Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Jeg ville valgt å stole mer på speilet enn vekta, hvis vekta gjør deg lei deg! :jepp: Jeg er sikker på at mannen din har rett, og at du ser kjempebra ut!! :tommelopp: Og det er jo helt naturlig at du fortsatt er noen kilo mer enn normalt, bare en sånn ting som livmoren veier jo fortsatt mer enn hva den gjorde før du ble gravid, og den trekker seg sammen etter hvert og blir lett som en fjær igjen! Men jeg skjønner godt at du syns det er uvandt. Jeg kommer antagelig til å føle litt på det selv. Jeg har også alltid vært smal, og er det forsåvidt fortsatt, bortsett fra magen. Men jeg merker tendenser til vann i bena, og mistenker at det kan utvikle seg... :snurt:

Kos deg masse med din vakre lille baby!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekt er oppskrytt!!

Og, det tar som regel mange måneder før man er tilbake til før-vekt. Dessuten, du trenger ekstra vekt for å produsere god og næringsrik melk til den skjønne gutten! :strix:

Så, det du skal tenke på om dagene, er bæsj, melk og gulp, IKKE vekt! :jepp:

:fnise:

Ha en skikkelig super dag!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du er opprørt pga vekten, men som Neytiri sier, det er kun 1 uke siden fødsel og for mange tar det opptil 1 år før man går ned til vanlig vekt igjen.. Jeg er en av de som ikke går ned så lett, så jeg regner med å ha mye babyfat igjen til langt utpå sommeren dessverre... :snurt:

Så jeg synes du skal bruke speilbildet når du lurer på hvordan ståa er og la vekten være en liten stund. Mannen synes du er fantastisk flott og flink som har passet godt på Bolla i 9 måneder og det er det viktigste :)

Så får du bare prøve å kose deg med dine to karer og lade opp til jeg trenger råd om halvannen måneds tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner utrolig godt hva du mener om vekt. Jeg er opptatt av sånt selv. Nå er jeg nærmere + 10 kg og klarer heller ikke å forstå det. Det går så fort. Ser at jeg er større, men 10 kg a gitt, og jeg har lenge igjen. Kan fort bli 10 kg til på meg og. Men husk å ikke stress med det, selv om du gjerne vil. Det gagner vel egentlig ingen. Du går ned igjen i løpet av måneder, ikke uker desverre. Kos deg med den skjønne gutten din, spis sundt og gå turer når du orker igjen, så kommer dette til å gå så bra så. Og bruk speilet isteden. Jeg veier meg mye mindre nå enn før. Det blir jo nesten destruktivt i lengden. Et tall spiller virkelig liten rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, det du skal tenke på om dagene, er bæsj, melk og gulp, IKKE vekt! :jepp:

:fnise:

:lol:

Jeg gikk ned de to første ukene. Da forsvant vel ca 10 kg. Dette var nok vann/livmor/økt blodmengde osv. Så det kan godt hende at du går den mer snart. Mistet vel 2 kg uke nr. 2, men deretter var det stopp. Endte på +5 kg.

Det har tatt tid, men nå begynner jeg å miste de siste. Fant ut at siden jeg stod opp tidligere enn før, og sov færre timer i døgnet, så spiste jeg også mer, selv om jeg spiste sunt. Så jeg har begynt å IKKE spise når vi våkner i 7-tiden, og han vil være våken en times tid, før vi sovner igjen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo huske på at livmoren din har gått fra noen hundre gram til 1 kg (?) og skal gå ned igjen, det tar tid. Og så har du fått 2 liter ekstra blod som skal forsvinne (hvor blir det av forresten?) og har sikkert fremdeles litt vann i kroppen. I tillegg trenger du jo litt ekstra til ammingen, det krever ekstremt mye av kroppen å produsere melk! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk skal dere ha jenter.. :sjenert: Jeg smører meg med tålmodighet her. og det er mulig noe mer går av seg selv. Men når jeg er realistisk ser jeg jo at det er ganske mye fett. Rett og slett. :roll: Får bare krumme ryggen og jobbe med det når den tid kommer. M spiser meg opp om dagen :dåne: så om jeg er heldig forbrenner det en del. Når jeg blir gangfør skal det nok hjelpe en del det og.

Noe av blodet mister man jo rett og slett, Iril. Jeg mistet en halv liter i fødselen og har blødd ganske mye som en del av renselsen. Resten vet jeg ikke hvor blir av egentlig :klø:

Ja, lurt å tenke mnd i stede for uker Becky.. Det er nok mer realtistisk. Det tok jo tross alt 9 mnd å bygge opp denne myke deilige kroppen her.. :roll::fnise: Jeg har aldri eid en vekt og jeg skjønner egentlig hvorfor nå.. Jeg tror forresten jeg har gått ned en kilo til nå :bolledeig:

Ja, det er lurt å tenke litt sånn, Pupsilure! Og jeg må rett og slett instille meg på et sunnere kosthold med flere måltider enn før fordelt over døgnet. Men være obs på mengden og innholdet. Jeg kan jo kosthold! Om natta hender det jeg må ta en halv banan for jeg får så innmari vondt i ryggen når jeg blir sulten :klø: Hva er det for noe...?

Jeg skal stå standby med råd når du popper Dinedama! :jepp: Om jeg har noe å tilføye disse ekspertene våre her inne.. :sjenert:

Enig, O'hara, vekt ER oppskrytt! Jeg har fått en ny kropp nå og den passer nødvendigvis ikke inn i det vektbildet jeg hadde før heller. Koster litt å ha melonas f eks :sexy::lur:

Og ja, bæsj tenker jeg MYE på fpr det kommer det ikke rent lite av her! :ler:

Pppprrrrrtttt!!! i bleien!

Cypress, du skulle sett beina mine på slutten og dagen etterpå... :roll: Vi snakker hobbit!! Nå har jeg helt syyykt tynne ankler og føtter synes jeg! Sånn som jeg var før mao.

Vi har hatt et økedøgn her tror jeg.. Jeg har hatt puppen ute så og si annenhver time. At han ikke blir FULL?? Eller, det kommer jo plenty ut i andre enden så jeg skjønner jo hvor det blir av.. VI badet for første gang i dag! :strix: Kjære hadde ALT for mye olje i vannet så måtte rutholde på stakkar lille bolla. Han har anlagt en liten dobbelthage nå faktisk! Utrolig hvor fort han legger på seg nå. Faller til slutt av puppen med melk rennende nedover haka mens han ser totalt dritings ut :ler:

Jepp, Neytiri! Jeg skjønner det veldig godt nå! :ler: Det blir ganske smalt fokus her om dagen. Sove, bæsje, spise, bæsje, sove, bæsje, spise, bæsje osv.. Spent hver dag på hvordan den skal bli! :)

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI badet for første gang i dag! :strix: Kjære hadde ALT for mye olje i vannet så måtte rutholde på stakkar lille bolla. Han har anlagt en liten dobbelthage nå faktisk! Utrolig hvor fort han legger på seg nå. Faller til slutt av puppen med melk rennende nedover haka mens han ser totalt dritings ut :ler:

:ler: Fantastisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt et økedøgn her tror jeg.. Jeg har hatt puppen ute så og si annenhver time. At han ikke blir FULL?? Eller, det kommer jo plenty ut i andre enden så jeg skjønner jo hvor det blir av.. VI badet for første gang i dag! :strix: Kjære hadde ALT for mye olje i vannet så måtte rutholde på stakkar lille bolla. Han har anlagt en liten dobbelthage nå faktisk! Utrolig hvor fort han legger på seg nå. Faller til slutt av puppen med melk rennende nedover haka mens han ser totalt dritings ut :ler:

Jepp, Neytiri! Jeg skjønner det veldig godt nå! :ler: Det blir ganske smalt fokus her om dagen. Sove, bæsje, spise, bæsje, sove, bæsje, spise, bæsje osv.. Spent hver dag på hvordan den skal bli! :)

Har flere privat bilder av Bumba sånn :fnise:

Skulle bare mangle at du skulle få bruk for meieriet du har :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kos å lese om hvordan hverdagene arter seg her inne hos deg!

Gleder meg bare mer og mer til min lille mini kommer til verden!

Ønsker deg en riktig god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stå standby med råd når du popper Dinedama! :jepp: Om jeg har noe å tilføye disse ekspertene våre her inne.. :sjenert:

Nå har jeg allerede poppet da :ler:

Men jeg regner med det var Dine du skulle svare til... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kos å lese om hvordan hverdagene arter seg her inne hos deg!

Gleder meg bare mer og mer til min lille mini kommer til verden!

Ønsker deg en riktig god helg! :klem:

Jaa! Det er BARE å glede seg! :strix: Litt ups and downs selvfølgelig, men myyyye kos. :rødme:

God helg til deg og! :klem:

Nå har jeg allerede poppet da :ler:

Men jeg regner med det var Dine du skulle svare til... ;)

:flau: Ja, det var nok det jeg mente!! :fnise: Litt for like navn for en avslått ammehjerne.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror forresten det er mer riktig å si mammetåken..

Da håper jeg man kan påberope seg å være mamma allerede rett etter befruktning, for jeg har vært totalt blåst hele svangerskapet.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da håper jeg man kan påberope seg å være mamma allerede rett etter befruktning, for jeg har vært totalt blåst hele svangerskapet.. :ler:

:ler: tror det altså, jeg ble kjempe glømsk allerede etter noen uker :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...