Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Mine beste ønsker for deg for det nye året!

If your heart is in your dream

No request is too extreme

When you wish upon a star

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt nyttår, siebaeo!!!

Alt for lenge siden jeg har vært her inne hos deg, og det var utrolig koselig å lese om lille bolla di :rødme: Det er så herlig når de smiler, og smilehull er utrolig søtt! Han høres ut som en veldig snill gutt :Nikke:

Det er veldig avslappende å ha så mye melk og at det ikke er problem med at de ikke vil ta flaske, for det gjør godt å komme seg ut litt selv også iblant.

Har dere forresten fått til å komme igang med faste leggerutiner, eller blir det litt varierende fra dag til dag?

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du utelukkende har hatt en strålende juleferie så langt!

Dere har virkelig fått gull-ungen

Men kan jeg spørre; hvordan fordeler du og mannen oppgavene rundt M? Nå høres det jo ut som han tar flaske fint også, hvilket gjør at du får litt mer frihet....

Godt nyttår!

Godt nyttår til deg og Line! :strix:

Ja, jula har vært veldig fin! Nå er det et nytt år og jeg kjenner at jeg skjelden har gledet meg sånn til et år som nå. er så mye nytt å oppleve! :)

Fordelingen ja. Jo, når vi har fri og etter jobb tar kjære det meste av bleieskift og jeg mater jo. Han har litt lite melk dessverre :fnise: Men det kan jo endre seg litt nå som vi har oppdaget flaska :lur: Om natta har det vært mest meg siden det nå for tiden består mest i å plukke han opp når han lager litt lyd og mate han, for så å legge han tilbake igjen. Siden han sovner med en gang og det omtrent utelukkende er tissebleier som vi ikke skifter om natta er det ikke så mye mer å gjøre. På kvelden når han skal sove er det jo noen runder med smokkdytting og nå i ferien har kjærsten vært veldig flink og hoppet opp og gjort det uten at jeg har sagt fra. Har vært litt irritert noen ganger før siden jeg følte at jeg gjorde alt om natta.. Men det var mest fordi jeg var trøtt.. Siden vi har blitt enige om denne ordninga har liksom han klart å blokkere babylyder og sover rett igjennom det. Og det endrer seg jo ikke selv om det er helg... :roll: Han vil i alle fall ta masse stell ellerst for å få knyttet bånd og blitt ordentlig kjent med M. Spesielt siden jeg nå er "eksperten" pga av at jeg er hjemme med han hver dag.

Det er i alle fall VELDIG deilig at det ser ut som M koser seg alene i egen seng! Jeg anbefaler virkelig å begynne med det helt fra starten. Nå når han blir kavete og jeg skjønner at han er trøtt er det bare å legge han ned, helst på siden med nesa presset mot nesa til bamsen hans, så sier han "um, um, umm, um!" og så lukker han øynene og kroer seg liksom sammen :fnise: SÅ søt! Tydelig at han bare blir irritert av å bli bysset og båret når han blir trøtt. Han vil bare sove da han.

Åh, smilehull. Selv tror jeg vår lille kan få en rar munn som liten. Vi har nemlig store munner og store lepper begge to. Det kan ofte se litt rart ut som barn, men så vokser det seg til. Dessuten har vi begge sprettrumper. For min del kan den enten være fin eller absolutt ikke fin . Jeg synes nå ikke alltid J-LO er så fin f.eks. Ikke når hun veier for mye. Men vi tuller med at med trutemunn og sprettrumpe, så må hun passes godt på

Du er nok MILF allerede. Men skjønner behovet for å komme seg i form så fort som mulig.

Høres ut som vi skal flytte til ganske likt sted som dere, bare i en annen by :jepp: . "Hus i rekke" på dere og? Som du nesten har tegna/designa?

Et par strekkmerker på puppene tror jeg at jeg skulle ha overlevd altså. De kommer ikke til å synes etterhvert. Er verre hvis omtrent hele kroppen blir full.

Så flott at det gikk bra å ha barnevakt. Det lover godt. Så nå får dere være flinke til å benytte dere av det da. Gå på date med jevne mellomrom

Åssen str bruker han i klær og bleier nå? Synes det er så vanskelig å beregne. Vi har f eks fått endel ulltøy i str 62-68 til jul. Er stygt redd for at det komemr til å passe om sommeren. Jeg har jo termin i slutten av feb.

Håper du får en super feiring med prinsen med smilehullene

(Ånei, har jeg blitt av de som sier "prinsen din" nå da :. Snart kommenterer jeg vel på facebook: for ei søt tulle o.l. Og jeg som trodde at jeg aldri skulle bli "sånn". Har prøvd å holde meg litt unna facebook-mafiaen som har prøvd å ta kontakt da de oppdaget at jeg ble gravid. Synes de skriver så mye dumt. Men nå synes jeg faktisk han er en søt, liten prins. Så jeg får bare hengi meg til mafiaen først som sist )

:fnise: Dere får passe godt på! :jepp: Tror nok det er en som ligger an til å få sprettrumpe her og.. Ingen flate bakender her i gården heller. Og du aner ikke for noen fyldige og fine lepper han har! Jeg tror han har det etter pappaen. :rødme: Men når han smiler er det som sagt meg :nigo:

Prosjekt Kommeiform2011 er så vidt i gang! Jeg har gått en skitur, og har begynt med mageøvelser hver dag nå. Må få magemusklene på plass så den lille bollemagen blir borte. I tillegg tenkte jeg å forsøke å gjøre solhilsenen (yoga) minst 5 ganger hver dag. I tillegg til normal trilling. Neste uke regner jeg med å starte for fullt med trening/spinning! :hoppe: Ser faktisk ganske lyst på det! jeg vet jo ikke hva jeg veide da jeg fødte, men innser at det ikke er usannsynlig at jeg har gått ned rundt 17 kg siden da :dåne: Tenk på det!! Når gjør man egentlig det på 7 uker..? Fødsel og amming er ordentlig slankekur så fortvil ikke ;)

Vi skal bo i lavblokk som faktisk er tegnet av noen jeg kjenner, så ikke SÅ langt i fra riktig ;) Guri malla jeg gleder meg!

M bruker litt forskjellig i størrelse nå, for det varierer sånn fra merke til merke. Men han var jo 57 cm lang for to uker siden. Så han bruker faktisk noe i 62 allerede. 50 i klær fra Nøstebarn passer akkurat. 56 passer stort sett men jeg ser at det er like før noe blir alt for smått. Han veier mellom 5,8 og 5,9 kg nå! I morra er han 8 uker. Det kan nok hende at de klærne dine ikke vil passe før april-mai og kanskje enda senere. Men det er jo ikke alltid like varmt i norge på den tiden så det kan godt hende du får brukt det uansett.. Men ulltøy er drøyere i bruk i forhold til størrelser så du kan jo evt bytte noe til noe mindre? evt vente med å vaske det til du vet hvor stor hun blir ved fødsel før dere tar det i bruk. I starten var klærne hans veldig store men det gjør jo ingenting.

:ler: Jeg har også blitt "en sånn"!! Sier prinsen og prinsessa og gullet og alt mulig! og jeg er svært lite gullete til vanlig.. :ler: Mye som har forandret seg her.. ;)

Godt nyttår forresten! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår, Icing, Hegejenta og Neytiri! :klemmer:

Godt nyttår, siebaeo!!!

Alt for lenge siden jeg har vært her inne hos deg, og det var utrolig koselig å lese om lille bolla di :rødme: Det er så herlig når de smiler, og smilehull er utrolig søtt! Han høres ut som en veldig snill gutt :Nikke:

Det er veldig avslappende å ha så mye melk og at det ikke er problem med at de ikke vil ta flaske, for det gjør godt å komme seg ut litt selv også iblant.

Har dere forresten fått til å komme igang med faste leggerutiner, eller blir det litt varierende fra dag til dag?

Stor :klem:

Godt nyttår Honning! :klemmer:

Alltid hyggelig å se deg her! :jepp:

Ja, nå de smiler blir man liksom glad i hele magen! :rødme: Noen ganger hører det nesten ut som han vil le. Han er en skikkelig goding. Jeg skjønner ikke at vi var så heldige jeg.. Men det tenker vel alle foreldre egentlig.. ;)

Viktig å komme seg ut ja! Vi har vært velidg opptatte av å ikke bli helt parkerte som foreldre, og kjære er opptatt av at jeg skal få kommer meg ut med venninner og på trening osv. vi planlegger fjellturer med venner nå og gleeeder meg til å få testet mine nye fete off-pisteski jeg fikk til jul!! :nigo:

Hvordan er det hos dere? Synes du dere får deltatt på det dere vil? er et sånn som du så for deg at det ville bli å bli mamma..? Jeg synes det er så naturlig nå jeg.. Og føler at jeg skal få til mitt liv som det var på magen måter, bare på en litt anderledes måte nå som M er med på det meste. :)

Vi har ikke egentlig faste leggrutiner enda. Jeg tenker at jeg skal innføre det når vi kommer hjem fra ferie til helga. Nå legger vi han i bagen siden senga hans er i en annen etasje her jeg er nå, og vi ikke har babysitter. Så legger vi han i senga når vi legger oss selv og det funker kjempegreit. Han slår seg fint til ro alene i bag/seng så jeg håper det skal gå greit når vi kommer hjem. Han sover lengre perioder om dagen og sover stort sett fra midnatt til ca 10 med to matpauser nå. HVordan gjør dere det?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ohhh herrigud, nesten som jeg er flau å komme in her når du snakke om trening og slikt......*missunnelig i grunn*

bare husk ikke for hard trening, vekter er ikke å anbefale mens man ammer....du kan risikere å miste melka nemlig!

Nå må vi snart finne en dato til å treffes alle mann, men hvor aner jeg ikke, vi er jo enda flere nå med barnevogner :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, treff ja! Det er januar allerede :dåne: Jeg slenger ut en dato bare, så tar vi det derfra: torsdag 20. januar kl 12?? :nigo: Noen som kan/ikke kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, treff ja! Det er januar allerede :dåne: Jeg slenger ut en dato bare, så tar vi det derfra: torsdag 20. januar kl 12?? :nigo: Noen som kan/ikke kan?

Jeg kan den dagen, og 12 passer utmerket da vi er en god 1 1/2 time unna.....sist gang var i seneste slaget for Bumba gitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer deg det samme jeg skrev i boka til Pupsilure ;)

Jeg ville bare dele med hva jeg har lest om trening mens man ammer.

Noen ganger kan det forekomme at barnet vil ikke ha brystet rett etter trening. Melkesyre gir melken en syrlig/bitter smak som ikke er farlig og går over etter en stund

Fullere bryst du har mens du trener vil melkesyra går fortere ut etter trening. Hvis brystet er "tomt" kan det ta havtime før den syrlige smaken er borte. Hvis barnet reagerer kan man prøve å vaske brystet og evt. håndmelke bittelitt og kast melken.

Være obs på sportsbh......den bør ikke være for stram da det kan gi kunstig spreng og redusere melken.

Hva med Sports-BH?

De som merker forskjell på melkeproduksjonen burde være forsiktig med stramme bher og velge mer low impact trening, heller en trening med mye hopping. Styrketrening har vært kjent for å nedsette både utdrivningen og melkproduksjonen, men behøver ikke nødvendigvis det heller.

DERFOR jeg velge å holde meg unna styrketrening foreløpig.....men gåing og slikt føler jeg gir meg mye tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Neytiri!! :klem:

Jeg skal være forsiktig. Melka og amminga kommer først! :opplyser: Jeg tror nok ikke jeg kommer til å trene så hard styrketrening at det bør ha noe å si.. Skal bare stramme litt opp og få ryggen og skuldre i lage igjen. Jeg skal si til PT (om jeg gjør det) at dette er viktig :jepp: Jeg får bare prøve og så trappe ned om det går ut over melka.

20 januar passer for meg og! :hoppe: Tolv er greit for da rekker vi der akkurat og det får bli frokosten min sannsynligvis :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: frokost så sent!

Her passer det for da kan Bumba sove morgenluren sin i bilen :nigo:

Men noen ideer på hvor vi kan ha det??? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke... Men denne gangen blir vi mange vogner, så bør tenke mest på å finne et sted som får plass til alle fremfor hva slags mat det er, tror jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke... Men denne gangen blir vi mange vogner, så bør tenke mest på å finne et sted som får plass til alle fremfor hva slags mat det er, tror jeg :sjenert:

Ja i grunn bryr jeg meg ikke om maten, mer om at vi har en ok sted for barnevogna! Liker ikke å ikke kunne ha vogna nærme......kanskje bare meg men....

Jeg vil også være med, hvis jeg ikke er på Ullevål og føder... :)

hehe sist gang var det Siebaeo som var usikker om hun rakk det, spørs om du går over eller ikke, når er det termin igjen?? var det 18? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ja jeg kunne jo egentlig slappet helt av i forhold til det.. :roll: Cypress, håper du blir med og føder rett etterpå! :jepp:

jeg kommer forresten hjem allerede på fredag så jeg kan før alikevel om det er spørsmål om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe sist gang var det Siebaeo som var usikker om hun rakk det, spørs om du går over eller ikke, når er det termin igjen?? var det 18? :klø:

Termin er 19., så det blir med et stort forbehold fra min side jeg melder meg på her altså.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin er 19., så det blir med et stort forbehold fra min side jeg melder meg på her altså.. :ler:

oi da er det 50/50 at du blir med :fnise:

Skal dere ha treff??? Når? :hoppe:

20 jan er det snakk om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med da Iril! :jepp: Jeg tenker på hvor vi kan være men har ikke kommet fram til noe enda..

Nå skal jeg ut og se om jeg får meg en bæresele. Skal ut og fly ALENE med Bolla i morra! :dåne: Håper det går bra.. han er litt tett i nesen om dagen så jeg er litt bekymret for øreverk på flyet :( Jeg har blitt god venn med nesesugeren :eeeh:

Her starter natta ganske så seint om dagen.. Halv tre er vi på nå! :dåne: Så sover vi til halv tolv avbrutt av to matinger. Gleder meg litt til å komme hjem. Inbiller meg liksom at det skal bli litt mer orden på leggetidspunkt der, men det er vel ønsketenking :roll: Her er det så mye sosialt på kveldene så jeg tror han blit litt tullete av det. Blir godt for han å få senga si igjen. :)

Innkjøpsliste når vi kommer hjem:

vippestol Baby Björn (som vi får av mamma og pappa)

Mei tai (evt sy en selv)

Symaskin :fnise:

Uro til å montere på vugga på soverommet.

Babygym. Men hvilken :klø: Den må være litt foreldrevennlig også.. :fnise:

Gymmatte

Kroppslig oppatering:

Jeg har blitt inspirert av Pupsilure og sikter på 55-56 kg :lur: Får se når jeg kommer litt nedover hva som føles riktig! Mulig jeg ikke vil helt dit. Jeg skal se frisk og sterk ut i alle fall! Så jeg må ha litt muskler.

I dag og i går var jeg 62,4 på vekta på morgenen. Gjør mageøvelser hver dag ( ca en uke nå) og ser litt bedring. Har en liten kulemage jeg vil få bukt med og da er det bare å stramme opp musklene. Jeg har vanligvis knallhard mage når jeg strammer, men nå er det svikt i den så det er tydelig at det er mye svakere. Når jeg har spist detter liksom magen ut! Jobbe-jobbe..

Lurer på hvor lenge jeg skal ha denne jevne vektnedgangen. Da jeg fødte er det ikke usannsynlig at jeg var nesten 80 kg :dåne: Og jeg startet på 58... Uka før termin var jeg 77,7.. Etter det ble jeg ikke veid men tror jeg gikk opp en del mer. Så jeg sier ca 80 på max. Dvs ned ca 17,5 kg!! :dåne: Og det er 8 uker og to dager siden fødsel. 6 dager etter fødsel var jeg ca 69,5-70 kg. Så da har det vært en nedgang på ca 1 kilo i uka etter det. Med en julefeiring inni der. DET er jeg fornøyd med! Men jeg lurer på om det stopper opp snart? :klø: Det må gjerne fortsette litt for min del. Men nå er det på tide å få litt muskler igjen! :opplyser: Føler meg alt for svak om dagen. Så jeg gleder meg veldig til å begynne å trene i helga :bolledeig:

Jeg tror puppene er blitt litt mindre. Kanskje en størrelse. De er mykere i alle fall. Uten at jeg har mine vanlige bher her så vil jeg tro jeg er G nå. Kaaanskje F. Ammebehen min i G er passe i alle fall.

Men nå må jeg komme meg ut før det blir mørkt her!! Haaater mørketid!! Håper det blir :sol: sørpå i helga!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...