Gjest LOGAN Skrevet 3. april 2011 #2601 Del Skrevet 3. april 2011 Pluss gullerot, gullrot, gullerøtter, gullrøtter, gulerøtter... Hvor jævla vanskelig kan det være? Jeg vet:)!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #2602 Del Skrevet 3. april 2011 ......grusom språkbruk og hånling av andre...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 3. april 2011 #2603 Del Skrevet 3. april 2011 jeg gjorde noe veldig flaut på fylla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 4. april 2011 #2604 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) "God morgen gått folk" leste jeg på et nettsted i dag. En til. Jeg fikk en hilsen fra en mann på det samme nettstedet. Han skriver blant annet: Jeg er ganske omgåelig, er intresert i det meste.- Ellers har han et elendig språk i resten av det lille han skriver. Endret 4. april 2011 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 4. april 2011 #2605 Del Skrevet 4. april 2011 Kan noen være så snill å forklare journalistene i Dagbladet at bisettelse og begravelse ikke er det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 4. april 2011 #2606 Del Skrevet 4. april 2011 Kan noen være så snill å forklare journalistene i Dagbladet at bisettelse og begravelse ikke er det samme. Send dem en mail Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 4. april 2011 #2607 Del Skrevet 4. april 2011 Kan noen være så snill å forklare journalistene i Dagbladet at bisettelse og begravelse ikke er det samme. Kan du forklare meg det også? det var faktisk nytt for meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. april 2011 #2608 Del Skrevet 4. april 2011 Kan du forklare meg det også? det var faktisk nytt for meg... Meg også. Nå vil vi gjerne høre forskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 4. april 2011 #2609 Del Skrevet 4. april 2011 Kan du forklare meg det også? det var faktisk nytt for meg... Bisettelse er når personen kremeres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 4. april 2011 #2610 Del Skrevet 4. april 2011 Kan noen være så snill å forklare journalistene i Dagbladet at bisettelse og begravelse ikke er det samme. Er det saken om Wenche Foss du mener? Brukes det feil der? Det er jo snakk om seremonien rundt begravelse; det heter vel bisettelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. april 2011 #2611 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) Bisettelse er når personen kremeres. begravelse begra'velse m1 det å begraves; gravferd, bisettelse, jordfestelse, begravelsesseremoni være til stede ved en b- / holde b- / b-n blir på onsdag / sognepresten forrettet ved b-n / gå i en b- Ordbok.no bisettelse bisettelse m1 det å bisette(s), seremoni i forbindelse med kremasjon, jf *begravelse Ordbok.no Som du ser er begravelse en fellesbetegnelse om forskjellige typer seremonier rundt død - mens bisettelse er spesifikt. Jeg ville f.eks. sagt at gravferd er like spesifikt som bisettelse - noe jeg også fant støtte for på ordbok.no. Endret 4. april 2011 av Blondie65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 4. april 2011 #2612 Del Skrevet 4. april 2011 Kan du forklare meg det også? det var faktisk nytt for meg... Et begravelsesbyrå forklarer det slik: Vi bruker ordet begravelse om seremonier hvor det foretas en kistebegravelse. Bisettelse brukes om seremonien som følges av kremasjon (brenning) og nedsettelse av urne i grav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 4. april 2011 #2613 Del Skrevet 4. april 2011 Er det saken om Wenche Foss du mener? Brukes det feil der? Det er jo snakk om seremonien rundt begravelse; det heter vel bisettelse? Ïkke ifølge en begravelsesagent jeg kjenner. Bisettelse refererer alltid til kremasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 4. april 2011 #2614 Del Skrevet 4. april 2011 Sendte spørsmål om det til en prest jeg kjenner, og hun kunne svare at det stemmer: bisettelse brukes bare om kremasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 4. april 2011 #2615 Del Skrevet 4. april 2011 Er det saken om Wenche Foss du mener? Brukes det feil der? Det er jo snakk om seremonien rundt begravelse; det heter vel bisettelse? Dagbladet bruker både og. I overskriften står det bisettelse og nede i teksten sies det at Liv Ullmann har fløyet inn fra USA for begravelsen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 4. april 2011 #2616 Del Skrevet 4. april 2011 OK, da har jeg lært noe nytt i dag også! :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. april 2011 #2617 Del Skrevet 4. april 2011 Ïkke ifølge en begravelsesagent jeg kjenner. Bisettelse refererer alltid til kremasjon. Bisettelse referer alltid til kremasjon - er det noen som er uenig med deg der? Begravelse derimot kan bety begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 4. april 2011 #2618 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) Bisettelse referer alltid til kremasjon - er det noen som er uenig med deg der? Begravelse derimot kan bety begge deler. Nå sier begravelsesbyråene at de kun bruker ordet begravelse når det er snakk om kistenedleggelse.... Men folk flest sier vel at de skal i begravelse uansett? Min mor ble kremert men folk snakker om begravelsen hennes - selv om det var en bisettelse. Endret 4. april 2011 av Lizzee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. april 2011 #2619 Del Skrevet 4. april 2011 Nå sier begravelsesbyråene at de kun bruker ordet begravelse når det er snakk om kistenedleggelse.... Men folk flest sier vel at de skal i begravelse uansett? Min mor ble kremert men folk snakker om begravelsen hennes - selv om det var en bisettelse. Det er forskjell på hva som står i dødsannonsen og hva man sier om en sak. Jeg sier - og har altså ordbok.no med meg - begravelse om begge deler. Jeg ville aldri sagt gravferd om bisettelse eller bisettelse om gravferd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 4. april 2011 #2620 Del Skrevet 4. april 2011 Det er forskjell på hva som står i dødsannonsen og hva man sier om en sak. Jeg sier - og har altså ordbok.no med meg - begravelse om begge deler. Jeg ville aldri sagt gravferd om bisettelse eller bisettelse om gravferd. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke visste det var en forskjell, engang jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå