Lizzee Skrevet 6. mai 2011 #2921 Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg har et par venninner nordfra som kan si ting som - Æ blir å jobbe overtid i dag Det betyr ikke at "jeg blir her og jobber overtid i dag", men er bare en stadfestelse av at hun hun skal jobbe overtid i dag. Det er det hun skal eller kommer til å gjøre. Setningen "Æ blir å ta en kopp kaffe før æ tar bussen hjem" kan i så måte misforstås. For det betyr ikke at vedkommende BLIR der hun er eller blir igjen for å ta en kopp kaffe. Men at hun har tenkt å ta seg en kopp kaffe (hvor som helst) før hun skal ta bussen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #2922 Del Skrevet 6. mai 2011 Vel, da tok jeg feil, så da beklager jeg. An honest mistake. Dialekter er vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 6. mai 2011 #2923 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Dialekter er vanskelig. Tell me about it. Tok meg et halvt år før jeg skjønte hva bergenserne snakket om. Tikken, disse, boss, slita'n. Min dialekt er typen hvor halvparten av ordene går i hverandre. "Skarru, virru, så får'e værra, datta'a (datt hu av)". Endret 6. mai 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 6. mai 2011 #2924 Del Skrevet 6. mai 2011 Det har jeg sett en del. Hva menes egentlig med det? Om det er ordene "mine innlegg" du tenker på, skriver folk det fordi de vil finne igjen innleggene sine under "Mine innlegg" til venstre og fordi de ikke har funnet knappen "Favoritter" som står øverst på hver side der man anonymt kan følge diskusjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #2925 Del Skrevet 6. mai 2011 Om det er ordene "mine innlegg" du tenker på, skriver folk det fordi de vil finne igjen innleggene sine under "Mine innlegg" til venstre og fordi de ikke har funnet knappen "Favoritter" som står øverst på hver side der man anonymt kan følge diskusjoner. Aha. Takker så mye. Da håper jeg at de etterhvert finner knappen "Favoritter". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 6. mai 2011 #2926 Del Skrevet 6. mai 2011 Oops Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacus Skrevet 6. mai 2011 #2927 Del Skrevet 6. mai 2011 Om det er ordene "mine innlegg" du tenker på, skriver folk det fordi de vil finne igjen innleggene sine under "Mine innlegg" til venstre og fordi de ikke har funnet knappen "Favoritter" som står øverst på hver side der man anonymt kan følge diskusjoner. Jeg har funnet "favoritter" knappen, men innleggene kommer ikke opp selv om jeg bruker den, derfor skriver jeg det i tråden i stedenfor. Da er jeg sikker på at jeg får tråden i mine innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 6. mai 2011 #2928 Del Skrevet 6. mai 2011 Det kommer opp under fanen "Favoritter" under "Mine innlegg". Hos meg fungerer det perfekt. Leser mange tråder anonymt til jeg eventuelt finner noe å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacus Skrevet 6. mai 2011 #2929 Del Skrevet 6. mai 2011 Det kommer opp under fanen "Favoritter" under "Mine innlegg". Hos meg fungerer det perfekt. Leser mange tråder anonymt til jeg eventuelt finner noe å si. Kommer bare av og til opp hos meg der Men nå skal jeg ikke spore av mere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #2930 Del Skrevet 6. mai 2011 ...grisegrent strøk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #2931 Del Skrevet 6. mai 2011 ...grisegrent strøk.... Ja det er et morsomt ord, men absolutt ikke en skrivefeil som du tror! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #2932 Del Skrevet 6. mai 2011 Ja det er et morsomt ord, men absolutt ikke en skrivefeil som du tror! Så vidt jeg vet så skrives det grisgrendt, så jo, jeg tror det er skrivefeil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #2933 Del Skrevet 6. mai 2011 Noen skrivefeil er verre enn andre ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 6. mai 2011 #2934 Del Skrevet 6. mai 2011 Noen skrivefeil er verre enn andre ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 6. mai 2011 #2935 Del Skrevet 6. mai 2011 "Men da assendanten også er viktig, passer jeg inn i alle stjernetegn? Finn noen som passer deg og som du kan komperisse med!" Dette leste jeg i en blogg, ikke her på KG. Jeg vet ikke hva han mener med "komperisse". Men det florerer med skrivefeil alle steder man er innpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 7. mai 2011 #2936 Del Skrevet 7. mai 2011 Katten Smokey purrer i over 60 desibel Det var da høylytt purring du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 7. mai 2011 #2937 Del Skrevet 7. mai 2011 Det var da høylytt purring du. Ja, for det heter vel fortsatt at katten maler på norsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 7. mai 2011 #2938 Del Skrevet 7. mai 2011 Det har jeg sett en del. Hva menes egentlig med det? *Mine innlegg* betyr at man legger tråden på "mine innlegg" ved å svare i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 7. mai 2011 #2939 Del Skrevet 7. mai 2011 "komperisse" Compare - sammenlinge? Bare gjetter altså ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 7. mai 2011 #2940 Del Skrevet 7. mai 2011 Compare - sammenlinge? Bare gjetter altså ... Sannelig om jeg vet. Jeg tenkte etter at jeg sendt linnlegget, at vedkommende kanskje mente "kompromisse". Det er så mange skrivefeil overalt, så det er ikke alltid så greit å forstå hva som menes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå