Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Kommer du forresten til å legge ut bilde av Bolla på facebook? :)

Vil du forresten bli venn med meg på Facebook? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke helt normal, for jeg synes Gaviscon tyggetabletter smaker helt utrolig godt.

:fnise: Normal og normal du.. ;) Jeg synes ikke den flytende varianten smaker så verst lenger jeg.. Man blir vant til mye rart når man bare må!

Bolla er på innsiden enda ja

Jeg tok Link mot min halsbrann. Syns ikke det smakte vondt, smakte fluortablett. Men det setter seg også fast i tennene.

Torsdag er en fin dag. Lille gullet mitt ble født en torsdag. Det er greit å tenke på en dato noen dager frem, så klarer man å slappe av litt bedre. Det hjalp for meg hvertfall.

Ja, for en frekkas.. Snakker om å utnytte gjestfriheten her! Men ja, tror jeg satser på torsdag. Så får jeg hvilt hodet litt i det minste! Hadde det ikke vært for halsbrannen så hadde dette ikke vært så helt ille! Det ER faktisk ikke så ille altså.. :)

a, du får nok bare slappe av til torsdag.. Og som Pupsilure sier, hennes lille ble født en torsdag og den 28. er tydeligvis en fin dato siden vi har tippet det på hverandre ja

Nå har jeg hvertfall klart å sette på en klesvask, så dagen er mye bedre enn i går allerede

Ja, det er en fin dato! Og nå er fokuset sove, slappe av og spise goood mat! Sitter her og lurer på Naytiris pannekaker før jeg skal på ABC.. :sikle:

Godt å høre at du har en bedre dag i dag!

Jeg har prøvd Gaviscon, Link og Titralac, og ingen av de fungerer, og de to første synes jeg smaker vondt. Titralac'en er grei, for de kan man svelge hele

Torsdag er den store dagen altså?

Lykke til i dag!

Jepp, torsdag er det bursdag her! (håpe, håpe, håpe!) :jepp:

Jeg begynner å se slutten så pass at jeg skal takle denne halsbrannen nå.. Spør meg neste uke om det fortsatt ikke er noe på gang så er det vel en annen låt i pipa :dåne:

Kommer du forresten til å legge ut bilde av Bolla på facebook?

Hm.. ja, det gjør jeg nok ganske sikkert! Gleder meg til å vise han fram!! :strix:

Eller her, for de av oss som ikke har facebook.....?

Det er jeg ikke heeelt sikker på men ikke umulig heller.. evt kan man jo bare bli venner på FB! :)

Er sånn vi islendinger er vettu!! Godt du liker det, for er flere som sier jeg snakker for mye og for høyt

BØØØB BØØ kom igjen da Bolla, mamma er lei av å :fise: og drikke halsbrann medisin......hun vil gjerne du kommer ut nå

Jeg har sansen for islendinger merker jeg! :jepp: Og må innrømme at jeg prøver å tyde alle islandske updates på FB! Utrolig kult språk altså!! Husker på flyplassen i Reykjavik ble menyen opp og ned i mente :ler: Og så var det veldig populært å gå på Snertingur! (...? Eller noe sånt) For koner hvis jeg ikke husker feil. :fnise:

Heia

Du er vel kanskje på ABC nå du da? Hmmhmmmmmmm, virker så koselig der!!

en ja, 28 høres jo ud så en fin dato, det er så rart at du sa det, for jeg er også veldig glad i partall! Jisses, er så så rar at jeg alltid må ha partall sete når vi er på kino..hehehehe Oh lord!

Godt å se at du tar det me ro i dag, må være første ganngen på leeeeeeeeeeeeenge! Synes at du bare skal nyyyyyyyyyte det!

Hvordan er det å gå om dagen forresten? Klarer du deg greit?

Ikke enda. Måtte bare sove litt.. Skal dit klokka to så nå skal jeg bare dusje og spise.

hehe, du er litt over snittet opptatt av partall tydeligvis!

Jeg tar det ganske rolig om dagen, og nå er det fokus på soving! Det går ganske greit altså.. Er litt snurrete i hodet akkurat nå, men det kommer vel av sovinga. Og føler meg litt usosial! Orker ikke avtale noe på dagene... Folk snakker jo bare om en ting.. :roll: Ikke så rart kanskje. ;)

Vil du forresten bli venn med meg på Facebook?

Gjerne det :jepp: Sender deg en PM med navn jeg.

Eller meg?

Ja, bare hyggelig det! :) Sender deg og PM

Ja, som sagt, nå er det mat og dusj som venter. Helt forsnurra og rar i toppen så håper dusjen hjelper. (og litt murr i magen men det tør jeg nesten ikke si..) Jeg må oppdatere med i bøkene deres litt sånn etterhvert tror jeg..

Gleder meg til ABC! :)

:hug: til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tre nye FB-venner! :hoppe: Koselig :)

Og jeg er tilbake fra ABC og fra akupunktur.. Det var modning på gang ja. Livmortappen har sentrert seg og er blitt tynnere (om det sier noe..) Men de kunne ikke kjenne hodet. Dvs ingen åpning enda.. :sukk: Så jordmor mente det var bedre å ta modningsakupunktur i dag og ikke igangsetting. Og det er jeg jo helt enig i.. Ingen vits i å tvinge noe fram som ikke er klart. Da blir det nok bare mas og muligens ikke noe resultat for meg.. Status er at det kan skje i natt og det kan skje langt inn i neste uke. Ingen som vet.. :sjenert:

Jeg blir nok innkalt til overtidskontroll og UL rett over helga tenker jeg. Så fremt ikke noe har skjedd da. Derfor; nå venter jeg ikke aktivt lenger! :opplyser: Nå er det kosings og avslapping til vannet går her. Så i morra vurderer jeg å gå på kino midt på dagen :fnise:

Ellers var kontrollen bra. Litt høyere blodtrykk uten at noen ble stressa av det. Men .... :sukk:... trodde jeg skulle begynne å grine... Jeg ba om å få veie meg :klaske: Jeg har lagt på meg rundt 18kg!!!!!!!! :dåne: :kjefte: :klø: Jeg skjønner ikke at det går an jeg.. Neste gang noen sier: "du har jo bare lagt på deg magen du!" så klinker jeg til dem! :kjefte: Til gjengjeld har jeg jo feite merker etter alt som er borti kroppen så jeg håååper mye er vann nå.. :sukk: Jeg vet jo at jeg har en del vann, men det bør være minst 6 kg!! *krysser fingrene* Fytti katta.. føler meg som Keiko i dag.

Akupunkturdama sa at pulsen har endret seg så det håper jeg er i retning fødepuls.. Nålene var faktisk litt vonde i dag :haar: og hendene mine er ekstra sprengte nå! Håper det er forverring før forbedring.

Nå skal jeg lage grønnsaksuppe og tenke skinny thoughts :roll::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Men .... :sukk:... trodde jeg skulle begynne å grine... Jeg ba om å få veie meg :klaske: Jeg har lagt på meg rundt 18kg!!!!!!!! :dåne: :kjefte: :klø: Jeg skjønner ikke at det går an jeg.. Neste gang noen sier: "du har jo bare lagt på deg magen du!" så klinker jeg til dem! :kjefte: Til gjengjeld har jeg jo feite merker etter alt som er borti kroppen så jeg håååper mye er vann nå.. :sukk: Jeg vet jo at jeg har en del vann, men det bør være minst 6 kg!! *krysser fingrene* Fytti katta.. føler meg som Keiko i dag.

18 kg er da ingenting :)

Kusinen min la på seg 32 kg med sin første!

Var en stor unge på litt over 4 kg, men resten var jo myyye vann! Hun fikk ikke på seg skoene sine siste mnd engang!

...og så var 17 av kiloene borte allerede før hun kom hjem fra sykehuset, så tror ikke du har noe å bekymre deg for, det går nok helt fint! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tre nye FB-venner! :hoppe: Koselig :)

Og jeg er tilbake fra ABC og fra akupunktur.. Det var modning på gang ja. Livmortappen har sentrert seg og er blitt tynnere (om det sier noe..) Men de kunne ikke kjenne hodet. Dvs ingen åpning enda.. :sukk: Så jordmor mente det var bedre å ta modningsakupunktur i dag og ikke igangsetting. Og det er jeg jo helt enig i.. Ingen vits i å tvinge noe fram som ikke er klart. Da blir det nok bare mas og muligens ikke noe resultat for meg.. Status er at det kan skje i natt og det kan skje langt inn i neste uke. Ingen som vet.. :sjenert:

Jeg blir nok innkalt til overtidskontroll og UL rett over helga tenker jeg. Så fremt ikke noe har skjedd da. Derfor; nå venter jeg ikke aktivt lenger! :opplyser: Nå er det kosings og avslapping til vannet går her. Så i morra vurderer jeg å gå på kino midt på dagen :fnise:

Ellers var kontrollen bra. Litt høyere blodtrykk uten at noen ble stressa av det. Men .... :sukk:... trodde jeg skulle begynne å grine... Jeg ba om å få veie meg :klaske: Jeg har lagt på meg rundt 18kg!!!!!!!! :dåne: :kjefte: :klø: Jeg skjønner ikke at det går an jeg.. Neste gang noen sier: "du har jo bare lagt på deg magen du!" så klinker jeg til dem! :kjefte: Til gjengjeld har jeg jo feite merker etter alt som er borti kroppen så jeg håååper mye er vann nå.. :sukk: Jeg vet jo at jeg har en del vann, men det bør være minst 6 kg!! *krysser fingrene* Fytti katta.. føler meg som Keiko i dag.

Akupunkturdama sa at pulsen har endret seg så det håper jeg er i retning fødepuls.. Nålene var faktisk litt vonde i dag :haar: og hendene mine er ekstra sprengte nå! Håper det er forverring før forbedring.

Nå skal jeg lage grønnsaksuppe og tenke skinny thoughts :roll::ler:

oooooooooooooo spennende at det er modning påå gang ihvertfall, tippet ikke jeg i dag :klø: Må bli fort fødsel da :fnise:

Kos deg masse på kino, har vært leeeeeenge siden jeg har vært på kino gitt.....men gleder meg til å prøve å få til babykino en dag.

18kg tar du lett av deg med en fødsel+evt amming+trilling ;)

Hva er fødepuls forresten??

Men du må først tenke "pooping thoughts" før du kan tenke skinny thoughts :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg hvem dine nye fb-venner er :fnise:

Jeg gikk opp 15 kg, ikke så stor forskjell fra 15 og 18. Har ca 5 kg igjen.

Så gøy med modning da! Er nok ikke lenge til du føder :hoppe: Innen et par uker er han hvertfall født! :fnise:

Hvis du skal på kino i morgen formiddag er det babykino rundt omkring. Onsdag er den store babykino-dagen på de fleste kinoer. Billigere er det også :jepp: Og så kanskje det hjelper på modningen å høre litt hyling? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig :jepp:

Håper du får slappe godt av i kveld

Takk! :klem: Jeg er dødstrøtt så det håper jeg og.

18 kg er da ingenting

Kusinen min la på seg 32 kg med sin første!

Var en stor unge på litt over 4 kg, men resten var jo myyye vann! Hun fikk ikke på seg skoene sine siste mnd engang!

...og så var 17 av kiloene borte allerede før hun kom hjem fra sykehuset, så tror ikke du har noe å bekymre deg for, det går nok helt fint!

OI! Sånne historier liker jeg! Varmer en steintung kropp.. ;) Merker tyngden på beina faktisk! Og det har blit merkbart tyngre siste mnd. Og det får meg til å tro at det er en del vann ja.. 17 kilo av hadde vært noe! :nigo: Det tror jeg ikke men jeg kan jo håpe på halvparten i alle fall..

oooooooooooooo spennende at det er modning påå gang ihvertfall, tippet ikke jeg i dag Må bli fort fødsel da

Kos deg masse på kino, har vært leeeeeenge siden jeg har vært på kino gitt.....men gleder meg til å prøve å få til babykino en dag.

18kg tar du lett av deg med en fødsel+evt amming+trilling

Hva er fødepuls forresten??

Men du må først tenke "pooping thoughts" før du kan tenke skinny thoughts

Ja, det ER jo modning! :jepp: Og det var godt å høre! Men om at noe skjer i kveld er vel litt lite sannsynlig.. ;)

Fødepuls er vist en type puls man før før fødsel.. De kjenner på tre forskjellige punkter på håndleddene. Men det kan være at man får den en uke før eller dagen før.. Dvs ingen klar indikasjon det heller.

Pooping thougts!! Mye :fise: ing thoughts her om dagen i af! :ler:

Nå vet jeg hvem dine nye fb-venner er

Jeg gikk opp 15 kg, ikke så stor forskjell fra 15 og 18. Har ca 5 kg igjen.

Så gøy med modning da! Er nok ikke lenge til du føder. Innen et par uker er han hvertfall født!

Hvis du skal på kino i morgen formiddag er det babykino rundt omkring. Onsdag er den store babykino-dagen på de fleste kinoer. Billigere er det også Og så kanskje det hjelper på modningen å høre litt hyling?

Ups.. ja det var litt lite gjennomtenkt kanskje.. Håper ingen ble forulempet! :flau:

Inne 10 dager er han her helt sikkert!! :hoppe:

:lur: Lurte litt på å gå på babykino faktisk.. To fluer i et smekk! Jeg blir modnet OG får prøvd det før lillegutten skal være med. :jepp:

Ang vekta: husk at minst 5 kg er pupp.. ;)

:fnise: MINST! Neida.. så mye er det nok ikke, men at det er et par kilo forundrer meg ikke! Men så har nok hjernen krympet ganske merkbart også da.. :roll:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har mye vann i kroppen, så veier det mye. Vet av flere som "over natten" la på seg mange kilo, men de forsvinner så godt som med en gang etter fødsel.

Jeg har vært heldig, har enda ikke fått noe vann i kroppen. Egentlig har jeg vært veldig heldig, for sett bort fra halsbrannen, hodepinen og slike ting, så har jeg ikke fått ett eneste strekkmerke, ingen vann og hittil gått opp 11,5 kg. Akkurat kiloene kan jo endre seg, for jeg har nå fått tilbake matlyst.. :dåne:

I morges våknet jeg av at jeg var sulten!!

Men, om du ikke får før over helgen så blir det jo novemberbaby på deg! Det regner jeg med at jeg også får :hoppe:

Ha en super dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia og god morgen

:kaffekopp:

Drømte fødselen i natt så var skråååå sikker på å våkne til en mld på telefonene, men foreløpig nada :vetikke:

Håper i det minste at du har hatt mer modningstegn :lur: Dere får prøve sterk mat og kjøre brannbilen i dag da!!

Tente vi kan forsøke å sprinkle litt fødestøv på kula di :strix::gravid: og snakke pent med Bolla i dag og prøve reverse psykology

"Ikke kom ut enda, du Bolla som er så heldig i lille varme bobla di" *hvisker* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Er det forresten andre en meg som tenker på det "å kjøre brannbil" som noe helt annet en det Neytiti mener....? :sjenert:

Her i bygda jeg bor i, er det nemlig et utrykk man bruker om man "har seg" mens tanta er på besøk..... :gjeiper: :skratte:

Håper forresten at det er et godt tegn at du ikke har vert her siden halv åtte i går Siebaeos! :nigo:

Pnsker deg masse lykke til med dagene som kommer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ruccola: Jeg tenker det samme som deg!! Må egentlig innrømme at jeg ikke har skjønt hva Neytiri mener med det?? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: av Neytiri. Her skal alt prøves for å lokke bolla ut ja!! :ler:

overivrig...neida :fnise:

Er det forresten andre en meg som tenker på det "å kjøre brannbil" som noe helt annet en det Neytiti mener....? :sjenert:

Her i bygda jeg bor i, er det nemlig et utrykk man bruker om man "har seg" mens tanta er på besøk..... :gjeiper: :skratte:

Håper forresten at det er et godt tegn at du ikke har vert her siden halv åtte i går Siebaeos! :nigo:

Pnsker deg masse lykke til med dagene som kommer! :klemmer:

haha er kanskje en islandsk måte jeg bruker det på....man sier det ihvertfall sånn da......men ja ser den når tanta er på besøk :ler:

uansett er det slange i bruk :fnise::flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med modning på gang!! :) Dette kan love godt for morgendagen :babygutt:

Håper du får tatt en tur på kino eller gjort noe du har veldig lyst å gjøre og at han gjør seg klar for å komme ut. Godt du tenker at han får komme når han kommer, for det kan jo faktisk ta litt tid..

Tenkte forresten det samme som Ruccola og Cypress ift det Neytiri sa om brannbilen... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...