Småkjekset Skrevet 4. november 2010 #1021 Del Skrevet 4. november 2010 Du har den beste unnskyldningen som finnes for å ikke være aktiv i andres dagbøker, så det trenger du ikke tenke på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 4. november 2010 #1022 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Raglefanten Endret 4. november 2010 av Tusle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 4. november 2010 #1023 Del Skrevet 4. november 2010 Skjønner godt at du ikke får skrevet hos andre om dagen Ikke tenk på det Når han endelig kommer er alle dagene med venting glemt! det skjedde med meg hvertfall. Helt snodig :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 4. november 2010 Forfatter #1024 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg har en hukommelse på størrelse med en gullfisk om dagen så jeg tviler egentlig ikke.. Forresten så har jeg glemt å komme med en liten kudos til NAV.. Det hadde jeg aldri trodd jeg skulle få muligheten til. Jeg fikk faktisk første foreldrepengeutbetaling i tide! Enda jeg sendte søknaden ETTER at jeg hadde gått ut i perm, OG måtte ettersende et papir. :fisk: :dåne: Så dere som har lurt på det med tre mnd behandlingstid så er det trolig noe de skriver for å ha en buffer, og fordi en del sender inn veldig tidlig. Jeg har hørt at de behandler den mnd de skal utbetale og det stemte nå i alle fall. Og så må jeg fortelle noe om min stakkars kjæreste.. Han har fått alle hudproblemene i denne graviditeten. Og nå hadde han en big mother f**** på kinnet som var vond! I tillegg er han litt forkjølet. Det skal ikke så mye til før han definerer det som forkjølelse ka du si.. Så i går, da jeg faktisk satt der med en del verk og rieaktige greier i kroppen, litt utkjørt etter en begivenhetsrik dag, måtte han jo snakke litt om det. Stakar.. er ikke lett å være mann altså! Så jeg spurte; "Skjønner at det må være kjipt altså! Har du rier i den der eller?" Han lo godt han og da altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 4. november 2010 #1025 Del Skrevet 4. november 2010 Mannfolk altså Der tror jeg de er ganske like alle mann, et og annet unntak finnes vel men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 4. november 2010 #1026 Del Skrevet 4. november 2010 :dåne: Er du her enda?! Lillegutt, kom uuuuuuuuuuuuut!! Menn... Tja, ikke mye å si om akkurat det, de er nå seg selv lik.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 4. november 2010 Forfatter #1027 Del Skrevet 4. november 2010 Jada, er her jeg... Det er ikke bare Raglefanten som er Diva skjønner du Venter på deg jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 4. november 2010 #1028 Del Skrevet 4. november 2010 Kommer snart!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. november 2010 #1029 Del Skrevet 4. november 2010 Forstår godt at du ikke orker å skrive i alle andres bøker også - full forståelse herfra Er akupunktur noe du har bestemt og betaler selv eller er det noe de ordner på ABC? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 4. november 2010 #1030 Del Skrevet 4. november 2010 Så bra at NAV ikke lager trøbbel!! Jeg fikk beskjed i går om at min arb.giver betaler ut "lønn" som vanlig og heller krever refusjon fra NAV. Det var SINNSYKT deilig å få beskjed om!! Da slipper jeg å bekymre meg noe for om de lager krøll eller ikke! Sjefen min sa bare, "nei, vi har mye bedre systemer for det enn dem, så da gjør vi det sånn. Så slipper du noe tull." Hurra for sjefen altså!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 4. november 2010 #1031 Del Skrevet 4. november 2010 Og, ikke minst cypress, da får du feriepenger av alt!! Når det er NAV som betaler ut, så får man bare feriepenger beregnet ut fra de første 12 ukene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 4. november 2010 Forfatter #1032 Del Skrevet 4. november 2010 Whattt?? Stemmer det O'hara? Av hele beløpet..? For jeg får noe direkte fra NAV nå og resten fra jobben siden de betaler full lønn i perm. Og den biten jobben betaler får jeg jo feriepenger for. Det er jo litt viktig å få med seg om det stemmer at man får for alt dersom jobben betaler.. Da skal jeg undersøke om det går an å gjøre om på altså.. Nå har jeg vært på akupunktur, med strøm og greier. Til nå merker jeg ikke så mye.. Litt stikking i puppen bare..? :klø: og propell i magen. Jeg skulle ringe i morra etter ABC og evt avtale enda en time på sparket. Dyr moro dette her... Det er jo jeg som betaler alt selv. Ingen skal si at jeg ikke gjør mitt for å unngå medisinsk igangsetting (og få komme på ABC ) Jeg leste forresten på helsekortet i går og innser at menstermin faktisk ikke er 29 okt, men 31!! Det er jo en hel uke jo.. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 4. november 2010 #1033 Del Skrevet 4. november 2010 Og, ikke minst cypress, da får du feriepenger av alt!! Når det er NAV som betaler ut, så får man bare feriepenger beregnet ut fra de første 12 ukene... Ja, gjør man virkelig det altså??? :klø: Jeg mener også å ha hørt det, men da jeg nevnte det for sekretæren vår, mente hun at det ikke spilte noen rolle...? Skjønner ikke dette jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 4. november 2010 #1034 Del Skrevet 4. november 2010 Om arbeidsgiveren din betaler ut lønnen din, så får du feriepenger av hele beløpet. Enkelte arbeidsgivere betaler til deg, og får pengene direkte fra NAV, og da får du feriepenger for alt du får utbetalt fra arbeidsgiver. Dette er ikke akkurat noen lukurativ ordning for bedriften, så mange vil ikke gå med på en slik avtale. Fra NAV: Foreldrepenger ved fødsel/adopsjon Har du mottatt foreldrepenger ved fødsel eller adopsjon fra folketrygden, vil du i slutten av mai året etter motta feriepenger av ytelsene. Det ytes likevel bare feriepenger for de første 12 eller 15 ukene av stønadsperioden (12 uker ved 100 prosent uttak og 15 uker ved 80 prosent uttak). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 4. november 2010 #1035 Del Skrevet 4. november 2010 Vel, man får feriepenger ut fra det som arbeidsgiver betaler en i lønn, og om jobben betaler lønnen til en men får ettergitt fra NAV, så skal man ha, slik jeg har forstått det, feriepenger fra arbeidsgiver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 4. november 2010 #1036 Del Skrevet 4. november 2010 Stemmer det O`hara sier :jepp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 4. november 2010 #1037 Del Skrevet 4. november 2010 Så heldig du var med nav...jeg har enda ikke begynnt å få foreldrepenger :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 4. november 2010 #1038 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg har fått godkjent permisjonspengene fra NAV, men jeg har ikke anelse om alt er i orden nå, eller når jeg eventuelt får første utbetaling... Kanskje det ville være en idé å sjekke opp i det før jul kanskje?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 4. november 2010 #1039 Del Skrevet 4. november 2010 Er det noen som har fått en bekreftelse fra NAV om at søknaden er godkjent? Er en stund siden jeg sendte inn papirene, men har ikke hørt noenting enda, annet enn at de hadde mottatt søknaden min :klø: (Jeg skal også ha pengene fra arbeidsgiver, slik at NAV tilbakebetaler til dem..) Har dårlig erfaring med NAV, fra jeg var langtidssykemeldt for et par år siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 4. november 2010 #1040 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg mener å huske at jeg ikke hørte noe, Jesse Pengene kom da de skulle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå