AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #3141 Del Skrevet 31. mai 2011 "Å skuespille" så jeg nå nettopp. Det kan da ikke være lov å skrive det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #3142 Del Skrevet 31. mai 2011 "Å skuespille" så jeg nå nettopp. Det kan da ikke være lov å skrive det? Skulle det vært "og skrive" i den setningen? Jeg ble plutselig usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 31. mai 2011 #3143 Del Skrevet 31. mai 2011 Skulle det vært "og skrive" i den setningen? Jeg ble plutselig usikker. Å skuespille er det (foreløpig) ikke noe som heter. I den setningen du refererer til, er det riktig som vedkommende har skrevet, "å skrive". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #3144 Del Skrevet 31. mai 2011 Å skuespille er det (foreløpig) ikke noe som heter. I den setningen du refererer til, er det riktig som vedkommende har skrevet, "å skrive". Var jeg som skrev det, og siterte meg selv, bare. Da er det greit i alle fall. Jeg har alltid hatt et godt språkøre, men med en gang jeg begynner å tenke på noe (f.eks. og/å), så blir jeg veldig usikker, og kan komme til å skrive feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #3145 Del Skrevet 31. mai 2011 * Hermorider* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottiplott Skrevet 31. mai 2011 #3146 Del Skrevet 31. mai 2011 En jeg studerer med sier konsekvent: dersom mer jeg gjør det, dersom mer skjer det. Jeg blir snart så irritert at jeg slår vedkommende. DESTO mer, ikke dersom. *stønn* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 31. mai 2011 #3147 Del Skrevet 31. mai 2011 En jeg studerer med sier konsekvent: dersom mer jeg gjør det, dersom mer skjer det. Jeg blir snart så irritert at jeg slår vedkommende. DESTO mer, ikke dersom. *stønn* Jeg er enig med deg at "dersom" er feil ord å bruke. Jeg ville sagt "jo mer jeg gjør det, desto mer skjer det". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 1. juni 2011 #3148 Del Skrevet 1. juni 2011 "...relgion..." 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottiplott Skrevet 1. juni 2011 #3149 Del Skrevet 1. juni 2011 Jeg er enig med deg at "dersom" er feil ord å bruke. Jeg ville sagt "jo mer jeg gjør det, desto mer skjer det". Det som gjør det ekstra håpløst er at vi studerer norsk på høgskolenivå! :-p 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #3150 Del Skrevet 1. juni 2011 Jeg er ikke så begavet på utseendefronten........Men jeg har en kompis som er mildt sagt begavet. Det er altså snakk om utseende her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 1. juni 2011 #3151 Del Skrevet 1. juni 2011 Jeg er ikke så begavet på utseendefronten........Men jeg har en kompis som er mildt sagt begavet. Det er altså snakk om utseende her. Det er noe helt nytt for meg. Visste ikke at man kunne være begavet på utseendefronten. Nei, nå får jeg bli litt mer begavet her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #3152 Del Skrevet 1. juni 2011 ...et beinkrangel....(tynn jente) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 1. juni 2011 #3153 Del Skrevet 1. juni 2011 ...et beinkrangel....(tynn jente) Hun er vel begavet på tynn-fronten hun da og er flott i kjørt under rompa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #3154 Del Skrevet 1. juni 2011 - pakke snippsakene Pakke snippesken heter det vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 1. juni 2011 #3155 Del Skrevet 1. juni 2011 - pakke snippsakene Pakke snippesken heter det vel? Ja, det gjør det. Nå fikk jeg noe å fundere over, hvor det uttrykket stammer fra. Vet du det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silvermist Skrevet 1. juni 2011 #3156 Del Skrevet 1. juni 2011 Ja, det gjør det. Nå fikk jeg noe å fundere over, hvor det uttrykket stammer fra. Vet du det? En snippeske er en eske til å pakke skjortesnipper i, et gammelt uttrykk med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spoven Skrevet 2. juni 2011 #3157 Del Skrevet 2. juni 2011 - pakke snippsakene Pakke snippesken heter det vel? Her sier vi pakke snippsekken. Har aldri hørt noe annet. Kan det være dialektforskjeller her, eller er snippeske det eneste korrekte? Jeg har for meg at snippsekken er det tøystykket man pakker klær i og knyter fast i enden av en stokk, og bærer over skuldra. Kanskje det er to forskjellige ting? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. juni 2011 #3158 Del Skrevet 2. juni 2011 Her seier med snipp-esken. Ser for meg at det har noko med skjortesnippar å gjere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spoven Skrevet 2. juni 2011 #3159 Del Skrevet 2. juni 2011 Her seier med snipp-esken. Ser for meg at det har noko med skjortesnippar å gjere? Det er sikkert helt riktig når det gjelder snippesken. Når det gjelder snippsekken, så tror jeg det kommer av at når man knyter denne sekken, så får den fire snipper. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silvermist Skrevet 2. juni 2011 #3160 Del Skrevet 2. juni 2011 "Vel, jeg skrevet mye pennere da jeg brukte mye mindre tid foran datamaskin", hentet fra en tråd i dag. Denne er feil på så mange måter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå