Gå til innhold

P- ringen


Gjest Gjest_lena_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lena_*

Hei :) jeg har prøvd de fleste p-pillene. Hatt plager med sterk migrene når jeg har mensen og når jeg bli stresset. jeg går no på mitt første brett med cerazette. Det var det siste legen kunne anbefale meg, ja og så p ringen, så jeg fekk resept på den og. Jeg liker ikke at man kan miste mensen helt når man går på ceracette. Da vil jeg gå rundt å tro jeg er gravid hele tiden og skremme livskiten ut av samboeren min hele tiden heheh. Likte ikke at det stod at den kanskje kan føre til mindre bentetthet.. og tørre auger og uren hud og det som verre er. Ok nok om cerazette og bort på p ringen. jeg synest p- ringen ser ut til å vere tingen for meg (kanskje). Det eneste jeg synest er domt er om det blir ubehaglig under samleie. Siden ringen skal være der i 3 uker, før man bytter til en ny.Jeg lurte på om det er noen som har erfaring med å bruke p ringen? Det hadde vært kjempekjekt å få høre synspunktene til noen som kan seg litt på det. Mvh lena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått på p-ring i ca 2.5 år nå og er storfornøyd!!!

Har aldri gått på p-piller, for jeg liker ikke det faktum at man skal proppe i seg en haug med hormoner. Så derfor ble p-ring en løsning for meg, siden den inneholder mye mindre hormoner.

Når det gjelder samleie, så kjenner min samboer ingenting...så det går ikke ut over sexlivet på noen måte. Han kan kjenne den av og til, hvis den sklir litt ned, men det er helt normalt. Jeg har aldri kjent noe som helst til ringen under samleie.

Det som også er nydelig med denne type prevansjon er at den sitter inne i 3 uker, så tas den ut for å "rydde vei" for mensen. Og gjennom disse 3 ukene trenger du ikke tenke på den en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt p-ring i 3,5 år, og syns det er kjempemessig.

Jeg byttet fra p-piller til p-ring av forskjellige grunner, bl.a. humørsvingninger. De er helt borte. Jeg liker det at jeg slipper å sende hormoner gjennom hele kroppen i pilleform, de får fungere akkurat der de skal. Tidligere var jeg også plaget med sopp, det har blitt helt borte etter at jeg tok i bruk ringen. Aner ikke om det er noen sammenheng altså, men min teori er at kroppen kanskje oppfatter det som et "fremmedelement" (og det er det jo) og produserer mer utflod i et forsøk på å støte ut ringen. :klø: Uansett, ikke mer soppinfeksjon!

Verken jeg eller samboern merker noe til ringen under samleie. Skulle det være et problem er det jo bare å ta den ut, den kan være utenfor kroppen i 3 timer og du har fortsatt den samme beskyttelsen som om den skulle vært i.

Og som Betina nevnte, i de tre ukene du har i ringen så tenker jeg ikke på den i det hele tatt. Du kan hoppe over mensen på samme måte som med p-piller. Selv kan jeg nærmest stille klokka etter mensen. Noen opplever å ha litt sterkere menssmerter enn med piller har jeg lest, selv merker jeg litt til det, men det er ikke vondere enn at jeg tenker "jada, nå er det snart mensen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_maggie_*

jeg begynte med p-ring for 3 måneder siden. Har ikke brukt p-piller før det og ville ikke begynne med det, da jeg ikke er særlig glad i tabletter og har overhode ikke lyst til å ta en pille om dagen, så jeg har ikke noe så sammenligne det med.

Jeg synes ringen virker veldig bra sålangt, men kan ikke si at menstruasjonssmertene mine har minket etter at jeg begynte med det, men synes at humøret mitt har blitt litt dårligere. Ellers har jeg ikke merket noe spesielt av bivirkninger. Merker ikke at den er der, ei heller under samleie, men som tidliger nevnt så kan man jo ta den ut for opp til 3 timer og likevel være beskyttet om den er i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med p-ringen!

* Veldig positivt at man får en mindre mengde hormoner og at de kun skilles ut lokalt.

* Har mindre humørsvingninger enn når jeg gikk på p-pillen.

*Jeg var helt ubrukelig på å huske å ta pilla hver dag, så fantastisk å slippe å bekymre meg for det.

* Sambo merker ingenting til den, og det gjør ikke jeg heller.

Tipp topp tommel opp! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også kjempefornøyd med p-ringen! Jeg sleit med småblødninger tidligere, men nå er jeg helt kvitt det, det var jeg fra første dag jeg begynte med p-ring. Jeg merker ingen bivirkninger bortsett fra at sexlysten er noe lavere enn da jeg ikke brukte noen ting, men den er likevel bedre enn da jeg gikk på p-piller.

Når det gjelder sex, så tar jeg den ut hver gang, da kjæresten min merker den. Dette er fort gjort og har blitt en rutine, så det er ikke noe problem. Tror at de gangene han har merket den så har den kanskje sittet litt for langt ned, tenkte ikke på det før jeg leste om det over her.

Når det gjelder sopp, så har jeg, i motsetning til hun som skrev her tidligere, hatt sopp to ganger etter jeg begynte på p-ringen. Før det hadde jeg aldri hatt sopp før. Det kan ha sammenheng med p-ringen, men det kan også ha sammenheng med at jeg og kjæresten sluttet å bruke kondom, er det ikke da mulighet for å få sopp pga. nye bakterier? Uansett er det nok ca. 4 måneder siden jeg har hatt det, og nå går det veldig bra. Har brukt p-ring siden august-september. Anbefales! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på. Kjempefornøyd jeg også. Har brukt den i flere år nå. Ingen problemer under samleie, mannen min merker ingenting!

Som en annen skrev har jeg i perioder kanskje noe mer utflod, særlig de første dagene etter jeg setter inn ringen etter en uke opphold.

Konklusjon: Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt p-ring i ca 2 uker og er kjempefornøy, men med et minus.. Den sklir ned hele tiden :sjenert: Så jeg slenger inn et spørsmål her jeg hvis det er greit ts: skal ringen være vannrett (når man står)? (For å forklare det litt "bedre" sånn at penis kan treffe inni den....) eller skal den ligge inni? Skjønte ikke helt tegningene :fnise:

Ellers så er jeg så langt veldig fornøyd! Ingen bivirkninger så langt, mannen kjenner den under sex, men kun når han tar meg bakfra... Ellers så kjenner han den ikke...

Også har jeg fått litt større pupper av den! Og de er litt ømme til tider....

Edit: alt et lite youtube søk kan forklare! Fant svaret på spørsmålet mitt ;)

Endret av Aftensol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med ringen! Slet med å huske å ta p-pillen, i tillegg fikk jeg humørsvinger uten like av den. Med ringen merker jeg ingenting. Jeg har brukt p-ring i snart to år og har bare merket den under samleie 1 gang, da mr.N plutselig hadde den rundt penis :fnise: Men jeg merker den viss han fingrer meg, da tar vi den ut, og det er heller ikke et problem :)

skal ringen være vannrett (når man står)? (For å forklare det litt "bedre" sånn at penis kan treffe inni den....) eller skal den ligge inni? Skjønte ikke helt tegningene :fnise:

Edit: alt et lite youtube søk kan forklare! Fant svaret på spørsmålet mitt ;)

Lurer litt på hvordan den filmen var :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ung_*

har reagert på ALT av prevansjon jeg har prøvd - og da er det kun p sprøyte og spiral igjen her.. men det eneste jeg kan si negativt om p ringen er at jeg blødde i strekk de 4 første ukene, var plaget av litt humørsvigninger og har hatt vondt under samleie. Men etter å ha begynt å ta den ut (og andre omgang med ringen nå) så må jeg bare si at jeg er super fornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte p-ring for noen år tilbake, kanskje et år til sammen, og jeg var IKKE fornøyd. Hovedproblemet var vel at ringen skapte problemer og smerte under samleie, både for meg og ham. Dessuten stressende og avkåtende å holde på og fjerne den før sex. Mener også at jeg ble veldig tørr i sjeden av den. Generelt syntes jeg den var ubehagelig og kommer ALDRI til å gå tilbake til p-ring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant tråd! Jeg har nettopp fått p-ringen, og den første skal settes inn når mensen kommer om noen dager. Spent! Jeg har hatt noen soppinfeksjoner det siste året (stress), og tenkte at dette går sikkert ikke bra. Men nå ble jeg oppmuntret av Paren oppi tråden her, kanskje jeg faktisk blir bedre! Vel, den som venter får se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først til det med Cerazette og bekymring for bivirkninger, for meg gir Cerazette mye finere hud, og jeg mister heller ikke mensen helt, men har den 3-4 ganger i året. Så det er veldig individuelt, og ikke sikkert du får de bivirkningene som står listet i vedlegget :)

Jeg prøvde p-ringen en liten periode for fem år siden. Jeg hadde småblødning som ikke ville stoppe, og hver gang jeg skulle skifte tampong fulgte ringen med ut, og det var i det hele tatt veldig styrete. Men jeg gadd bare prøve i en måned eller to, så det kan jo hende det hadde ordnet seg om jeg hadde gitt det mer tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei! Jeg har nettopp begynt med p-ringen, og er litt usikker på hvor langt inn den skal sitte. Er det noen "fasit", eller gjør det noe om den ikke sitter så altfor langt inn? Den vil rett og slett ikke sitte lenger inn enn den gjør nå (ca 5-6 cm), er det nok? Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dytter den like langt in som en ob. Jeg bruker den også til å utsette mensen. Bytter ring etter 3 uker nesten hele året. Har bare mensen 2-3 ganger i året. Ca annenhvert år tar jeg en pause på 2 måneser fra den. Den kan sitte inne i 4 uker og gi full beskyttelse men en kan da oppleve spotting og da nytter det ikke å sette inn ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har prøvd å lage barn etter bruk av p-ring? Har hørt at mange har litt småproblemer med å få barn etter bruk av p-piller. Dette gjelder de som har brukt p-piller i mange år som f.eks. 16-25. Siden det er mindre hormoner i p-ringen har jeg et lite håp om at det er lettere å få barn etter bruk av p-ring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...