Gjest KateW Skrevet 29. januar 2010 #21 Del Skrevet 29. januar 2010 Ok... jeg tror jeg svarer det samme: Største turn-off er "selvfokus". Møter jeg noen som gir et oppriktig inntrykk av at de er interessert i å lære andre å kjenne, så er det mye lettere å gi det samme tilbake. Da er ikke sterk/magnetisk skremmende :D Der sier du noe fornuftig som jeg er helt enig i, SV. Det jeg tror er at kvinner som har en sterk magnetisme rundt seg, ofte blir misforstått som sterke og selvfokuserte, og da ikke får sjansen til å vise mer av seg selv, fordi de allerede har blitt stemplet. Jeg kjenner ikke Pokahonta, så jeg vet ikke om det stemmer for henne. For meg stemmer det, ref den utblåsningstråden min. For eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stillest vann Skrevet 29. januar 2010 #22 Del Skrevet 29. januar 2010 Det jeg tror er at kvinner som har en sterk magnetisme rundt seg, ofte blir misforstått som sterke og selvfokuserte, og da ikke får sjansen til å vise mer av seg selv, fordi de allerede har blitt stemplet. Jeg er sikkert ikke uskyldig i så måte... men det handler om meg, ikke om jenta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 29. januar 2010 #23 Del Skrevet 29. januar 2010 Veldig... men jeg tror at jeg ofte dater menn som er litt 'under my league'.. jeg vil så gjerne tro at de takler meg, for egentlig vil jeg jo bare være 'som alle andre'. Men når man har en CV der man har reist halve jorda rundt, har en høyere utdannelse, en utadvendt personlighet, et bra utseende, er det nesten vanskligere kriterier for å finne en mann. Jeg må finne en sterk mann, og det er ikke akkurat slik at de vokser på trær! Prøv heller å høre hva hun sier, før hun blir stemplet som innbilsk. Jeg er så lei av at når kvinner her inne sier at de kan oppfattes som KAN oppfattes som pene, eller sterke så er de noen innbilske fittefrø! DET ER IKKE SIKKERT! Dere går så i forsvar med en gang. ÅH; SÅ JEG HAR IKKE REIST JORDA RUNDT SÅ DA ER DU BEDRE ENN MEG???? NEI, hun spør, ER det skummelt med en kvinne som har reist jorda rundt? Nei, hun spør IKKE om det KateW Skinner jo igjennom fra A-Å hvordan Ts tenker syns nå jeg, og flere andre som er enige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pokahonta Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #24 Del Skrevet 29. januar 2010 hehe, jeg er ikke innbilsk i det hele tatt, men jeg har god selvtillit ja. Vel.. for å si det sånn.. en gang ble jeg dumpet en gang fordi "vennenen mine liker deg bedre enn de liker meg".. Da blir man litt satt ut, fordi jeg likte jo han aller best.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stillest vann Skrevet 29. januar 2010 #25 Del Skrevet 29. januar 2010 Skinner jo igjennom fra A-Å hvordan Ts tenker syns nå jeg, og flere andre som er enige. Hehe, vi kommer aldri til å skjønne hva kvinner EGENTLIG sier, gjør vi vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 29. januar 2010 #26 Del Skrevet 29. januar 2010 En sterk personlighet er kjempeviktig! Mye bedre med bein i nesa enn ikke... Men, om en sterk personlighet oppfattes som alltid å få siste ord i enhver ordveksling, da har vi nok et totalt forskjellig syn på hva en sterk personlighet faktisk er... ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 29. januar 2010 #27 Del Skrevet 29. januar 2010 Veldig... men jeg tror at jeg ofte dater menn som er litt 'under my league'.. jeg vil så gjerne tro at de takler meg, for egentlig vil jeg jo bare være 'som alle andre'. Men når man har en CV der man har reist halve jorda rundt, har en høyere utdannelse, en utadvendt personlighet, et bra utseende, er det nesten vanskligere kriterier for å finne en mann. Jeg må finne en sterk mann, og det er ikke akkurat slik at de vokser på trær! Selv har jeg flere kamerater som "matcher" din cv. Ikke bare reise-cven din, altså, men hele pakka du her ramser opp. Og jeg har også venninner som har tilsvarende cv som er i forhold. Så matchingen til din cv er ikke så vanskelig, som du tror det er. 'Alle andre' rundt meg er slik i alle fall (akademikere som har sett det meste av verden via jobb og ferie). Noen kvinner av den suksessfulle typen kan for meg fremstå som litt vel maskuline (samma hvor pene de er har de et maskulint preg over seg). De skremmer meg ikke, men de tenner meg heller ikke. De ligner jo tross alt litt på meg sjæl, og selv om jeg liker hva jeg ser i speilet om morran, har jeg ikke akkurat lyst til å se det samme i senga når jeg legger meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 29. januar 2010 #28 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) hehe, jeg er ikke innbilsk i det hele tatt, men jeg har god selvtillit ja. Vel.. for å si det sånn.. en gang ble jeg dumpet en gang fordi "vennenen mine liker deg bedre enn de liker meg".. Da blir man litt satt ut, fordi jeg likte jo han aller best.. :klø: Men bare fordi han var en raring, betyr vel ikke det at du er så unik og spesiell at ingen andre gutter kan "klare" å ha deg som kjæreste uten å føle seg mindreverdig? Syns bare mye av det du skriver har en litt rar vinkling. Eller jeg får et inntrykk av deg da, i retning av at du kanskje legger litt vel mye vekt på CV i form av reiser, utdanning, festens midtpunkt, hvor eksepsjonell du er, noe som ikke akkurat er et turn on. I tillegg tror jeg du fort overfortolker andre sin usikkerhet. Jeg hadde jo aldri tenkt at jeg var underlegen deg bare fordi du har besøkt 40 land mere enn meg, eller fordi at du pratet lettere med ukjente enn meg. :klø: Smaken er delt da, men jeg syns heller ikke det appelerer med folk som er så bevisst og har så fokus på, hvor "vellykkede" de er. Bare av den grunn hadde en eventuell interesse fra min side forsvunnet. Endret 29. januar 2010 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pokahonta Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #29 Del Skrevet 29. januar 2010 Selv har jeg flere kamerater som "matcher" din cv. Ikke bare reise-cven din, altså, men hele pakka du her ramser opp. Og jeg har også venninner som har tilsvarende cv som er i forhold. Så matchingen til din cv er ikke så vanskelig, som du tror det er. 'Alle andre' rundt meg er slik i alle fall (akademikere som har sett det meste av verden via jobb og ferie). Noen kvinner av den suksessfulle typen kan for meg fremstå som litt vel maskuline (samma hvor pene de er har de et maskulint preg over seg). De skremmer meg ikke, men de tenner meg heller ikke. De ligner jo tross alt litt på meg sjæl, og selv om jeg liker hva jeg ser i speilet om morran, har jeg ikke akkurat lyst til å se det samme i senga når jeg legger meg. hehe, kanskje jeg bare har vært uheldig! Jeg er ikke spesielt maskulin, men jeg har en følelse av at mennesker som er litt mer stille og tilbaketrukne er å foretrekke. Mulig jeg bare er lei også nå. Da min date som jeg trodde gikk så bra plutselig trakk seg bort da jeg gikk godt overens med vennene hans (uten at jeg flørtet med dem). Noen ganger må man tåle en mismatch! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 29. januar 2010 #30 Del Skrevet 29. januar 2010 hehe, kanskje jeg bare har vært uheldig! Jeg er ikke spesielt maskulin, men jeg har en følelse av at mennesker som er litt mer stille og tilbaketrukne er å foretrekke. Mulig jeg bare er lei også nå. Da min date som jeg trodde gikk så bra plutselig trakk seg bort da jeg gikk godt overens med vennene hans (uten at jeg flørtet med dem). Noen ganger må man tåle en mismatch! Jeg har ikke lest hele debatten, men dette innlegget sier meg at du ikke ble dumpet fordi du er for sterk, pen eller tiltrekkende. Han mannen har helt enkelt et sjalusiproblem. Det at du er fryktelig tiltrekkende bare krisemaksimerer hele sjalusigreia. Det er også ganske typisk at mange av de mest attraktive på "bruktmarkedet" har sjalusiproblemer. Ellers ville de vel vært stabilt gift for lenge siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest singel gjest Skrevet 29. januar 2010 #31 Del Skrevet 29. januar 2010 Mulig jeg var uklar, for meg handler det ikke om "sterk" personlighet. Det høres iallefall ikke riktig ut om man beskriver meg. Jeg har noe mer magnet - aktig over meg. Jeg mistenker at Pokha også har det slik. Og jeg mener at sterk personlighet ikke er den riktige måten å beskrive det på. MEN jeg kan bare snakke for meg selv, og andre mennesker jeg har møtt som er som meg. Jeg har ikke mye nytt å bringe til diskusjonen annet enn å si at jeg skjønner nøyaktig hva du mener. Det bare skjer, jeg har hørt at jeg oppfattes som "skummel" og jeg vil ikke si at jeg har en sterk personlighet. Og vanskelig å finne en mann som matcher Men regner med at en vakker dag så blir det min tur også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J Skrevet 29. januar 2010 #32 Del Skrevet 29. januar 2010 hehe, kanskje jeg bare har vært uheldig! Jeg er ikke spesielt maskulin, men jeg har en følelse av at mennesker som er litt mer stille og tilbaketrukne er å foretrekke. Mulig jeg bare er lei også nå. Da min date som jeg trodde gikk så bra plutselig trakk seg bort da jeg gikk godt overens med vennene hans (uten at jeg flørtet med dem). Noen ganger må man tåle en mismatch! Jeg har vært stille og tilbaketrukken hele livet (har heldigvis blitt mer utadvendt med årene), og har alltid følt at det er de utadvendte og pratsomme som generelt foretrekkes - i alle sammenhenger. Så jeg tror ikke du trenger å ønske deg å bli mer stille og tilbaketrukken. Ellers er jeg enig med de som har sagt at du kanskje overvurderer hvor spesielt det er å ha høy utdannelse, og det å ha reist litt rundt i verden. Det er er vel ikke så uvanlig..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Robotkalle_* Skrevet 29. januar 2010 #33 Del Skrevet 29. januar 2010 Har en sånn dame på jobben, som er tydelig på å si hvordan hun vil ha det, hva hun liker og ikke liker, og hun er ikke redd for å stille kritiske spørsmål. Hvis hun merker at jeg er skeptisk til noe, eller stiller for mange motforestillinger, konfronterer hun meg med det. Den store forskjellen på henne og damer jeg ikke liker med de samme trekkende, er at denne dama framstår som stabil og avslappet, ikke oppfarende i måten å snakke på, ikke hissig (bare bestemt), ikke bitchy, etc. I tillegg, så framstår hun som kunnskapsrik OG smart. Jeg snakker altså om en dame med enormt bra personlighet her. ...Allikevel vil ikke jeg ha noe med henne å gjøre. Jeg vil ikke ha damer som er smartere, flinkere og mer behagelige og stabile enn hva jeg selv er. Jeg har nok mindreverdighetskomplekser som det er, og hvorfor faen skal jeg da importere det til hjemmebane? Så enten: - er du tiltrukket av menn som likner på meg. - eller så har du mindre sjarmerende sider som du ikke vil vedkjenne deg. - eller begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NewMonkey Skrevet 29. januar 2010 #34 Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg er det man kaller en sterk personlighet. Det betyr ikke at jeg ikke er trist eller lei meg eller følsom.. Men jeg er nok en som sees tydelig i rommet. Jeg har et ok (noen sier veldig bra) utseende, er høy, slank, ler høyt og prater min del. Jeg er ganske flink til å spørre folk spørsmål og få folk til å føle seg inkludert. Jeg får folk til å le og skaper liv. Dette får gutter til å bli veldig fasinert i begynnelsen, og jeg kan få gutter til å falle hardt for meg.. Men, etter en stund, blir de redde for å havne i skyggen og stikker.... Har prøvd å forandre personlighet, men det funker dårlig Gutter. Er det vanskelig med sterke jenter? Selv vil jeg heller være sammen med en dame med stor personlighet :rødme: enn en med så kalt "sterk personlighet". Når folk forteller meg om en dame med "Sterk personlighet" så tenker jeg at hun er en kranglete bitch som ikke tåler at andre har andre meninger enn hun selv har... Kanskje de gutta som faller for deg, blir lei av deg fordi du gir mer oppmerksom til alle de andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J Skrevet 29. januar 2010 #35 Del Skrevet 29. januar 2010 Har en sånn dame på jobben, som er tydelig på å si hvordan hun vil ha det, hva hun liker og ikke liker, og hun er ikke redd for å stille kritiske spørsmål. Hvis hun merker at jeg er skeptisk til noe, eller stiller for mange motforestillinger, konfronterer hun meg med det. Den store forskjellen på henne og damer jeg ikke liker med de samme trekkende, er at denne dama framstår som stabil og avslappet, ikke oppfarende i måten å snakke på, ikke hissig (bare bestemt), ikke bitchy, etc. I tillegg, så framstår hun som kunnskapsrik OG smart. Jeg snakker altså om en dame med enormt bra personlighet her. ...Allikevel vil ikke jeg ha noe med henne å gjøre. Jeg vil ikke ha damer som er smartere, flinkere og mer behagelige og stabile enn hva jeg selv er. Jeg har nok mindreverdighetskomplekser som det er, og hvorfor faen skal jeg da importere det til hjemmebane? (...) Selv om svaret ditt ikke var til meg: dette gav meg svar på MYE. Veldig synd at mindreverdighetskomplekser hos gutten skal være et hinder, synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 29. januar 2010 #36 Del Skrevet 29. januar 2010 Kvinne med virkelig gode sterke personligheter er bare i stand til å skremme vekk virkelig svake menn, spør du meg... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. januar 2010 #37 Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg tenker at "stillest vann har dypest grunn" og at de som roper høyest sjelden har mest å fare med. Imidlertid kan jeg kjenne meg tildels igjen i problemstillingen, enkelte menn skyr kvinner med god utdannelse og stor grad av selvstendighet. Det handler jo bare om å finne en mann som er såpass trygg på seg selv at han ikke har noe problem med det. Har kysset endel utrygge frosker som ikke har taklet det, det blir sjalusi og rot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 29. januar 2010 #38 Del Skrevet 29. januar 2010 etter en stund, blir de redde for å havne i skyggen og stikker.... På generell basis vil jeg ikke si at det er redsel som er problemet, men heller at de fleste damer jeg har møtt som er slik du skriver, har vært oppmerksomhetsjunkies som trenger konstant oppfølging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Knut_* Skrevet 29. januar 2010 #39 Del Skrevet 29. januar 2010 Dersom du krenker andre for å hevde deg selv synes jeg det er tragiskt og superduper mega turn off. Er du smart snill og grei og følger kardemommeloven, samt hevder din sak, fremfor personangrep bør du være noe de fleste menn og iallefall jeg kunne tenke på som et knall flott sambo-emne med potensiale for felles utvikling og dobble gleder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 29. januar 2010 #40 Del Skrevet 29. januar 2010 Som andre her, stusser jeg også litt på dette med "sterk personlighet". Er man sterkere fordi man er utadvent og virker selvsikker? Jeg syns ikke det er noe innbildsk ved å si at man er pen og smart, men jeg reagerer bare litt på uttrykket. Om man er utadvendt eller innadvent er vel ikke bedre eller verre/sterkere eller svakere enn det andre, bare forskjellig. :klø: Men jeg får også litt assosiasjoner til tidligere tråder med tema à la "jeg blir diskriminert pga. min skjønnhet". Hvor det mest sannsynlig handler om at vedkommende kler seg utfordrende og er oversminket, og derfor får en spesiell oppmerksomhet, som tolkes som at andre syns man er uvanlig vakker. Vet ikke om jeg klarer å vise parallellen, men jeg lurer altså på om dette handler om noe annet enn det ts tror. Kanskje mennene blir skremt fordi de tror de har truffet sin "overkvinne". Eller kanskje de bare blir lei av en kvinne som tar for mye plass på andres bekostning. Jeg har ingen svar her - jeg bare undrer meg. Ellers syns jeg det sies en del fornuftig under her: Jeg tar stor plass hvis der er stor plass, og liten plass hvis der er liten... Hvis du forsyner deg med stor plass der det er liten plass så skjønner jeg gutta godt! Man liker å være i sentrum, men det er ikke alltid at det passer seg slik... Det går da fint ann å være ydmyk og sterk samtidig, og det er vanskelig å finne balansen. Tok meg maaaange år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå