Gå til innhold

Konfirmasjonsgave til egne barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk bunad.

Dere som skriver dere fikk festen.... Hvem skulle ellers betalt den liksom?

Ser ikke på selskapet som noen gave egentlig.

(nei, jeg er ikke utakknemlig, men hvilke foreldre mener at konfirmanten skal betale selskapet selv?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Festen er ei stor utgift. Alternativet til konfirmasjon med fest er jo konfirmasjon utan fest. Festen er jo tross alt ikkje sjølve konfirmasjonen. Så ja, eg ser på den som ei gave som foreldrene mine ordna slik at eg kunne få feire med familie og slekt.

Skrevet

Jeg fikk festen og 5000 fra mamma og stefar.

Mobil og 3000 fra pappa.

Bunad arvet jeg fra bestemoren min :)

Det er 5 år siden. De fleste vennene mine fikk også rundt 5000 av foreldrene sine.

Gjest Gjest_heia_*
Skrevet
Fikk bunad.

Dere som skriver dere fikk festen.... Hvem skulle ellers betalt den liksom?

Ser ikke på selskapet som noen gave egentlig.

(nei, jeg er ikke utakknemlig, men hvilke foreldre mener at konfirmanten skal betale selskapet selv?)

Foreldre kan kjøpe pizza grandisa og gi juggel til løgnaktige konfirmanter som lyger at de bekrefter dåpen. Det finnes en skyggeside.

Skrevet

Fikk bunad og en hest. Festen har jeg aldri sett på som gave, for det var noe alle fikk når jeg konfirmerte meg (forøvrig fikk alle som konfirmerte seg rundt meg bunad dersom de ønsker det også, så jeg så faktisk på det som en "selvfølge" den gangen). Har ikke tenkt over før nå hvor mye penger det egentlig var snakk om at jeg fikk (har stebarn som konfirmerer seg til våren, og vi har nå begynt å diskutere beløpet), fordi jeg ikke tenkte over pengeverdien av bunad og hesten jeg hadde hadde på fôr i mange år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...