lurine Skrevet 24. mai 2011 #3081 Del Skrevet 24. mai 2011 "Jeg har innfunnet meg med." Jeg ser det overalt her på KG og det driver meg sakte til vanvidd. Det heter å innfinne seg et sted, og å avfinne seg med noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 24. mai 2011 #3082 Del Skrevet 24. mai 2011 forselen på rett og galt? Forskjellen er at forselen er galt og forskjellen er rett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 24. mai 2011 #3083 Del Skrevet 24. mai 2011 Forskjellen er at forselen er galt og forskjellen er rett. Jeg tenkte at forselen var et slags falskt porselen, nesten som pottemakerens svar på Folex (Rolex). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. mai 2011 #3084 Del Skrevet 25. mai 2011 I dag såg eg den raraste bøyninga av "å strikke" eg nokon gong har sett - "strukket"! Skjønte ut i frå setninga at det betydde "har strikka" Men "strukket" er vel på bokmål perfektum av "å strekke"? Lett å blande? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 25. mai 2011 #3085 Del Skrevet 25. mai 2011 I dag såg eg den raraste bøyninga av "å strikke" eg nokon gong har sett - "strukket"! Skjønte ut i frå setninga at det betydde "har strikka" Men "strukket" er vel på bokmål perfektum av "å strekke"? Lett å blande? Du har selvfølgelig rett. Det heter å strikke-strikket el. strikka-(har)strikket el. strikka. Å strekke er et finurlig verb som kan bøyes på flere måter, og som vel å merke har forskjellige betydninger. Å strekke-strakk-strukket Å strekke-strakte-strakt Å strekke-strekte-strekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. mai 2011 #3086 Del Skrevet 25. mai 2011 Du har selvfølgelig rett. Det heter å strikke-strikket el. strikka-(har)strikket el. strikka. Å strekke er et finurlig verb som kan bøyes på flere måter, og som vel å merke har forskjellige betydninger. Å strekke-strakk-strukket Å strekke-strakte-strakt Å strekke-strekte-strekt Stemmer det - kva betyr alle, eigentleg? Ser for meg det i midten betyr å "strekke seg" i alle fall, det siste kan brukast om å "strekke strikken"? Opplys oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #3087 Del Skrevet 25. mai 2011 Stemmer det - kva betyr alle, eigentleg? Ser for meg det i midten betyr å "strekke seg" i alle fall, det siste kan brukast om å "strekke strikken"? Opplys oss Eller strekke strikket, som mange her på kg ville insistert på at det heter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirby Skrevet 26. mai 2011 #3088 Del Skrevet 26. mai 2011 Har nesten aldri sett noen som har klart å skrive det riktig, men det heter "BAILEYS", IKKE "BAYLIS" (drikken, altså) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 26. mai 2011 #3089 Del Skrevet 26. mai 2011 Har nesten aldri sett noen som har klart å skrive det riktig, men det heter "BAILEYS", IKKE "BAYLIS" (drikken, altså) "Baylis" høres ut som man er "tett i desed" og snakker til "Maylis" . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #3090 Del Skrevet 26. mai 2011 Har nesten aldri sett noen som har klart å skrive det riktig, men det heter "BAILEYS", IKKE "BAYLIS" (drikken, altså) Jeg ser det står Baileys på flasken, men burde det ikke strengt tatt hett Bailey's? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 26. mai 2011 #3091 Del Skrevet 26. mai 2011 Urelevant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurine Skrevet 26. mai 2011 #3092 Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg har eviglange hjernevaskerseanser på sønnen min med det derre med urelevant. Men det går ikke inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 27. mai 2011 #3093 Del Skrevet 27. mai 2011 Urelevant For det er irrelevant, non? Så denne i dag! VANN MELON Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurine Skrevet 27. mai 2011 #3094 Del Skrevet 27. mai 2011 For det er irrelevant, non? Oui. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 27. mai 2011 #3095 Del Skrevet 27. mai 2011 For det er irrelevant, non? Så denne i dag! VANN MELON Det trengs nok, så tørr som den pleier å være . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 27. mai 2011 #3096 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Det trengs nok, så tørr som den pleier å være . Helt på høyde med humoren i denne tråden som blir strukket/strekt/strakt langt. Endret 27. mai 2011 av Blondie65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #3097 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg så akkurat en som skrev "edel og galle". Det ble gjentatt to ganger i samme tråd, så jeg går ut fra at det ikke var en tastefeil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 27. mai 2011 #3098 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg så akkurat en som skrev "edel og galle". Det ble gjentatt to ganger i samme tråd, så jeg går ut fra at det ikke var en tastefeil. Kan jo evt. være en talefeil, da Fy, Antlers! Den var dårlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #3099 Del Skrevet 27. mai 2011 Du vet aldri hvordan livet foretar seg enten du er........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tormod83 Skrevet 27. mai 2011 #3100 Del Skrevet 27. mai 2011 En skrivefeil som ofte går igjen både i aviser og på TV er ordet 'sinnssyk'. Der da mange feilaktig skriver en 's' for lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå