AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #4021 Del Skrevet 9. mars 2012 ...unsjuldning... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #4022 Del Skrevet 9. mars 2012 deperisjon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
imeria Skrevet 10. mars 2012 #4023 Del Skrevet 10. mars 2012 De som ikke klarer å skille mellom når man skal bruke NÅR og DA Regel: Den gang Da Hver gang NÅR Framtid NÅR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #4024 Del Skrevet 10. mars 2012 Fågjengelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bimbolise Skrevet 10. mars 2012 #4025 Del Skrevet 10. mars 2012 "Jeg hvar på butikken", "det har hvært en fin dag" osv.. Oh my god! Og "sykkle"... Really? Jeg blir så frustrert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #4026 Del Skrevet 11. mars 2012 ...beskymra... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cornflake_girl Skrevet 11. mars 2012 #4027 Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) - Særskrivingsfeil - Feil bruk av og/å - "værst" - "deprisjoner" Edit: - Feil bruk av da/når Endret 11. mars 2012 av cornflake_girl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 11. mars 2012 #4028 Del Skrevet 11. mars 2012 I anledning kveldens hotteste tråd så må jeg bare spørre: Personangripe er ikke et ord? Som i "Du har personangrepet meg" eller lignende? Det har visst blitt et vanlig uttrykk, så nå måtte jeg inn her å sjekke :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 11. mars 2012 #4029 Del Skrevet 11. mars 2012 I anledning kveldens hotteste tråd så må jeg bare spørre: Personangripe er ikke et ord? Som i "Du har personangrepet meg" eller lignende? Det har visst blitt et vanlig uttrykk, så nå måtte jeg inn her å sjekke :gjeiper: Jeg tror ikke du finner dette ordet i noen ordbok (enn så lenge): Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 12. mars 2012 #4030 Del Skrevet 12. mars 2012 I anledning kveldens hotteste tråd så må jeg bare spørre: Personangripe er ikke et ord? Som i "Du har personangrepet meg" eller lignende? Det har visst blitt et vanlig uttrykk, så nå måtte jeg inn her å sjekke :gjeiper: Beklager ot, men hva var kveldens hotteste tråd? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 12. mars 2012 #4031 Del Skrevet 12. mars 2012 Beklager ot, men hva var kveldens hotteste tråd? :gjeiper: Det blei oppretta ein tråd på Ris og Ros om ein person som har fått lov til å halde på med usaklege innlegg i Fotballfrue-tråden altfor lenge no. Opningsinnlegget omhandla eigentleg kor mykje slik drit som skal aksepterast frå enkeltbrukarar, og kvifor det tydelegvis er enkelte brukarar som er fritekne frå forumreglane. Så kom brukaren frå Fotballfrue-tråden inn og klikka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsier Skrevet 13. mars 2012 #4032 Del Skrevet 13. mars 2012 Når folk bruker stor forbokstav på substantiver som ikke er i begynnelsen av en setning. HVOR HAR DE DET FRA? "Jeg liker å lese Bøker og spille Spill." Hæ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 13. mars 2012 #4033 Del Skrevet 13. mars 2012 Når folk bruker stor forbokstav på substantiver som ikke er i begynnelsen av en setning. HVOR HAR DE DET FRA? "Jeg liker å lese Bøker og spille Spill." Hæ? Tysk? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #4034 Del Skrevet 14. mars 2012 Det innlegget jeg siterer nedenfor var grelt: I år skal jeg lage hjemmelaget påske egg, gleder meg til og gi det Skal lage det med servietter rundt sånn dekopasj, med bond rundt =) men lurer på hva jeg skall putte inni? noen tipps? det skallvere den vanlige lille størrelsen på egget =) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 16. mars 2012 #4035 Del Skrevet 16. mars 2012 "Meg og kjæresten min traff hverandre..." "Da hun satt seg..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 16. mars 2012 #4036 Del Skrevet 16. mars 2012 (endret) Dobbeltpost Endret 17. mars 2012 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #4037 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg vil litt på Ludovie og Herr Drue som er en herlig motvekt til alle som irriterer seg over mangt og meget her inne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #4038 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg vil litt på Ludovie og Herr Drue som er en herlig motvekt til alle som irriterer seg over mangt og meget her inne. Så finn deg et annet underforum. Språkforumet har jo nettopp dette til hensikt, så man slipper OT i andre diskusjoner. Det er frivillig å være her. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BoringMachines Skrevet 17. mars 2012 #4039 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Noen få av mange: "desverre" "hvem bil?" "værst" å/og "????????" og "!!!!!!!!!!!!!" (ikke akkurat skrivefeil, men irriterende er det) "viss" (som i hvis) Edit: Glemte kanskje det mest irriterende. De som skriver på dialekt. Endret 17. mars 2012 av BoringMachines Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 17. mars 2012 #4040 Del Skrevet 17. mars 2012 Så finn deg et annet underforum. Språkforumet har jo nettopp dette til hensikt, så man slipper OT i andre diskusjoner. Jeg er helt og holdent uenig med deg i at språkforumet har som sin hensikt og eksistensberettigelse at det skal være et sted hvor folk skal kunne irritere seg over språkfeil. Greit, dette kan sikkert godt være en liten del av ting som tas opp her. Men i mine øyne er et underforum hvor man diskuterer språk, først og fremst et sted hvor man diskuterer temaer som språkpolitikk, holdninger til språk og språkbruk, god og dårlig språkbruk og språkskikk, hvor man kan spørre dersom man lurer på noe spesifikt når det gjelder språk, eller om gode språkkurs, om forsinket språkutvikling hos barn (og et utall andre ting), hvor man lurer på andres subjektive oppfatning av ulike formuleringsmåter, osv. Det finnes utrolig mange interessante ting å diskutere når det gjelder språk. Og det å skulle ramse opp eller "rapportere" stavefeil man ser her og der, og som man irriterer seg over, er vanvittig uinteressant, synes jeg. Slike ting kan gjerne være en liten del av det hele - jeg sier altså ikke på noen som helst måte at det ikke hører hjemme her, men bare at jeg er dypt uenig med deg i at det er akkurat dette språkforumet har som sin hensikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå