Gå til innhold

Stay on these roads

Roadrunner

Anbefalte innlegg

:danser: Fredag! :danser:

Jeg fant en liten bit av ei husmor i går (fant et lommespeil :fnise:) og fikk tørket støv, ryddet kjøkken, oljet spisebord og lagt sammen klesvask (og sydd en raknet søm i ei bukse). Og sovnet altfor sent. Men det er og blir fredag :bolledeig:

Ingen planer for kvelden, satser på ferske reker på bordet og tidlig seng tenker jeg. I morgen skal jeg ut på en litt lengre kjøretur for å besøke familie. Blir koselig! Hjem igjen søndag formiddag, til husmorsysler og klargjøring til ny uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God fredag! :kaffekopp: 

Man har benyttet sjansen til litt hjemmekontor (gjemmekontor), og nyter en litt roligere fredag. Ei god venninne kom til byen i går ettermiddag (bor i utlandet), og vi har skravlet og skravlet. Helt til sengetid i går, og innimellom jobboppgaver i dag. Sofakontor funker på sånne dager :nigo: Ventilasjonsfolk har vært her og byttet filter (greit å samle alle slike aktiviteter på en dag), og i ettermiddag venter middag med gode kollegaer samt litt kulturell input med samme gjeng. Ikke dumt! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Uka har gått i ett så langt, med travle jobbdager og solide krav til hjernecellene. Ganske kaputt da jeg kom hjem i går gitt :veslejenta:  Men det nærmer seg helg :strix: 

Trening går ganske bra, selv om det er brutalt å trene før jobb to dager i uka. Kroppen har fremdeles ikke blitt vant til å virke såpass tidlig :natti: , men kjenner den våkner i løpet av økta, og det blir ganske solid trening faktisk. Lite støl så langt, så enten trener jeg ikke hardt nok, eller så har musklene faktisk skjønt greia? Har for sikkerhets skyld booket en styrketime i ettermiddag, så får vi se hvordan det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan melde at de fleste musklene har skjønt greia. :opplyser:

Var på styrketime i går, og tok i mer enn jeg har pleid på den timen siden grunnlaget nå er noe bedre. De fleste øvelsene har vi vært innom på morgenøktene, og selv om jeg var mør og sår etter timen, så har jeg ikke blitt særlig støl. Bortsett fra triceps... De har vi ikke trent isolert i det hele tatt, og i går var det en egen øvelse som kun gikk på triceps. Auuu! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig meldte muskelen seg til tjeneste? :ler: Fysio ville sagt at den takker deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (25 minutter siden):

Plutselig meldte muskelen seg til tjeneste? :ler: Fysio ville sagt at den takker deg...

Den gjør nok det. Takker meg ganske intenst for øyelikket. Vondt men godt på samme tid. 

Resten av kroppen er overraskende fungerende, så har trua! 

Ut og spise indisk i kveld, gleder meg. :spise: Så kommer bestis på besøk i morgen for sofakjas og sløvings. Ellers? Kanskje en spinningøkt i helgen? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:forkjølet:

Jeg vet det er høysesong for slikt nå, men det betyr ikke at jeg trenger å få det på besøk... Startet med litt grums i halsen lørdag kveld, og har siden gått i bølger. Sår hals, litt feber og slækk søndag og mandag, så noe bedring tirsdag og store deler av gårsdagen, før mer intens forkjølelse igjen i dag. Snørr og gørr, nys og host. Vil ikke! :snurt:

Jobbreise i går og i dag, så tar meg sammen så godt jeg kan. Hjem i ettermiddag, kontoret i morgen, og sosialt med jobb etter jobb i morgen. Joda... Heldigvis helg snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (20 timer siden):

Helgefreden har senket seg?

Helgefreden senket seg i går, ja. Deilig! 

Sauen Shaun skrev (25 minutter siden):

Håper formen er stigende. :klem3: 

Takk! Hodet er litt lettere, men mulen er fremdeles bare snørr og gørr :sukk: Kroppen jobber seg gjennom basillene, så det får bare ta den tiden det tar tenker jeg. Så lenge jeg fungerer sånn nogenlunde (og er absolutt bedre i dag enn jeg var torsdag og fredag). 

Fredag kveld var jeg helt kjørt, etter lang dag på jobb og så rett på jobbsosialt. Men tok det rolig på kvelden, og var hjemme i relativt rimelig tid. Rett i seng og noen timer etterlengtet søvn. Av alle ting våknet jeg 03:30 fredag morgen, så dagen ble virkelig lang... Våknet tidlig i går også, men 07 er mer brukanes tid. Rolig start, en liten rusletur på formiddagen (som ble en time lengre enn opprinnelig tenkt siden man traff kjente og ble stående og skravle en evighet), litt handling, sengetøyvask (optimisten prøvde soltørk, som i stedet ble utelufting...) og sløv kveld. 

Tidlig våken i dag også (07 er visst starttidspunktet for denne helgen), og etter litt lesing og sløving på senga har det blitt bakt, kjørt en oppvaskmaskin, spist frokost (sulten, og for lenge til baksten var ferdig) og tidlig lunsj (må jo prøvesmake nybakst mens den er varm!) og nå er spørsmålet om noe mer skal skje i dag. Frisk luft? Eller :veslejenta:? Er jo viktig å lade opp litt også... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp: God mandag! :kaffekopp:

I dag var det skrekkelig seigt å stå opp og skulle virke... Trøttesen! Men man har trent (og fortjent?) og arbeidsdagen er i full gang. Og det nærmer seg lunsj :spise: 

Ute er det strålende :sol: så jeg leker litt med tanken på et lite stopp på vei hjem for å rusle en bitteliten tur. Fikk med meg en nydelig solnedgang i går (dog altfor tidlig - hersens vintertid!), og ser muligheter for det samme i ettermiddag. Vi får se... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo tiden for å sanke sol når man kan :nikke: Her var det nydelig i helgen, men nå blir det visst mest grått framover. Ikke-vær - ikke sol, ikke tegn, ikke snø, ikke kulde, ikke varme, bare overskyet og 3-9 grader...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (7 minutter siden):

Det er jo tiden for å sanke sol når man kan :nikke: Her var det nydelig i helgen, men nå blir det visst mest grått framover. Ikke-vær - ikke sol, ikke tegn, ikke snø, ikke kulde, ikke varme, bare overskyet og 3-9 grader...

Ulempen er at arbeidstid til 16 medfører at solnedgangen nesten er i mål før jeg er i gang med turen... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange måneder (minst et år!) jeg har utsatt å henge opp ene røykvarsleren vet jeg ikke... Fikk tips om magnetfester og kjøpte for leeenge siden. Tok omtrent 40 sekunder å montere, pluss 25 sekunder på å fjerne det gamle festet i taket. :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røykvarsleren lå på gulvet da jeg kom ned i morges... 

Må kjøpe sterkere lut... les: Tech7?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gaffa fikser det meste, har jeg hørt (inkludert ødelagte skolebøker, mvh et par av yrkesfag-gutta... :fnise:) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

God fredag! 

Takk for tips om gaffa-tape, @Daria, tror kanskje det utgår som "løsning" i mitt hvite tak :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tec7 kjøpt og benyttet,nå henger vel den metallplata i taket for resten av livet  :fnise:

Er det natta snart? :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...