Gjest imli Skrevet 19. juni 2011 #3221 Del Skrevet 19. juni 2011 Wow, da har jeg lært noe nytt i dag også! Jeg har nemlig alltid sagt et kompliment og komplimentet (komplimanget). En kompliment og komplimenten høres helt feil ut i mine ører! Hehe! Ein kompliment (komplimang), komplimenten (komplimangen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 19. juni 2011 #3222 Del Skrevet 19. juni 2011 Wow, da har jeg lært noe nytt i dag også! Jeg har nemlig alltid sagt et kompliment og komplimentet (komplimanget). En kompliment og komplimenten høres helt feil ut i mine ører! Hehe! Helt enig! Sier jo heller ikke "komplimangen", jeg sier "komplimanget". Mvh Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 19. juni 2011 #3223 Del Skrevet 19. juni 2011 http://tux.aftenposten.no/spraak/spraak?action=question&id=2672 Et komplement er noe som tilfører verdi til et annet produkt (økonomi), mens en kompliment er skryt. Tror det at komplement og kompliment er så like, er at veldig mange går i surr? Uansett skal jeg prøve mitt beste å skjerpe meg på en kompliment. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. juni 2011 #3224 Del Skrevet 19. juni 2011 http://tux.aftenposten.no/spraak/spraak?action=question&id=2672 Et komplement er noe som tilfører verdi til et annet produkt (økonomi), mens en kompliment er skryt. Tror det at komplement og kompliment er så like, er at veldig mange går i surr? Uansett skal jeg prøve mitt beste å skjerpe meg på en kompliment. Det er sant, men komplement uttalast vel slik det skrivast, medan kompliment uttalast "komplimang"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 19. juni 2011 #3225 Del Skrevet 19. juni 2011 Det er sant, men komplement uttalast vel slik det skrivast, medan kompliment uttalast "komplimang"? Ja, nettopp. Det som i grammatikken het komplement før, kalles preposisjonsuttrykk/attributt nå, tror jeg. Ikke så greit å følge med, når man ikke er i "bransjen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 19. juni 2011 #3226 Del Skrevet 19. juni 2011 Uansett, når det blir skrevet, så er det veldig likt, kun en bokstav som skiller dem. I tillegg, på engelsk uttales compliment som nettopp compliment, kan det være noe forvirring ute og går her også? Ikke det at jeg forsvarer at noen sier kompliment rett frem og ikke som komplimang, men jeg prøver å se om dette kan være en årsak til forvirring. Skal nå slutte å synse og mene, kanskje feil tråd uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 19. juni 2011 #3227 Del Skrevet 19. juni 2011 Vil bare bidra med denne: bortskjett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. juni 2011 #3228 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Vil bare bidra med denne: bortskjett. Og det var vel ikkje den einaste skrivefeilen i det innlegget Altså det innlegget der det stod "bortskjett", ikkje ditt innlegg Viss feilen kjem frå det innlegget eg trur det kjem frå Endret 19. juni 2011 av imli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 19. juni 2011 #3229 Del Skrevet 19. juni 2011 Og det var vel ikkje den einaste skrivefeilen i det innlegget Altså det innlegget der det stod "bortskjett", ikkje ditt innlegg Viss feilen kjem frå det innlegget eg trur det kjem frå Jeg har flere kilder til skrivefeilen "bortskjett", har sett den en del ganger, men jeg vet hvilket innlegg du snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. juni 2011 #3230 Del Skrevet 19. juni 2011 Jeg har flere kilder til skrivefeilen "bortskjett", har sett den en del ganger, men jeg vet hvilket innlegg du snakker om. Lurar verkeleg på korleis ein kan få bortskjemt til å bli "bortskjett"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 19. juni 2011 #3231 Del Skrevet 19. juni 2011 Samtlige. Irriterer meg egentlig over alle skrivefeil, utenom de man ser som kanskje kommer av at vedkommende har skrevet litt for raskt. Komplemang Intrissang, intresert, intirisert osv Hvem gardiner har du? Di (De) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. juni 2011 #3232 Del Skrevet 19. juni 2011 Kva med "insjenativ"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 19. juni 2011 #3233 Del Skrevet 19. juni 2011 foreldrene mine er norgesere Lurer dere på hvor foreldrene er fra? Dette var en høydare for meg altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 19. juni 2011 #3234 Del Skrevet 19. juni 2011 Dette er ikke en skrivefeil, men jeg kjenner jeg blir irritert over at folk skriver smileyer annerledes enn meg. Blir irritert når jeg ser : o ) =) og ikke minst :0) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. juni 2011 #3235 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Lurer dere på hvor foreldrene er fra? Dette var en høydare for meg altså. Bergen? ("bergensere") Endret 19. juni 2011 av imli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. juni 2011 #3236 Del Skrevet 19. juni 2011 Enig i "Hvem gardiner har du" , holder på å klikke når jeg ser slike setninger 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 19. juni 2011 #3237 Del Skrevet 19. juni 2011 Lurar verkeleg på korleis ein kan få bortskjemt til å bli "bortskjett"? Nå har jeg ikke lest tråden det refereres til, men det skulle ikke være bortsett, da? I såfall er det jo flere (inkludert meg selv) som uttaler det slik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 19. juni 2011 #3238 Del Skrevet 19. juni 2011 Bergen? ("bergensere") De var fra Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. juni 2011 #3239 Del Skrevet 19. juni 2011 Nå har jeg ikke lest tråden det refereres til, men det skulle ikke være bortsett, da? I såfall er det jo flere (inkludert meg selv) som uttaler det slik. Det er sant, men ut i frå konteksten (var snakk om åtferda til eit barn) forstod eg at det skulle vera "bortskjemt" De var fra Norge. Og ikkje frå Bergen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #3240 Del Skrevet 19. juni 2011 Lurar verkeleg på korleis ein kan få bortskjemt til å bli "bortskjett"? Den som har startet den tråden har nok helt sikkert dysleksi, er så mange skrivefeil at noe annet er veldig rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå