Gjesten Skrevet 18. november 2010 #1081 Del Skrevet 18. november 2010 Joda, stemmer det. Poenget var at flere skrev "hade". Jeg har lagt merke til det. Ville ikke overraske meg om det kom inn i ordboken etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pantherinae Skrevet 19. november 2010 #1082 Del Skrevet 19. november 2010 På seksualitet er det ei som blir så redd får hun får orgasme inni kjeden. Lurer på hvilken kjede det er snakk om? H&M? Denne ser jeg faktisk er en gjenganger inne på det forumet. :gjeiper: En tittel her inne jeg blir litt grøssen av er "hvilken gummi støvler har du?" Ellers tror jeg nok det som irriterer meg mest her inne er bruken av tegnsetting og mellomrom. Er utrolig mange som har mellomrom både før og etter punktum, bare før, eller ikke i det hele tatt. Og det går konsekvent igjen i hele (og alle) innleggene. Vet virkelig ikke folk hvordan man gjør dette? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 19. november 2010 #1083 Del Skrevet 19. november 2010 Orddelingsfeil, uten tvil. Får høyt blodtrykk av det. Jeg blir direkte trist av orddelingsfeil. " Kjempe masse gla i deg ", for eksempel. Det har jo blitt en trend!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pantherinae Skrevet 19. november 2010 #1084 Del Skrevet 19. november 2010 Leste et sted at orddelingsfeil har blitt såpass utbredt på grunn av stavekontrollene på mobilene. For å få inn en del lange ord må de deles opp og så tror folk at det er sånn de skal skrives. Er mobilgenerasjonen vi ser skrive nå. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 19. november 2010 #1085 Del Skrevet 19. november 2010 Leste et sted at orddelingsfeil har blitt såpass utbredt på grunn av stavekontrollene på mobilene. For å få inn en del lange ord må de deles opp og så tror folk at det er sånn de skal skrives. Er mobilgenerasjonen vi ser skrive nå. :gjeiper: Uff, det er jo helt tragisk! Jeg har også lagt merke til at om man søker på et langt ord på Google får man " mente du..." også er ordet delt...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 19. november 2010 #1086 Del Skrevet 19. november 2010 "Har tennt lys". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pantherinae Skrevet 19. november 2010 #1087 Del Skrevet 19. november 2010 Uff, det er jo helt tragisk! Jeg har også lagt merke til at om man søker på et langt ord på Google får man " mente du..." også er ordet delt...... Huff, det der har jeg lagt merke til og. Samme på engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #1088 Del Skrevet 19. november 2010 Huff, det der har jeg lagt merke til og. Samme på engelsk. På engelsk er jo substantiv som regel "orddelt", da. Det er jo der vi har det fra. Altså hvis jeg søker på "gardengnome" så vil google foreslå "garden gnome", som er helt riktig. (Ikke spør hvorfor jeg kom på dét av alle eksempler). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 20. november 2010 #1089 Del Skrevet 20. november 2010 (endret) Ellers tror jeg nok det som irriterer meg mest her inne er bruken av tegnsetting og mellomrom. Er utrolig mange som har mellomrom både før og etter punktum, bare før, eller ikke i det hele tatt. Og det går konsekvent igjen i hele (og alle) innleggene. Vet virkelig ikke folk hvordan man gjør dette? :klø: Enig! Vil legge til bruk av komma, eller mangel på det. Greit at jeg har en tendens til å være grådig med kommabruken selv, men jeg prøver iallefall å gjøre setningene mine forståelige. Det er en del her på forumet som skriver setninger helt uten komma, og jeg får lyst til å rette på dem hver gang. Bare grunnleggende ting som stor bokstav i begynnelsen av en setning, hvor vanskelig kan det være? Endret 20. november 2010 av Raindrops Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2010 #1090 Del Skrevet 21. november 2010 Selvfølgelig heter det det. På tilsvarende måte er det med "gammel". Det er mange som sier og skriver "gamlere", "gamlest" istedenfor "eldre", "eldst", som jo er det korrekte. Hvis det er snakk om en gjenstand, f.eks en sjokolade vil det vel være greit å si gamlere. Eks: "Den ene sjokoladen er gamlere enn den andre." Man bruker vel ikke eldre i dette tilfellet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 21. november 2010 #1091 Del Skrevet 21. november 2010 Hvis det er snakk om en gjenstand, f.eks en sjokolade vil det vel være greit å si gamlere. Eks: "Den ene sjokoladen er gamlere enn den andre." Man bruker vel ikke eldre i dette tilfellet? Denne tråden handler om skrivefeil. Du kan selvfølgelig snakke som du vil. Uansett om det gjelder folk eller sjokolade, er bøyningen den samme, gammel-eldre-eldst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 22. november 2010 #1092 Del Skrevet 22. november 2010 Så en herlig liten greie i dag: Grammar is important! Capitalization is the difference between helping your Uncle Jack off a horse and helping your Uncle jack off a horse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 22. november 2010 #1093 Del Skrevet 22. november 2010 Så en herlig liten greie i dag: Grammar is important! Capitalization is the difference between helping your Uncle Jack off a horse and helping your Uncle jack off a horse. Brilliant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 23. november 2010 #1094 Del Skrevet 23. november 2010 Sitvasjon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #1095 Del Skrevet 24. november 2010 "Ny og ned" er neppe en skrivefeil, men jeg legger den inn her likevel. Det korrekte uttrykket er "ny og ne". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #1096 Del Skrevet 24. november 2010 "...og angster bare jeg..". Hva er å angste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 25. november 2010 #1097 Del Skrevet 25. november 2010 Denne snappet jeg opp i tråden om voldelige utlendinger: kultur uavhengige intelligens tester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 25. november 2010 #1098 Del Skrevet 25. november 2010 Buss ståpp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 25. november 2010 #1099 Del Skrevet 25. november 2010 Så en herlig liten greie i dag: Grammar is important! Capitalization is the difference between helping your Uncle Jack off a horse and helping your Uncle jack off a horse. ahhaha dagens! Lattekrampe! :ler: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angkortom Skrevet 25. november 2010 #1100 Del Skrevet 25. november 2010 Så en herlig liten greie i dag: Grammar is important! Capitalization is the difference between helping your Uncle Jack off a horse and helping your Uncle jack off a horse. Priceless! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå