Gjest Nadezhda Skrevet 20. mai 2011 #3061 Del Skrevet 20. mai 2011 Nå blir jeg ærlig talt ganske forvirret Er det ' man skal bruke uansett? Det er det tegnet som heter apostrof? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 20. mai 2011 #3062 Del Skrevet 20. mai 2011 Nå blir jeg ærlig talt ganske forvirret Er det ' man skal bruke uansett? Det er det tegnet som heter apostrof? Ja, det er apostrof. Eksempel på engelsk: I'm, you're, she's osv. Apostrof brukes også i genitiv på engelsk og etter ord (navn) som slutter på "s", på norsk. Thomas' bil, for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #3063 Del Skrevet 20. mai 2011 Tunfisk biter også, både i vann og olje . Oi, ja det er en liten råtass den der, som klarer seg så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nadezhda Skrevet 20. mai 2011 #3064 Del Skrevet 20. mai 2011 Ja, det er apostrof. Eksempel på engelsk: I'm, you're, she's osv. Apostrof brukes også i genitiv på engelsk og etter ord (navn) som slutter på "s", på norsk. Thomas' bil, for eksempel. Ok, takk. Da trodde jeg riktig. Fikk det plutselig for meg at man skulle bruke ulike tegn på I'm og Thomas'. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #3065 Del Skrevet 20. mai 2011 ....jeg trenger virkelig noe som kan vekke hans oppsikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 21. mai 2011 #3066 Del Skrevet 21. mai 2011 Forlåvet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #3067 Del Skrevet 21. mai 2011 Hamsteret er tilbake! Og det nekter å dø, uansett hvor mange ganger det blir skutt på med strikket. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=561056&st=0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smørbukk Skrevet 21. mai 2011 #3068 Del Skrevet 21. mai 2011 Har ikke lest alle svarene, men jeg går ut i fra at det blir repetisjon når jeg sier orddelingsfeil.. :gjeiper: Men jeg syns også det er litt småirriterende (men mest morsomt) med kommafeil. Husker enda fra barneskolen da vi så en annonse med kommafeil hvor det sto: "Pappegøye selges av mann, som kan snakke" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 22. mai 2011 #3069 Del Skrevet 22. mai 2011 Utsenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #3070 Del Skrevet 22. mai 2011 Har ikke lest alle svarene, men jeg går ut i fra at det blir repetisjon når jeg sier orddelingsfeil.. :gjeiper: Men jeg syns også det er litt småirriterende (men mest morsomt) med kommafeil. Husker enda fra barneskolen da vi så en annonse med kommafeil hvor det sto: "Pappegøye selges av mann, som kan snakke" Her er det vel egentlig ikke kommafeilen som er problemet.. man kan jo ikke sette kommaet noe annet sted for at setningen skal bli riktig? Hele setningen må jo forandres på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smørbukk Skrevet 22. mai 2011 #3071 Del Skrevet 22. mai 2011 Her er det vel egentlig ikke kommafeilen som er problemet.. man kan jo ikke sette kommaet noe annet sted for at setningen skal bli riktig? Hele setningen må jo forandres på. Ja, det er forsidt sant. Men uansett en spennende setning og interessant komma-setting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 22. mai 2011 #3072 Del Skrevet 22. mai 2011 Ja, det er forsidt sant. Men uansett en spennende setning og interessant komma-setting. "Pent brukt divan selges av dame som er god å ligge på" leste jeg i en annonse en gang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. mai 2011 #3073 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Lurar på kvifor dei følte dei måtte ha med i annonsen kva kjønn selgar hadde Held det ikkje å skriva at xxx selgast, må ein ha med kven som sel (bortsett frå namn/tlf nederst sjølvsagt)? Høyrast ut som ein kontaktannonse Endret 22. mai 2011 av imli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 22. mai 2011 #3074 Del Skrevet 22. mai 2011 Lurar på kvifor dei følte dei måtte ha med i annonsen kva kjønn selgar hadde Held det ikkje å skriva at xxx selgast, må ein ha med kven som sel (bortsett frå namn/tlf nederst sjølvsagt)? Høyrast ut som ein kontaktannonse Apropos kontaktannonser. Jeg leste en (sikkert utilsiktet morsom ev. tragisk, ettersom) annonse i lokalavisen der jeg bodde før: Trivelig mann i 50-årene søker dame. Barn eller annet handicap ingen hindring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 22. mai 2011 #3075 Del Skrevet 22. mai 2011 Apropos kontaktannonser. Jeg leste en (sikkert utilsiktet morsom ev. tragisk, ettersom) annonse i lokalavisen der jeg bodde før: Trivelig mann i 50-årene søker dame. Barn eller annet handicap ingen hindring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 22. mai 2011 #3076 Del Skrevet 22. mai 2011 mensentrasjon Hvis man googler dette ordet, kommer det opp flere treff. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 22. mai 2011 #3077 Del Skrevet 22. mai 2011 mensentrasjon Hvis man googler dette ordet, kommer det opp flere treff. Høres litt ut som noen som konsentrerer seg skikkelig for å blø best mulig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 23. mai 2011 #3078 Del Skrevet 23. mai 2011 Det ordet er for folk som vil bli med i foreningen Mensa. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 24. mai 2011 #3079 Del Skrevet 24. mai 2011 Jeg har trakk visdomstanna mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 24. mai 2011 #3080 Del Skrevet 24. mai 2011 forselen på rett og galt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå