Gjest Eurodice Skrevet 19. april 2011 #2721 Del Skrevet 19. april 2011 "Innplusiv" leste jeg et sted nettopp. Vedkommende som skrev det, mente nok impulsiv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 19. april 2011 #2722 Del Skrevet 19. april 2011 Akkurat nå morer jeg meg over formuleringen "Varige glatte ben". Varige ben? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 19. april 2011 #2723 Del Skrevet 19. april 2011 Akkurat nå morer jeg meg over formuleringen "Varige glatte ben". Varige ben? Mine r ganske varige. Ihvertfall til jeg dør og sånt. Skjønner godt at folk vil ha varige bein. Man vil jo ikke at de skal gå noe sted. *trommelyd* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 19. april 2011 #2724 Del Skrevet 19. april 2011 Mine r ganske varige. Ihvertfall til jeg dør og sånt. Skjønner godt at folk vil ha varige bein. Man vil jo ikke at de skal gå noe sted. *trommelyd* Mine er også varige, tror jeg. De har i alle fall holdt seg der til nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 19. april 2011 #2725 Del Skrevet 19. april 2011 Mine er også varige, tror jeg. De har i alle fall holdt seg der til nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 19. april 2011 #2726 Del Skrevet 19. april 2011 Dette må da være beste stedet å spørre om dette: ei venninne har lest korrektur på masteroppgaven min. Selv om jeg vet hun er språknazi så det holder, så er jeg litt usikker på én ting hun har kommentert. Jeg skriver om en utbyggingssak som har et navn. Hun mener at det navnet bør stå i kursiv hver gang det nevnes (f.eks. Kvinneguide-saken). Hva tror dere? Jeg ville ikke hatt kursiv i det hele tatt på dette, siden kursiv stort sett brukes på film-/boktitler og lignende. Jeg mener egentlig at stor forbokstav er indikasjon nok på at det er et navn! Men kanskje andre har andre synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2011 #2727 Del Skrevet 20. april 2011 Forholdsregler... Det heter vel fortsatt forhåndsregler, gjør det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 20. april 2011 #2728 Del Skrevet 20. april 2011 Forholdsregler... Det heter vel fortsatt forhåndsregler, gjør det ikke? Nei, det gjør det ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 20. april 2011 #2729 Del Skrevet 20. april 2011 (endret) Er det bare jeg som irriterer meg over bruken av ordet "baby"? For noen ser det ut til å ha blitt en slags ubøyelig form av et substantiv, eller et egennavn eller noe slikt. "Baby sover så lite" "Hva skal jeg kle på baby?" "Baby har mageknip" Eh? Hva skjedde med babyen? Endret 20. april 2011 av Pingting 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 20. april 2011 #2730 Del Skrevet 20. april 2011 Dette er forsåvidt ingen skrivefeil, men feil bruk av ord. I dagens avis leser jeg: "Daglig leder...er klokkeklar på at..." Jeg har sett og hørt brukt "klokkeklar" mange ganger der det menes "krystallklar", altså i overført betydning ikke rom for tvil. Uttrykket "klokkeklar" har sin opprinnelse i klokkespill, og betyr for eksempel en ren og klar (sang)stemme. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 20. april 2011 #2731 Del Skrevet 20. april 2011 Er det bare jeg som irriterer meg over bruken av ordet "baby"? For noen ser det ut til å ha blitt en slags ubøyelig form av et substantiv, eller et egennavn eller noe slikt. "Baby sover så lite" "Hva skal jeg kle på baby?" "Baby har mageknip" Eh? Hva skjedde med babyen? En annen, også irriterende ting, er at folk bruker baby om barn som er over året, og gjerne snart to år også. Når ungen går og snakker er den da ikke baby lengre vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 20. april 2011 #2732 Del Skrevet 20. april 2011 sjule Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 20. april 2011 #2733 Del Skrevet 20. april 2011 En annen, også irriterende ting, er at folk bruker baby om barn som er over året, og gjerne snart to år også. Når ungen går og snakker er den da ikke baby lengre vel? Du skal se aldersgrensen forflytter seg høyere og høyere så det blir som i Amerika. Der sier de "my baby" om "barn" som nesten er i klimakteriet . Jeg vet ikke om det samme gjelder gutter, altså at de er "babies" til langt oppi femtiårene . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 20. april 2011 #2734 Del Skrevet 20. april 2011 "Når man først skal drikke, Hva er det best å drikke når man først skal drikke når man skal ned i vekt?" En "når man først skal drikke" for mye. Ble litt forvirrende å lese, jeg måtte i alle fall prøve to ganger 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. april 2011 #2735 Del Skrevet 20. april 2011 (endret) "Når man først skal drikke, Hva er det best å drikke når man først skal drikke når man skal ned i vekt?" En "når man først skal drikke" for mye. Ble litt forvirrende å lese, jeg måtte i alle fall prøve to ganger Den tok eg ikkje heilt nei Snakk om slitsom måte å skrive på! Endret 20. april 2011 av imli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 21. april 2011 #2736 Del Skrevet 21. april 2011 -høy pricer -kún Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 21. april 2011 #2737 Del Skrevet 21. april 2011 "Er ikke alle ungdommer som har interessen for barn, selv kunne jeg ikke avsky dem" Hun mente å si at hun ikke likte dem, så jeg antar hun blandet "avsky" og "fordra" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 21. april 2011 #2738 Del Skrevet 21. april 2011 "Enkelt å greit." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 21. april 2011 #2739 Del Skrevet 21. april 2011 Dette må ha blitt nevnt før, men: Under all debatten om voldtektsbølgen så har jeg blitt rimelig lei av å lese om alle som tar sine forhåndsregler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 21. april 2011 #2740 Del Skrevet 21. april 2011 "inisjativ" så jeg i dag. Hm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå