Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Jesse :klem: Du skal ikke se bort i fra at vi skal være i området. ;)

Marmot, det var synd!! :(:klem:

Honning - hei! :klem: Ja det er litt spennende! Og overhode ikke sikkert at det går like lett denne gangen.. :haar:

Jeg stresser heldigvis mindre enn jeg gjorde i vinter. Det var ille - jeg var jo egentlig syk føltes det som. Men jeg har verdens beste arbeidsplass og de tar godt vare på meg. I tillegg til at jeg føler jeg har lært MYE av ting som har skjedd.

Luremegpå :klem: En vakker dag!

Jeg jobber 90%. I realiteten 100 om dagen, men jeg sparer avspasering for å dekke bhg-ferien. Det blir 5 uker ferie det :nigo:

Nei, det passer vel aldri å bli gravid.. Vi har ikke vært verdens beste kjærester i det siste og det gjør jo også at jeg nøler litt. Men jeg tror mye av det er at vi har blitt litt tatt av hverdagen. Det gjelder å hete opp forholdet litt innimellom! :)

Pupsilure! :nigo: Kult! Vi må prøve å få det til!

I går hadde jeg en litt over snittet bra dag må jeg si.. Jeg fikk i alle fall MYE skryt! :sjenert: Først hadde jeg medarbeidersamtale som gikk veldig bra. Jeg har liksom mistet litt selvtilliten etter mye pes i løpet av det siste året. Men jeg fikk høre at jeg var effektiv, hadde meget stor arbeidskapasitet og innsatsvilje, tok oppgavene med en gang, selvstendig, flink på faget, høy kompetanse og mye annet hyggelig. Eneste de ville at jeg skulle jobbe med var å tro på meg selv og bygge opp selvtilliten igjen.. Det var rett og slett UTROLIG godt å høre!

Og så gikk jeg på dancestep som jeg ikke har gjort siden før jeg var gravid, og etter timen kom intstruktøren bort og sa at "det der var VELDIG bra!" :fnise: Til helvete med janteloven! Dagen i går sluuuuker jeg fullt og helt!! :biggrin:

I dag prøvde jeg å ha med meg Bolla på en liten shoppingtur uten vogn. :ler: Ikke til etterfølgelse. Når han til slutt bæsja inne på den fine klesbutikken jeg var på for å bytte en gave måtte jeg bare gi opp.. :fnise:

Han er forresten veldig kul for tiden :rodmer: Kan så mange ord nå at jeg ikke har oversikten lenger. Og i går gikk han bort til en sparkesykkel på lekeplassen og prøvde seg :hakeslepp: På tide å skaffe hjelm...

What to do now.. Kjære er på fest og jet order ikke gjøre husarbeid.. Film og sjokolade tror jeg! Det er FREDAG! : :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende med prøving!! Jeg henger med på og FØLGER med - ikke joiner med det første ;)

Vi har ikke ferie før fra og med 21. juli, og så er vi i byen til Jesse 1.-4. august, så vi kan dessverre ikke bli med på treff den uken :( Men vi har veldig lyst å bli med neste gang :Nikke:

Hipp hurra for utrolig flott tilbakemelding - det må du ta med deg ja!! ;)

Kos dere i helgen og bare kos deg i feedbacken, for det er ikke hver dag man får såpass hyggelig ord slengt i sin retning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei DIne :klem: Så hyggelig å se deg.

Å, det hadde vært så koselig å sees! Så dumt du ikke kan :( Hvor lenge jobber du om dagen..? Og det er forøvrig uken 6-10 august jeg skal henge i byen. Og 9-13 juli som sagt.

Det kan jo fort være vi kan følge hverandre i prøvingen. Man vet jo aldri hvor fort ting går... :sjenert:

Og det var bra jeg tok med meg den gode tilbakemeldingen, for i dag har vært en tilsvarende dritt dag! :( Startet med å føle meg helt tom og sliten, fikk en sinnsykt irriterende telefon på jobb (jypling med enormt ego og liiite erfaring som prøvde hersketeknikk! :kjefte: ), en annen kunde som klagde på at vi hadde vært så treige når vi har bøyd oss baklengs for å please han, når han kom til oss desperat i 12 time og maser og maser fordi HAN er sent ute! Vi har dyttet på andre oppgaver og gjort alt vi kan og så klager han..! Bortskjemte dust. Han hentet seg litt inn da jeg bestemt men høflig forklarte at det var helt uvanlig å komme så sent og at vi hadde gjort alt vi kunne for å komme han i møte. Og så ETTER det sendte han mail og klagde på regninga.. Fy f.. Hadde det ikke vært for kundene hadde det vært en helt super jobb.. sies det i mange bransjer. ;)

Og så i ettermiddag skulle jeg selge et alt for stort kjedelig skap som står på rommet til Bolla. Men så viste det seg da kjøperen kom at vi ikke får det ut av rommet i en del! :kjefte: Han ble heldigvis ikke sur, men han ville jo ikke ha det om det må demonteres.. Jeg sa til kjære at det SKAL ut, om det så må hugges opp. Så sånn blir det..

Synes det er så utrolig mange kjipe folk om dagen.. Frekke og aggressive folk i trafikken og overalt. jeg føler nesten at noen forsurer for å ha noe å gjøre.. Lyst til å flytte på landet og drive med .... ikkeno! :ler:

Nå har jeg forresten bestilt meg treningsdvd! :hoppe: Ripped in 30 av Gillian Michaels (biggest looser-trenern) :trene: Jeg skal være alene hjemme med Bolla mer eller mindre i 14 dager og da blir det ikke mulig å trene. Så tenkte jeg det var en ide å prøve.. :) Hoppet over 30 days shred siden jeg ikke er helt utrent. Får se om det blir suksess. Og om jeg finner dvdspilleren :ler: Ellers får jeg bruke pcn ;) Jeg er faktisk lettere enn på mange år (54 +/-) men trenger MUSKLER! Er skikkelig pinglete om dagen. Jeg og kjære har kuttet kraftig ned på karbene (uten å være hysteriske) og det er faktisk utrolig effektivt i forhold til å holde vekt selv om det omtrent ikke blir trening..

æsj.. for en kjip dag.. håper morgendagen blir bedre (krysse fingrene). Det blir den forresten ikke for jeg må finne ut av kranglefaktura.. :sukk:

Nei og nei for et sutreinnlegg!! Kommer sterkere tilbake..

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Håper dagene ble bedre!!

Fortell gjerne hva du syns om trenings-dvden!! Jeg er litt i markedet! Har tenkte flere ganger når jeg er alene hjemme med A at det hadde vært kjekt med hjemmetrening! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg, det er vanskelig innimellom når man har sånne dager, høres ut som en ferie er snart på tide for deg, få koble litt av :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Jeg er stort sett ledig i hele sommer, så lenge det ikke krasjer med M sin soving. Hun er fortsatt veldig avhengig av faste rutiner når det gjelder soving, så sover best hjemme i senga si. Sover fra 12.15-13.30. Ser at det kan bli problematisk. Gleder meg til hun ikke sover på dage lenger og at neste barn blir lettere når det kommer til soving. Jeg tar for øvrig gjerne i mot besøk og. Bor i nytt og fint hus nå :)

Så kjedelig at du er i en lei periode. Slitsomt å ha det sånn. Husker du snakket om at du var sliten da du jobbet 100%. Ble det ikke bedre da du gikk ned 20%? Det å få barn er på mange måter en livskrise (mener å huske jeg har sett det har blitt omtalt slik før. Burde kanskje satt det er hermetegn). Selv om det jo er fint og flott, så er det utrolig utmattende på mange måter. Det er ikke rart om man blir påvirket av det fra tid til annen? Eller tror du det ka ha andre årsaker?

;klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dagene ble bedre!!

Fortell gjerne hva du syns om trenings-dvden!! Jeg er litt i markedet! Har tenkte flere ganger når jeg er alene hjemme med A at det hadde vært kjekt med hjemmetrening!

:klem: Det ble bedre etterhvert!

Harregud.. jeg har ikke fått prøvd enda.. Det har vært så sinnsykt hektisk at jeg knapt har hatt tid til å sove. Men i dag skal jeg prøve :fnise: Du skal få rapport!

Uffameg, det er vanskelig innimellom når man har sånne dager, høres ut som en ferie er snart på tide for deg, få koble litt av

:klem: Ja nå gleder jeg meg til ferie!!

:klem:

Jeg har ikke noe annet fornuftig å komme med enn :klemmer:

:kose:

Jeg er stort sett ledig i hele sommer, så lenge det ikke krasjer med M sin soving. Hun er fortsatt veldig avhengig av faste rutiner når det gjelder soving, så sover best hjemme i senga si. Sover fra 12.15-13.30. Ser at det kan bli problematisk. Gleder meg til hun ikke sover på dage lenger og at neste barn blir lettere når det kommer til soving. Jeg tar for øvrig gjerne i mot besøk og. Bor i nytt og fint hus nå

Så kjedelig at du er i en lei periode. Slitsomt å ha det sånn. Husker du snakket om at du var sliten da du jobbet 100%. Ble det ikke bedre da du gikk ned 20%? Det å få barn er på mange måter en livskrise (mener å huske jeg har sett det har blitt omtalt slik før. Burde kanskje satt det er hermetegn). Selv om det jo er fint og flott, så er det utrolig utmattende på mange måter. Det er ikke rart om man blir påvirket av det fra tid til annen? Eller tror du det ka ha andre årsaker?

Hvordan er det om hun sover i reiseseng? Eller i vogna si? Veldig lyst til å komme på besøk i nyhuset en dag! :jepp:

Jeg har gått ned til 90%, og det hjelper faktisk en del. Det gjør at jeg ikke konstant må ha dårlig samvittighet for timer jeg mister, og gir slakk til henting og levering. Samtidig som det gir meg mulighet til å opparbeide mertid/avspasering. Men det gir jo litt mindre utbetaling.. Og kjære har hatt mindre tillegg enn vanlig dette halvåret i tillegg til min dåååårlige feriepengeutbetaling :filer:

Andre årsaker.. jegvet ikke helt jeg. Jeg ble jo litt tatt på senga (ikke på ordentlig! :fnise: ) av en gammel (brennheit) flamme i våres som fant det naturlig å komme og si at han angret på at han ikke satset på meg, og jeg og kjære har hatt det litt kjedelig i hverdagen. I tillegg til masse stress og mas har det kanskje blitt litt mye og lett å tenke på gamledager med sene sommernetter, ikkeno ansvar, brusende følelser og bekymringsløst liv. ;) Og glemmer frustrasjonen og drømmene om.. det jeg har nå! Nå er kjære bortreist igjen og jeg gleder meg til han kommer tilbake. Skal fokusere på å få romantikken tilbake! Neste uke får vi svigermødrene på besøk (barnevakt pga bhg-ferie) og da skal det dates!

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krisen på jobb løste seg faktisk, nesten litt mirakuløst lett.. Måtte nesten klype meg i armen :roll: Har lett for å se for meg det verste etter et par vanskelige situasjoner i fortiden.

I mellomtiden har jeg hatt alle kolleger her på middag (lagd i fellesskap heldigvis). Det skapte jo litt ekstra stress iom at jeg var alene hjemme og hadde tusen ting jeg ville ha på plass her før jeg fikk hjemmet invadert av litt over snittet kvalifiserte folk :fnise: Selvfølgelig noe overdrevet av meg.. Men man vil jo ha det fint når man får besøk.. og det er sånn vi får gjort ting her i huset! :ler: Vi får besøk og panikk! Men jeg imponerte både meg selv og min kjære med å skru sammen skap og grave ut gjesterommet så det nå ser ut som et fint gjesterom, og ikke en bod.. :trene: Og Bollas rom har blitt så fint! :strix: Lyst til å vise dere.. Kanskje jeg også må lage meg en blogg. Jeg startet en vanlig blogg en gang.. men den har jeg egentlig glemt.

Jeg er hjemme fra jobb i dag. Verk i kroppen, hodepine og helt utslitt. Bolla fikk jo så klart feber da jeg fikk huset fullt av gjester.. Og så fikk han bittesmå prikker over det hele og et veldig blankt øye. I tillegg til å være lei seg og slapp og snørrete. Så på fredag dro vi (for første gang faktisk) på legevakten. De mente han hadde en virusinfeksjon som ga utslett og forkjølelsessymptomer, samt viruskatarr på øyet. Altså ikkeno å gjøre annet enn å slappe av.. Nå er han i bhg og er fin, men jeg fikk vondt i kroppen i går og skjønner hvorfor han var så pjusk form stakkar.. Så i dag da jeg våknet og var totalt utslitt leverte jeg i bhg og dro hjem. Tror jeg har godt av å hente meg inn litt. Med god samvittighet.. Så i dag sover og surfer jeg hjemme :fnise: Godamnit det er mye dritt på tv.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne se bilder! :nigo: Det er litt sånn her også, når vi får besøk får jeg plutselig gjort masse :ler:

Veldig hyggelig med innlegg fra deg igjen :klem: Liker å lese om hverdagene deres.

God bedring! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pupsilure! :klem: Jeg er stadig innom deg og selv om jeg ikke legger så mye spor for tiden.. :sjenert:

Jeg skal prøve å vise noen bilder en dag. Ellers håper jeg vi kanskje får til et treff her snart. Nå ser det ut til at jeg skal jobbe noen dager i uke 28 og kaaanskje bort en tur. men ellers vil jeg gjerne invitere! :)

Formen er mye bedre. Ikke verk i leddene lenger og tror det hele er over. :)

Så nå har jeg prøvd Ripped in 30 :trene: Og er faktisk ganske svett! Det er et fireukers program, med fire nivåer. Og øvelsene er som oftest vist på flere måter, både tøffere og enklere så det skal passe de fleste. Jeg tror nok jeg går videre til nivå 2 før det har gått en uke, men det var absolutt en treningsøkt! Tenker at jeg kan jo ta en dobbel også innimellom. Gjør det nok helst når jeg er alene :sjenert: Men dette skulle jeg jo bare gjort før! :klaske: Det er jo ypperlig å få seg en rask treningsøkt selv om jeg må være hjemme! Og det er over på en halvtime.. det skal jeg få til.

men nå må jeg dusje og sove.. Skal på foreldresamtale i bhg i morra så det blir en litt slow start. Men jeg er så trøtt om dagen at det egentlig er alt for sent allerede.. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Her prøver jeg og å komme igang med trening. Fått noen øvelser av kiropraktor nå som jeg må gjøre for å få styrket bekkenet, også skal jeg gå turer og sykle ved siden av. Egentlig lyst med en pangstart, men det tålet ikke bekkenet mitt. Dessuten burde jeg klare turer og slikt jevnlig før jeg gjør mer. På en måte har jeg litt enten eller mentalitet. Må klare det jevne og.

Jo, kanskje hun kunne klart det i reiseseng. God ide. Vogna har hun ikke sovet i siden hun sov i bagen. Fikk ikke til det med seler på sportsdelen, så da gikk jeg over til senga. Litt dumt egentlig, for vanskeligere å ta henne med undt. Nå har jeg ikke tatt med noe særlig rundt når hun skal sove unasett, fordi hun er så avhengig av faste rutiner for å klare å sovne. Bhg-tanta sa faktsik at hun var den mest utholdende hun hadde vært borti. Hun kan skrike i 2 timer hvis hun ikke får de rutinene hun er vandt til og det synes jeg det ikke er verdt.

Skjønner greia med å lengte til dagene før baby. Selv har jeg ingen mann å lengte til siden jeg ble sammen med mannen såpass tidlig (16 år). Noen ganger føler jeg meg helt stuck her hjemme. Er og frustrert over at kjønnsrollene har blitt så mye mer tydlig nå enn før. Ikke bare når det gjelder barn, men jeg merker det på måten folk forholder seg til oss på. Litt vanskelig å forklare, men kjenner jeg re veldig frustrert over det. Dessuten ser jeg det så tydelig med veldig mange andre par og.

Så fint at du trives med å jobbe mindre, selv om det blir mindre cash. Jeg får dårlig sommerlønn neste sommer pga mammapersjonenen. I år var den ganske bra + at jeg fikk MASSE igjen på skatten. Jeg kommer og til å få etterbetalt for lønnstilegg neste måned (tror jeg). Gikk faktisk opp 30 000 kr, noe som ikke er dårlig til å være i det offentlige. Siden jeg var ferdigutdannet for 3 år siden, har grunnlønna gått opp med rundt 60 000 kr. Startlønna for yrket mitt synes jeg rett og slett er veldig bra nå, så nå har vi ingen grunn til å klage.

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å begynne litt forsiktig. Jeg gjør jo aldri det egentlig og trener ofte på meg vondter.. :klaske: Men nå har jeg gjennomført dvd-trening for tredje dag på rad! :trene::fnise: I trusa, topp og joggesko i dag. Det er flere "perks" med å trene hjemme. :ler:

Om jeg får til å invitere hit, go du tør prøve ;) , har jeg reiseseng (og Bolla har jo seng). Og om du tar med noe sengetøy hun er kjent med kanskje kan det jo hende hun synes det er greit.. Hva gjør dere om dere er bortreist forresten? :klo: Men jeg skjønner at du ikke orker 2 timer hyling.. M er faktisk (heldige oss..) utrolig enkel der, vi fikk motsatt beskjed på bgh-samtale her om dagen, han er utrolig enkel å legge. Og nå har han begynt å sove på madrass og synes vist det er skikkelig stas! :rodmer: Så i helga passet en venninne han for meg når jeg trente, og da det var på tide med lur rigget de til en flatseng og han la seg og sov. jeg blir rent imponert selv.. Jeg var den i barselgruppa som hadde med seg babyen inn på kafeen hver gang fordi han våknet..

hehe, det med kjønnsrollemønster skjønner jeg. Heldigvis er vi veldig likestilte her. Menjeg ser jo at det er en del ting jeg "ser" som han ikke gjør.. Eller hører! Men når det er sagt tror jeg han sesr mer enn snittet. Han er veldig flink!

Ahh, så deilig med litt ekstra penger! :daane: Det var bra opprykk! :)

Jeg bruker alltid å få igjen på skatten. Men i år ble det kluss sannsynligvis pga permen. Men også fordi bare 1/4 av vårt relativt gigantiske lån stod på meg.. :roll: Hadde bare kjære fått noe igjen! Men neida.. Litt irritert på han for det. Jeg trekker ekstra med vilje. Alltid. Han gjør ikke det og får baksmell. (pga div tillegg). Jeg fikk forøvrig 6% lønnsopprykk jeg og :nigo: + stigetillegg ved nyttår. Og alikevel er jeg blakk om dagen.. :roll:

Nå skal jeg prøve å komme meg i seng litt tidligere enn midnatt.. Jeg er så trøtt om dagen og har egentlig veldig mye å gjøre på jobb, samtidig som jeg må hente og levere. Tidsskjema går liksom ikke opp.. Skulle egentlig jobbe litt hjemme, men orket ikke.. Legging dro ut og etter husarbeid er det ikke mye igjen av kvelden. Hail to all single mums asså! :daane:

Men vi rakk en tur på stranda, Bolla og jeg! Hentet han og dro rett ut til sjøen. Han synes det er sååå gøy å løpe i vannkanten :fnise: Badebolla :rodmer:

Nei, to bed! :sovne:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nais! :ler: Mannen din liker nok treningsshowet han får hjemme :ler: Selv har jeg hatt (og har) Feber, forkjølelse og kvalme de siste to dagene, så har bare fått gjort de øvelsene jeg har fått av kiropraktor en gang per dag. Skulle egentlig gjøre to og sa til at han at det SKAL jeg gjøre. Skikkelig bråkjekk :daane:

Ja, vil veldig gjerne låne reiseseng hvis det blir treff. Jeg har vel egentlig bare gjort det til vane at jeg drar ut mellom sovingene hennes. Kjenner nå at det høres veldig deilig ut med en unge man kan ha med seg overalt så lenge man har med vogna. Skal jobbe for det neste gang. Men nå har jeg vel egentlig bare prioritert å få henne til å sove i det hele tatt og ikke tatt den videre derfra. tenker og at alle har vel et eller anet som er slitsomt med barna sine og dette er det som er slitsomt med henne nå. For øvrig så er hun jo veldig rolig og blid når hun er våken, og der føler jeg meg veldig heldig. Flink din M er til å sove forresten :jepp:

*Kvalmebyge* Får skrive mer senere. Dette minner meg på at jeg ikke skal bli gravid med det første ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallapårai sibber'n! :ler:

Fant deg helt plutselig etter at KG hadde makeover.. da dukket plutselig sammensuriumet opp på mine innlegg ;) Så hyggelig at du er litt innom igjen. Spenndende med prøving på nr 2 da :jepp: Jeg håper jeg følger etter deg, sånn ca 9 mnd etter - som med nr 1 :)

Håper sommer'n behandler deg fint så langt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å stelle i stand middag for kollegaer hjemme. Imponerende! Skjønner godt du blir litt ekstra stressa når du får de på besøk, mtp yrket ditt ;)

Håper dere er friske og raske nå og nyter sommeren. Været har jo ikke akkurat vært mye å skryte av denne uken, men det er forsåvidt deilig at man slipper bobledress og hele pakka :fnise:

Har veldig lyst å få til treff med alle sammen snart, men jeg er på jobb hele neste uke og så er vi bortreist de to ukene jeg har ferie.. Uke 32 er jeg tilbake på jobb tror jeg det er.. (6.august).

Etter det kan vi ganske mange helger fremover (bare ikke den 18.august, da skal vi i bursdag).

Håper vi alle kan samtidig en gang i løpet av sensommeren!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...