Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dagene snegler seg i rakettfart synes jeg :) (Endelig) snart 16 uker..! :fnise: Går fort og sakte på en gang..

Jeg rekker liksom ikke tenke så mye på denne graviditeten som den forrige. Må av og til tenke litt innover og minne meg selv på at det bor noen der inne. Magen begynner jo helt klart å vise tilstanden. Nå synes den (litt) også når jeg ligger på rygg, og jeg kjenner godt at livmora er der. Nesten helt opp til navlen. Men formen er på topp! :hoppe: Ikke kvalm lenger, relativt god utholdenhet (til tross for lite og oppstykket søvn i det siste) og det meste føles greit! I går var jeg på gravidyoga for første gang, og det var ganske deilig. Planen er å trene jevnt, så langt det går. Men jeg ser jo at dagene fort blir spist opp.. Vekta holder seg bra, 57kg for et par dager siden.

Bolla er en arti kar! :ler: Nå har han vært hjemme nesten en uke pga feber, forkjølelse og dobbeltsidig ørebetennelse. Men han syter jo nesten ikke i det hele tatt! Utrolig.. I går var han litt for frisk til å være syk så det ble en laaang hjemmedag for mor :fnise: Han var nok litt rastløs for han pøblet faktisk litt.. Jeg hadde bl a to brød til heving på benken. Så da hentet han trappekrakken sin på badet, klatret opp på benken og prikket iherdig i de hevende deigene! :daane: Bare fordi han viste han ikke fikk lov.. :roll:

I dag var han i bhg igjen og det var godt for oss begge tror jeg. I morra skal han være tiger på karneval (hvis jeg får på han dressen...) :nigo:

Bestevenninna mi er forresten gravid! :strix: Straks 6 uker. De hadde akkurat hatt første legebesøk for å sjekke om alt var ok, mannen hadde time på sykehuset for å sjekke og SÅ satt den! De hadde ikke prøvd så lenge da.. Bare litt stressa av "klokka" og utålmodige av natur.. Men i går hadde hun en blødning og ble så klart kjemperedd! :( Den stoppet, men hun har vært og tatt prøver i dag og skal sjekke på UL og ny prøve neste uke.. HÅÅÅÅÅÅPER så inderlig at det går bra!!

Nå må jeg legge meg snart. Kjære pakker og skal til alpene.. Jeg er så misunnelig at det er helt grusomt!!! Har sååååååå sinnsykt lyst til å være med!!! Ble litt hekta av turen for noen uker siden... Men men, om et par år får jeg vel prøve meg igjen.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for pm, selv om jeg jo faktisk sa at jeg visste det! :fnise: Det stemte da, så hobbyautisten i meg fikk en bekreftelse på at hun finnes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar gjerne også imot pm, uten å ha noen god grunn :fnise:

Så koselig at venninna di også er gravid! Får satse på at det går bra ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha! Jeg leste at du husket en tråd en gang som avslørte nick, men skjønte ikke at du husket meg! Trøtt jeg og gitt.. :ler: Laaangt over leggetid for tjukkaser.. :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Synes det er litt kjedelig jeg.. :sjenert:

Nå tror jeg at jeg kjente babisen utenpå magen! :rodmer: Noen små dytt/dult. Og så en skikkelig kynner.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig! Jeg har begynt å kjenne det utenpå de siste ukene, men kjente det tidligere med Lilletassen. Kommer sikkert veldig an på hvordan de ligger. Men det er like deilig denne gangen som sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir jo litt i tvil nå som det er et døgn siden :fnise: Gleder meg til å kjenne de skikkelige sparkene :hjerte:

Ja, så var det morsdag da.. Og jeg og Bolla er alene hjemme ;) Kjære har rapportert at gave kommer senere.. Jeg er fortsatt dødsmisunnelig på han som er på skiferie da :sikle: Men men.. det blir vel min tur igjen en dag ;)

Nå sitter jeg her og spekulerer på å kjøpe med noen mammaklær på nett.. Trenger noe snart og gjerne noe som er litt fint. Og så skal jeg på konsert 1 mars og vil se litt bra ut! :nigo: Tenkte kjøpe en sort litt blank slim jeans på HM og kanskje denne toppen. Likte den grønne fargen så godt.. Spørs om jeg fyller den ut da, men ellers får jeg gå for en vid skjorte. :)

Ah.. jeg som skulle legge meg tidlig.. Nå satte jeg et brød i ovnen og det er ikke ferdig før 22.30.. Men jeg kan jo gjøre alt klart til da og hoppe i seng etterpå. :)

Hvis noen vil ha en superenkel brødoppskrift så er den her!

7-minuttersbrød

350g siktet spelt

350 g sammalt spelt

5 dl kaldt vann

5 gram gjær (1/10-del av pakken)

1-2 ts (hav)salt

1 ss honning

Røres sammen og has i 2 liters brødform. Heve under plast i 10-12 timer. NB. Lag et "telt" over brødet for det hever ganske bra ;) Jeg rører det sammen på morgenen og steker på kvelden. Så har vi ferskt brød til morgenen. Er det helg rører jeg det sammen på kvelden og har nystekt brød til frokost. MMmmmm! :sikle:

Elsker oppskriften fordi det er så uhyre enkelt, ingen elterunder og utrolig saftig og godt! Bolla digger det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du bestilte fra happymum! Gleder meg til å høre hvordan kvaliteten er! (Sier jeg som har shoppestopp... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...