Pupsilure Skrevet 17. desember 2010 #1381 Del Skrevet 17. desember 2010 Det er nok økedøgn ja Wow, så mye du har gått ned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 17. desember 2010 #1382 Del Skrevet 17. desember 2010 hehe ler litt, for det høres absolut som økedøgn......her var det oftere en vanlig fullgåtte barn, og skjer innimellom at jeg har det. økedøgn kan være alt fra 1-5 dager i strekk. og kan være amming hver time.....eller ekstra på natta da oxitocin nivået er høyest stå på, det går over flott vektnedgang forresten ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #1383 Del Skrevet 17. desember 2010 Det er kanskje økedøgn? Tror det er litt slik her også, for tøtta er blitt mer sutrete nå de siste dagene, og jeg kan ikke skjønne at det skal være noe annet... Jeg er faktisk nede i samme vekt som jeg var før jeg ble gravid! Synes det har gått fort!! Veldig greit da Håper dere har noen supre dager! Jeg greier ikke å holde meg like oppdatert om dagene og er lite ute i forumet... Kanskje det blir annerledes når vi har fått litt mer rutiner på ting? Nyt dagene!! Tror det må ha vært et økedøgn ja.. :dåne: Åh, så heldig du er! Jeg la på meg overraskende mye så det var en de å ta av.. Siste veiing som var 3 uker før fødsel var jeg 19kg+ :dåne: Jeg som alltid har vært "en flis"! Jeg var faktisk så tung som jeg aldri har vært før jeg ble gravid i tillegg. Men nå var jo det 58 kg fordelt på 168 cm så det var kanskje ikke så ille heller akkurat.. Men vil veldig gjerne dit igjen. Ikke sikkert jeg ønsker noe lenger ned igjen men det får jeg se når jeg kommer dit. Vi har det kjempefint! Men jeg skjønner hva du mener.. ikke så mye tid til å skrive lenger Nå er det litt hektisk her før vi reiser på juleferie med klargjøring for salg og julegaver osv. Gleeeder meg til juleferien! Fant dere ut hva dere skal gjør med reising og sånt forresten? Håper dere også har det bra! Håper på noen oppdateringer en gang i blant om ivet med Tøtta Det er nok økedøgn ja Wow, så mye du har gått ned Jaa!! Ble kjempeglad!! Tipper jeg har gått ned rundt 15 kilo til nå.. Usikker på hva jeg var i det jeg fødte.. Jeg legger på et par kilo for pupp så jeg skal være fornøyd om jeg kommer til 60 mens de er så store som de er nå Jeg fikk kjære til å løfte dem opp når jeg veide meg og da var jeg over to kg lettere Og jeg prøvde å måle vekt ved å se hvor mye vann de fortrengte ved å fylle en breddfull bøtte vann og veie den!! Alt for å føle seg lettere.. Men det var faktisk 1,5 kg pr pupp! hehe ler litt, for det høres absolut som økedøgn......her var det oftere en vanlig fullgåtte barn, og skjer innimellom at jeg har det. økedøgn kan være alt fra 1-5 dager i strekk. og kan være amming hver time.....eller ekstra på natta da oxitocin nivået er høyest stå på, det går over flott vektnedgang forresten ! Puh.. det var slitsomt! Og jeg som har trodd vi har hatt økedøgn før.. Not like this!! :dåne: Føler meg som DEN melkekua! Nå er jeg stuptrøtt.. Har vært noen strevsomme dager.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 17. desember 2010 #1384 Del Skrevet 17. desember 2010 Nå må du være ganske fin. Slank med store pupper . Føler du deg fin? Så flink du har vært som har gått ned så mye. Hva har du gjort for å gå ned? Har du sett at Bolla likner på babyen på liberopakkene (1 og 2)? Før han fikk dobbelthake og bollekinn altså og babyen på pakken ser vel egentlig ut som en jente. Men ellers ser jeg likhetstrekk Spennende med salg av leilighet. Skal dere flytte? Eller leste jeg feil? Går litt fort i svingene her noen ganger. Speseilt når jeg ikke har tid til å være her så ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 17. desember 2010 #1385 Del Skrevet 17. desember 2010 Håper dere får en fin natt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 17. desember 2010 #1386 Del Skrevet 17. desember 2010 Et tips jeg fikk når man oppdager økedager. Legg all planer på hylla, for da klarer man å konsentrere seg på økinga og korte det ned på dagene det holder på. Ønsker du noen tips for å hjelpe med øking så ta en titt i signaturen min, der har jeg skrevd en del av hva jeg har gjort tidligere. en heeel dag i senga hvor man ikke gjør annet en å hvile, spise, amme kan lønne seg STORT håper du får sovet litt mellom øktene ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #1387 Del Skrevet 17. desember 2010 (endret) Hei Becky! Nå måtte jeg gå og så på en liberopakke vi har. Jeg ser det ikke heeelt men haka og munnen er litt lik kanskje Du kommenterte på haka hans sist og da ble jeg litt glad for det er i øyeblikket det eneste jeg tydelig ser han har fra meg.. Ikke dobbelthaka altså! Så du nissebildet forresten? Han er så søøøt på det synes jeg :rødme: Skøyeren. Jeg føler meg finere i alle fall! Har fortsatt mer mage enn før og litt hofter og sånn. Men det skrumper heldigvis ganske fort inn.. Puppene gjør det lettere å leve med siden de utligner litt. Jeg er som sagt vant til å være ganske tynn.. På en måte føler jeg meg mye mer kvinnelig enn før og synes det er litt flott. Jeg er jo mamma også! Det er derfor jeg tror jeg kanskje ikke vil være så tynn som jeg har brukt å vært.. Noen kilo til nå og bytte ut litt mjukt med muskler så skal jeg være kjempefornøyd! Håper jeg får beholde litt pupp etterpå og ikke store tomme bukselommer :dåne: Jeg har ikke gjort noe annet enn å amme egentlig.. Matinntaket er vel ikke helt som det skal hele tiden siden det blir litt hektisk av og til, men når aktiviteten ikke er så høy ellers tror jeg det er nok. Jeg begynte å gå noen turer, men de siste to ukene har jeg ikke fått til en eneste ordentlig trilletur.. Og alikevel mistet 2,5 kg. Vi skal flytte i mars! Da er den nye leiligheten innflytningsklar. Gleeeder meg!! Hyggelig at du stikker innom selv om du har det travel! Jeg er ELENDIG på å skrive i andres bøker om dagen.. Hakketid... Cypress: Takk! Det håper jeg og.. han sover så søtt nå.. Jeg har lakenskrekk! Neytiri: Det der er en utrolig fin oversikt! Takk for at du deler med oss!! Jeg måtte forsåvidt legge alt på hylla.. Men skulle gjerne vært mer forberedt med god mat og bare holdt senga.. Øker man bare når babyen vil det selv eller legger du inn økedager selv? :klø: Endret 17. desember 2010 av siebaeo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 18. desember 2010 #1388 Del Skrevet 18. desember 2010 Du merker det selv når ungene øker, i få tilfeller tolker mor det ved 3-4 måneders alder at barnet er så sultent at det må ha mat, men det er da energinivået er blitt veldig høyt da de skal leke og utforske, så da må man stå på! Jeg har iallefall klart å øke sånn at vi ikke trenger å starte med mat før neste måned noe jeg synes er lettvint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 18. desember 2010 #1389 Del Skrevet 18. desember 2010 Godt å høre at alt står bra til. Det er helt forståelig at du ikke har like god tid til å skrive her inne lenger (og i andres bøker for den saks skyld) nå som Bolla har kommet og trenger deg mer enn noen annen. Men følger med her inne og synes det er moro når du oppdaterer Håper dere får en kjempe flott helg og koser dere masse i den nyyydelige været vi har for tiden (not..) God helg og i morgen er det 3. søndag i advent.. Snart Bollas første jul ! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 18. desember 2010 #1390 Del Skrevet 18. desember 2010 Håper dere får en flott lørdag i Siebaeo-hjemmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #1391 Del Skrevet 20. desember 2010 Takk for hyggelige hilsner! Ble litt rørt at at du skrev at dette er Bollas første jul Dine :rødme: Jeg har tenkt en del på det. Tenk at i år ligger det pakker til en ny person under treet! Så rart.. *** I dag har jeg vært på etterkontroll hos gyn. Jeg har jo mistenkt at jeg hadde livmorfremfall.. Men det hadde jeg ikke! Litt av den ytterste skjedeveggen er litt "slapp" men det var vist helt vanlig og kom til å gå over av seg selv ved kniping og når mensen kommer igjen.Som ikke nødvendigvis er så lenge til... :dåne: Jeg var tydeligvis en av de (få) heldige som får tidlig aktivitet i eggstokkene til tross for fullamming. Så her kan tanta komme før jeg hadde tenkt.. Dermed ble det satt inn spiral. Jeg ble litt nervøs siden jeg har hørt så mange historier om at det er så vondt, men jeg kjente det faktisk ikke! Mulig gynekologen min er veldig flink (det er hun faktisk) eller så har jeg blitt følelsesløs der nede.. Såret var ellers grodd veldig fint og alt var i orden. Damene på forkontoret som passet på Bolla sa han var den roligste babyen de hadde passet på! Jeg blir først veldig stolt, så blir jeg litt bekymret.. Kan babyer være FOR rolige? Tullete.. Han er ikke SÅ rolig nå.. Leggetid er kjeeeedelig!! Etter legebesøket dro jeg for å hente en Prampack jeg har bestilt og så julegaven til min kjære. Løp rundt med bilstolen på armen. Nå har jeg vondt i skuldra.. Men det går vel over. Ellers er jeg skikkelig forkjøla og hoster som en gammel mann.. jeg haaaater å hoste! Eneste plusset er at magemusklene blir trent.. Prøver ALT av triks jeg kommer over! Og gjør det jeg kan for å unngå at dette blir til en bihulebetennelse. Det er så og si juletradisjon for min del.. Nå driver vi og klargjør for fotografering av leiligheten i morra. For et styr.. Må fortsette nå. Fikk forresten taksten og den var 150.000,- over hva vi hadde forventet Nå; rydde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 20. desember 2010 #1392 Del Skrevet 20. desember 2010 Så hyggelig at Bolla er rolig da Nei, tror nok ikke han er FOR rolig, da hadde du nok vært bekymret for lengst, bare vær stolt du Så fint at det ikke var vondt å sette inn spiralen da! Var det planlagt på forhånd at du skulle ha det? Kan ikke huske at du har nevnt det før Fantastisk med høy takst da Og god bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 20. desember 2010 #1393 Del Skrevet 20. desember 2010 oi livmorfremfall, det er bra det ikke var det da, for det må vel oppereres :klø: hehe må le litt, var ikke Bolla til med "hoppe av i svingen" ? og nå er eggestokkene klare igjen......du turte ikke annet en å sikre deg alt annet en 2 tette Selv syntes jeg spiralen var vanvittig vond å sette in, men jordmor sa etterpå at det var nesten som hun ikke fikk den på plass, er nok fordi jeg var forløst ved ks. Jeg får ofte høre at Bumba er rolig, synes hun er sjenert jeg, men når hun er blitt sliten så får man høre det altså....hehe.....tror ikke det finnes FOR rolige babyer....mener det er litt dumt når folk spurte meg om jeg hadde en snill baby........hva er det for noe å si da.....de som gråter med kolikksmerter er vel ikke slemme fordi de gråter vel... uff derfor jeg har sjalet jeg, nekter å bære så mye på den jævla bilstolen, angrer at jeg ikke undersøkte litt mer før vi kjøpte stol.....den er så tung! lykke til med rydding og ikke minst salg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 21. desember 2010 #1394 Del Skrevet 21. desember 2010 mener det er litt dumt når folk spurte meg om jeg hadde en snill baby........hva er det for noe å si da.....de som gråter med kolikksmerter er vel ikke slemme fordi de gråter vel... Enig med deg der. Svigermoren min kommenterte at Murmel var så snill, men da måtte jeg si at han kan hverken være snill eller slem, det er noe man er bevisst i mine øyne og han er jo bare en baby som ikke kan tenke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 21. desember 2010 #1395 Del Skrevet 21. desember 2010 Ja, det blir Bollas første jul og det skjønner jeg godt du blir rørt av å tenke på... :rødme: Så bra at alt gikk fint hos gyn og at du fikk ordnet med spiral. Plutselig hadde Bolla blitt storebror og det vil dere nok ikke helt enda Lykke til med fotografering etterpå og riktig god bedring! (Her begynte jeg å hoste og føle meg uvel i går kveld, det hadde i såfall vært 4. forkjølelse i svangerskapet og de tre jeg har hatt har vart over 14 dager, så jeg kastet i meg c vitaminer og curamed.. Men kanskje litt sent for deg nå som du hoster sånn? Du, de camel flaskene.. Hvor fikk du kjøpt det? Har prøvd å titte litt rundt, men finner ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #1396 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Så hyggelig at Bolla er rolig da Nei, tror nok ikke han er FOR rolig, da hadde du nok vært bekymret for lengst, bare vær stolt du Så fint at det ikke var vondt å sette inn spiralen da! Var det planlagt på forhånd at du skulle ha det? Kan ikke huske at du har nevnt det før Fantastisk med høy takst da Og god bedring Etter å ha hatt en overtrøtt gutt i hus i natt (etter at foreldene forstyrret han masse med ryddingen sin.. ) samt en solstråle som var skikkelig pratesjuk i dag morrest tenker jeg at jeg fortsetter å være stolt jeg Han er jo bare rolig, ikke apatisk. Dvs ikke sutrete eller krever bæring og byssing. Vi går veldig veldig lite med han faktisk.. Bare de få gangene han har hatt vondt i magen. Bør man gå med dem alikevel..? :klø: Lurer av og til på om det er noe vi glemmer å gjøre innimellom..? Teit å lure på om det er noe galt når man bare har vært utrolig heldige Vi hadde bare snakket to setninger om prevensjon fra før, så jeg hadde egentlig ikke avgjort noenting før jeg kom dit. Men pga litt problemer med p-piller fra før, samt at vi sikkert vil ha en til i løpet av noen få år, var det lurest med spiralen fant vi ut. Lurer på om jeg angrer når jeg får mensen igjen.. jeg som har hoppet over den i årevis.. oi livmorfremfall, det er bra det ikke var det da, for det må vel oppereres hehe må le litt, var ikke Bolla til med "hoppe av i svingen" ? og nå er eggestokkene klare igjen......du turte ikke annet en å sikre deg alt annet en 2 tette Selv syntes jeg spiralen var vanvittig vond å sette in, men jordmor sa etterpå at det var nesten som hun ikke fikk den på plass, er nok fordi jeg var forløst ved ks. Jeg får ofte høre at Bumba er rolig, synes hun er sjenert jeg, men når hun er blitt sliten så får man høre det altså....hehe.....tror ikke det finnes FOR rolige babyer....mener det er litt dumt når folk spurte meg om jeg hadde en snill baby........hva er det for noe å si da.....de som gråter med kolikksmerter er vel ikke slemme fordi de gråter vel... uff derfor jeg har sjalet jeg, nekter å bære så mye på den jævla bilstolen, angrer at jeg ikke undersøkte litt mer før vi kjøpte stol.....den er så tung! lykke til med rydding og ikke minst salg! Jo, livmorfremfall må opereres! Jeg var bombesikker på at jeg hadde det så jeg ble SÅ letta! Nei, det var ikke så fristende med to supertette her igården!. En venninne av meg som "ser" ting påstod at nestemann satt i mars allerede! :dåne: Så her blir det nok nye forsøk på svinghopping til tross for spiralen. 1 av 100 blir gravide på spiral mi vite.. Er så enig!! "Snill" baby?? Hva er det for noe? Det motsatte av "slem" baby..? Vi har begynt å kommentere det når folk spør og sier at han er "en fredlig fyr" eller at han er enkel eller rolig om dagene. Du, vi har en av de letteste stolene og det blir tungt det og.. Så skjønner godt at du anger.. Jeg må begynne med bæresjalet nå jeg og. I morra skal det testes på flytur! til deg! Enig med deg der. Svigermoren min kommenterte at Murmel var så snill, men da måtte jeg si at han kan hverken være snill eller slem, det er noe man er bevisst i mine øyne og han er jo bare en baby som ikke kan tenke. enig! Jeg lurer på hvor mye som faktisk er medfødt personlighet og hvor mye det er vi påfører oss selv. Jeg merker SÅ godt på Bolla om jeg stresser! Måtte rydde som en gal en dag da en stylist skulle komme hit, og da ble han plutselig sutrete og urolig. Hm.. igjen, vi forstyrret han nok en del i går.. også med å bli slitne, stressa og litt sinte på hverandre.. Ja, det blir Bollas første jul og det skjønner jeg godt du blir rørt av å tenke på... Så bra at alt gikk fint hos gyn og at du fikk ordnet med spiral. Plutselig hadde Bolla blitt storebror og det vil dere nok ikke helt enda : Lykke til med fotografering etterpå og riktig god bedring! (Her begynte jeg å hoste og føle meg uvel i går kveld, det hadde i såfall vært 4. forkjølelse i svangerskapet og de tre jeg har hatt har vart over 14 dager, så jeg kastet i meg c vitaminer og curamed.. Men kanskje litt sent for deg nå som du hoster sånn? Du, de camel flaskene.. Hvor fikk du kjøpt det? Har prøvd å titte litt rundt, men finner ikke Han skal få være minstemann en god stund til! Her er det for sent med all forebygging.. Nå prøver jeg ALT for å slippe hosten. Jeg HAAATER det!!! Hoster så jeg vrenger meg føles det som.. Og nesen renner konstant! Eneste trøsten akkurat nå er at det går over.. Men sånn hoste henger ofte i hos meg. Så i går kjøpte jeg det ene og det andre jeg kan ta (som ammende). Den som hadde hatt Cosylan... Jeg kunne nok brukt det en liten stund, men får prøve med andre ting først.. Timian-te f eks Camelback heter den. http://www.oslosportslager.no/produkt/better-bottle-drikkeflaske-750-ml-21454.aspx De har den på sportslageret men også andre sportsbutikker. Tror du får den på XXL f eks. Helt super! Jeg drikker mye mer pga den Den er finere enn en vanlig flaske og lekker ikke. Og det at man har sugerøret oppi er supert. Kjøp den før fødsel! Endret 21. desember 2010 av siebaeo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #1397 Del Skrevet 21. desember 2010 Jeg har gått ned enda ett kilo! :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 21. desember 2010 #1398 Del Skrevet 21. desember 2010 Camelback heter den. http://www.oslosportslager.no/produkt/better-bottle-drikkeflaske-750-ml-21454.aspx De har den på sportslageret men også andre sportsbutikker. Tror du får den på XXL f eks. Helt super! Jeg drikker mye mer pga den Den er finere enn en vanlig flaske og lekker ikke. Og det at man har sugerøret oppi er supert. Kjøp den før fødsel! Sånn har jeg! Mannen får en til jul, og de er helt supre! Fylles opp med kaldt vann og noen isbiter og vips har man drukket nesten en liter med vann. Ulempen er jo da at man må opp noen ganger på natta om man drikker det for tett opp til leggetid. (Prøvd ut av undertegnede). Men anbefaler den drikkeflaske på det varmeste! Denne blir nok kjekk å ha ja når vi skal ut på trilletur til våren! Ønsker deg og Bolla en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 21. desember 2010 #1399 Del Skrevet 21. desember 2010 Når du har nevnt Camelback før, har jeg trodd du har ment en sånn sekk man fyller med vann jeg! Det er nok samme produsent bare tipper jeg. Jeg så for meg at du hadde 3 liter vann på ryggen og gulpet i deg når du gikk tur. Men det holder kanskje med en flaske med en liter i ja... Spørs jo litt hvor lang tur man går selvsagt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #1400 Del Skrevet 21. desember 2010 Sånn har jeg! Mannen får en til jul, og de er helt supre! Fylles opp med kaldt vann og noen isbiter og vips har man drukket nesten en liter med vann. Ulempen er jo da at man må opp noen ganger på natta om man drikker det for tett opp til leggetid. (Prøvd ut av undertegnede). Men anbefaler den drikkeflaske på det varmeste! Denne blir nok kjekk å ha ja når vi skal ut på trilletur til våren! Ønsker deg og Bolla en fin dag! Jepp! Og den er super om natta når man ammer også! Det går gjerne 750ml hver natt her. Tisser nesten aldri om natta lenger faktisk! Det går med i måltidene til Bolla tenker jeg. Den er såklart med på trilleturer her og! Samme til deg! Når du har nevnt Camelback før, har jeg trodd du har ment en sånn sekk man fyller med vann jeg! Det er nok samme produsent bare tipper jeg. Jeg så for meg at du hadde 3 liter vann på ryggen og gulpet i deg når du gikk tur. Men det holder kanskje med en flaske med en liter i ja... Spørs jo litt hvor lang tur man går selvsagt.. Ser det for meg!! Jeg trilleløper som en gal med camelbacken på ryggen!! Hohoho! Dt hadde vært litt kult egentlig Får se til våren om det blir noe sprinting rundt med vogna i marka. Da kan det hende ryggvarianten prøves ut. Eller ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå