Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har et par venninner nordfra som kan si ting som

- Æ blir å jobbe overtid i dag

Det betyr ikke at "jeg blir her og jobber overtid i dag", men er bare en stadfestelse av at hun hun skal jobbe overtid i dag. Det er det hun skal eller kommer til å gjøre.

Setningen "Æ blir å ta en kopp kaffe før æ tar bussen hjem" kan i så måte misforstås. For det betyr ikke at vedkommende BLIR der hun er eller blir igjen for å ta en kopp kaffe. Men at hun har tenkt å ta seg en kopp kaffe (hvor som helst) før hun skal ta bussen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, da tok jeg feil, så da beklager jeg. An honest mistake.

Dialekter er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Dialekter er vanskelig.

Tell me about it. Tok meg et halvt år før jeg skjønte hva bergenserne snakket om. Tikken, disse, boss, slita'n. :fnise: Min dialekt er typen hvor halvparten av ordene går i hverandre. "Skarru, virru, så får'e værra, datta'a (datt hu av)".

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg sett en del. Hva menes egentlig med det? :klo:

Om det er ordene "mine innlegg" du tenker på, skriver folk det fordi de vil finne igjen innleggene sine under "Mine innlegg" til venstre og fordi de ikke har funnet knappen "Favoritter" som står øverst på hver side der man anonymt kan følge diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er ordene "mine innlegg" du tenker på, skriver folk det fordi de vil finne igjen innleggene sine under "Mine innlegg" til venstre og fordi de ikke har funnet knappen "Favoritter" som står øverst på hver side der man anonymt kan følge diskusjoner.

Aha. Takker så mye. :)

Da håper jeg at de etterhvert finner knappen "Favoritter". :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lacus

Jeg har funnet "favoritter" knappen, men innleggene kommer ikke opp selv om jeg bruker den, derfor skriver jeg det i tråden i stedenfor. Da er jeg sikker på at jeg får tråden i mine innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer opp under fanen "Favoritter" under "Mine innlegg". Hos meg fungerer det perfekt. Leser mange tråder anonymt til jeg eventuelt finner noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacus

Det kommer opp under fanen "Favoritter" under "Mine innlegg". Hos meg fungerer det perfekt. Leser mange tråder anonymt til jeg eventuelt finner noe å si.

Kommer bare av og til opp hos meg der :klo:

Men nå skal jeg ikke spore av mere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...grisegrent strøk.... :fnise:

Ja det er et morsomt ord, men absolutt ikke en skrivefeil som du tror!

:filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er et morsomt ord, men absolutt ikke en skrivefeil som du tror!

:filer:

Så vidt jeg vet så skrives det grisgrendt, så jo, jeg tror det er skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

"Men da assendanten også er viktig, passer jeg inn i alle stjernetegn?

Finn noen som passer deg og som du kan komperisse med!"

Dette leste jeg i en blogg, ikke her på KG. Jeg vet ikke hva han mener med "komperisse". Men det florerer med skrivefeil alle steder man er innpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var da høylytt purring du.

Ja, for det heter vel fortsatt at katten maler på norsk? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det har jeg sett en del. Hva menes egentlig med det? :klo:

*Mine innlegg* betyr at man legger tråden på "mine innlegg" ved å svare i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Compare - sammenlinge?

Bare gjetter altså ...

Sannelig om jeg vet. Jeg tenkte etter at jeg sendt linnlegget, at vedkommende kanskje mente "kompromisse".

Det er så mange skrivefeil overalt, så det er ikke alltid så greit å forstå hva som menes.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...