Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

"Fordetom" (likevel) og "forsåvet" (for så vidt) gir meg grøsninger. :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er meget interessert i språk og alt som hører med. Jeg har dog ikke et behov for å tråle et forum for skrivefeil. Denne tråden handler ikke direkte om intresse for språk, men interesse for feil.

Jeg føler meg heller ikke truffet. :)

Er du sikker på at du ikke føler deg truffet, siden du skriver som AnonymBruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at de fleste bare har interesse for språk, men du må gjerne mene at det ikke er en godkjent fritidssyssel :sjenert:

Jeg synes språk er en super interesse og fritidssyssel å ha, men dette negative fokuset synes jeg er kvalmende. Det er ikke dét språk skal handle om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Nei, det er bare kulturen på språkforumet her på KG. Leser du gjennom tråden vil du oppdage at det er de samme som poster gang på gang. (Jeg mistenker fritidsproblemer og et stort behov for å være bedre enn andre.)

Jeg har ikke fritidsproblemer, jeg er bare over gjennomsnittet interessert for mitt språk, og det finnes mange som skriver feil gjentatte ganger på helt enkle ord. Dessuten sitter vi og diskuterer her, og lærer noe nytt hele tiden. Kan innrømme at enkelte ting jeg trodde var rett, er helt feil, og at jeg har tatt feil gjentatte ganger. Jeg lærer noe nytt gjennom forumet hver dag. Dog, jeg beklager hvis du føler deg støtt.

Du har tydeligvis aldri sett grammar "nazis" da, de gjør narr av andre mennesker til de grader, her påpeker vi feil uten å trenge å gjøre narr. Av og til er også skrivefeilene så vanskelig å tolke at vi ikke forstår hva vedkommende ønsker å fortelle, og til gjengjeld blir disse personene sure når ingen forstår hva de skriver.

Endret av Delphina
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes språk er en super interesse og fritidssyssel å ha, men dette negative fokuset synes jeg er kvalmende. Det er ikke dét språk skal handle om.

Dette er ikke en tråd med formål å henge ut de som er dårligere språkbrukere, det er en tråd hvor vi kommer med eksempler på hva som er feil språkbruk, og vi gjør det ikke for å være kjipe og nedlatende.

Flere her inne har også bidratt med feil de har begått selv, er det også kvalmende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du ikke føler deg truffet, siden du skriver som AnonymBruker?

Jo, vi alle vet at det er en direkte sammenheng mellom å føle seg truffet og å skrive som anonym bruker.

(Er vi ikke snart ferdig med å bruke anonym bruker som et argument? Det begynner å bli gammelt.)

Hva skal du med mitt nick? Lete etter skrivefeil i mine tidligere innlegg eller følge kommende innlegg med falkeøyne, så du kan komme med et "Ha! In your face"-argument?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke en tråd med formål å henge ut de som er dårligere språkbrukere, det er en tråd hvor vi kommer med eksempler på hva som er feil språkbruk, og vi gjør det ikke for å være kjipe og nedlatende.

Flere her inne har også bidratt med feil de har begått selv, er det også kvalmende?

Nja, majoriteten at innleggene inneholder "Haha", :skratte::fnise::skratte: eller noe lignende. Jeg vil si det er litt nedlatende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, majoriteten at innleggene inneholder "Haha", :skratte::fnise::skratte: eller noe lignende. Jeg vil si det er litt nedlatende.

Det er vel lov å synes noen skrivefeil er humoristiske uten at det gjør en nedlatende eller? Humor og arroganse går ikke hånd i hånd alltid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vi alle vet at det er en direkte sammenheng mellom å føle seg truffet og å skrive som anonym bruker.

(Er vi ikke snart ferdig med å bruke anonym bruker som et argument? Det begynner å bli gammelt.)

Hva skal du med mitt nick? Lete etter skrivefeil i mine tidligere innlegg eller følge kommende innlegg med falkeøyne, så du kan komme med et "Ha! In your face"-argument?

Vel, hvis du ikke føler deg truffet,hvorfor skriver du ikke med nick? Jeg synes bare at man kan stå frem med nick når man har sterke meninger om en sak, det blir litt pysete å gjemme seg bak AnonymBruker.

Jeg har ingen planer om å sjekke skrivefeil i dine tidligere innlegg for å "ta" deg. Jeg går da ikke på barneskolen heller. Skrivefeil jeg har funnet har jeg tilfeldigvis kommet over, jeg går aldri inn for å ta noen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis du ikke føler deg truffet,hvorfor skriver du ikke med nick? Jeg synes bare at man kan stå frem med nick når man har sterke meninger om en sak, det blir litt pysete å gjemme seg bak AnonymBruker.

Jeg har ingen planer om å sjekke skrivefeil i dine tidligere innlegg for å "ta" deg. Jeg går da ikke på barneskolen heller. Skrivefeil jeg har funnet har jeg tilfeldigvis kommet over, jeg går aldri inn for å ta noen.

Hva i all verden skal du da med nicket mitt? Det kan ikke brukes til noe som helst annet enn å finne mine gamle innlegg. Jeg er fortsatt like anonym, om det står "AnonymBruker" eller nick.

(Hva er det jeg skal føle meg truffet av forresten?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler at vi bare overser den kranglelystne AB-en. Vi vet alle hva som foregår her inne.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Jeg mener du treffer veldig bom her

... stod det å lese. Jeg trodde at man bommet ... eller traff blink. Eller man kan jo bomme på blinken men å treffe bommen er vel verre? Er det da det blir skivebom ... kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Ikke nok med at alt er sinnsykt i folks øyne, men nå er det faktisk så ille at det er helt "synsykt"!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke nok med at alt er sinnsykt i folks øyne, men nå er det faktisk så ille at det er helt "synsykt"!

:ler: Det må vel være hvis man ser noe som ser sykt ut? Eller at man har en øyensykdom som gjør at alt ser synsykt ut? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet aldri hva slask lumskheter de har nedentil.

Hehe, det høres bare guffent ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blubberella

:ler: Det må vel være hvis man ser noe som ser sykt ut? Eller at man har en øyensykdom som gjør at alt ser synsykt ut? :fnise:

Ser for meg optiker eller øyenlege som sier med alvorlig mine at "du er dessverre synsyk!" :gjeiper:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en blogg her om dagen med en "interessant" skrivefeil.

"Skal feste med harekjernen i kveld". Til å begynne med klarte jeg ikke å forstå hva vedkommende mente, men etter litt om og men tok jeg den. Han skulle på fest med den harde kjernen i vennegjengen..

Ellers ser jeg at jaffal er ganske utbredt?!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vaffal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Kom over en blogg her om dagen med en "interessant" skrivefeil.

"Skal feste med harekjernen i kveld". Til å begynne med klarte jeg ikke å forstå hva vedkommende mente, men etter litt om og men tok jeg den. Han skulle på fest med den harde kjernen i vennegjengen..

Hahaha. Hørtes ut som de skulle på temafest der alle skulle kle seg ut som harer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...