Gå til innhold

Stay on these roads


Roadrunner

Anbefalte innlegg

:kaffekopp:

 

Her går visst dagene unna... Glemte hele dagboka i går, og plutselig var det ettermiddag. Full fart på jobb, og så hjem til middagslaging og litt rydidng. Planen videre var maling av taklister, men den malingen som stod igjen her var gammel og har nok sett sine beste dager. Så da ble det ingen maling i går, men får kjøpe en liter i dag og kanskje få tatt første strøket? Ellers skal det handles på Ikea, sånn at paps har litt å leke med i morgen før jeg kommer hjem. Så takknemlig for god hjelp!

 

Var på styrketrening i går kveld, en time jeg ikke har vært på siden før sommeren... Tungt ja! Spent på hvor støl jeg blir utover dagen og morgendagen... :kaklehone: Skal farte til en annen kant av landet i morgen for litt jobbing med kollegaer samt kursing, så blir lang dag. Reise hjemmefra ca 06 og hjemme igjen nærmere kl 19... :natti: Blir luksus å komme hjem til ferdig middag og påbegynte bokhyller da :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Hvordan står det til hos Jerle da?

 

Ett ord: Forhåndsvalg.

Er lei og sliten nå, halve byen har vært innom, noen sinte og nesten alle engasjerte. Det tar på når man har det slik på jobb i en måned. Jeg GLEDER meg til helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Huff, høres ut som en veldig intens måned, Jerle! Godt dere er i mål til mandag, er vel den offisielle dagen for dere også da? Skjønner valget engasjerer, men det hjelper jo ikke å være sint mot deg/dere...

 

Her trygt ankommet regionskontor, og fått hilst på et par kollegaer. Skal være her til nærmere lunsj, før jeg og en kollega skal på kurs/gjennomgang hos en ekstern leverandør. Og så går turen til flyplassen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Sauen! :kaffekopp: trengs i dag...

Vekkerklokka ringte 05:20 - og fikk ikke sove med en gang i går. Trøtt fuggel!

 

Og ganske effektiv ettermiddag i går om jeg kan få si det selv.

Ikea-handling

Handle listemaling

Rydde kjøkkenet og lage middag

Starte oppvaskmaskin og tømme denne senere

Starte vaskemaskinen og henge opp klesvasken senere

Pusse over taklister og tørke over med fuktig klut

Male taklister

Rengjøre kost med penselrens og rydde litt

Ut med søppel, og gå bort til butikken med flaskepant og plastsøppel.

Generell rydding

Og til slutt: :natti:

Jau...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig med eksterne oppdrag er jeg redd (men klart, nok penger på bordet så skal jeg alltids vurdere :nigo: )... Har visst mer enn nok med egne prosjekter, samt hjelpe paps/mams tilbake...

Og nå kjenner jeg at jeg skal være glad når rommet er ferdig! :hoppe:

Endret av Roadrunner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:veslejenta: 

 

Fuggel'n har inntatt sofaen etter en skikkelig effektiv helg. Sliten men fornøyd! :bolledeig: 

Bokhyller, seng, skap og kommode er på plass på gjesterommet, og hele heimen er ryddet og støvsugd. På grunn av store mengder regn i dag venter jeg med å kjøre avsted papp, plast og isopor til fyllinga, men det er ferdig sortert og pakket og står i boden i påvente av litt oppholdsvær. Jeg har skrevet ut kakeoppskriften til i morgen (må skrive handleliste basert på denne), og vaskemaskinen jobber. Tror kanskje det blir en vask til, sånn at jeg kan få pakket det bort før tirsdagen. 

 

Fredag kom jeg hjem til ferdig middag og en ferdigskrudd hylle, og så skrudde paps og jeg den andre hylla etter middag. Lørdag gikk turen til Ikea for handling av seng, og innom Byggmax for å kjøpe skap. Så hjem til mer skruing, senga tok tid men vi ble ferdige på ettermiddagen. Litt mat, en rask dusj og så var det konsert-tid. Konserten varte endel lengre enn annonsert, så vi slet litt da vi kom til restauranten 45 minutter for sent og de hadde gitt bort bordet til noen andre... Men alt ordnet seg, vi fikk et bord, spiste nydelig mat og var ikke hjemme før nærmere 22:30 (dro hjemmefra 6 timer tidligere). I dag har vi montert garderobeskap, skrudd bokhyllene fast i veggen, satt på knotter på alle skap og kommoden, og spist. Mine foreldre dro hjemover rundt kl 15, og jeg har vært skikkelig effektiv etterpå. Ryddet, rengjort, ryddet mer, vasket klær og dusjet. Nå skal jeg prøve å lande litt og slappe av før helgen er helt over... 

 

I morgen blir det handling og kakebaking, samt borddekking, mens tirsdag blir det forberedelser og siste finpuss før gjestene kommer kl 19. Onsdag skal bilen på spa (bestilt innvendig vask, utvendig vask og polering), og så skal fuggel'n på inspirasjonskveld hos et reiseselskap på kvelden. Torsdag er det nok bedriftsidrett (i øspøs regnvær etter det jeg kan se - hele uka er preget av ekstreme mengder regnvær), og fredag skal pappas bil på spa (så vi må bytte biler torsdag, og bytte tilbake fredag tenker jeg. Jau... 

 

Men først: :veslejenta: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirasjonskveld hos reiseselskap? Det høres potensielt dyrt ut... :fnise:

Med 3 turer til Ikea denne uken, så stopper det seg selv akkurat denne måneden (og så var det disse feriedagene da..). Men er jo viktig å tenke litt langsiktig? :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri feil med langsiktig tenking :opplyser:

 

:fnise:
Må jo drømme litt...

Og med dette været er det ikke vanskelig å drømme :sjenert:

 

Trøtt fuggel i dag, merkes at helgen har gått i ett. Men jeg har fått avsted reiseregning og en annen regning, så kanskje det dukker opp litt penger på konto etterhvert. Trengs...

 

:kaffekopp:

Handleliste er klar, flaskepant ligger i bilen og stemmeseddel ligger i veska. Så får vi se om jeg husker alt i ettermiddag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ostekake står til avkjøling, bær, frukt og snop er kjøpt inn til i morgen (fra før har jeg kjøpt drikke og chips), det ryddes litt innimellom og selvfølgelig står radioen på P4. Er en veeeeeeldig interessant konkurranse der denne uka som jeg inderlig gjerne vil vinne :pls: Så blir visst ikke mye tv i kveld :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

 

Mårnings!

Sovet litt dårlig i natt og er i alle fall ikke mer våken enn jeg var i går... :sukk:

 

Fikk gjort masse i går, så tror det skal bli en enkel og grei sak etter jobb i dag. Ikke allverdens som MÅ gjøres, gjenstår i grunn bare å få platene på plass i bordet, på med duk og gjøre klart litt småtteri. Pynte kake og sette frem dill og dall. Skal nok gå fint :jepp: Og det er ryddig og trivelig hjemme nå :opplyser: Burde visst være flinkere til å ha det så ryddig til vanlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn-morn :kaffekopp: :kaffekopp:

Trøtt sau er raus med koffeinen i dag også. :Gjesp:

Du er ikke den eneste som har sovet dårlig i natt...

 

Og rent og ryddig er det ikke i Fjøset. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så veldig rent kan jeg vel ikke skryte på  meg at det er - er absolutt forbedringspotensiale der. Men trøster meg med at det er gråvær ute, så slipper den avslørende sola :fnise: Men ryddig er det :jepp:

 

Etter en hektisk start på arbeidsdagen har lufta gått litt ut av ballongen kjenner jeg. Kommer ikke helt i hakk her... Litt mye på ymse kanter for tida kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...