Knøttet Skrevet 28. april 2011 #2821 Del Skrevet 28. april 2011 Fra tråd om nettdating: "Alle skrur på skjermen til de grader når de prater med deg, men etterhvert kommer det sorte mel ut av posen." Regner med at de skrur på sjarmen, og at det har havnet noen sorte får i posen som ikke har rent mel... :gjeiper: Måtte lese det du skrev før jeg forstod hva de mente. Skru på skjermen? Datanerder, altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 28. april 2011 #2822 Del Skrevet 28. april 2011 Fra tråd om nettdating: "Alle skrur på skjermen til de grader når de prater med deg, men etterhvert kommer det sorte mel ut av posen." Regner med at de skrur på sjarmen, og at det har havnet noen sorte får i posen som ikke har rent mel... :gjeiper: Er det tomt for sorte får i tillegg til ulver? Og hva er sort mel? Kull? Gøy med ordtak Gøy med ordtak Ingen vet hva de betyr Nei det vet de ikke Gøy med ordtak Gøy med ordtak Sånt no' ha'kje de i by'n Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 28. april 2011 #2823 Del Skrevet 28. april 2011 Måtte lese det du skrev før jeg forstod hva de mente. Skru på skjermen? Datanerder, altså? Nei de skrur ikke på skjermen før de er sikker på at det ikke er en burugle på andre siden. Eller eventuelt en gammel gris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mononoke Skrevet 28. april 2011 #2824 Del Skrevet 28. april 2011 Måtte lese det du skrev før jeg forstod hva de mente. Skru på skjermen? Datanerder, altså? Hehe, måtte tenke litt der selv og. Tok en stund før jeg skjønte hva det kanskje kunne bety. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 28. april 2011 #2825 Del Skrevet 28. april 2011 Litermål i forskjellige størrelser. Et litermål måler en liter trodde jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 28. april 2011 #2826 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Et litermål måler en liter trodde jeg. Kanskje det var ment fasongen. Hvis de er runde i formen, og har liten diameter, 5 cm for eksmpel, er de høye og smale, hvis diameteren er 15 cm, er de lave og vide . Endret 28. april 2011 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 29. april 2011 #2827 Del Skrevet 29. april 2011 Et litermål måler en liter trodde jeg. Jeg har et som rommer 2 l, og jeg kaller det litermål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 29. april 2011 #2828 Del Skrevet 29. april 2011 Jeg har et som rommer 2 l, og jeg kaller det litermål. Jammen, det blir jo helt rart! Et litermål er jo et målebeger som kan måle inntil en liter. Jeg kaller de ulike størrelsene for det volumet de rommer: litermål, halvlitersmål, tolitersmål, desilitermål osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 29. april 2011 #2829 Del Skrevet 29. april 2011 Jeg har alltid bare kalt det liter- eller desilitermål tror jeg Jeg synes ikke det blir feil, for det måler jo ting i liter, enten det er 0,1 liter eller 2 liter, eller desiliter, enten det er 2 dl eller 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 29. april 2011 #2830 Del Skrevet 29. april 2011 Jeg har alltid bare kalt det liter- eller desilitermål tror jeg Jeg synes ikke det blir feil, for det måler jo ting i liter, enten det er 0,1 liter eller 2 liter, eller desiliter, enten det er 2 dl eller 20 Enig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 29. april 2011 #2831 Del Skrevet 29. april 2011 Vi blir nok ikke enige der, så jeg har et nytt, og helt åpenlyst, skrivefeileksempel: komfermasjonsgave Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 29. april 2011 #2832 Del Skrevet 29. april 2011 "Manifistere" ser jeg ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anncha Skrevet 29. april 2011 #2833 Del Skrevet 29. april 2011 Posetiv Det heter positiv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leven Skrevet 29. april 2011 #2834 Del Skrevet 29. april 2011 Noe som irriterer meg grønn er å skrive hv der det skal være v og motsatt, som f.eks vis (hvis), vært (når de mener hvert), hvert (når de mener vært) vær (hver) osv. Jeg leste en gang en bok der forfatteren konsekvent skrev "hvet" istedenfor "vet". Boken var basert på brev gjennom noen personer et helt liv, og to av disse personene hadde liksom denne skrivefeilen. Dette ødela hele boken for min del. og/å-feil og særskrivingsfeil er også irriterende. Jeg hadde faktisk et foredrag i norsk i dag om nettopp særskriving, og når jeg spurte klassen om de visste hva særskriving/orddeling var det ingen som kunne svare... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 29. april 2011 #2835 Del Skrevet 29. april 2011 "Nå er det jo forskjell på et Norskt og et konglig brylupp å." 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 29. april 2011 #2836 Del Skrevet 29. april 2011 "Ånei! Armer på kjolen :/ " Makabert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 29. april 2011 #2837 Del Skrevet 29. april 2011 Jeg så da flere artikler i nettaviser i dag der de snakket om kjole med armer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #2838 Del Skrevet 29. april 2011 Posetiv Det heter positiv! Nå må du ikke være så negetiv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 29. april 2011 #2839 Del Skrevet 29. april 2011 (endret) Posetiv Det heter positiv! En mann som skrev til meg på et datingforum fortalte blant annet at han hadde et "posetift livsyn", pluss en mengde andre skrivefeil. Endret 29. april 2011 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 29. april 2011 #2840 Del Skrevet 29. april 2011 Jeg så da flere artikler i nettaviser i dag der de snakket om kjole med armer. De har sikkert ermelener på stolene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå