med dere. Noe som er fullt forståelig, synes jeg i hvert fall. Jeg forstår ikke hvorfor det er sånn hastverk? Da mener jeg ikke deg spesifikt, men det virker som om mange har hastverk med å få rutiner og få ungen til å sove på eget rom. Det er klart det er slitsomt å ikke ha egentid, men tenk på hvor kort tid det er snakk om. Noen få mndr. av hele deres liv, dere skal bli sikkert 80 år gamle.

Det er helt supert at han har skjønt at det er natt når det er natt, men det trenger jo ikke bety at natta hans kan begynne tidligere enn han er klar for. :klemmer:

Regner med han sover med "støy" på dagtid, så det er ikke det at dere bråker så han ikke får sove, regner jeg med?

Håper forresten du ikke tar dette ille opp, jeg har skjønt at jeg har et litt annet syn på dette enn de fleste andre her inne, så om du mener jeg er helt på bærtur er det bare å overse meg fullstendig. Jeg tør ikke si så mye om dette rett ut, for jeg er så redd for å såre noen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper forresten dere fikk en fin natt, siebaeo!

Haha jeg viste det var en grunn jeg likte deg Iril......kunne ikke sagt det bedre selv :klem:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og godmorgen!

Tar det ikke ille opp Iril ;) På dagen er det ganske stille her faktisk.. Nesten så jeg vurderer å bråke mer :fnise: Og det har virket som han liker å ligge for seg selv når han er trøtt :klø: da blir ham urolig og man kan bare glemme å bysse han i søvn. Men legger jeg han i senga legger han seg til og sover med en gang. Derfor har jeg antatt at

han liker det og prøvd å legge han når han viser de samme trøtt-tegnene på kvelden. Når han blir overtrøtt, som det virker som han blir, er jo ikke det noe greit for han heller.. Har derfor prøvd å se om han rett og slett ble holdt våken av oss. Men vi får bare prøve å gjøre det vi tror han ønsker og fortsette sånn.

Natta var fin. Sov som vanlig fra 23.45 -04.30 og spiste-sovna, våknet i sjutia av tett nese :sukk: Så irriterende for han.. Så fiksa jeg det og ga han mat. Nå

står vi opp etter mat og masse bæsj! :fnise:

Kanskje Cypress føder i dag!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på det samme selv :fnise: hva vil du? Jeg har forsåvidt andre ting jeg kan gjøre så du kan få bestemme! Vi møtes jo om et par uker også om det blir litt stress å reise inn til byen altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, da møtes vi allikevel :jepp: Det er så fint vær, men jeg vet at om vi ikke møtes kommer jeg nok til å bli inne :rolleyes: Og så har jeg så lyst på noe godt, pizza eller kake :sikle: Har en grinete baby her, som sikkert blir blid hvis vi kommer oss ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! :hoppe: lyst på noe godt jeg og! :fnise: Jeg triller nedover så får jeg en tur av det og Bolla får sove godt også :jepp: blir nok frokosten min dette :ler: sees snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan han ikke f.eks. sove på sofaen på kvelden da? Kanskje han bare vil være i nærheten av dere, men ikke nødvendigvis kose og sånn?

Kos dere masse i dag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg 60,8 på vekta! :hoppe: Når jeg ser et 5-tall først igjen skal jeg feire!

Du får ferie med en sjokolade :ler:

Tusen takk for svar på de mange spørsmålene mine :jepp: . Tror ikke jeg kommer til å gå ned så fort nei, men har ikke så mye å gå ned som du hadde, siden jeg var tyngre enn deg til å begynne med og du hadde mye vann. Begynte på 58. Er nok litt mer baktung enn det du var :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...