Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Vi er også supernøye på det med varm drikke! Blir så forbannet over folk som er uforsiktige med sikkerheten til barna sine (og andres barn!) :nei:

Jeg vil også gjerne være med på treff en gang :sjenert: men passer ikke for meg med den 20. så det får bli neste gang :)

Ha en god natt Siebaeo! Håper lillegutt sover lenge og godt :jepp:

Noen synes kanskje vi er overforsiktige, men hadde de sett hva som kan skje av en uskyldig liten tekopp hadde de nok holdt kjeft! Fetteren til kjære har to vennepar som har hatt ulykker nå! en litt i ansiktet og på magen.. :grine: Stakkars liten..

Så synd at det ikke passe! Men jeg håper på nytt treff om ikke så lenge igjen. :jepp:

Lillegutt sov forsåvidt godt han, bare litt senere enn jeg hadde tenkt.. :roll:

Det er ikke lett å vite om man skal la dem skrike litt eller ikke. Men min erfaring er at jeg har pleid å ta han for tidlig. Ofte trenger han å sutre i et par minutter før han sovner. Dersom jeg hadde tatt han opp hadde hele prossessen med å sovne tatt lenger tid, og han hadde blitt mer frustrert og overtrøtt. Etter at jeg begynte å la han gråte litt da han var 3 mnd, har alt blitt mye enklere! :nigo:

Jeg skal vente 2-3 uker og så begynne å la han ligge litt :jepp: Inntil da får jeg gjøre som før, og putte smokk og mate og se hvordan det går.. Får bare innse at han er sjefen en stund til :) Men jeg skal prøve å legge litt tidligere og se om det hjelper! Og i morra skal vi stå opp tidligere..

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vært på trening!! :bolledeig::hoppe::strix:

Bolla var på barnepassen hos en veldig hyggelig jente. Det var bare en baby på 6 mnd og så kom det en liten gutt på 4-5 år. Han hadde ikke sovet, men så veldig fornøyd ut da jeg kom. Jenta beklaget at hun ikke hadde klart å få han til å sove siden jeg sa at jeg trodde han skulle sove. Det ga meg et godt inntrykk at hun hadde prøvd i alle fall! Bra start! Men lurer på hvordan det er når det er flere barn der..

Fytti kaaattaaaa det var deilig å trene!! :nigo: Jeg fikk faktisk frysninger en gang fordi jeg koste meg sånn :fnise: Det var så kul musikk og jeg ble skikkelig inspirert. :hoppe: Må innrømme at jeg ikke klarte å holde tempoet nede så veldig... Var så gøy!! Er ganske sliten nå. Spesielt i øvre del av ryggen. Dem må jeg trene en del merker jeg. Jeg har litt mer vekt foran nå og og det kjennes sikkert. I tillegg blir det mye amming og noe bæring, og da er det greit å være sterk bak. Det er sånne ting jeg gjerne skulle hatt en PT til å motivere meg til. Men jeg var i bedre form enn jeg trodde! Vi nybakte mødre bør utnytte den naturlige blod-dopingen vi har fått nå! :jepp:

Da vi kom hjem lot jeg han ligge i vognbagen mens jeg tok tidenes raskeste dusj. Så begynte han å knirke og jeg tok han opp og skiftet på han. Så fikk han mat og jeg la han ca 20.00, dyttet smokk og nå er det stille... enn så lenge :sukk: Håper jeg skal klare å legge han FØR han blir overtrøtt. Men jeg er usikker på når det er.

Nå spiser jeg dagens andre Fjordland :dåne: :fnise: Grøt før i dag og fisk og scampiwok nå. Gjør det litt enkelt når jeg er alene.. :sjenert: Er så deilig å kunne spise alt nå! Vet ikke om jeg behøvde være forsiktig eller om det bare er magen hans som er blitt godt utviklet nå. Han er jo faktisk 11 uker korrigert alder.

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har fått trent, at du likte det, og at Bolla hadde det bra! :nigo: Er sikker på at du kommer raskt i form. Når man liker å trene så går det nok fort og greit :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg tenkte "tror kanskje jeg ikke trener i morra.." da jeg gikk hjem.. :roll: Men det var forhåpentligvis det lave blodsukkeret som snakket.. Det som er ganske fint er at både jeg og kjære er like opptatte av å holde oss i form, og hvor viktig det er at vi får gjort det, selv om vi har fått barn. Det hjelper fantastisk mye å være to om det som motiverer hverandre.

Men det er hverdagsaktiviteten som er viktig sa noen til meg i går! Dvs det du gjør når du ikke er på trening. Gå i trapper, spasere, gå til jobb i stede for å kjøre, husvask, bære baby osv. Det prøver jeg å tenke på nå.. Inntil jeg flytter har jeg jo "fordelen" av 4 etasjer å bære alt mulig opp og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten begynt å grine noen ganger jeg "trent" dette svangerskapet fordi det er så utrolig deilig. Det er så deilig å føle at man fungerer når man ikke har gjort det på en stund. Fengende musikk i tilegg gjør det esktra gøy. Må le litt da. Babyen min er foreløpig oppvokst på Britney, Spice Girls og Paris Hilton :ler: . Jeg sa ikke at jeg hadde god treningsmusikksmak :ler:

Fjordland ja. Tror neimen meg jeg skal ta resten av Fjordland-grøten nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ammet han i senga en gang til. Slo ikke på lyset og liggeammet så han kanskje skjønner at det er natt siden det bare er da vi liggeammer.. Etter det har jeg hørt et par lyder, men fortsatt stille.. Taktikken er at han ikke skal hause seg selv opp og være rask til å putte smokk, amme osv. Men gjøre alt på soverommet med lyset av. Får se om det hjelper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nesten begynt å grine noen ganger jeg "trent" dette svangerskapet fordi det er så utrolig deilig. Det er så deilig å føle at man fungerer når man ikke har gjort det på en stund. Fengende musikk i tilegg gjør det esktra gøy. Må le litt da. Babyen min er foreløpig oppvokst på Britney, Spice Girls og Paris Hilton :ler: . Jeg sa ikke at jeg hadde god treningsmusikksmak :ler:

Fjordland ja. Tror neimen meg jeg skal ta resten av Fjordland-grøten nå :)

:fnise: jeg skjønner deg så godt! Det er utrolig digg å få den følelsen! :jepp: Fengende musikk kan få meg til å hente fram mye mer enn jeg egentlig tror jeg har! Ble en del av den typen musikk på Bolla før han kom ut her og :ler: Har liksom ikke fostret han opp på Bethoven og Mozart akkurat.. :sjenert: Ja ja, som om jeg kan styre musikksmaken hans når han blir fjortis og vil høre på det som er kult og jeg er gammel, teit og treig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med lite lys og liggeamming er her også...ellers pleier jeg som regel ikke ligge amme på dagtid med mindre hun er kjempeurolig/trøtt for da funker det ofte å amme sånt.

Vi pleier også ikke snakke til Bumba når hun skal legges, men nynne gjør jeg i blandt til spilledåsa hun har :)

deilig du har fått til trening, må si meg lite motivert egentlig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å snakke minst mulig jeg og. Men føler meg nesten litt slem.. :sjenert:

Nå er det litt liv der inne.. Han er tett i nesa stakkar.. Det plager han litt. Jeg må nok inn å fikse nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo jeg har også følt meg litt slem, men virker som hun egentlig forstår det.....hun har til og med testet det....for hun begynnte for noen uker tilbake å le og smile og sparke for å se om hun fikk reaksjon, kjeeempevanskelig å ikke smile/le da altså!

uff tett i nesa er ikke morro, prøvde du mm noen gang eller? ellers har vi hevet under madrassen hennes ved hodet når hun har vært tett, funker veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å snakke minst mulig jeg og. Men føler meg nesten litt slem.. :sjenert:

Nå er det litt liv der inne.. Han er tett i nesa stakkar.. Det plager han litt. Jeg må nok inn å fikse nå..

Der inne? Gravid? :ler:

Skjønner at det er vanskelig å være kald når du egentlig bare vil dulle og kose. Synes ofte det kan være vanskelig å være streng med elever, men vet at jeg gjør meg selv en bjørnetjeneste når jeg ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff tett i nesa er ikke morro, prøvde du mm noen gang eller? ellers har vi hevet under madrassen hennes ved hodet når hun har vært tett, funker veldig bra!

Ja :jepp: bruker bare mm nå. Det fungerer veldig bra. Lurer litt på å gjøre det før han legger seg jeg.. Han blir ikke tett midt på dagen. Og ja, har hevet sengen i hodeenden.. Men kanksje ikke nok? :klø:

Nå dryppet jeg han og så liggeammet vi igjen. Håper det går bra nå og.. Jeg må vel egentlig legge meg jeg og snart siden jeg har tenkt at vi ikke skal sove til langt på dag i morra. :sjenert:

Jeg lurer på om vi har det litt for varmt på soverommet jeg.. Men jeg må jo ha døra litt åpen. Både for lys om natta og for å høre han nå. Sover dere med vinduet åpent?

Der inne? Gravid? :ler:

Skjønner at det er vanskelig å være kald når du egentlig bare vil dulle og kose. Synes ofte det kan være vanskelig å være streng med elever, men vet at jeg gjør meg selv en bjørnetjeneste når jeg ikke er det.

Nei, det er fysisk umulig! :fnise: Jeg er litt redd for å teste den delen av samlivet enda.. :sjenert: Hadde i og for seg sagt at vi skulle prøve i helga men tror du ikke tankta kom?? Tror jeg da..

Jeg blir faktisk litt lei av å dulle og kose innimellom.. :sjenert: Eller, ikke lei, men ja hva skal jeg si. Jeg har lyst til å gjøre annet enn å dulle med babyen min hele tiden om du skjønner. Selv om han er det fineste på denne jord :hjerte: Får helt dårlig samvittighet når jeg tenker sånn, men noe annet hadde egentlig vært litt rart.. Eller? Nå på kvelden f eks har jeg mest lyst til å være våken og kose meg alene. Men i dag har jeg ikke turt å ha lyden ordentlig på på tvn en gang for å høre han når det er noe. Det går seg vel til.. :) Leggingen går foreløpig ganske greit i dag synes jeg. Tør nesten ikke si det.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har åpen vindu på soverommet, vi har jo tempmåler på babycallen så vi ser jo at det er runt 17-18 grader på rommet, er perfekt å sove i. Døra må lukkes da vi har katt.......men vi har nattlys inni soverommet da hun er småredd helt mørke rom.

Håper han blir bedre snart :)

p.s. den biten med å kose seg i stua kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. siste oppdatering for i dag. Håper jeg..

Ammet litt klokka 23 la han, gryntet litt ettehvert og måtte bytte en bæsjebleie. Så ammet jeg han igjen klokka 23.35 og nå er han i seng igjen.. virker som han har sovnet. Skal dette gå.? :dåne: Han spiste MYE så jeg håper han sover lenge.. Tør nesten ikke si det.

Neytiri; det bør det snart gjøre! For min kjære går snart på veggen og jeg har begynt å få "hyggelige" drømmer :ler: Men jeg må si jeg gruer meg.. :sjenert: Føler meg ikke helt normal der nede enda..

Skal forresten åpne vinduet nå tenkte jeg..

Nå skal jeg spise litt og legge meg! Håper natta går bra! *krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med treningsstart! Og en knall økt! :nigo::trene:

Hva trente du?

Kjenner jeg blir litt misunnelig på god-følelsen du fikk der etterpå.. :ler: Skal starte snart igjen selv :)

Håper dere kommer igang med "kosen" snart :lur: Dere kan jo starte litt "soft"... må jo ikke kjøre full pakke med en gang... Hmm.. eh.. :eeeh::ler:

Leser jevnlig, men ikke alltid jeg har noe å si. Men finner det meste veldig verdifullt og lærerikt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med legginga i går kveld?

Jeg har funnet ut at lillegutten min har inne rutinene mine som jeg har når jeg jobber omtrent. Han vil ikke legge seg før i 22-33-tida, og våkner i 7-8-tida (utenom amming innimellom), og sånn er det hver dag. Først nå i det siste har jeg klart å legge han litt før kl 21 to kvelder, og gjorde et nytt forsøk på det igjen i går, men det gikk ikke.. Ikke lett det der altså.. Jeg hadde en periode hvor jeg løp opp og ned, men nå gidder jeg ikke det lenger, og venter med å prøve å få inn rutinene noen uker til - eller til de faller naturlig for han (om det ikke tar for lang tid). Jeg er så sliten på kveldstid selv at jeg er litt sløv og orker ikke å ta opp den kampen helt enda... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. siste oppdatering for i dag. Håper jeg..

Ammet litt klokka 23 la han, gryntet litt ettehvert og måtte bytte en bæsjebleie. Så ammet jeg han igjen klokka 23.35 og nå er han i seng igjen.. virker som han har sovnet. Skal dette gå.? :dåne: Han spiste MYE så jeg håper han sover lenge.. Tør nesten ikke si det.

Neytiri; det bør det snart gjøre! For min kjære går snart på veggen og jeg har begynt å få "hyggelige" drømmer :ler: Men jeg må si jeg gruer meg.. :sjenert: Føler meg ikke helt normal der nede enda..

Skal forresten åpne vinduet nå tenkte jeg..

Nå skal jeg spise litt og legge meg! Håper natta går bra! *krysser fingrene*

Hvordan ammer du på kvelden....altså fra 16 og utover???hvor ofte liksom.

Man må egentlig bare hoppe i det altså......jeg var redd arret mitt skulle sprette opp(noe legen forsikret meg at det IKKE gjør) men ble vel :sengekos: 5 uker etter fødsel, da hadde vi vært hjemme 1 uke.

men for å være ærlig...så kan disse gutta "lyde" noe når vi har gått igjennom så mye....de har også to hender om de trenger en realease :ler:

Håper han sov bra i natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovnet ved midnatt.

Pupp klokka 04.40-04.00 (tett nese)

pupp klokka 08.00-08.20 (tett nese)

våknet ti-halv elleve, pupp 11.00

det er jo jeg som har mest problem med å snu døgnet her! :dåne: våken alene fra fem til seks :roll: og til over ett før det igjen.. :sjenert: Inbiller meg han kan sove lengre med åpen nese :)

grei natt hadde jeg bare fått sove selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så ikke at dere hadde skrevet! :fnise:

Hei Line! :)

Trente spinning! Og ja, det var deeeilig!! :nigo:

Er nok lurt å starte forsiktig.. :sjenert: Men kjenner at det sitter ganske langt inne nå.. Men det er sikkert bare en kneik jeg må over! Til helga kanskje.. :fnise: så lenge det ikke blir bare burde-burde.

Og jeg er innom deg også ofte selv om det blir lite skriving rundt omkring om dagen :klem:

hei Honning! :)

ja, du ser hvordan det gikk.. Tror nesen hans laget litt krøll for oss.. Jeg trodde han skulle sove lengre etter så mye mat, for det har han jo gjort før. Men jeg prøver igjen i kveld! Vi har alt på ett plan, så det er egentlig like greit at han legger seg på soverommet. Da blir han ikke forstyrret og jeg føler at jeg får litt tid for meg selv. Selv om det blir noen turer fram og tilbake.. :) Jeg er mest trøtt på morraen jeg så det er der jeg har utfordringen :fnise:

Hei Neytiri!

Ja, gutta får vente til vi er klare ;) Og han respekterer det fullt ut og sier det er helt opp til meg. Men han er jo som en brunstig okse innimellom :ler: Stakkars.. Jeg har jo arret et litt annet sted jeg.. :ehhh: Føler meg litt rar og anderledes nedentil og det er mye derfor jeg gruer meg. Tenk om han synes der er ekkelt.. :sjenert: Jeg har verdens mest fotståelsesfulle mann uten sjenanse for det meste (han ville se slimproppen! :dåne: ) men tenker på det alikevel..

Jeg trente jo i går så da ble det amming klokka 16.30-16.50, og så igjen ca 19.30. Før ammemaraton utover kvelden. Og da får han til han er mett og takker nei til mer. Som oftest ett bryst, men av og til to. Dette gjerne på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...