Roadrunner Skrevet 9. august 2023 Forfatter #19201 Del Skrevet 9. august 2023 Trøtt fuggel til tjeneste Tillater meg ganske rolige ettermiddager denne uka, spesielt med det været som har vært. Så går i litt hjemmepusling, strikking, tv og relativ edrulig leggetid. Allikevel smått vrak når klokka ringer (mens i deler av ferien våknet jeg FØR vekkerklokka normalt ville ringt...). Men man er godt i gang med arbeidsdagen og gråter ikke. Dobbeltsjekket pausingen på treningssenteret, så nå har jeg kontroll på hvilken dag det faktisk er fritt frem igjen. Fikk også oppdatert kalenderen med frisørtimen jeg fikk avtalt sist, samt når jeg får håndverkere på besøk for oppgradering av ventilasjonen. Må få sånt inn i kalenderen, ellers går det i den berømte glemmeboka. Påfyll? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 9. august 2023 Forfatter #19202 Del Skrevet 9. august 2023 Tidlig i juni ringte jeg elektrikerfirma for et par enkle oppdrag. De noterte hva jeg ønsket, og så skulle en elektriker ringe meg for å avtale tidspunkt. Han ringte i dag... To måneder er da rakettfart? Hyggelig fyr, vi avtalte at han skulle komme fredag, og så kjente jeg panikken ta meg litt. For ene oppdraget er å koble min markise til strøm. Den ble montert i fjor sommer, men ikke koblet til strøm. Så jeg la fjernkontrollen på et lurt sted. Det lure stedet innså jeg at kanskje var litt dumt, så jeg fant et enda lurere sted. Og siden har jeg ikke sett fjernkontrollen... En aldri så liten letejobb måtte til, men nå er både fjernkontroll og manual til markisa funnet, og klar for elektriker. Greit for alt som er gjort når sesongen er på hell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 9. august 2023 #19203 Del Skrevet 9. august 2023 Å legge noe på et lurt sted er sjelden lurt - det er mye lurere å legge det på et logisk sted. Eller bare la det ligge framme... Mamma hadde motsatt problem nylig - hun fant en fjernkontroll i en skuff og ante ikke hva den hørte til. Vi fant ut av det til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 11. august 2023 Forfatter #19204 Del Skrevet 11. august 2023 Daria skrev (På 9.8.2023 den 20.35): Å legge noe på et lurt sted er sjelden lurt - det er mye lurere å legge det på et logisk sted. Eller bare la det ligge framme... Mamma hadde motsatt problem nylig - hun fant en fjernkontroll i en skuff og ante ikke hva den hørte til. Vi fant ut av det til slutt Å la ting ligge fremme fungerer bare til et visst punkt, da blir det plutselig ryddet. Og da er det fort at disse lure stedene blir førstevalget. Dog litt oppgitt over meg selv. Så fornøyd med at jeg fant fjernkontrollen (og instruksjonsheftet), men har jo helt glemt å sjekke hva slags batteri fjernkontrollen bruker. Sjekket nå, og det er selvfølgelig ikke en batteritype jeg har liggende. Får sjekke med elektrikeren når han kommer, om jeg skal kjapt stikke innom nærbutikken og se om de har. Eller bare ta det senere. Men at jeg ikke kan tenke såpass langt! Hjemmekontor, fredag og , og har avtalt rusletur med venninne i ettermiddag. Litt bevegelse trengs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 11. august 2023 Forfatter #19205 Del Skrevet 11. august 2023 Har vært innom tanken på å male soverommet i noen år, det har bare ikke helt skjedd ennå. Men kanskje i høst? Spørsmålet er hvilken farge? Jeg har hele tiden vært ganske klar på at det må bli en blånyanse, og jeg heller mot en noe dempet blåtone, eller blågrå lignende. Tok med meg et par fargeprøver sist jeg var innom Jernia, og oppdaget i min leting etter fjernkontroll at jeg hadde tatt med meg et par fargeprøver tidligere også. Til alt hell i to andre nyanser enn de siste fargeprøvene (sånne gratis lapper...). Tidligere har jeg vært ganske bestemt på Jotun 4618 Kveldshimmel (S5010-R90B), men vurderte også Jotun 4638 Byge (S6010-R90B). Men nå tenker jeg at begge trolig blir litt for mørke... Så siste ankomne fargelapper er Jotun 5044 Blåis (4609-B01G) og Jotun 5249 Linblå (3908-B01G). Men så er det dette valget da... Kanskje kjøpe en halvliter av hver og male et godt felt på veggen for å se? Eller bare hoppe i det og la det stå til? Om jeg gidder... OM det blir maling er jeg ganske sikker på at det blir en av de to siste. Vil bare unngå at det blir seende ut som lys babyblå som tatt rett ut av en babyshower... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 11. august 2023 Forfatter #19206 Del Skrevet 11. august 2023 Elektriker i forkant av besøket: Tenk på om du vil du ha bryter utendørs eller innendørs? Fuggel'n: Helst innendørs om det er mulig, men jeg er åpen for andre løsninger om det er bedre/enklere. Men jeg trenger ikke bryter, markisen kommer med fjernkontroll. Skal bare koble markisen til strøm, sånn at den virker med fjernkontrollen! Elektriker: Ikke noe problem, vi skal gjøre det greit for deg så du får det som du vil. Og bryter er greit å ha, så enkelt og praktisk. Status: Utendørs bryter (og nå mistenker jeg at fjernkontrollen kanskje ikke vil virke, men at markisen må kjøres via bryter. Men spiller ingen rolle for min del). Elektriker: Hvor vil du ha utendørs stikkontakt? Fuggel'n: *peker og viser* Elektriker: Blir ikke det høyt, vil du ikke heller ha den her? *peker lavere på veggen* Fuggel'n: For min del kan den godt være der jeg viste, blir sjelden i bruk og da er den mer ute av syne. Status: stikkontakt midt på veggen der elektriker vil I tillegg har jeg fått en koblingsboks jeg ikke egentlig trengte (før han prøvde et par kreative krumspring). Jeg har gitt opp for lenge siden, så lenge jeg har strøm i både stikkontakter og markise lystrer når jeg vil, så skal jeg ikke klage. Og fyren er bare hyggelig. Fagfolk er fagfolk... Og nå ser det ut til at han er i ferd med å pakke sammen, så kanskje jeg kan få spist lunsj etterhvert og gjort litt mer effektivt i dag? Ikke minst få varmen - åpen verandadør siden før 09 i skyggen er friskt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. august 2023 #19207 Del Skrevet 11. august 2023 (endret) Det er sjelden verdt bryet å diskutere med fagfolk, med mindre man har svært sterke meninger og preferanser De skjeler sikkert litt til hva som er praktisk for dem også, men stort sett vet de jo hva de driver med og hva som er best. Jeg har jo rørleggerbror og har hørt ham snakke om kunder og hvordan få dem til å tro at de får det som de vil samtidig som det egentlig blir som han mener er den beste løsningen Jeg har lyseblått soverom, nokså sommerhimmelblå. Men ikke spør om navn og koder og sånt - jeg har tross alt også far med lang fartstid i jernvarehandel. Jeg valgte nok fargen, men forhold meg ikke til de mer konkrete delene av det... Endret 11. august 2023 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 11. august 2023 Forfatter #19208 Del Skrevet 11. august 2023 Bryteren var der av sikkerhetsmessige årsaker, og kan ikke kjøre markisa. Så jeg må på batterijakt i ettermiddag. Ellers virker alt, og elektrikeren har reist. Og jeg har fått jobbet litt i dag, både underveis i elektriker-moroa og nå i etterkant. Noen timer til, så er det HELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. august 2023 #19209 Del Skrevet 12. august 2023 Til info: Linblå er fin! Har det på en kontrastvegg på kontoret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 12. august 2023 Forfatter #19210 Del Skrevet 12. august 2023 Cata skrev (49 minutter siden): Til info: Linblå er fin! Har det på en kontrastvegg på kontoret. Takk! Den ligger godt an i vurderingene mine - jeg er bare litt usikker på om jeg vil gå hakket mørkere eller ei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. august 2023 #19211 Del Skrevet 12. august 2023 Den er ganske lys så jeg ville nok tatt den et hakk mørkere om jeg skulle hatt den på et soverom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 12. august 2023 Forfatter #19212 Del Skrevet 12. august 2023 Cata skrev (2 minutter siden): Den er ganske lys så jeg ville nok tatt den et hakk mørkere om jeg skulle hatt den på et soverom. Har nesten hvitt soverom i dag (tipper lys antikk) så alt hjelper. Men den kan bli litt lys når jeg først gjerne vil ha det litt mørkere... ønsker dog ikke helmørkt rom heller. #vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. august 2023 #19213 Del Skrevet 12. august 2023 Hiv litt svart oppi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 13. august 2023 #19214 Del Skrevet 13. august 2023 Jeg hadde nok gått for et hakk mørkere enn linblå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 14. august 2023 Forfatter #19215 Del Skrevet 14. august 2023 Sauen Shaun skrev (14 timer siden): Jeg hadde nok gått for et hakk mørkere enn linblå. Takk! Og er ikke uenig. Så jeg er nok i ferd med å lande der hvor det hele startet, med fargen Kveldshimmel. Mener det var programmet Eventyrlig Oppussing som brukte den på et soverom, og jeg tenkte at DET var en fin farge. Nå må jeg bare lete etter litt guts og virketrang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 14. august 2023 #19216 Del Skrevet 14. august 2023 Roadrunner skrev (1 time siden): Nå må jeg bare lete etter litt guts og virketrang... Der kan jeg ikke hjelpe deg… Ikke noe overskudd å dele av… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 15. august 2023 Forfatter #19217 Del Skrevet 15. august 2023 God tirsdag! Jobbdagen er i gang, jeg er allerede i kontakt med support hos mobilleverandøren og ute bøtter det ned. Det er tirsdag... Hadde besøk av elektriker igjen i går ettermiddag, da dekselet på koblingsboksen ikke helt spilte på lag. Viste seg at han ikke hadde gjort ting skikkelig på fredag, men nå er alt så meget bedre. Ellers ganske rolig i går. I dag er treningstøy pakket og klart i bilen, og jeg har en optimistisk tanke om en tur innom treningssenteret på vei hjem fra jobb. Det trengs! Været innbyr uansett ikke til noe utendørs aktivitet, så da kan man like gjerne svette litt innendørs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. august 2023 #19218 Del Skrevet 15. august 2023 Her er både bøtting ned utendørs og svetting innendørs unnagjort, selv om førstnevnte visstnok skal returnere relativt snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 16. august 2023 Forfatter #19219 Del Skrevet 16. august 2023 Godt fornøyd med gårsdagens treningsøkt, ble en snau time med solid svetting og pusting, før jeg pakket meg hjemover til en matbit og en etterlengtet dusj. Og jeg synes allerede at jeg merker tendenser til mer virketrang, litt mer energi og generelt litt bedre følelse. Etter TO treningsøkter! Nå gjelder det bare å fortsette utover høsten, legge inn en spinningtime eller to her og der, og fremdeles komme meg til helsestudio. I dag tenker jeg kanskje det blir en liten luftetur etter jobb? Skal holde det åpent og se litt hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 16. august 2023 #19220 Del Skrevet 16. august 2023 Det er ihvertfall godt turvær i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå