Gå til innhold

Hvorfor er norske menn så dårlige på å ta initiativ?

Gjest Carleigh-Ann

Anbefalte innlegg

Gjest Carleigh-Ann

Oj, det hørtes heftig ut :) Er du interessert i han da? Virker som det enten er for mye av det gode eller ingen initiativ i det hele tatt. Dating er vanskelig. Den eneste som jeg nusser på nå for tiden er katten :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husdyr er det jo veldig selskap i da:)

Ja, alt eller ingenting er nok stikkordet. Eller med andre ord: playere eller desperate.. De som har funnet balansen er vel i forhold.

Nei, heldigvis finnes det jo alltid unntak da:)

Har akkurat kommet ut av et forhold, så har ikke lyst til å hoppe inn i noe enda, men han er helt klart en bra person (hadde det ikke vært for noen kleine meldinger og replikker). Å bli kalt for "kjære" etter 6 timer er kanskje litt drøyt eller?:P

På den annen side: Menn som ALDRI får ut fingeren er kanskje 10 ganger verre! Skjønner at det er frustrerende å være singel og på leting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Ja, så hvordan har det seg at norske menn er så tiltaksløse. Mener ikke å fornærme noen eller generalisere, men nå mener jeg ut fra de norske mennene jeg har møtt. Jeg har datet en fyr litt i det siste, men han tar nesten aldri kontakt. Det er sikkert fordi han ikke er interessert, men venninna mi mener at norske menn forventer at jenter skal jakte på dem, så de gidder ikke anstrenge seg noe særlig. Er dette sant? Jeg har bare vært sammen med utlandske gutter så kan ikke noe om dating her i Norge...

Fordi Norske menn er tørre knekkebrød uten personlighet. Daaah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert fordi han ikke er interessert, men venninna mi mener at norske menn forventer at jenter skal jakte på dem, så de gidder ikke anstrenge seg noe særlig. Er dette sant?

Når det gjelder nettdating er det i hvert fall ikke slik. Den beste profilen får nok langt færre meldinger enn en helt gjennomsnittlig jenteprofil.

Hvis du ikke er en kvinne, og skal finne noen på nett, så hjelper det ikke samme hvor god profil man har. Man må nok uansett belage seg på å 'spamme innboksen' til damene der. Mest fordi damer stort sett bare ser igjennom innboksen, og ikke leter selv (hvis jeg ikke tar feil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så hvordan har det seg at norske menn er så tiltaksløse. Mener ikke å fornærme noen eller generalisere, men nå mener jeg ut fra de norske mennene jeg har møtt. Jeg har datet en fyr litt i det siste, men han tar nesten aldri kontakt. Det er sikkert fordi han ikke er interessert, men venninna mi mener at norske menn forventer at jenter skal jakte på dem, så de gidder ikke anstrenge seg noe særlig. Er dette sant? Jeg har bare vært sammen med utlandske gutter så kan ikke noe om dating her i Norge...

Hmmm...Jeg har ikke vært borti tiltaksløse menn.Tvert i mot.Jeg har hatt både kjærester(som nå er xer), arbeidskollegaer og tilfeldige som jeg har møtt(men ikke gått videre med), som har blitt helt gal bare jeg har smilt eller ledd av noe de har sagt/gjort.Selvfølgelig over tid,ikke bare etter èn gang likssom...Vet ikke hvorfor, kanskje fordi jeg alltid er glad og smiler av det meste? :gjeiper:

Neida, men jeg har det inntrykket av at norske menn er ganske flinke til å ta initiativ jeg.Som jeg selv har erfart og hørt fra andre som mener det samme...Men det er alltid noen som engasjerer seg mer enn andre vettu :) Og jeg vet de fleste kompisene mine liker å jakte på kvinner, til en viss grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Jeg bare lurer på hvordan man dater norske menn, virker som de forventer at jenter tar initiativ, er det sånn? Nå har jeg faktisk møtt en fyr (og han er faktisk norsk! Ikke ire eller italiener selv om det er det jeg har gnåla om at jeg ville ha :gjeiper: )og han har tatt litt initiativ hvertfall..

En teori er kanskje at norske menn stikker så fort man ikke vil åpne musa si? Jeg har hvertfall blitt dumpa flere ganger når jeg har sagt jeg ikke er klar til å ha meg med en gang. Ser ut til at mange menn bare tenker på en ting... Syns mannfolk må være litt frampå og ikke vingle så fælt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En teori er kanskje at norske menn stikker så fort man ikke vil åpne musa si? Jeg har hvertfall blitt dumpa flere ganger når jeg har sagt jeg ikke er klar til å ha meg med en gang. Ser ut til at mange menn bare tenker på en ting... Syns mannfolk må være litt frampå og ikke vingle så fælt!

Der ser man at du valgte helt rett strategi, og på den måten raskt og effektivt ble kvitt de useriøse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på hvordan man dater norske menn, virker som de forventer at jenter tar initiativ, er det sånn? Nå har jeg faktisk møtt en fyr (og han er faktisk norsk! Ikke ire eller italiener selv om det er det jeg har gnåla om at jeg ville ha :gjeiper: )og han har tatt litt initiativ hvertfall..

Det er helt klart forskjell.Jeg har alltid ventet med sex til vi har vært mer enn på dating stadiet,jeg.Og aldri fått noe negativ tilbakemelding på det,da...Og nå har jeg kontakt med en jeg tror jeg liker,som skjekka meg opp 2 ganger før jeg innså at han var aktuell :fnise: hehe. Og har vært hjemme til han 2 ganger på middag og "sitte å holde rundt i soffan" kos.Så reiste han til nabolandet på jobb i 3 uker, og vi har fortsatt mye kontakt.Han tar initiativet til både sms og ringer.Så det er forskjell på hvilken mann man kommer borti,ja!Selv om jeg ikke har lagt meg til enda, så virken han genuint interessert i mer enn bare dèt.Så man skal jammen ikke slå alle menn over samme kam, eller hva det nå heter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Der ser man at du valgte helt rett strategi, og på den måten raskt og effektivt ble kvitt de useriøse :)

Synd at det bare er de jeg møter da! Han som jeg har møtt nå er foreløpig et bra catch... Men man skal ikke drømme seg helt bort heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at det bare er de jeg møter da! Han som jeg har møtt nå er foreløpig et bra catch... Men man skal ikke drømme seg helt bort heller.

Det skal ikke være lett å treffe den rette - vanligvis.

Tror mange folk har altfor dårlig tid. Det tar fort flere måneder (eller år) å finne ut om man passer i sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Jeg har møtt flere norske menn som absolutt viser initiativ og er flinke til å omgås kvinner! Så jeg ville ikke ha skrevet dette hjertesukket selv...

Gitt at det stemmer: kanskje noe av dette kan forklare det eventuelle faktum?

Mulige forklaringer på "Skråblikk og generaliseringer":

- Isolert, langstrakt land med få innbyggere?

- Sterke Ottar-kvinner som overkjører menn og gjør de til pingler?

- Snilt, fredelig og rolig land uten kriminalitet av nevneverdig grad, som gjør at mennene ikke føler presset i miljøet rundt for å beskytte andre eller jakte, i og med at det omtrent ikke finnes trusler - og kvinnene er jo så sterke og skal klare alt selv?

- Norske mødre og fedre klarer ikke å lære bort til sine barn hvordan de kan omgås det annet kjønn p åen hensiktsmessig måte? Kanskje fordi de ikke vet det selv, og er ikke bevist problematikken du belyser?

- I norsk skole oppdras barn til å tro at alle skal være like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Jeg har møtt flere norske menn som absolutt viser initiativ og er flinke til å omgås kvinner! Så jeg ville ikke ha skrevet dette hjertesukket selv...

Gitt at det stemmer: kanskje noe av dette kan forklare det eventuelle faktum?

Mulige forklaringer på "Skråblikk og generaliseringer":

- Isolert, langstrakt land med få innbyggere?

- Sterke Ottar-kvinner som overkjører menn og gjør de til pingler?

- Snilt, fredelig og rolig land uten kriminalitet av nevneverdig grad, som gjør at mennene ikke føler presset i miljøet rundt for å beskytte andre eller jakte, i og med at det omtrent ikke finnes trusler - og kvinnene er jo så sterke og skal klare alt selv?

- Norske mødre og fedre klarer ikke å lære bort til sine barn hvordan de kan omgås det annet kjønn p åen hensiktsmessig måte? Kanskje fordi de ikke vet det selv, og er ikke bevist problematikken du belyser?

- I norsk skole oppdras barn til å tro at alle skal være like?

Interessante teorier, gjestdeluxe! Siden jeg har bodd mange år utenlands og har reist veldig mye så merker jeg meg forskjellene på norske og utenlandske menn. Jeg er heller ikke vant til å date norske menn, derfor blir det nok litt "kulturforskjell" da jeg er mer vant til den amerikanske/engelske date-kulturen. Jeg er vant til at menn chaser meg hvis de er interessert. Mens i Norge virker det som menn ikke gidder ta initiativ. Bortsett fra kl 3 på natta i taxi-køa og lignende steder når de står og gauler at de er kåte.... Evt ringer deg for et booty-call. Ikke veldig søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Slik jeg har oppfattet de så er vi menn enten playere, i forhold eller besatt av av/på-bryteren.

La meg utdype hva jeg mener på av/på-bryteren. Enten er vi ikke interessert i det heletatt eller så er vi veldig interessert og tar for mye kontakt. Er slik selv også, ikke ofte jeg gidder og ta kontakt med kvinner pga. de fleste interesser meg minimalt utover det rent seksuell (altså bryter av). Derimot hender det en sjelden gang at man dumper over noen med en bra personlighet og et bra utseende, da vil jeg være veldig på :P

Tror egentlig det er sånn, og dessverre er ofte de kvinnene man virkelig liker opptatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg opplever at norske menn ikke jakter på jenter de ikke synes er deilige/spennende/tiltrekkende.

På lik linje som vi norske jenter ikke gidder å løpe etter kjedelige gutter.

Har aldri opplevd at gutter jeg har hatt noe på gang med har hatt problemer med å ta kontakt med meg, eller ta initiativ til å finne på ting.

Svaret er nok at de ikke er intressert :)

Og forresten; hva er galt med å jakte selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Carleigh-Ann

Hm, bekrefter da min teori om at norske menn ikke liker meg. Når jeg er i utlandet er det som å være i godtebutikken, pick & mix, kan dra på date hver dag om jeg vil! Og nei, det er ikke fordi jeg er norsk som kanskje mange tror er grunnen til at jeg blir sjekket opp. Jeg blir tatt for å være irsk (jeg har vokst opp i Irland). Men nå har jeg jo møtt en norsk en som chaser meg da.. så svaret er vel at folk er forskjellige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Jeg er vant til at menn chaser meg hvis de er interessert. Mens i Norge virker det som menn ikke gidder ta initiativ. Bortsett fra kl 3 på natta i taxi-køa og lignende steder når de står og gauler at de er kåte.... Evt ringer deg for et booty-call. Ikke veldig søtt!

Jeg kan se tendensene, ja. I de tilfellene der det er slik, er det bare trist.

Det må være en stor overgang for deg! Får håpe du møter en mann som er litt bereist og beleven da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Og forresten; hva er galt med å jakte selv?

Enkelte ting skal mennene få lov til å bedrive, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være slitsomt å være dame. Som du sikkert vet så er ikke sikkert at menn liker deg fordi de prøver å sjekke deg opp.

Drar du for eksempel til Hellas, så vrimler det av sprengkåte-hårete-grekere-som-knuller-alt-med-puls typer.

Mange er veldig innpåslitne. Jeg skjønner at noen jenter liker det, fordi de får positiv oppmerksomhet, og jeg skjønner også godt at mange har de helt opp i halsen.

Folk er forskjellig i forskjellige land. Jeg sier ikke at de i Irland/England er slik som det, men det jeg sier er at oppmerksomhet og interesse ofte henger mindre sammen i andre land enn Norge.

Jeg tror egentlig det er slik at man sjelden kan få i pose og sekk når det gjelder dette. Man må velge mellom menn som respekterer kvinner, og er mindre frempå, og menn som er mer frempå, men har et gammeldags kvinnesyn. Det er nok slik at de som er frempå, (og da mener jeg frempå generelt sett - altså mot alle damer) er mer interessert i et hull enn en kjæreste.

Når det er sagt, så er det ikke sikkert at de som gir deg oppmerksomhet i England/Irland ikke er interessert i deg. Norge har de peneste jentene på hele jorda, selv når de ser irsk ut ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...