Dine Skrevet 27. november 2010 #1281 Del Skrevet 27. november 2010 Så kjedelig at det er Harry Potter filmen, for den har jeg skrevet opp i julekalenderen som mannen skal få (kinodate og se HP - for det ønsker han seg..) Så dumt! Hmm.. Sjekket etter andre filmer, men det var jo ingen den dagen.. Hva om vi går på cafè og drikker kakao feks? Eller gjør noe annet som dere måtte tenke dere... Cypress* Gleder oss til du også kan bli med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 27. november 2010 #1282 Del Skrevet 27. november 2010 Er gjerne med på cafe Skal vi si onsdag i 12 tiden? Så tar vi heller en annen film litt senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 28. november 2010 Forfatter #1283 Del Skrevet 28. november 2010 Det er greit for meg! Blir hyggelig! Kakaokafe greit for dere..? De har kaffe også altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 28. november 2010 #1284 Del Skrevet 28. november 2010 Juhuuu:) Så koselig å lese i boken din igjen:) Dagene og tiden flyr jo avgårde, så jeg har ikke fått med meg alt. Men lett oppsummert så hørres det jo ut som om mdet går veldig bra Høres så koselig ut med disse cafeturene deres, kunne virkelig ønske jeg bodde litt nærmere!! Men du?Et lite spm.. Har du hatt problemer med at han tisser utfor bleien, eller det vil si...vi opplever at han tisser, også bommer han på en måte i bleien, så alt renner oppover rygg, så han blir jo dassvåt stakkars.. Lurer på om det er bleiemerket, for vi har de minste bleiene, og jeg har festet de så godt og behagelig som det går ann... Snakkes soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 28. november 2010 Forfatter #1285 Del Skrevet 28. november 2010 Hei du! Hyggelig å ha deg på besøk igjen! Ja her går det ganske bra! Det spises og bæsjes og gråtes litt innimellom. KJenner problemet med å få til å spise selv.. Men det MÅ man bare få gjort! Ellers går det fort ut over melka. Tenk at det bare er en uke mellom gutta våre. Det hadde vel ikke noen av oss trodd. Sånn er det når vi er treige og dere litt kjappe Alt bra med dere hjemme? Ang bleier. VI bruker den minste pampersen (1). Og har så og si aldri lekkasje. Liberoen blir litt ofr stor og er litt stiv synes vi. Men viktig å huske på at tissefanten må ligge nedover! Ellers tisser de oppover og ut av bleien. Mulig det er derfor dere har lekkasjer? Vi har måttet stramme bleien ganske mye en tid for lille her var jo nede i 2800 han og. Da klistret vi de gule lappene over hverandre samtidig sov vi bretter bleien litt ned foran. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 28. november 2010 #1286 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Huff, nå leste jeg karaokecafe :dåne: KAKAOcafe høres helt flott ut Drikker egentlig ikke kaffe uansett, så kakao høres godt ut Onsdag kl 12, hvis Dine kan Endret 28. november 2010 av Pupsilure Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 28. november 2010 #1287 Del Skrevet 28. november 2010 Høres kjempe bra ut Tusen takk for at vi dropper HP filmen, for det hadde blitt litt kjedelig når mannen får det i kalenderen sin Onsdag kl.12 is a date Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 28. november 2010 #1288 Del Skrevet 28. november 2010 Gleder meg sånn til å se bitteliten baby :rødme: Goffel er vel diiiger i forhold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 28. november 2010 #1289 Del Skrevet 28. november 2010 Innom og titter synes du skal være stolt over amminga di, høres ut som reine experten nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 29. november 2010 #1290 Del Skrevet 29. november 2010 Huff, nå leste jeg karaokecafe :dåne: KAKAOcafe høres helt flott ut Drikker egentlig ikke kaffe uansett, så kakao høres godt ut Onsdag kl 12, hvis Dine kan Hehe, må jo le litt av karaokecafé... Det hadde forsåvidt vært moro, men da skulle jeg gjerne drukket noe annet en kakao, for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 29. november 2010 #1291 Del Skrevet 29. november 2010 Bare innom, sjekker og koselig at alt høres bra ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. november 2010 #1292 Del Skrevet 29. november 2010 Bare innom, sjekker og koselig at alt høres bra ut Jeg og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 29. november 2010 Forfatter #1293 Del Skrevet 29. november 2010 Hei dere! Dårlig til å oppdatere her om dagen.. joda, vi koser oss veldig. Men....min lille har tydeligvis arvet lakenskrekken min.. De siste dagene er han umulig å legge. Han sovner bare lett og våkner når vi tror han virkelig har sovnet dypt. Nå har jeg skiftet på han og gir han mat for nte gang i kveld. Han blir så irritert fordi det ikke kommer fort nok på kvelden. Tror vi bare må innse at natten hans starter i ett-to-tia.. Han sover ganske greit når han endelig faller til ro. Gleder meg til han blir litt større og mer strukturert. Om en 30 år kanskje.. Nå ligger vi i senga og han halvsover ved puppen. Håper han får i seg masse fet melk nå.. Trøtt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 29. november 2010 #1294 Del Skrevet 29. november 2010 Heia Sender over en god klem og gode sovevibber! Her sov T fra 20:30 til 23: 00, og jeg håper han sover like lenge neste økt. Ammer jo en time,.,jeg sliter med å amme om natten! Hvordan går det med deg på det området? Har ikke fått lest alt du har skrevet i det siste..Her sover E sover på gjesterommet.., så han er det ikke noe hjelp i ... Ja, det er ganske snodig at det ble så få dager mellom dem;)!!! Håper du får deg noe søvn i dag da, det er nelig noe vi alle trenger! Tøft å være mamma til tider altså!! Snakkes i morgen!! STOR nattaklem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 30. november 2010 #1295 Del Skrevet 30. november 2010 Ett-to-tida er ikke såå ille, i forhold til hvordan det kunne ha vært. Du får late som det er helg uka hele uka . Når det er sagt tror jeg at jeg ville ha forsatt og prøvd å legge han før, med mål om at natta skal starte tidligere. Har en formening om hvordan jeg kommer til å gjøre ting selv, men aner ikke om det blir sånn eller om det funker . Ser for meg at jeg skal prøve å tvinge henne inn i en rutine, men at jeg er forberedt på at det kan ta laaang tid før jeg får henne i den rutinen. Blir spennende å se om jeg ting i det hele tatt blir i nærheten av hva jeg ser for meg Forresten, så søt M er. Han likner skikkelig på deg. Snakekr om det bildet du la ut i boka tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 30. november 2010 Forfatter #1296 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Hei Luremegpå og Becky! Amming på natta går ganske bra. Vi ligger for det meste, selv om det da er lett å sovne.. I tillegg synes jeg han svelger mer luft på denne måten, så det har hendt seg at jeg setter meg opp. Da er det også lettere å bikke han over i bagen. Vi skifter bleie nestn hver hver gang han spiser, men da gjerne midt i måltidet. I helgene er det min kjære som tar alle nattlige bleieskift :gjeiper: De to tre siste nettene har vært litt bråkete siden M helst ikke vil ligge i bagen. og ikke synes det er natt før to.. Så da har min kjære emigrert ut av soverommet. Håper på ny endring så han kan flytte inn igjen. Det gikk så veldig greit her en stund. Stort sett sover han tre + timer før han skal ha mat igjen. Vi står gjerne ikke opp før i ti-tia. Så litt søvn blir det jo. Klokka ble nesten to i natt og.. Og vi prøver å lage natt fra åtte-ni-tia Det funket så fint en stund! Så vi får bare fortsette å prøve. Vi tar på han pysj og gir han mat omtrent da, og så lirker vi han ned i bagen på soverommet. Vi synder jo litt med at han sover når vi legger han... Det må vi slutte med.. han må lære seg å legges eg alene. Men mulig vi skal vente med det til han blir større? :klø: Han sover da gjerne i 15 min før han begynner å våkne og klager litt. Så vil han ha enda mer mat. Og mer. Og mer. og mer.. Vips er det midnatt og vi prøver å legge oss alle mann. Det går mye greiere når jeg bare gir opp og har han i senga. Men det vil jeg ikke! Så vi må nok bare fortsette å prøve til han skjønner tegninga. Nå har vi vært på Harry Potter! Jeg og M. Han oppførte seg eksemplarisk! Etter det gikk vi en times tur i ganske fort tempo. Bl a noen lange oppoverbakker. Phu.. jeg ble så svett.. Det samme gjorde vi i går. Da gikk jeg en oppoverbakke som er så bratt at jeg ikke skal gjøre det mer før det er tørt på bakken.. Den er helt villt bratt. Kunne flatet ut og så hadde vogna dratt sin kos jeg må kjøpe sånn hempe til håndleddet også. Nå har jeg gått tur på over en time nesten hver dag i det siste. Jeg har faktisk gått ned nesten fire kilo siden mitt første utbrudd her i boka.. Det er vel snart to uker siden om jeg ikke husker helt feil. Seks-sju igjen før jeg er noenlunde fornøyd.. Men med litt trim og godisforbud i ukedagenen håper jeg det skal gå i rett retning. Håper det, for jeg har vært ganske deppa over speilbildet mitt.. Når jeg i tillegg er ganske sikker på at jeg har fått livmorfremfall så føltes det som hele kroppen var herpa.. Noen men må man vel forvente når noen drar fem harde drag med sugekoppen.. Reminds me, skal skrive fødselshistorien her snart. Nå får jeg straks besøk av en venninne som har vært på ferie lenge! Og så tror jeg vi skal spise sushi Gleder meg til kafebesøk i morra! Etter det blir det nok en trilletur igjen. Målet mitt er å gå tur hver dag så fremt temperaturen tillater det. Becky, du må gjerne bli med på kafe i morra! (om du har fri..) Endret 30. november 2010 av siebaeo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 30. november 2010 Forfatter #1297 Del Skrevet 30. november 2010 Innom og titter synes du skal være stolt over amminga di, høres ut som reine experten nå Du, det kan jeg takke deg og ABC-damene for.. Det vi ikke er så flinke på er rapinga.. Sinnataggen.no når jeg avbryter for å klemme luft ut av han. Nå har vi begynt med ammete så blir det kanskje bedre selv om det ikke blir rapet hver gang. Håper du har det bra på ferie!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 30. november 2010 #1298 Del Skrevet 30. november 2010 Becky, du må gjerne bli med på kafe i morra! (om du har fri..) Her er det 100 % jobb igjen, så ikke mye fri her (Du fikk mailen?) Å, så man skal ikke legge barnet når det sover fra før? Har jeg aldri tenkt på. Selv tenker jeg at når min M (hun skal og hete noe på M) trenger noe om natta, skal hun kun få dette og så legges igjen. Hvis hun skal ha mat/bleie e.l. skal hun få dette og tilbake i seng igjen. Skal ikke kose eller tulle med henne. Men som sagt, får nå se hvordan dette blir i praksis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 30. november 2010 #1299 Del Skrevet 30. november 2010 Hvordan prøver du å få han til å rape da? Jeg har ei venninne som har en gutt på snart to måneder, og de hadde lært en "ny" teknikk på St Olavs, som de visstnok ikke brukte så mange andre steder. Hun "henger" han over skuldra sånn at han nesten har hodet nedpå ryggen hennes, for da raper han visst automatisk. Det istedet for å dunke han i ryggen i oppreist stilling, sånn som man tradisjonelt har gjort. Ikke vet jeg, jeg sier bare det jeg har hørt/sett henne gjøre! Ellers suger jeg til meg alt du skriver om både amming og legging her for tida! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 30. november 2010 #1300 Del Skrevet 30. november 2010 det å legge han når han er sovnet er vel noe dere kan ta tak i litt senere er min mening. Her gjorde vi det, men det jeg lærte til slutt var å rett og slett amme ofte på kvelden, ta siste amminga in på soverommet med lite lys på, da skjønte hun at det var liksom siste måltid.....har alltid et teppe rundt henne og legger henne med det, altså at teppet ligger under....da blir hun ikke lagt ned på "kaldt"..... ååå søta, jeg hjelper der jeg kan ABC har noen dyktige ja ! Er faktisk ikke så nødvendig å ta de opp å rape(dette er da alltid en mening), men her lar jeg hun die ferdig på det ene brystet, så rape, så evt andre brystet om hun er fortsatt sulten. I starten husker jeg beste posisjon å få hun til å rape var å holde hun i vuggestilling og slå litt rumpa hennes ellers sier dem det hjelper å bytte stillinger så kommer det rap til slutt Nå som Bumba kan holde hodet lar jeg henne sitte på låret mitt, og stryker ryggen, da kommer det som regel en god rap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå