Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

"Vi deler ut 1000 vis av skrapelodd", leser jeg i reklamebanneret på siden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha. Hørtes ut som de skulle på temafest der alle skulle kle seg ut som harer.

Ja, jeg trodde også det hadde noe med dyret hare å gjøre når jeg først leste det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Kom over en blogg her om dagen med en "interessant" skrivefeil.

"Skal feste med harekjernen i kveld". Til å begynne med klarte jeg ikke å forstå hva vedkommende mente, men etter litt om og men tok jeg den. Han skulle på fest med den harde kjernen i vennegjengen..

Ellers ser jeg at jaffal er ganske utbredt?!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg har skrevet det før og lest det nå nylig flere steder på KG: komfertabel. Konfertabel har jeg også sett.

Når noen skriver adjektivet på den måten, lurer jeg på om de også sier "komfert".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg har nevnt det tidligere i tråden, men det er fortsatt "hvet" i stedet for "vet" og "hvar" i stedet for "var" ++. Ser det spesielt på FB. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orddelingsfeil og å/og.

Dobbel/enkel konsonant i entall/flertall irriterer også, f.eks:

Det heter dobbel i entall, doble i flertall (ikke dobble)

Det heter vakker i entall, vakre i flertall (ikke vakkre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jupp, forkortelse for vorspiel. :Nikke:

Tenkte meg det, men "fåsh" var nå en idiotisk forkortelse :fnise: . Dessuten, når mange bruker engelsk ispedd norsk, eller omvendt, ville det vel være mer logisk å si "foreplay" hvis det er sex man mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg det, men "fåsh" var nå en idiotisk forkortelse :fnise: . Dessuten, når mange bruker engelsk ispedd norsk, eller omvendt, ville det vel være mer logisk å si "foreplay" hvis det er sex man mener.

Men hvordan forkorter man vorspiel? Vors? Det ser jo teit ut, høres ut som det gode, gamle ordet "vårs" som de brukte før... Eller noe sånt. *forvirret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Men hvordan forkorter man vorspiel? Vors? Det ser jo teit ut, høres ut som det gode, gamle ordet "vårs" som de brukte før... Eller noe sånt. *forvirret*

Fors ... ville jeg ha skrevet. Vorspiel = tysk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fors ... ville jeg ha skrevet. Vorspiel = tysk.

Forspill da, eller? For det høres jo ut som det er sexrelatert. ;) Forspiel blir jo også feil, det blir fortysket, om man kan kalle det det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

Aplodere

Jeg leste det som en blanding mellom applaudere og eksplodere.. Det nye ordet for en eksplosjonsartet applaus? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...