AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #3341 Del Skrevet 30. juni 2011 I norsk talemål er det veldig vanskelig å si hva som er rett og galt - vi snakker dialekter. Det er mange som sier "forigår", mens "overigår" høres ut som en blandig mellom forgårs og overmorgen, og gir like lite mening som "overfjor". Så det er helt greit å si "hvem bil kjører du?" fordi det er enda mer feil å si "hvorfor bil kjører du?" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #3342 Del Skrevet 30. juni 2011 Så det er helt greit å si "hvem bil kjører du?" fordi det er enda mer feil å si "hvorfor bil kjører du?" Jeg mener det er feil å blande over- og for-. Ut i fra det, hva får deg til å tro at jeg mener det er greit å bytte om på hvem/hvorfor? Feil bruk av spørreord avhenger ikke av dialekter.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 30. juni 2011 #3343 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Ble skrevet i feil tråd... Endret 30. juni 2011 av Knøttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 30. juni 2011 #3344 Del Skrevet 30. juni 2011 eplepsianfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 30. juni 2011 #3345 Del Skrevet 30. juni 2011 I disse nedskjæringstider er det sikkert kjekt med et "sparekontor"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 1. juli 2011 #3346 Del Skrevet 1. juli 2011 "Menner" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 2. juli 2011 #3347 Del Skrevet 2. juli 2011 Trossalt, såppas ev. soppas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 2. juli 2011 #3348 Del Skrevet 2. juli 2011 På topp er nok feil bruk av da og når, men orddelingsfeil er også grufullt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #3349 Del Skrevet 3. juli 2011 I samme innlegg; resusj, fortskjetter, sitvasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #3350 Del Skrevet 3. juli 2011 han vokner på morgen i stede for å spise forokost og vaske seg sitter han til data og charter med og flørter og gjør nett sex med kvinner Denne sved i øynene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 3. juli 2011 #3351 Del Skrevet 3. juli 2011 han vokner på morgen i stede for å spise forokost og vaske seg sitter han til data og charter med og flørter og gjør nett sex med kvinner Denne sved i øynene. Her var det mye å gripe fatt i. Jeg lurer på hvordan man utfører nett sex? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 3. juli 2011 #3352 Del Skrevet 3. juli 2011 han vokner på morgen i stede for å spise forokost og vaske seg sitter han til data og charter med og flørter og gjør nett sex med kvinner Denne sved i øynene. Det må jo nesten være en som har lært seg norsk i voksen alder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 3. juli 2011 #3353 Del Skrevet 3. juli 2011 Jeg registrerer at det tydeligvis er mange som sliter med forskjellen på forlovede og forlover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 3. juli 2011 #3354 Del Skrevet 3. juli 2011 Altid og Aldrig... Huskereglene for å skrive det rett er jo så enkle også. ALLTID to l'er i ALLTID ALDRI G I ALDRI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #3355 Del Skrevet 3. juli 2011 Man er pliktig til å stoppe dersom mann er med i en ulykke eller dersom mann kommer frem til en ulykke Selv om det kanskje bare var en tastefeil i sitatet over syns jeg å ha sett en økende tendens til feil bruk av man/mann i det siste... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #3356 Del Skrevet 3. juli 2011 Viss istedefor hvis.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 3. juli 2011 #3357 Del Skrevet 3. juli 2011 Denne tror jeg er gjort med vilje. For jeg regner med at den som skrev det er uenig i budskapet i det opprinnelige ordtaket, og dermed laget sin egen vri som stemmer mer med hans/hennes egen oppfatning . Det er en boktittel - og egentlig synes jeg også dette ordtaket er bra, men det betyr noe helt annet enn "orginalen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 4. juli 2011 #3358 Del Skrevet 4. juli 2011 Viss istedefor hvis.. Ikke noe galt med å skrive "viss"? Sjekk bokmålsordboka. "istedefor" derimot ... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #3359 Del Skrevet 4. juli 2011 Fra en annonse: "Trykk av firmalogo - eller det du måtte ønskje Passer perfekt på T-skjorter eller collegegensa osv. Har du ei bedrift eller representerer eit lag eller ein organisasjon å ønsker å fremstår på beste måte - så kontakt oss for tilbud." Nei, takk! :D 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 5. juli 2011 #3360 Del Skrevet 5. juli 2011 I en jobbannonse søker de en person som er "politlig". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå