Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det skrivast vel strengt tatt Victoria eller Viktoria. Ved å stave det med "w" i stadet for "v" endrar du uttalen. Eg tykkjer generelt det er tullete å endre stavemåten til vanlege namn, berre for at det skal bli meir "fancy". Ikkje berre er det upraktisk for personen som har namnet (må sannsynlegvis alltid presisere at "eg heiter Wictoria med dobbelt-v!"), du endrar i tillegg uttalen, noko eg ikkje heilt kan sjå poenget med.

Ærlig talt! Først påstår du at hun ikke kan skrive navnet til ungen riktig, også begynner du å bry deg med hvordan hun skriver det? Det er da hennes valg og ikke dit, og en avsporing fra tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt! Først påstår du at hun ikke kan skrive navnet til ungen riktig, også begynner du å bry deg med hvordan hun skriver det? Det er da hennes valg og ikke dit, og en avsporing fra tråden.

Uansett hva du synes om holdningene hennes,er det jo faktisk ikke en avsporing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest neroguilt

Men det aller verste foruten skrivefeil er dette : lizzom, isje, xen, znakkez, lixom, dt, kk, klemz etc etc.

Verste jeg veit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et/ett - "Jeg har arvet ett hus". Bare ett?

Da/når - denne kan vi nå.

Færre/mindre - "det er mindre folk her i dag"... Bitte små folk, altså?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk er 26 år og ikke klarer å skrive riktig så synes jeg det er litt tragisk.

Og vs å

sårede å pårørede

'Første bokstav i setning begynner med liten bokstav. Eller liten bokstav på steder.

å endte opp

oslo

drammen

*Oppdelte ord.

skalke skjul

*Problemer med de/dem.

*Når personen i tillegg skriver så dårlig på engelsk at jeg ikke skjønner helt hva h*n mener synes jeg vedkommende bør lære seg det litt mer.

a group that was created for those killed fellow, wounded to their families.

through bekjendte

was a batten downhidden from them really stood for

as a modern right

suddenly became the name of the group changed to a fake profile with my pictureshowed up

Det her er like dårlig som å høre Jagland snakke engelsk. Man vrir seg i graven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Man vrir seg i graven.

Man snur seg i graven. Noe som ikke noen levende kan gjøre - man sier gjerne da at "XXX snur seg i graven". Dette er et uttrykk for at en person gjør det stikk motsatte/noe XXX ikke ville likt.

Man vrir seg på stolen. Dette gjør man når man blir stilt til veggs og ikke kan svare/er ubekvem med spørsmålet stilt.

Med andre ord passer ikke uttrykket ditt inn i innlegget i det hele tatt. Man gremmes/vemmes over dårlig engelsk, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man snur seg i graven.

Med andre ord passer ikke uttrykket ditt inn i innlegget i det hele tatt.

Jeg vet at det er snur seg i graven og ikke vrir. Men jeg skrev det nå likevel. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg tror det er en skrivefeil siden "i" og "o" er rett ved siden av hverandre.

Jeg har hørt det en del i området der jeg kommer fra, så tror ikke det er bare en skriveleif hvor noen har skrevet for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Jeg har hørt det en del i området der jeg kommer fra, så tror ikke det er bare en skriveleif hvor noen har skrevet for fort.

Skriveleif, grrrrrr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På trods av.

Hvordan får man tross til å bli trods? Håper det var en tastefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...