Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Blubberella

Hva betyr dette? Det foresvever meg at det har noe med livmorhalskreft å gjøre, men kanskje jeg er helt på (feil) jordet :fnise:.

Kanskje, da bør det være HPV, jeg aner ikke. Morsomt, iallfall! :fnise:

Tror nok det var HPV hun hadde testet seg for ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tirkes

Aksenter som går feil vei. Verst er det i navn.

Andrè. (Andræ?)

Karriére (Karrieeeere? Går du på syre, mann?)

Det var bare èn gang at (æn?).

Det går litt i glemmeboka at è = en tilnærmet Æ-lyd mens é = trykkpreget E-lyd.

Men det er bitteliten irritasjon. Helt til jeg ser foreldre ha døpt lillegutt for Jan Andrè. Da rister jeg stille på hodet, det er nesten like ille som å tatovere en skrivefeil i panna på ungen, føler jeg. :P

(Nei, ikke så ille, men synes det er rimelig tragisk).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Andrè. (Andræ?)

Men det er bitteliten irritasjon. Helt til jeg ser foreldre ha døpt lillegutt for Jan Andrè. Da rister jeg stille på hodet, det er nesten like ille som å tatovere en skrivefeil i panna på ungen, føler jeg. :P

Vi er tvillingsjeler du og jeg. Dette irriterer meg grusomt, også :kjefte: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrè. (Andræ?)

Må innrømme at jeg er ganske lat med den der selv. Det er mye lettere å trykke shift enn å trykke Alt Gr, så for min del er det snakk om en uvane :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg er ganske lat med den der selv. Det er mye lettere å trykke shift enn å trykke Alt Gr, så for min del er det snakk om en uvane :fnise:

Veldig enkelt med både ´og ` på mac, bare epletast og bokstaven du skal ha den over. ;) Nå skal det sies at jeg tidligre ikke var klar over reglene for bruk av de forskjellige, men dere har kommet med gode huskeregler, takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme AB som i sted, kom på at man trenger ikke engang epletasten, bare trykke tasten med tegnet for å få ´, og shift pluss ` og bokstaven for å få `.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg blir ganske så oppgitt hver gang noen "spør et spørsmål". Eller "stiller spørsmålstegn" :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Jeg må innrømme at jeg blir ganske så oppgitt hver gang noen "spør et spørsmål". Eller "stiller spørsmålstegn" :daane:

"Spør et spørsmål" irriterer meg også. Og "når jeg var liten". Får ALLTID lyst til å rette på folk som sier det. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

For det er egentlig "sette spørsmålstegn"? :klo: Er hvertfall det jeg er glad i å bruke. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det er egentlig "sette spørsmålstegn"? :klo: Er hvertfall det jeg er glad i å bruke. :fnise:

Ja, man stiller et spørsmål og setter spørsmålstegn ved noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

"Utrivillig" leste jeg nettopp i et innlegg her. Det var ment "utrivelig".

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godtabanen

Fra en fjern bekjent på Facebook. Fikk litt lyst til å spørre om hvilken bane jeg skulle godta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er "orginal" og "sikkelig"...

"Orginal" skjønner jeg faktisk, ettersom jeg aldri har hørt noen si "original".

Må legge til at jeg selv skriver "original", men at jeg av og til må tenke meg litt om, ettersom det er et ord jeg bruker sjelden. :)

Endret av Litia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldrig og venninde irriterer en smule.

Ordet venninde er et riksmålsord.

Dansk er det ikke, selv om skrivemåten ligner. Danskene bruker imidlertid bare én n (jf. veninde) der riksmål har to (jf. venninde).

Kan skrive både venninne og venninde på norsk. (Når en sier norsk, går jeg ut fra at det menes bokmål) Og da er svaret nei; i bokmål er det kun formen venninne som er tillatt. Venninde er som nevnt et riksmålsord.

Kilde: Riksmålsforbundet, Elin A. Frysjøenden

Komplimang - grøss!

Abonnemang - huff!

Dysje

Endret av Caca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

lemfattelig

For eksempel: lemfattelig forhold til regler.

Funnet i en tråd i dag.

Og nå har jeg glemt hva det egentlig skal stå. Og jeg har ikke et lemfeldig forhold til alkohol altså, men det hender at det jeg skriver ikke er så lettfattelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...