Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Je je.. Da var vi hjemme igjen.. :sukk:

Tok CTG og lillgutt har det bra! Livmoraktiviteten var off the chart et par ganger og de spurte om det var vondt. Men det var det jo ikke.. bare stramt, så da da de at det nok ikke var rier..

UL gikk fint, viste igjen at bollen koser seg og ligger med hodet godt nede i bekkenet og rumpa opp i ribbeina mine. :hjerte:

Så ble jeg strippet.. :haar: Men det gikk bra. Det var ikke så ille syntes jeg. Vondt selvfølgelig, men jeg pustet meg igjennom det så gikk det fint. Legen syntes jeg var flink.. :sjenert:

Men det var bare en liten cm åpning og ikke så veldig modent sa hun :kjefte: Så en runde til med stripping var nok lurt mente hun. Hun ville først sette meg opp på igangsetting på fredag, men vi ble enige om at jeg går på kontroll på ABC på fredag, stripper igjen og skjer det ikke noe må jeg møte opp mandag klokka 08.30 for tvangsfødings :dåne: I morra blir det igangsettingsakupunktur. Jeg lurer litt på å ringe nå for å høre om jeg fpr komme i dag i stede men klarer ikke helt å bestemme meg hva som er lurt.. Mulig det er greit å la strippingen få fungere litt i dag før jeg gjør det.. Jeg vil ikke tvinge det fortere i gang hvis det gir en hardere fødsel.

Jeg er utrolig trøtt nå. :natti: Har vært våken siden i sekstia i morrest så nå skal jeg sove litt.. Så blir det vel en spasertur og sushi etterpå. Jeg har ingen forhåpninger om at det skal skje mer i dag så jeg kan liksågodt koble av.

Over og ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har skrevet her før, men har vært snikleser veldig lenge :sjenert::hallo:

Lurte bare på en liten ting, for jeg skal føde på ABC jeg også. Hvis du må settes igang, får du fortsatt lov til å føde der?

Håper saker og ting skjer snart, slik at du får møte lille bolla :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste dette her jeg:

Går man langt over termin, kan oman også forsøke såkalt hinneløsning eller stripping. Det vil si at jordmor stikker en finger opp i livmorhalsen, og prøver å løsne hinnen som barnet ligger i, fra livmorhalsveggen. En tredel av de som gjør dette, føder innen et døgn, ifølge Videnskab, mens for andre har stripping ingen effekt.

Så, kanskje han kommer i morgen!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Tok CTG og lillgutt har det bra! Livmoraktiviteten var off the chart et par ganger og de spurte om det var vondt. Men det var det jo ikke.. bare stramt, så da da de at det nok ikke var rier..

Ei jeg kjenner kjente ikke riene når hun var i fødsel engang, så der er vi ulike gitt!

Hun fødte i ambulansen, 30 minutter etter hun i det hele tatt kjente at noe var på gang..... :dåne:

Hun var helt i tåka sidan alt skjedde så raskt, og husker nesten ingenting av fødselen.

Så jeg syns du skal bare ta ting helt med ro, nyyyte de ALLER siste dagene der du og mannen er bare dere to og slappe godt av og kose dere max!

Kakao, fotbad, varme dusjer, massasje, kosing på sofaen, stryke i håret, gå ut og spise på restaurant mens dere kan som bare to! :)

:hoppe: Du er uansett ikke langt unna å få hilse på lille bolla di!! :hoppe:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke jeg har skrevet her før, men har vært snikleser veldig lenge

Lurte bare på en liten ting, for jeg skal føde på ABC jeg også. Hvis du må settes igang, får du fortsatt lov til å føde der?

Håper saker og ting skjer snart, slik at du får møte lille bolla

Hei Jesse og velkommen skal du være! :velkommen: Veldig hyggelig med sniklesere altså.

Jeg får ikke føde på ABC om de må igangsette meg på sykehuset nei.. Men om stripping og akupunktur f eks setter meg i gang er det noe annet og da er det rett på ABC! :hoppe: Det er vel så snart medikamenter eller komplikasjoner inntrer at man må over på vanlig avdeling.

Så, kanskje han kommer i morgen!!

Det hadde passet kjempefint! :jepp: Han er sååå velkommen! :strix:

Er arabisk ja

Et av Allahs 99 vakreste navn :fnise:

:fnise: tror familien hadde blitt lettere overrasket om vi valgte et arabisk navn!

Ei jeg kjenner kjente ikke riene når hun var i fødsel engang, så der er vi ulike gitt!

Hun fødte i ambulansen, 30 minutter etter hun i det hele tatt kjente at noe var på gang.....

Hun var helt i tåka sidan alt skjedde så raskt, og husker nesten ingenting av fødselen.

Så jeg syns du skal bare ta ting helt med ro, nyyyte de ALLER siste dagene der du og mannen er bare dere to og slappe godt av og kose dere max!

Kakao, fotbad, varme dusjer, massasje, kosing på sofaen, stryke i håret, gå ut og spise på restaurant mens dere kan som bare to!

Du er uansett ikke langt unna å få hilse på lille bolla di!!

:klemmer: Det var mange gode forslag!! Og det skal vi! :jepp: Nå har vi spist indisk og skal spasere en tur. Etterpå skal det nok bli sofakos her mens det fortsatt er mulig.. :rødme: Åh.. stryke i håret er jo det BESTE som finnes! :dåne: Tror jeg skal si noe om at det ligger noen reseptorer i hodebunnen som kan stimulere fødsel... :lur::ler: Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før??

Jeg har forresten også hørt om rier som ikke kjentes... Og ikke bare en gang heller. Men det har skjedd noe her etter strippingen kjenner jeg. Sa jeg lå og slappet av hadde jeg noe som MÅ være en ri. Det var mye vondere enn de vonde kynnerne og jeg fikk til og med vond i rumpa :klø: Jeg er ganske sikker på at det var det. Måtte puste kontrollert. Men, så ble det med den ene.. etter det har det vært masse kynnere og mer eller mindre murr og verk, men ikke så intenst mer. Men det er jo en start! :) Håper det gir resultater i det minste..

I tillegg har jeg blødd bittelitt, men det er vist ganske vanlig etter stripping. Men jeg må si jeg er litt letta over å se litt farge etter å ha stirret utallige ganger på den frustrerende rene trusa! :fnise:

Så, med igangsettingsakupunktur i morra, og ny stripping på fredag MÅ det da skje noe!

Svigerinna mi fortalte akkurat at hun hadde blitt strippet med 1 cm åpning, og 12 timer etter var det i gang. Nevøen min veide faktisk akkurat det samme som lillegutt ble estimert til. Meeen jeg vet ikke om jeg skal si det..? I tilfelle dere vil tippe mer? :fnise:

Det er i alle fall godt å tenke på at nå er det en plan på det hele i det minste. Innen mandag skjer det uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en merkelig følelse det å vite at innen tirsdag så har du blitt mamma :rødme:

Jeg husker jeg tenkte veldig på det, når jeg ble satt i gang, at nå skulle jeg bli mamma, og i allefall når de tok henne ut at nå hadde jeg blitt mamma på ordentlig..

Det er litt skummelt, men også en veldig fin tanke :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minner meg på Icing at jeg kom ikke på at jeg var blitt mamma før dag 2, morfin dryppens sin skyld :slår:

gleder meg til å titte på telefonen i natt Siebaeo :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennende!! :popcorn: Jeg tipper du våkner med rier i natt jeg :jepp: Sov nå mens du kan, så du har krefter til fødselen :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Don't get your hopes up, damer.. ;) Det hadde vært veldig fint om det braket løs i natt, men jeg er forberedt på at det ikke gjør det.. Ingen flere sånne vonde rier men en hel del kynnere, eller hva det nå er. Men det er ikke lenge igjen nå! Så jeg ser målet klart og tydelig :rødme:

Nå har vi gått en tur. Så skal jeg komme meg i seng snart. Jeg oppdaterer hvis jeg har big news! :)

Og ja! det blir utrolig rart/fint/forvirrende/riktig å bli :hjerte: MAMMA! :strix:

:klemmer: :klemmer: :hug::hug: til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPENNENDE :):):)

I natt braker det nok løs, nå er han klar, jeg føler det på meg!

Du er sikkert drittlei av at folk sier det..men ja..EG HAR TROÅ!

For han kommer når du minst venter det :rødme: :rødme:

Glede meg te å se han iallefall, du må hive ut navnealternativene til meg på facebook..eller?

Rock on!

Natti natten :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempe spennende det her ja... Nå er han sikkert ganske moden og klar for å komme ut, så her blir det veldig spennende å følge med .... :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere.. Jeg er ikke på sykehuset. Jeg er HER! :vinke:;):sukk:

Det skjedde ikke noe i natt.. Annet en at jeg jeg sov ganske godt. + en del kynnere. Og det er jo noe.. Jeg hadde ikke de store forhåpningene egentlig og er forberedt på både akupunktur og ny stripping. Men håper det ikke blir å møte opp på mandag på sykehuset til avtalt tid.. Inntid da skal jeg ikke bli skuffa! Men da blir jeg nok bittelitt skuffa altså.. Og så blir jeg forhåpentlivis veldig fort kjempeglad og har glemt alle ventedager! :)

Det var en del verk og vondt i går, men så roet det seg over natta.. Og det kommer stort sett bare bittelitt farget utflod, og da snakker vi bittelitt.

Lillegutt har fått nytt kallenavn her i gården: happy camper ;)

Og et til forresten (yes vi har vært på Trollkino) : Raglefanten! :fnise:

Jeg tror jeg skal be akupunkturdama lage pinnsvin av meg i dag! I det minste har jeg blitt ENDA mer klar for å bare klemme ut han her tregosen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen nye sniklesere! :):velkommen:

Veldig hyggelig med besøk!

Jeg er forresten fortsatt ganske dårlig til å følge opp i andre bøker om dagen.. :sjenert: Jeg er ikke helt tilstede kan du si.. Kommer sterkere tilbake! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...