Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

"Å skuespille" så jeg nå nettopp. Det kan da ikke være lov å skrive det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Å skuespille" så jeg nå nettopp. Det kan da ikke være lov å skrive det?

Skulle det vært "og skrive" i den setningen? Jeg ble plutselig usikker. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Skulle det vært "og skrive" i den setningen? Jeg ble plutselig usikker. :sjenert:

Å skuespille er det (foreløpig) ikke noe som heter. I den setningen du refererer til, er det riktig som vedkommende har skrevet, "å skrive".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skuespille er det (foreløpig) ikke noe som heter. I den setningen du refererer til, er det riktig som vedkommende har skrevet, "å skrive".

Var jeg som skrev det, og siterte meg selv, bare. ;)

Da er det greit i alle fall. Jeg har alltid hatt et godt språkøre, men med en gang jeg begynner å tenke på noe (f.eks. og/å), så blir jeg veldig usikker, og kan komme til å skrive feil. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottiplott

En jeg studerer med sier konsekvent: dersom mer jeg gjør det, dersom mer skjer det. Jeg blir snart så irritert at jeg slår vedkommende. DESTO mer, ikke dersom. *stønn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

En jeg studerer med sier konsekvent: dersom mer jeg gjør det, dersom mer skjer det. Jeg blir snart så irritert at jeg slår vedkommende. DESTO mer, ikke dersom. *stønn*

Jeg er enig med deg at "dersom" er feil ord å bruke. Jeg ville sagt "jo mer jeg gjør det, desto mer skjer det".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottiplott

Jeg er enig med deg at "dersom" er feil ord å bruke. Jeg ville sagt "jo mer jeg gjør det, desto mer skjer det".

Det som gjør det ekstra håpløst er at vi studerer norsk på høgskolenivå! :-p

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så begavet på utseendefronten........Men jeg har en kompis som er mildt sagt begavet.

Det er altså snakk om utseende her. :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg er ikke så begavet på utseendefronten........Men jeg har en kompis som er mildt sagt begavet.

Det er altså snakk om utseende her. :fnise:

Det er noe helt nytt for meg. Visste ikke at man kunne være begavet på utseendefronten. Nei, nå får jeg bli litt mer begavet her. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

...et beinkrangel....(tynn jente)

Hun er vel begavet på tynn-fronten hun da og er flott i kjørt under rompa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

- pakke snippsakene

Pakke snippesken heter det vel?

Ja, det gjør det. Nå fikk jeg noe å fundere over, hvor det uttrykket stammer fra. Vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Ja, det gjør det. Nå fikk jeg noe å fundere over, hvor det uttrykket stammer fra. Vet du det?

En snippeske er en eske til å pakke skjortesnipper i, et gammelt uttrykk med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- pakke snippsakene

Pakke snippesken heter det vel?

Her sier vi pakke snippsekken. Har aldri hørt noe annet. Kan det være dialektforskjeller her, eller er snippeske det eneste korrekte? Jeg har for meg at snippsekken er det tøystykket man pakker klær i og knyter fast i enden av en stokk, og bærer over skuldra. Kanskje det er to forskjellige ting?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her seier med snipp-esken.

Ser for meg at det har noko med skjortesnippar å gjere? :klo:

Det er sikkert helt riktig når det gjelder snippesken.

Når det gjelder snippsekken, så tror jeg det kommer av at når man knyter denne sekken, så får den fire snipper.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

"Vel, jeg skrevet mye pennere da jeg brukte mye mindre tid foran datamaskin", hentet fra en tråd i dag.

Denne er feil på så mange måter. :haar:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...