Gjest Gjest_Steinar40_* Skrevet 2. februar 2010 #101 Del Skrevet 2. februar 2010 hehe, jeg er ikke innbilsk i det hele tatt, men jeg har god selvtillit ja. Vel.. for å si det sånn.. en gang ble jeg dumpet en gang fordi "vennenen mine liker deg bedre enn de liker meg".. Da blir man litt satt ut, fordi jeg likte jo han aller best.. Kanskje du ikke viste ham det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Steinar40_* Skrevet 2. februar 2010 #102 Del Skrevet 2. februar 2010 Det er veldig enkelt. Like barn leker best. Er det veldig viktig å reise verden rundt hele tiden, så finn en som syns det er like viktig og morsomt som deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pokahonta Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #103 Del Skrevet 2. februar 2010 Det er veldig enkelt. Like barn leker best. Er det veldig viktig å reise verden rundt hele tiden, så finn en som syns det er like viktig og morsomt som deg selv. I did! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pokahonta Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #104 Del Skrevet 2. februar 2010 Artig med folk som reiser i hovedsak bare for å kunne skryte av det. Mange tør ikke engang spise den lokale maten og spiser bare på McDonald's etc. Det hele blir rimelig patetisk, ja. Jeg skjønner at noen har hengt seg opp i den biten av innlegg, og det er helt ok det. Med fare for å bli for personlig, kan jeg nevne at min type reiser har vært litt mer enn å være turist, litt sånne reiser som ikke er helt A4. Jeg er ikke akkurat Åsne, men noen vil kanskje reagere som at jeg er det. I grunnen er jeg mest interressert i å finne meg en god og snill gutt som bare slapper av og synes det er helt ok uten å la seg true av det. Det finner jeg sikkert, men må lete litt lengere. Iom at jeg har en relativt (til tider) spennende jobb, blir det ofte til at jeg blir spurt mye om det og folk finner de fasinerende... og skremmende. Det hender jeg dikter opp et yrke dersom jeg er på byen. Jeg synes igrunnen yrket mitt er helt likegyldig. Den inneholder også lange, til tider trøttsomme, dager på kontor.. etc.. Men jeg registrer også at mange har virkelig forstått "problemstillingen" og har lært masse av diverse innlegg her! Nå skal det sies at tråden egentlig ikke handlet om akkurat de reisene, for de som har vært kjærestene mine har ikke blitt truet av det. Det er i dating prosessen det er utfordrende, men kanskje også en naturlig 'utsiling'.. Det er også slik at når man har en markert stilling, og har vært ute noen vinterkriger, blir man også en relativt sterk personlighet. Det kan jeg ikke forandre, men jeg kan kanskje lære meg noen aktive triks for å ikke skremme bort potensielle fine kjærester helt i starten også. Holde litt tilbake. Ikke være fullt så "sosialt sterk", ikke alltid svare så utfyllende på spørsmål. Jeg har masse masse å lære! Takk for gode tilbakemeldinger, kritiske synspunkt og gode refleksjoner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #105 Del Skrevet 2. februar 2010 Pussig at folk tror skjønnhet og intelligens er noen som helst årsak til å bli kalt skummel. Jeg har møtt mange vakre og lynende smarte mennesker (ok, kanskje ikke så mange) Men sånne mennesker er utrolig herlig å ha rundt seg, da de bidrar med så mye positivt! Mens de helt ordinære menneskene som foreksempel har gått et par år ekstra på skole og derfor er bastante og rigide i måten de fører seg på, fordi de er så mye "smartere" enn alle andre og har så mye mer "rett" hele tiden hva gjelder både fakta og meninger - disse menneskene kan lett bli stemplet som "skumle" i forsøk på å forklare hvorfor man helt enkelt unngår å innvolvere seg videre, uten å tråkke noen for hardt på tærne. Men da er det strengt talt verken skjønnheten eller intelligensen som er årsak til det, men heller den aggressive/bombastiske og lite ydmyke måten de bruker til å fremme selvet på. Tror mange av de ikke er klar over det selv, og det blir de jo heller aldri når de tror at de blir kalt "skumle" fordi de er så forferdelig vakre eller har så og så stor konto. Det er ikke normalt å bli redd for pene mennesker eller mennesker med mye penger, heller tvert i mot! Så hvis du stadig vekk kommer til skade for å "skremme" folk så tror jeg kanskje det er på tide me litt selvransakelse, også forbi sitt eget ytre... Yes, der sa du det! Også kalt sidrompa og kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heritære Skrevet 2. februar 2010 #106 Del Skrevet 2. februar 2010 Dama mi er også sterk. Sterke damer trenger trygge menn, og vil etter hvert ende opp med slike menn. Menn som tør å la dama være bedre på en del del områder. Fordelen med to sterke, som er generøse nok til å la sin partner skinne bedre i en del sammenhenger, og setter pris på det, er at det laget blir sterkere sammen enn hvert individ for seg selv. Hvis dama er svakere enn mannen så har hun mindre å tilføre. Og motsatt. Etter å ha lest med stor interesse i tråden her så synes jeg fortsatt dette svaret er mest dekkende for kriteriene man kanskje bør sette når man leter etter en partner. Er enig med Steinar40 at like barn leker best. Må også innrømme at jeg møtte meg selv mye i døra her da jeg dessverre er den sterke i vårt forhold og det sliter jeg med, men jeg visste hva jeg valgte spørs bare om jeg vil takle det i det lange løp. Nok om meg! Ts. Jeg tror nok du har mer en sterk utstrålning enn kanskje en sterk personlighet (eller kanskje begge deler for den saks skyld, hva vet jeg ). Personlig så tenker jeg heller at en sterk personlighet er en person som er trygg på seg selv, en som står for sine meninger uten å føle behov for å dominere eller tråkke på andre for å hevde seg selv. Hvor man kjenner både sine sterke sider og sine begrensninger, og ikke minst at man vet og sette grenser både for seg selv og andre. Hvor man klarer å gjøre det med fasthet samtidig være høflig og vennlig. Det viktigste er også at selv om man står for det man tror på, så er man åpen for velbegrunnede og gode argumenter. Så egentlig ser jeg ikke helt at utseende, mange reiser og mega høy utdannelse har noe med sterk personlighet å gjøre, men det er min mening da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pokahonta Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #107 Del Skrevet 2. februar 2010 Ts. Jeg tror nok du har mer en sterk utstrålning enn kanskje en sterk personlighet. Du har nok rett i det. Litt sterk personlighet også, men bak dette er det jo masse sårbarhet, som hos alle andre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vidvandre Skrevet 2. februar 2010 #108 Del Skrevet 2. februar 2010 Du har nok rett i det. Litt sterk personlighet også, men bak dette er det jo masse sårbarhet, som hos alle andre.. Vi er alle sårbare mennesker innerst inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest suresokker Skrevet 2. februar 2010 #109 Del Skrevet 2. februar 2010 Må innrømme at jeg som mann oftere faller for kvinner som er/spiller hjelpeløse på en del områder Jeg finner det utrolig feminint og tiltrekkende. I tillegg pleier disse "hjelpeløse" jentene å være mindre bitchete enn sine sterkt selvhevdende medsøstre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 3. februar 2010 #110 Del Skrevet 3. februar 2010 Til SureSokker; Jeg syns så ofte jeg ser disse stakkarslige hjelpeløse kvinnene fire år etter, når de har fått mannen på kroken, og da er de bitchy og krevende, og mannen er så pussy-whipped at han ikke er til å kjenne igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Steinar40_* Skrevet 3. februar 2010 #111 Del Skrevet 3. februar 2010 Til SureSokker; Jeg syns så ofte jeg ser disse stakkarslige hjelpeløse kvinnene fire år etter, når de har fått mannen på kroken, og da er de bitchy og krevende, og mannen er så pussy-whipped at han ikke er til å kjenne igjen... Det er jo nettopp dette som kalles parforhold vettu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Frank_* Skrevet 3. februar 2010 #112 Del Skrevet 3. februar 2010 Det kreves en sterk personlighet å holde seg i bakgrunnen og gi andre plass når man vet man kunne herjet i sentrum. For eksempel jeg spiller gitar på høyt nivå, og før hvis jeg kom hjem til noen med gitar i huset så brukte jeg å løpe til gitaren og spille for å få oppmerksomhet. Noen ble imponert, noen gav kun høflig ros. På nasch kunne jeg være litt av en plage, jeg trodde alle digga meg, inntil jeg forstod at ikke alle satte pris på det. Nå er det ikke så farlig lenger, har vært hjemme hos flere med gitar uten å nevne at jeg spiller og har sett andre ta opp gitaren, spille dårligere enn meg uten at jeg gadd å vise meg. Dette fordi jeg er trygg på egne ferdigheter og verdi. Men til TS, personligheten din er er deg og den må du være stolt av. Men å la andre få plass er ikke en svakhet og refleksjonsnivået ditt utover i tråden virker bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EkstraSureSokker Skrevet 3. februar 2010 #113 Del Skrevet 3. februar 2010 Til SureSokker; Jeg syns så ofte jeg ser disse stakkarslige hjelpeløse kvinnene fire år etter, når de har fått mannen på kroken, og da er de bitchy og krevende, og mannen er så pussy-whipped at han ikke er til å kjenne igjen... Det har jeg vondt for å tro Det er nemlig ofteste noe genuint feminint med disse vesenene, og vel kan de spille litt på det, men det er ikke dermed sagt at de fremstår bitchy og kyniske som sine søstre i "sterk og selvbevisst-leiren". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #114 Del Skrevet 3. februar 2010 Det kreves en sterk personlighet å holde seg i bakgrunnen og gi andre plass når man vet man kunne herjet i sentrum. For eksempel jeg spiller gitar på høyt nivå, og før hvis jeg kom hjem til noen med gitar i huset så brukte jeg å løpe til gitaren og spille for å få oppmerksomhet. Noen ble imponert, noen gav kun høflig ros. På nasch kunne jeg være litt av en plage, jeg trodde alle digga meg, inntil jeg forstod at ikke alle satte pris på det. Nå er det ikke så farlig lenger, har vært hjemme hos flere med gitar uten å nevne at jeg spiller og har sett andre ta opp gitaren, spille dårligere enn meg uten at jeg gadd å vise meg. Dette fordi jeg er trygg på egne ferdigheter og verdi. Men til TS, personligheten din er er deg og den må du være stolt av. Men å la andre få plass er ikke en svakhet og refleksjonsnivået ditt utover i tråden virker bra. Frank Lucas: What is that you got on? Huey Lucas: What? This? Frank Lucas: Yeah, that. Huey Lucas: This is a very, very, very nice suit. Frank Lucas: That's a very, very, very nice suit, huh? Huey Lucas: Yeah. Frank Lucas: That's a clown suit. That's a costume, with a big sign on it that says "Arrest me". You understand? You're too loud, you're making too much noise. Listen to me, the loudest one in the room is the weakest one in the room. http://www.imdb.com/title/tt0765429/quotes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #115 Del Skrevet 3. februar 2010 Det har jeg vondt for å tro Det er nemlig ofteste noe genuint feminint med disse vesenene, og vel kan de spille litt på det, men det er ikke dermed sagt at de fremstår bitchy og kyniske som sine søstre i "sterk og selvbevisst-leiren". Såkalt sterke kvinner misliker såkalt svake kvinner og vil gjøre alt for å sverte dem. De "sterke" kvinnene ser nemlig at de "svake" kvinnene oppfører seg på en måte de selv aldri ville tørre å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diane Skrevet 3. februar 2010 #116 Del Skrevet 3. februar 2010 Det har jeg vondt for å tro Det er nemlig ofteste noe genuint feminint med disse vesenene, og vel kan de spille litt på det, men det er ikke dermed sagt at de fremstår bitchy og kyniske som sine søstre i "sterk og selvbevisst-leiren". Jeg kommer aldri til å spille "dummere" og mer hjelpeløs enn jeg er, men jeg har mine svake sider, og har ingen problemer med å vise dem. Jeg er ganske sårbar, og jeg tåler selvfølgelig at en fyr er bedre enn meg på andre områder. Jeg skjønner bare ikke hvorfor det må være en sammenheng mellom bitchy og kynisk og søt og hjelpeløs. Man kan da være hyggelig og empatisk, selv om man gjør det bra karrieremessig, og vet hvor man vil i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 4. februar 2010 #117 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Såkalt sterke kvinner misliker såkalt svake kvinner og vil gjøre alt for å sverte dem. De "sterke" kvinnene ser nemlig at de "svake" kvinnene oppfører seg på en måte de selv aldri ville tørre å gjøre. Dette blir for lettvint. Nå vil ikke jeg beskrive meg som en sterk kvinne. Jeg er en trygg kvinne. Dog ville jeg aldri bruke min femininitet til å spille hjelpeløs for å få en mann jeg vil ha. Jeg ønsker for det første ikke en mann som trenger en hjelpeløs kvinne, ei heller Vil jeg få en mann gjennom spill og lureri. Hva da når hverdagen kommer? Som nevnt over har jeg sett kvinner som spiller, og når mannen en dag våkner, ser han det, og det unner jeg ingen. Endret 4. februar 2010 av KateW Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J Skrevet 4. februar 2010 #118 Del Skrevet 4. februar 2010 Såkalt sterke kvinner misliker såkalt svake kvinner og vil gjøre alt for å sverte dem. De "sterke" kvinnene ser nemlig at de "svake" kvinnene oppfører seg på en måte de selv aldri ville tørre å gjøre. Hvordan er det du mener de svake kvinnene oppfører seg? Hvis det å være svak innebærer å ikke tørre å si fra når man er uenig i noe, å føye seg etter det andre har bestemt selv om det ikke føles riktig eller å snu kappen etter vinden for å unngå å bli mislikt av noen så synes jeg det er negativt både hos kvinner og menn. Tror ikke man er sterk fordi man ikke tør være svak, da tror jeg heller det er motsatt. Hvis man er trygg på seg selv (som jeg mener henger sammen med å være sterk) tror jeg man har mindre behov for å være bitchy, hevde seg selv eller rakke ned på andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #119 Del Skrevet 4. februar 2010 Er du en sterk jente fordi du driver og klovner rundt? Det var nemlig det jeg fikk inntrykk av når jeg leste dette. Du er ikke sterk fordi du er oppmerksomhetssyk, snarere motsatt. Mange som missforstår totalt hva det vil si å være sterk. En sterk person er en som ikke henger seg på alt og alle hele tiden. Hvor mange venner og hvor populær han/Hun er er uinteressant. En som tørr å ha sine egne meninger, likevel ikke oppfører seg som en arrogant klyse. En som er åpen for å møte nye mennesker men samtidig ikke er overivrig. Med andre ord, en som er balansert. Uansett syns jeg ordene sterk og jente hører dårlig sammen. Du vil aldri kunne bli oppfattet som sterk når de er kvinne. Du kan kanskje bli oppfattet som en sterk kvinne, men eldri en sterk person. Kvinner er ikke skapt for styrke, verken fysisk eller mentalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 4. februar 2010 #120 Del Skrevet 4. februar 2010 Er du en sterk jente fordi du driver og klovner rundt? Det var nemlig det jeg fikk inntrykk av når jeg leste dette. Du er ikke sterk fordi du er oppmerksomhetssyk, snarere motsatt. Mange som missforstår totalt hva det vil si å være sterk. En sterk person er en som ikke henger seg på alt og alle hele tiden. Hvor mange venner og hvor populær han/Hun er er uinteressant. En som tørr å ha sine egne meninger, likevel ikke oppfører seg som en arrogant klyse. En som er åpen for å møte nye mennesker men samtidig ikke er overivrig. Med andre ord, en som er balansert. Uansett syns jeg ordene sterk og jente hører dårlig sammen. Du vil aldri kunne bli oppfattet som sterk når de er kvinne. Du kan kanskje bli oppfattet som en sterk kvinne, men eldri en sterk person. Kvinner er ikke skapt for styrke, verken fysisk eller mentalt. Så dette koker igrunnen ned til at du syns damer er veike alt i alt og her fant du en perfekt mulighet til å si noe om det. Djeeez, sier jeg bare... (Beklager Pokahontas - klarte ikke la være å kommentere) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå