Gå til innhold

Stay on these roads


Roadrunner

Anbefalte innlegg

:kaffekopp::natti::kaffekopp:

 

Vrakfuggel til tjeneste!

Vært på jobb siden 06:30, og blir nok jobb frem til nærmere kl 18... Jau!

 

Godt det meste gikk på skinner i morges, og krysser fingrene for det samme i ettermiddag.

Treningsplaner i kveldinga, og så hjem til tidlig seng... Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobb kl 06:30 - DET er tidlig det!

Jeg er vrak for tiden fordi jeg driver å jobber fra kl 07(-isj), og jeg bor ca 2 min fra jobb, så jeg kan stå opp rett før kl 06:30 og likevel rekke å komme meg på jobb så tidlig. :Gjesp:

 

Håper alt går på skinne hele dagen :)

 

(Jeg skal til Roma på lørdag, jeg bare nevner det... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb kl 06:30 - DET er tidlig det!

Jeg er vrak for tiden fordi jeg driver å jobber fra kl 07(-isj), og jeg bor ca 2 min fra jobb, så jeg kan stå opp rett før kl 06:30 og likevel rekke å komme meg på jobb så tidlig. :Gjesp:

 

Håper alt går på skinne hele dagen :)

 

(Jeg skal til Roma på lørdag, jeg bare nevner det... )

Stod faktisk opp som vanlig, men har nok sovet litt dårlig i natt siden jeg visste det ville bli hektisk fra morgenen av og var spent på om alt ville gå veien. Normalt begynner jeg på jobb 07, og står opp over en time før (trenger litt tid å våkne på, kunne ta en dusj, spise mat og gjøre meg klar for ny dag uten å stresse). Men i dag ble det litt mer hektisk, men heldigvis gikk alt knirkefritt når jeg først kom igang på jobb. Digg! Satser på skinner i ettermiddag også, selv om det nok blir litt styrete. Jaja, ordner seg :jepp:

Roma? Heldiggris! Hva skjer i Roma på lørdag? Dagstur eller flere dager?

*kjenner grønnfargen sprer seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal være der en hel uke, kommer ikke hjem før rundt midnatt neste lørdag.

Det er 40-års gaven til mannen min fra meg, så vi reiser alle fire. Vi skal bo midt inne i byen fra lørdag til onsdag, så flytter vi litt på utsiden til et Spahotell, der vi skal være litt mer på ungenes premisser. Da får de jo bade og slikt. For mye storby blir litt kjedelig, for de to.

Den siste perioden har vi lånt bil og skal farte litt rundt også. Pompeii står på planen da, det gleder jeg meg veldig til!! Og så får jeg kanskje besøkt Napoli også. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal være der en hel uke, kommer ikke hjem før rundt midnatt neste lørdag.

Det er 40-års gaven til mannen min fra meg, så vi reiser alle fire. Vi skal bo midt inne i byen fra lørdag til onsdag, så flytter vi litt på utsiden til et Spahotell, der vi skal være litt mer på ungenes premisser. Da får de jo bade og slikt. For mye storby blir litt kjedelig, for de to.

Den siste perioden har vi lånt bil og skal farte litt rundt også. Pompeii står på planen da, det gleder jeg meg veldig til!! Og så får jeg kanskje besøkt Napoli også. :hoppe:

:sukk: og dobbelt- :sukk:

Nå ble jeg grønn nå...

Høres jo helt knall ut! Og så lurt å dele opp uken litt, så det blir litt for alle, og litt variasjon.

Hvor gamle er barna?

 

*avleder Jerle og krabber ned i kofferten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fugleboka ble plutselig reiseboka til Jerle :nigo:

Ungene er 10(snart) og 12 år, så de tåler en del trasking. Men selv den historieelskende mamman deres skjønner at det er måte på hvor tålmodige de skal være. Jeg har lovet de en dag med shopping og frisør og slikt, det blir sikkert på et senter av noe slag i utkanten av Roma.Og det går faktisk ikke an å reise til Italia uten å bade, selv om det er i et innendørs basseng. :ler:

12-åringen har nylig hatt om vulkaner på skolen, så hun synes Pompeii var en helt fantastisk ide. Jeg har alltid drømt om å se byen, så da ble det også lagt inn. Han som fikk gaven er mer enn fornøyd med at alt er planlagt, booket og betalt. Han er visst smittet av reiselysten min. :fnise:

Jeg har faktisk spart penger rett under nesen hans i 9 mnd til dette, for jeg jobber jo ikke fullt og har ikke så stor lønn, og det koster jo litt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fugleboka ble plutselig reiseboka til Jerle :nigo:

Ungene er 10(snart) og 12 år, så de tåler en del trasking. Men selv den historieelskende mamman deres skjønner at det er måte på hvor tålmodige de skal være. Jeg har lovet de en dag med shopping og frisør og slikt, det blir sikkert på et senter av noe slag i utkanten av Roma.Og det går faktisk ikke an å reise til Italia uten å bade, selv om det er i et innendørs basseng. :ler:

12-åringen har nylig hatt om vulkaner på skolen, så hun synes Pompeii var en helt fantastisk ide. Jeg har alltid drømt om å se byen, så da ble det også lagt inn. Han som fikk gaven er mer enn fornøyd med at alt er planlagt, booket og betalt. Han er visst smittet av reiselysten min. :fnise:

Jeg har faktisk spart penger rett under nesen hans i 9 mnd til dette, for jeg jobber jo ikke fullt og har ikke så stor lønn, og det koster jo litt.

Veldig koselig at du kan bruke boka mi til å dele litt reiseplaner/opplevelser. Feel free! :jepp:

 

Har vært i Roma en gang selv (forøvrig også eneste gangen i Italia så langt), og må innrømme at jeg ikke badet... :ler: Men trasket - oh yes! Har du vært der før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig at du kan bruke boka mi til å dele litt reiseplaner/opplevelser. Feel free! :jepp:

 

Har vært i Roma en gang selv (forøvrig også eneste gangen i Italia så langt), og må innrømme at jeg ikke badet... :ler: Men trasket - oh yes! Har du vært der før?

Jeg har vært det 3 ganger før tror jeg. To av gangene langhelg i lag med mannen uten barn og en gang hadde vi med barna. Da de var med var det på slutten av en ferie litt lenger nord for Roma, men da fikk vi 39 grader og orket ikke å se byen noe særlig. Så jeg har lovet de at vi skulle reise tilbake dit.

Når vi var der første gang i 2009/10 var vi der når Roma for første gang fikk snøfall på 50 år, så det ble litt kaldt. Og andre gangen vi var der på langhelg brakk jeg tåa dagen før vi dro, så da ble det litt mer rolig enn vi hadde tenkt.

Ellers så er vi nesten hvert år i Italia på ferie. Så man kan vel si jeg liker landet "litt". Men da er vi alltid i nord-Italia der det ikke er så sinnssykt varmt.

Så derfor var det helt greit for meg å reise til Spania i sommer, for jeg visste jo at vi skulle til Italia i oktober, noe mannen ikke visste da vi bestilte. :nigo:

 

Ja, jeg jobber med en litt kjedelig jobb i dag, så da ble det litt mye skriverier fra meg i dag. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært det 3 ganger før tror jeg. To av gangene langhelg i lag med mannen uten barn og en gang hadde vi med barna. Da de var med var det på slutten av en ferie litt lenger nord for Roma, men da fikk vi 39 grader og orket ikke å se byen noe særlig. Så jeg har lovet de at vi skulle reise tilbake dit.

Når vi var der første gang i 2009/10 var vi der når Roma for første gang fikk snøfall på 50 år, så det ble litt kaldt. Og andre gangen vi var der på langhelg brakk jeg tåa dagen før vi dro, så da ble det litt mer rolig enn vi hadde tenkt.

Ellers så er vi nesten hvert år i Italia på ferie. Så man kan vel si jeg liker landet "litt". Men da er vi alltid i nord-Italia der det ikke er så sinnssykt varmt.

Så derfor var det helt greit for meg å reise til Spania i sommer, for jeg visste jo at vi skulle til Italia i oktober, noe mannen ikke visste da vi bestilte. :nigo:

 

Ja, jeg jobber med en litt kjedelig jobb i dag, så da ble det litt mye skriverier fra meg i dag. :sjenert:

Herlig! :hoppe:

 

Vi hadde bare en langhelg i Roma, men fikk gått masse og sett masse. Mye folk på de typiske turiststedene (var der i midten av mai - hadde knallvær og koste oss stort), men var vel verdt litt venting her og der. Turen opp i kuppelen på Peterskirken og utsikten over byen i flott klarvær. :sukk:

 

Flott by jeg absolutt gjerne reiser tilbake til.

Eneste jeg ikke helt knakk koden på før det nesten var for sent - var middagsbestillingen. Bestilte feks lammeskank... Og fikk lammeskank... :ler: Hadde ikke helt fått med meg at alt av tilbehør måtte bestilles som side-orders, så det ble dårlig med både saus og diverse tilbehør opptil flere ganger før jeg tok hintet (eventuelt gikk over til risotto, pasta, pizza - så mye enklere :sjenert: ).

 

Her nærmer overtidsjobbing seg - ren rutine, men greit å få det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ren rutine var kanskje en liten overdrivelse...

Med lommelykt på baklomma, systemnøkkel rundt halsen og godt kartlagte sikringsskap, så er det ikke helt rutine. Men har gått greit tidligere, så går nok fint i dag også. Post-its hjelper meg å huske alt som må gjøres :ler: Og snau halvtime til overtidsmiddagen blir levert - slipper å tenke på matlaging i dag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

 

Fuggel i fredagsmodus begynner å innse at det "bare" er torsdag... :natti: Men det er aldri så galt at det ikke er godt for noe, det betyr at det uansett er fredag i morgen! :strix:

 

Var hjemme litt over kl 18 i går, og tok det heller rolig. Litt klesvask og diverse, men stort sett bare sofa og avslapning. Gjorde godt! Fikk med meg sesongstarten på Luksufellen Norge, og kantet i seng i ganske høvelig tid.

 

Siden trening utgikk i går, har jeg booket en time hard styrketrening i dag. Ingen vei forbi nå! Har også fått med meg en kollega, så vi kan backe hverandre litt. :trene:

 

Men først er det servering av :kaffekopp: og ønske om en fin torsdag til alle besøkende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morn-morn. :kaffekopp:

Har ingen følelse for hvilken dag det er i dag jeg. I grunnen føler jeg bare at det er en solskinnsdag som skal fylles med litt husarbeid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Har lyst på fredag jeg også!

Kanskje vi bare skulle innføre fredag i dag? :pls:

 

Jeg har mandagsfølelse i dag - jeg har jo hatt en særdeles oval helg - så dette blir en kort uke :nigo:

Hmpf... Juksemaker :opplyser:

Min er ekstra lang, med overtidsjobbing både tirsdag og onsdag... *teller penger*

 

Morn-morn. :kaffekopp:

Har ingen følelse for hvilken dag det er i dag jeg. I grunnen føler jeg bare at det er en solskinnsdag som skal fylles med litt husarbeid...

Høstferiefolket har vært særdeles heldige med været i ferien, det er i alle fall sikkert. :sol: fra blå himmel hver dag. Håper du får slappet av og kost deg!

 

Fuggel'n vurderer å gå et par timer før i morgen, er bare så inderlig klar for helg. Veeeeldig klar. Og får besøk av bestis i morgen, så hadde vært fint med litt ekstra overskudd og en tjuvstart på helgen. Krysser fingrene for rolig dag i morgen så planen kan iverksettes :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

 

Mårnings!

 

Det er fredag! :strix: Endelig! :hoppe:

Bra treningsøkt i går, ellers ganske rolig ettermiddag/kveld.
Har fremdeles en plan om å gå ut døra ca kl 13 i dag, og da har jeg noen timer til pusling og dill før bestis kommer utpå ettermiddagen. Blir koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åhh. jeg visste faktisk ikke at det var fredag før jeg kom inn her. Greit med en realitycheck. :) Så koselig med besøk av bestis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 8 km rusletur i godt selskap er unnagjort - nå skal det ryddes i boden og klargjøres til ved som blir levert til uka. Så er ny tur planlagt i morgen - på mer ukjente stier. Kjenner jeg digger fint høstvær i helgene! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

 

:forkjola:

God mandag!

Litt trøtt og småpjusk fuggel er godt i gang med arbeidsdagen og det har vært hektisk så langt. Jaja, satser på at det roer seg litt og at dagen flyter jevnt avsted. Og ikke minst at basillene trekker seg stille og rolig tilbake! Foreløpig mest surkling og litt hosting, men kjenner at jeg er litt tung i hodet også. Vil ikke ha! :opplyser:

 

Helgen har forresten vært veldig bra :strix:

Bestisbesøk på fredagen med nydelig middag i byen, veldig god service på restauranten, fikk flotte roser av bestis og fikk skravlet masse. Ren kvalitetstid rett og slett!

Lørdag ble det langtur i finværet, og etter en tur innom hjemme for litt mat og et par telefonsamtaler, tok jeg turen ut igjen i finværet. En liten rusletur på ettermiddagen var ikke feil det heller. Kvelden ble rolig i sofakroken, og kom meg i seng i høvelig tid. I går ble det ny langtur i terrenget, og koste meg stort. Fikk utforsket et område jeg har gått svært lite i, og ble nesten ei mil før vi var tilbake ved bilen. :bolledeig: Hjem til en varm dusj, mat og sofa. Fikk skiftet på senga, vasket klær og ryddet litt, ellers slappet jeg av og bare koste meg. Gjorde godt! En helg med aktivitet som gir overskudd - helt knall.

 

Litt kjipt å være småforkjøla i dag, trodde skrotten skulle bli frisk og vital av masse frisk luft og bevegelse. Jaja, får bare ta det som kommer.

 

Handling etter jobb i dag, så hjem og få levert vinterens ved. Ergo utgår trening, men satser heller på spinning i morgen.

 

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...