Gjest gjestdeluxe Skrevet 31. mars 2010 #41 Del Skrevet 31. mars 2010 Man må velge mellom menn som respekterer kvinner, og er mindre frempå, og menn som er mer frempå, men har et gammeldags kvinnesyn. Det finnes vel også en god del mer utadvendte menn som er mer frempå - og som respekterer kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 31. mars 2010 #42 Del Skrevet 31. mars 2010 Enkelte ting skal mennene få lov til å bedrive, synes jeg. Jasså? Som runking, sofasliting, sjekking og øldrikking? Så kan vi lage maten, ta oppvasken, og være passive filledukker? Om du vil bli sjekka opp i 2010 må du regne med å måtte jakte litt sjøl også. Med mindre du vil ende opp med en av de overnevnte generaliserte typene jeg beskrev da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aston Skrevet 31. mars 2010 #43 Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) Det finnes vel også en god del mer utadvendte menn som er mer frempå - og som respekterer kvinner. Det jeg mener med "frempå" i den sammenhengen er det å legge an på veldig mange - også de man ikke er særlig interessert i. Man ser mye slikt i drosjekøa en lørdagskveld. Men ellers, så er inntrykket mitt at det er mindre av det her til lands. Jeg snakker om generelle tendenser og ikke enkeltpersoner. Det å være utadvendt er en helt annen sak. Det norske folk, både damer og menn, er nok ikke like utadvendt som mange andre. På godt og vondt. Noen liker det, andre ikke. Endret 31. mars 2010 av aston Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 31. mars 2010 #44 Del Skrevet 31. mars 2010 Jasså? Som runking, sofasliting, sjekking og øldrikking? Så kan vi lage maten, ta oppvasken, og være passive filledukker? Kurant arbeidsdeling det? Men seriøst, er nok ikke mange som ikke runker, da har man vel rimelig lav seksualdrift i mine øyne Om du vil bli sjekka opp i 2010 må du regne med å måtte jakte litt sjøl også. Med mindre du vil ende opp med en av de overnevnte generaliserte typene jeg beskrev da Det er jeg enig i, altfor mange jenter som er litt for passive. Ikke det at man ikke skal ta initiativ selv, men for min egen del mister jeg interessen dersom jeg merker at jeg må ta initiativ til alt, hele tiden. Lite spennende egentlig. Jenter som kan by på seg selv på flere plan og generelt er inkluderende er vanvittig tiltrekkende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 31. mars 2010 #45 Del Skrevet 31. mars 2010 men for min egen del mister jeg interessen dersom jeg merker at jeg må ta initiativ til alt, hele tiden. Lite spennende egentlig. Jenter som kan by på seg selv på flere plan og generelt er inkluderende er vanvittig tiltrekkende. Nettopp. Mange vil nok oppleve det som avvisning om det kun er en selv som tar kontakt/initiativ. Dating fungerer som et vennskapsforhold når det gjelder kommunikasjon/flørt. Hvis jeg ALLTID er den som må ringe for å avtale "date" med en spesifikk venninne eller ny date, så responderer jeg likt på både venninne og date og tenker: Vedkommende er ikke så veldig hypp på å se meg egentlig, gjør det mest av plikt/har ikke noe bedre å gjøre. Vedkommende virker tiltaksløs, lite interessert. Jeg gidder ikke mer. Konsekvens: Jeg går lei og slutter å ta initiativ selv, for jeg må faktisk vite at den andre er intressert. Det er jo enkel logikk i mitt hode værtfall. Man burde ha en viss balanse i alle relasjonsforhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 31. mars 2010 #46 Del Skrevet 31. mars 2010 Nettopp. Mange vil nok oppleve det som avvisning om det kun er en selv som tar kontakt/initiativ. Dating fungerer som et vennskapsforhold når det gjelder kommunikasjon/flørt. Hvis jeg ALLTID er den som må ringe for å avtale "date" med en spesifikk venninne eller ny date, så responderer jeg likt på både venninne og date og tenker: Vedkommende er ikke så veldig hypp på å se meg egentlig, gjør det mest av plikt/har ikke noe bedre å gjøre. Vedkommende virker tiltaksløs, lite interessert. Jeg gidder ikke mer. Konsekvens: Jeg går lei og slutter å ta initiativ selv, for jeg må faktisk vite at den andre er intressert. Det er jo enkel logikk i mitt hode værtfall. Man burde ha en viss balanse i alle relasjonsforhold. Tenker nok mye av det samme som deg. Jeg misliker også sterkt selv dersom det alltid er meg som ringer eller foreslår ting, og det gjelder nok også for min del både i dating/kjæresterelasjoner og også vennskapsrelasjoner. Har jo noen "gamle" venner jeg bortimot ikke har kontakt med lenger som konsekvens av at de aldri gidder å ringe eller ta kontakt. Jeg kan godt ringe og få de med på noe, men jeg syntes balansen blir litt feil og resultatet er at jeg selv ikke ringer. Balanse er ikke minst noe som er ekstremt viktig i dating. Dersom man hele tiden er tiltaksløs til tross for at man er interessert eller hele tiden overkjører den andre er det vel egentlig dødfødt fra dag 1. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 31. mars 2010 #47 Del Skrevet 31. mars 2010 Og en ting til i forhold til dette, jeg legger merke til at TS mener Norske menn er dårlige til å ta initiativ. Vel, det kan hende hvis man sammenligner med briter, men Norske jenter er heller ikke alltid frykelig frempå. Dette handler ikke nødvendigvis om kjønn, men om britisk i motsetning til Norsk sosial omgang. Faktisk kan britiske jenter være ganske så frempå Syntes generelt vi kan lære litt av briter. Digger landet, kom hjem fra London for ikke så lenge siden, og har bodd en lengere periode i Storbritannia før. Høfligheten og selve væremåten i sosiale relasjoner ser man ikke så ofte i Norge. Køkulturen, som kan være et eget kapittel for seg her på berget er en helt annen verden der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå