Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Soving er vanskelig og raping er vanskelig, spør du meg :rolleyes:

Gleder meg veldig til å se dere i morgen :hoppe: :hoppe: Har tittet på menyen og jeg vil ha iskakao :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville bare si at jeg har merket forskjell med det å amme liggende(ang raping). Når jeg begynnte med å klare å ligge og amme så fikk hun synnsikt kolikk smerter så det sluttet jeg med en liten stund(eller løftet opp etterpå å rape).......men merket når hun bikket over 3mnd og melken min regulerte seg(ikke driiiit kraftig sprut) så kan jeg ligge å amme på natta uten å rape etterpå og hun bare prumper det ut litt senere eller på morningen.

så kan hende det forandrer seg ;)

*litt missunnelig på treffet deres jeg* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 100 % jobb igjen, så ikke mye fri her (Du fikk mailen?)

Å, så man skal ikke legge barnet når det sover fra før? ***

Ja, det gjorde jeg! :kjefte: Er det mulig?? Håper det går greit med deg.. :klemmer:

Det er mye man kan håpe å få til.. ;) Men jeg tror det er lurt å ha en ide om hvordan man skal prøve å få ting til, og så justere litt ettersom man ser hvordan det går. :jepp: Det med at de ikke skal behøve å legges sovende, eller bruke mat for å få de til å sovne er vel mer for at de ikke skal bli avhengig av det for å falle til ro.

M er kult! :nigo: Kan jeg få en pm med navnet kanskje..? :sjenert:

Hvordan prøver du å få han til å rape da? Jeg har ei venninne som har en gutt på snart to måneder, og de hadde lært en "ny" teknikk på St Olavs, som de visstnok ikke brukte så mange andre steder. Hun "henger" han over skuldra sånn at han nesten har hodet nedpå ryggen hennes, for da raper han visst automatisk. Det istedet for å dunke han i ryggen i oppreist stilling, sånn som man tradisjonelt har gjort. Ikke vet jeg, jeg sier bare det jeg har hørt/sett henne gjøre! Ellers suger jeg til meg alt du skriver om både amming og legging her for tida!

Jeg prøver litt forskjellig.. Noen ganger har det vært nok å la han ligge litt oppreist enten på puta eller på meg. Ellers har jeg prøvd å legge han mot skuldra og klappe forsiktig fra rumpa og oppover. Jeg har også latt han "sitte" i fanget så han hviler brystet og haka mot den ene hånden mens jeg klapper forsiktig med den andre. Har hendt at jeg har klappet fram en gulp i farta.. Takk for nytt tips!! Det skal prøves ut! :jepp: Kanskje det gir et trykk mot brystkassa og ikke mot magesekken så det ikke kommer gulp..? :klø:

:fnise: Jeg er jo IKKE eksperten her inne for å si det sånn. Mye prøving og feiling.. Og intens lytting til de andres erfaringer :jepp:

ååå søta, jeg hjelper der jeg kan. ABC har noen dyktige ja !

Nå som Bumba kan holde hodet lar jeg henne sitte på låret mitt, og stryker ryggen, da kommer det som regel en god rap :nigo:

Du er jo ammeeksperten vår ;)

Den teknikken der er jo litt som jeg prøver av og til! Ellers er jeg enig med deg ang dette med rapinga. Ikke alltid det er nødvendig tror jeg!

Soving er vanskelig og raping er vanskelig, spør du meg

Gleder meg veldig til å se dere i morgen. Har tittet på menyen og jeg vil ha iskakao

enig! Her har knirkingen på soverommet startet.. :roll: Nå skal han vel opp igjen. Here we go again..

Me too! Jeg skal ha mørk sjokolade med chili :nigo:

Ville bare si at jeg har merket forskjell med det å amme liggende(ang raping). Når jeg begynnte med å klare å ligge og amme så fikk hun synnsikt kolikk smerter så det sluttet jeg med en liten stund(eller løftet opp etterpå å rape).......men merket når hun bikket over 3mnd og melken min regulerte seg(ikke driiiit kraftig sprut) så kan jeg ligge å amme på natta uten å rape etterpå og hun bare prumper det ut litt senere eller på morningen.

så kan hende det forandrer seg ;)

*litt missunnelig på treffet deres jeg*

Jeg skal prøve å begrense ligginga litt jeg! Han blir jo så irritert og våken når jeg må løfte han opp for å rape når han har fått den deilige melkerusen sin.. Mye prumping på morgenen her og :fnise: han er jo verdens søteste lille prompus :rødme:

Vi må ta nytt treff der du kan være med snart! Planen var januar var det ikke..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten lagt egget her i dag.. :roll: Vi spiste sushi og uten at jeg tenkte over det har jeg da spist litt rå vårløk :klaske: Og scampi. Det kunne vist være magetrøbbel og har jeg hørt.. damn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo ammeeksperten vår ;)

Vi må ta nytt treff der du kan være med snart! Planen var januar var det ikke..?

:rødme: takk for det....

ja jeg vil på treff igjen :hoppe: gleder meg at flere av oss nå har babiser på utsiden, og seff de som fortsatt venter sine søte små :)

Jeg har forresten lagt egget her i dag.. :roll: Vi spiste sushi og uten at jeg tenkte over det har jeg da spist litt rå vårløk :klaske: Og scampi. Det kunne vist være magetrøbbel og har jeg hørt.. damn..

vårløk har ikke Bumba reagert på, men scampi har jeg holdt meg unna da det er noe med at de kan utvikle allergi....noe jeg hørte ihvertfall, inmari kjipt da jeg ELSKER scampi(skalldyr) :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, nå har jeg plutselig lyst på kaffe... Og vi som skal på KAKAOcafé.... :fnise:

Jeg får få i meg en kopp kaffe før jeg drar, så er jeg klar for kakao etterpå :)

Iskakao hadde jeg garantert tatt hvis det ikke hadde vært minus 15 grader her ute, hehe, men spørs om ikke den mørke sjokoladen med chilli frister litt altså.. mmmmm

Sees etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig å se dere alle igjen og ikke minst hilse på søte M :) Nydelig han er og jeg er så glad for at Lilletassen kommer snart - så slipper jeg å være misunnelig på deg og Pupsilure og deres to små :hjerte:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super natt!! :bolledeig: M fikk mat klokka ni, så elleve igjen (litt forstyrret av bråkete fettere gjorde at han ikke falt til ro før han innså at han begynte å bli sulten. Våknet litt da vi bar ned bagen (er hos svigers), roet seg fint med smokk og litt kos, våknet fire!! for mat og raping i en halvtime, sov til åtte, fikk smokk og sov videre til kvart på ni. :hoppe: Hele natta i bagen! Det gjorde han i går også. Ikke et skrik igjennom hele natta. Bare grynte og klynkebeskjeder. Han blir litt sur og kjefter litt når vi må prøve å rape når han helst vil sove. Nå slapper vi av litt før frokost.

Jeg bare bestemte meg forigårs kveld; det er vi som skal bestemme her! Dvs hjelpe han. Ikke spise-sove-våken men spise-våken-sove! :)

Nå skal mor sove litt mer :)

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle trikset :) Han har sin dyne over seg når han spiser så når han skal over i bagen har han lun dyne med og hat ikke ligget helt inntil meg. Under seg har han da korthåret saueskinn. Det blir aldri helt kaldt. Det er faktisk dunposen som har skinn i bunn som jeg bare åpnet helt så han kan ha dyne på seg. Vi har jo flott soveskinn i den fine vugga og men det blir mest brukt på dagen nå :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kan jeg melde om veldig forskjellige netter her.. Natt til fredag sov Bolla fra midnatt til fire, mat, sov til åtte ca. og så sov vi litt til. Han sov i bagen! Thumbs up!

Natt til lørdag hadde han vondt i magen :tristbla: Mandarin er herved bannlyst! :kjefte: Fra midnatt til tre skrek han så og si non-stop, til vi lagde sukkervann og jeg fikk i han litt mer mat. Så sovnet han inntil meg.. Fordi jeg sovnet selv :sjenert: Sov til seks-sjutia, mat og så sov han til rundt ti i bagen. Vi var dødstrøtte.. :natti:

Men i går da vi kom hjem! Fikk mat ca 23.00, stell, sovnet i bagen på stua, vi la oss og han sov til ca 4, fikk smokken, og sov til 05.30!! :nigo: Mat igjen, sov i bagen fram til ca 9. BRA natt! :strix:

I natt er jeg alene hjemme så jeg er litt spent.. Nå ligger han på sofaen på siden av meg i pysjen under dyna. Han har fått mat og jeg skal legge han i bagen nå. Spent.. Det ble litt kluss i matingsfrekvensen i kveld (hver 1,5 time ca i stede for hver 3 time). Håper håper håper natta går bra!

I morra kommer mamma og blir til fredag (da kommer kjære hjem igjen). Tror vi skal kose oss veldig! :) Tirsdag er det ultralyd av hoftene til Bolla på sykehuset. Håper de ikke finner noe tull og putter på han pute.. Jeg kan ikke skjønne at det skal skje, men vi får nå kontrollert det meste da. :)

Jeg er SKIKKELIG dårlig på besøk i bøkene om dagen.. Det går unna! Og jeg prøver å komme meg ut så mye som mulig. Går og går.. Da vi kom hjem i går var vekta tom for batteri :roll: tror vel egentlig det var helt greit. Så kan jeg heller vente noen dager og se om det har skjedd mer.

Nå skal jeg legge sir Poopalot i bagen. Krysser fingrene.. Han sover på sofaen nå. Drømmer litt.. Mulig jeg bare burde la han ligge..? :klø: Men jeg skal jo legge meg selv snart.. tror jeg prøver bagen. Here goes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: "liker" Sir Poopsalot!

Er det øking på gang da han ville ha mat hver 1.5 time??? ellers må jeg si det høres absolut ikke ut som du har såå dårlige netter for å være ganske nybakt mor altså ;)

Citrus reagerer dem ofte på i melka......merker om jeg drikker for mye ren 100% apelsin/eple juice.........så er en ting å være obs på.......kjipt da jeg elsker mandariner til jul :sur:

lykke til med natta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om det var økedøgn :klø: Men ikke umulig! Jeg har forresten inntrykk av at han regulerer litt selv sånn at når det en gang går 4 timer mellom to matinger så blir det to mellom de neste. Så summen blir nokså lik hvert døgn.

Vi har ikke veldig ille netter nei! Jeg vil tro vi er ganske heldige.. Det er heldigvis lite skriking om natta, mest bare klynk og grynt etter mat. Og noen irriterte ubrudd når det skal rapes, eller ting ikke går fort nok.

Vi har oppdaget Den Ultimate Rapemetoden! :opplyser: Min bror er det vel riktigere å si. han har brukt det på sine barn. Man sitter oppreist på en stol eller sofa el lignende. Holder babyen under armene/over magen slik at den sitter i fanget på en måte. Oppreist men litt lutende over armen. Den andre hånda under rumpa/lårene og gjør en roterende bevegelse, fram og tilbake. Høyre-venstre-høyre-venstre. Slik at underkroppen roterer lett fram og tilbake mens man har et lett trykk på magen. Rapen kommer nesten med en gang! :dåne: Så og si HVER gang!

M har besøk av mormor denne uka :) Vi koser oss veldig, men det blir jo lite skriving av det..

I dag har vi vært på shopping og på kontroll av hofter på sykehuset. Alt i orden! Heldigvis.. :)

Nå må jeg legge meg.. er stuptrøtt og begynner å bli litt forkjøla. Og lillingen er litt vanskelig å legge :roll: Han er så flink til å sove når han sovner, men innsovninga om kvelden er litt utfordring.. Vil ikke være alene tror jeg. Naturlig nok..

SOv godt alle! :klemmer:

Edit: i ammetåka skrev jeg jaggu hele navnet hans.. :fnise:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder babyen under armene/over magen slik at den sitter i fanget på en måte. Oppreist men litt lutende over armen. Den andre hånda under rumpa/lårene og gjør en roterende bevegelse, fram og tilbake. Høyre-venstre-høyre-venstre. Slik at underkroppen roterer lett fram og tilbake mens man har et lett trykk på magen. Rapen kommer nesten med en gang! :dåne: Så og si HVER gang!

Det blir litt sånn salsa/rockering-aktig? :ler:

Man skal tidlig krøkes god danser skal bli :fnise:

Høres ut som du koser deg maks om dagen :) Du har vel ikke glemt at du må fortelle oss fødselshistorien? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...